Joko olet astunut sisälle elämään ?

ON "HYVÄN PAIMENEN SUNNUNTAI" TÄNÄÄN Tässäpä linkissä kirkkovuoden päivän tekstit uskoville eli niille, jotka on vapautettu uskonnoista, palvelemaan elävää Jumalaa. "Kirkkovuosi" on ennen kaikkia sitä varten, että Raamatun keskeiset totuudet tulisi kerrattua usein. http://evl.fi/Evkirja.nsf/kalenteri/FI20090426?OpenDocu ment Evankeliumi Joh. 10: 1-10 Jeesus sanoi: "Totisesti, totisesti: se, joka ei mene lammastarhaan portista vaan kiipeää sinne muualta, on varas ja rosvo. Se, joka menee portista, on lampaiden paimen. Hänelle vartija avaa portin, ja lampaat kuuntelevat hänen ääntään. Hän kutsuu lampaitaan nimeltä ja vie ne laitumelle. Laskettuaan ulos kaikki lampaansa hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, koska ne tuntevat hänen äänensä. Vierasta ne eivät lähde seuraamaan vaan karkaavat hänen luotaan, sillä ne eivät tunne vieraan ääntä." Jeesus esitti heille tämän vertauksen, mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hän puheellaan tarkoitti. Siksi Jeesus jatkoi: "Totisesti, totisesti: minä olen lampaiden portti. Ne, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat kaikki olleet varkaita ja rosvoja, eivätkä lampaat ole kuunnelleet heitä. Minä olen portti. Se, joka tulee sisään minun kauttani, pelastuu. Hän voi vapaasti tulla ja mennä, ja hän löytää laitumen. Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän." Päivän ervankeliumiteksti kertoo, etteivät ihmiset ymmärtäneet Jeesuksen vertausta siitä, että Hän on portti Jumalan valtakuntaan. Portti "yltäkylläiseen" elämään. Joten Jeesus selitti vertauksensa heille. Samassa luvussa Jeesus esittää vielä osuvamman vertauksen: "Minä olen se hyvä Paimen", jotta kirjanoppineetkin osaisisvat yhdistää Hänet tähän profetiaan: Hes. 34: 11-16 Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen. Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet. Minä tuon lampaani vieraasta maasta, minä kokoan ne kansojen keskuudesta, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, purolaaksoissa ja kaikilla ruohoisilla mailla. Vehmailla niityillä minä niitä kaitsen, niiden laidun on Israelin korkeilla vuorilla. Siellä, vehreillä kedoilla, ne saavat levätä, ne saavat käyskennellä Israelin vuorten rehevillä laidunmailla. Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään - näin sanoo Herra Jumala. Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita. Tiesitkö muuten, että netissä voit kuunnella virret. http://www.virret.net/ Herra siunatkoon sinun vapaapäiväsi, lepopäiväsi! Muista Jeesusta Kristusta! Antti    

4

134

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Kuolematon ja kuolematon" Kun asiaa katselee tarkemmin on ero niin suuri, että voi hyvällä syyllä kysyä: ONKO KYSEESSÄ EDES SAMA USKONTO? Alex-8 tuossa erottelee uskontoja toisistaan. Mutta minä käsitäin niin että kaikki uskonnot ovat yhtä ja samaa baabelia ja egyptiä ja iisebeliä. Egyptin yötä ikäänkuin. Kaikki uskonnot edustavat yötä, niiden harrastajat ovat kadonneita lampaita. Kristinusko sensijaan on elävää uskoa ja siksi uskovia sanotaan myös "päivän lapsiksi". Uskovat eivät edusta itseään tai jotain kirkkoja, vaan kirkkauden Herraa. Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Matt. 4:16 Kansa, joka pimeydessä istui, näki suuren valkeuden, ja jotka istuivat kuoleman maassa ja varjossa, niille koitti valkeus". Ei pelkästään "kansalle", israelilaisille, vaan koko maailmalle tarjotaan valon evankeliumia: Jes. 49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti. PAIMENPSALMI - Psalmi 23. Koska on Hyvän Paimenen sunnuntai, suitsuttakaamme ylistystä Paimenelle: 1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu. 2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa. 3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden. 4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat. 5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen. 6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti. Valoisaa pyhäpäivää kaikille! Antti

• Alex-kylliäisen opetuksen takana vaanii perkele! Kun alex opettaa, että jumalaton vapautetaan poisnukkuessaan synnintusasta ihanaan tiedottomuuteen tai peräti olemattomaksi taiotaa - niin itsemurhaa hautovallehan alexin saarnan kuuleminen on kuin mannaa taivaasta. Petollista!!! Eivät kaikki välitä taivaasta ja kultaisesta harpusta. Mutta kaikkia jumalattomia vaivaa ajoittain valtavat tunnontuskat, joista tahtoisivat pois miltei hinnalla millä hyvänsä. Alex tahtoo viekoitella heitä omankäden oikeuteen. Oi Herra Jumala, varjele ettei kukaan uskovista pakenisi Jumalaa syntiensä tähden, vaan päinvastoin - juuri sitä varten Golgatalle pystytettiin puu ristin muotoinen, että turvapaikka ja vapautus synnistä olisi taattu. Luuk. 17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä. Valheopin synnistä ei vapaudu kuolemassa, vaan päinvastoin: sitten vasta siitä joutuu vastuuseen.

• millainen helvetti

Adventisteilla on kaikkein miedoin helvetti. Se on kuin laskis lasten liukumäkeä. HUps... sitten se on ohi. Kilpailukeino tämäkin sieluista. Onnea värväyskamppanjaan.

• vastuuseen..

Jos ei ota Jeesusta henkilökohtakseksi Vapahtajakseen niin saa iankaikkisen kuoleman helvetin tulijärvessä, mutta se polttaa sen ihmisen loppuun eikä kiduta iankaikkisesti, eikö tämä ole Antinkin mielestä kohtuullinen rangaistus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      111
      737
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      42
      529
    3. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      485
    4. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      482
    5. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      18
      455
    6. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      98
      413
    7. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      411
    8. Mies kyllä lähestyy naista

jos on oikeasti kiinnostunut. Tämä muistutuksena.
      Ikävä
      46
      363
    9. Martina ja Muhis vaan ystäviä

Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      362
    10. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      32
      355
    Aihe