Kevään merkit?

VäreNa

Minkälaisia eläimiä te näette aamulenkillä ? Minun saalis tälle aamulle oli viisi joutsenta lokkeja ,tiiroja ,kymmenen kurkea ,jotain vesilintuja ,töyhtöhyyppä ja kuoveja.

15

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VäreNa

on kyllä hieno tuo nettikamera. Nyt sen bongasin.Siellä on menossa Poikasten Ruokimisjutska.

• Pörrääjä

aamulenkki ajoittuu vasta johonkin iltapäivälle. Tuossa pihanpuolella jo sammakot pitävät soidintaan, kova on kurnutus ja näyttävät kyppelehtivän kantaen kumppaniaan reppuselässään ;) Eilen näin lokkeja, joutsenia, nokikanoja, sorsia ja telkkiä.

• Tänä aamuna mun ainoat merkit keväästä oli kova tuuli sekä kädessä nippu Hillmanin sytysjohtoja joita en osannut oikein kytkeä. Ei lähtenyt kärry käyntiin, joten maakuntakierros jää ajamatta. Bongailen kevään merkkejä toisella kertaa ja raportoin silloin uudestaan:)

• Masse-setä

Sillä lähtee. Tuo on tietenkin vain sytytysjärjestys. Naapurin pojat kerran ïsä-mitroilivat: Tehdään tuosta ykköspytty...

• Masse-setä kirjoitti:

Sillä lähtee. Tuo on tietenkin vain sytytysjärjestys. Naapurin pojat kerran ïsä-mitroilivat: Tehdään tuosta ykköspytty...

Sillä sen pitää lähteä. Meillä oli se huonompi järjestys käytössä. Pääteltiin johtojen pituudesta mikä mihinkin, ei vaan onnistunut.

• ei tule käytyä, mutta iltapäivisin lenkkeillessä on nyt keväällä näkynyt joutsenia, kurkia, lokkeja, tikkoja..Ja yhden linnun jota en tunnista. Se on asunut jo useamman vuoden (palattuaan muuttomatkalta) eräällä tien vieressä olevalla pellolla, ilmeisesti pesä on maassa ja pesimäaikaan lintu on aika agressiivinen jopa lenkkeilijöitä kohtaan, tekee ilamhyökkäyksia kohtalaisen lähelle. Pari kertaa on pitänyt panna juoksuksikin :)) Lintu on pääosin musta, valkoista siinä on ainakin kyljissä, hoikan oloinensellainen "puikula" mustarastasta suurempi mutta harakkaa pienempi.

• siivekäs asukas, se on töyhtöhyyppä.

• ...kaksi kärpästä, yhden pullukan mehiläisen ja sammakon

• yhden kärpäsen oon minäkin jo nähnyt. Oli asettunut pullalautaselle, mokoma rontti.

• Masse-setä

Sokerimuurahaisia tuli heti vastaan noin parikymmentä ja ihmettelinkin jonkin aikaa, mikseivät ne lähde lentoon, kunnes banaanikärpäset lähtivät liikkeelle. Menin sitten nopeasti ulos ja varpusethan siellä olivat tekemässä uusia munia. Orava oli murtanut talipallohäkin ja oli varmaan aika turvoksissa jossain kolossaan. Parempi tietysti sekin kuin jos olisi ollut tosi ongelmissa.

• TizaNova

..taivaan merkkejä. Siellä oli laitettu 'lappu luukulle', kuin veikkausrivin tasapelissä ruksi yli taivaan kannen. Mitä meinannee?

• ...postilaatikossa oli parikin postimyynnin kevät-, kesähinnastoa, tuon varmempaa merkkiä keväästä ei voi olla!

• Sandra*

miljoona (ok, no ainakin 100) kurnuttavaa sammakkoa, erikseen ja päällekkäin (jotkut kolmekin päällekkäin - lammella) ja niit keltasii kukkii, kevät mitä lie... ja sit eilen mä tapoin ainakin neljä hyttystä (muihin mä en osunut). Kuikkien lennot mä kuulin viime yönä ja muitakin kottaraisii... mä tiiä niistä niin tarkkaan. Mut ne sammakot oli erikoisii... viimeks oon nähny elävän sammakon toissailtas edeltävän kerran sillo ku olin ihan kakru (polvenkorkuinen kai?) ja sekin oli ihka pien. Nää oli valtavii ja niit oli todella paljon!!!

• TizaNova

..joku lajikohtainen kieli, vai esiintyvätkö koiraat ja naaraat omissa laumoissaan alkuseremonioissaan? Sinä kerroit kurnuttavista, niitä minäkin näin eilen - ja edelliskeväänä sama lampi oli täynnä pulputtavia yksilöitä. Se kuulosti just samalta silloin kuin pullosta täytettäessä poistuva ilma. (kait näihin on kuukkeliratkaisut löydettävissä, mutta jännempää kuvitella 'sammakkomurteita', koulukirjoista ei jäänyt mieleen - ehkä oli sen verran ilkiän oloinen otus )

• TizaNova

..olen toistaiseksi nähnyt vain tummia perhosia. Siihenhän on taikauskoisten merkityskieli olemassa, "tummat surua ja keltaiset iloa tuleva aikana". Noh, eräänä keväänä näin ensimmäiseksi niin huikaisevan keltaisen, että odotin jotain ratkiriemullista tapahtuvaksi. :) Melko ikävät ajat koittivat.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      94
      3732
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      45
      3114
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      97
      2719
    4. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2410
    5. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2388
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2357
    7. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      125
      2335
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2264
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2203
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2070
    Aihe