Köyhät sukulaiset

Ronski-Roope

Ottaa päähän köyhät sukulaiset, jotka soittelee ja valittaa kurjuuttaan ja rahan puutetta. Puutetta tässä on kärsitty aikanaan itse kukin. Pitää vain osata säästää ja laittaa menot tulojen mukaisiksi.
Pilaavat ruikutuksillaan muitten päivän ja vievät kallista aikaa.
On sitä itsekin valvottu öitä ja mietitty pää puhki mistä tehdä ruokarahat, kun asuntolainat painoi päälle ja pankinjohtaja kyseli korkojen perään. Ei silti tullut mieleenkään soitella sukulaisille ja valittaa omaa köyhää elämäänsä.
Oma työnteko ja säästäminen on tuonut itselle mielenrauhan. Enää ei tarvitse senttejä venytellä.

Toivotan joulurauhaa ja pyydän sitä samaa näiltä sukulaisilta.

5

773

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anne

Tosi inhottavia tommoset jotka sössii itte
      asiansa - ja sit itkee muille. Pitäs aikuistën
      ottaa vastuu elämästään eikä oottaa että
      kyllä muut pelastaa. Eikä sillain edes opi
      ihminen. Hyi.

• työmaa,lapio,pasi

asia on just näin ,itse aikanaan ( n.10 v. sitten)
        valittelin itselleni kovaa kohtaloa ei töitä asuntolainaa riitävästi.Kunnes eräänä päivänä päätin lähteä töihin kauas etelään ( Vantaalle)
        asiaa helpotti seurustelun loppumien ja silloinnen elämäntilanne .Nykyisin olen naimisissa 1 lapsi ja toinen tulossa ,lisäksi olen yrittäjä ja menee ihan hyvin perheellä ja yritykessä.Kaiken kiireen keskellä kyllä tulee mietittyä vanhoja aikojakin esim. kun oli aikaa ihmisille ja itselle ja että pärjäsi esim.100 mk viikon ruoka lakulla.Sellainen aika opetta ihmiselle paljon itsestä .En väitä että olisin henkisesti onnelisempi mutta elämässä on nykyisin paljon tärkeitä oiketa asioita .Nyt ei jaksa enää.........joka tapaukessa vanhan ajan uudis raivaajan asennetta elämään ja turha ruikutus pois .

• Rähinä-Raija

Olisit syntynyt rikkaseen sukuun, ei olisi niitä kurjia ympärillä. HeeH !

Hyvää Joulua ja parempaa onnea seuraavassa elämässä =D

• Mandy

No VOI VOI,ei oo suuria murheita sullakaan.Ihan tulee pää kipeäksi lukiessani sun juttua.Ei kyl kande noin pienistä murheista ruikuttaa.Toisilla ihmisillä se hätä on todellinen.Taitaa kuulua siihen vaurauden "kiroukseen".Mut hyvää mieltä sulle rahojes kanssa,ja jos rupee ahistaan,ni anna vaikka sit niille "köyhille"sukulaisille.

• kapris

Älä viitti,kyllä minuakin v....tuttaa kun nyt,nyt kun omista veloista ja ahdingoista vihdoin päästiin-niin suku on voivottelemassa kun ei oo rahaa ja sitä sun tätä...perkule,omasta selkänahasta otettiin irti minkä saatiin,elettiin melkein nälissämme ja vielä 2 tenavaa siinä sivussa.

Ylös noustiin,omin avuin ja sisukkuudella!Ei meitä silloin kukaan kaivannut,joten pysykööt pois nytkin!Lapsiemme takia sisu kasvoi vaikeuksien edessä ja nyt ei tosiaan tarvi kenekään tulla vaikertamaan ja vaatimaan mitään!

Itsekästäkö?Onko itsekästä ajatella omia lapsiaan ja sitäkin että tietää näiden ruikuttajien pärjäävän varsin hyvin...jollei karhun osaa tuloista vedettäisi kapakan kassaan ja niihin niin pakollisiin reissuihin!

Ei vieläkään eletä mitään luxus elämää,mut hyvin menee eikä tarvia enää öitä laskujen ym.takia valvoa.Olo on turvaisa,mutta vielä on muistissa kituuttaminen ja sen vuoksi en halua onnellani leveillä vaikka tän kirjoitinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      180
      6567
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1814
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1588
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1310
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      47
      1019
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      40
      973
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      942
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      869
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      243
      853
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      819
    Aihe