Ahdistusta, tuskaa, itsemurha-ajatuksia…

wasted one

Luulin jo päässeeni kaikesta tuosta eroon. Uloskirjoitus oli Moisiosta (mielisairaala) 5.12.03. Nyt kuitenkin olen taas ahdistunut – todella ahdistunut! On Joulu, kaiken pitäisi olla hyvin. Pitäisi vaan jaksaa pitää kulisseja yllä, hymyillä ja antaa ”kaikki menee hyvin!” –vaikutelma. Todellisuudessa syvällä sisimmässäni on raivoa, vihaa, kärsimystä… Ei vaan jaksaisi tätä elämää.

Taloudellisesti kaikki on hyvin. Olisi jopa rahaa omaan omistusasuntoon ja sitä kautta itsenäisempään elämään. Opiskelu taas on niin ja näin. Heti tammikuussa ei tarvitse vielä opiskella, mutta syksyllä sitten… Onko minusta siihen?

Entä rakkaus? Rakastava äiti ja isäpuoli on. Isosiskokin on, joka on perheellinen. 7kk ikäinen söpö Anni vauva ja rakastava aviopuoliso. Kaiken pitäisi siis olla vähintäänkin OK:sti kohdallani.

Juuri nyt tänään kaikki tuntuu niin murskaavan masentavalta ja ahdistavalta. Ei minusta ole mihinkään, en halua elää –ajatukset pyörivät vain päässä.

Kun vain olisi tappava-annos lääkkeitä, niin lopettaisin kaiken tämän…

Rukoilkaa puolestani. Minulla OIKEASTI meni hyvin vielä joku aika sitten, mutta tämä päivä jostain kumman syystä nosti taas itsemurha-ajatukset ja ahdistuksen pintaan.

Takana on pitkä laitoskierre ja itsemurha yrityksiä. Ahdistavia muistoja.

20

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hänkin

Hei ystäväni.

Minulla itselläni seitsemän vuoden laitoskierre takana.

Kolme itsemurhayritystäkin, mutta jostain syystä jäin henkiin. kaippa sittenkin elämälläni on joku pointti.

Elin vuosikausia ahdingossa, mutta nyt olen tullut voittajaksi.

Kun hetki tuntuu vaikealta, on yksinkertaisesti vaikeaa edes ajatella huomista.....

Mutta usko tai älä. Kaikki loppuu aikanaan. Tulet selviytymään!!!!!!!

Muistan viellä elävästi tunteeni tuolta ajalta, koska tapanani oli kirjoittaa päiväkirjaa 14 vuotiaasta asti. Usein se olikin paras ystäväni.

Jos tahdot, niin lähetän sinulle energiaa, ja lämpöisiä ajatuksiakin.

Jos tahdot, niin en myöskään unohda rukoustakaan, vaikken olekkaan mikään hihhuliuskova.

Joulun aika tuo ihmisille paljon odotuksia, ja helposti sitä sitten pettyy....

• maaria

odottamaan, jotain pikkuisenkin kivaa asiaa. Esim. televisio-ohjelmaa, jota luulin jaksavani katsoa. Niin sain päivän jotenkin kulumaan. Minua ahdisti kovasti noin vuoden. Minuuttikin oli valtavan pitkä aika.
        Ymmärrän tilanteesi ja huokaisen puolestasi rukouksen. Usko pois sinä selviät. Aikansa sitä kestää. Jumala sinua siunatkoon!

• wasted one
        maaria kirjoitti:

odottamaan, jotain pikkuisenkin kivaa asiaa. Esim. televisio-ohjelmaa, jota luulin jaksavani katsoa. Niin sain päivän jotenkin kulumaan. Minua ahdisti kovasti noin vuoden. Minuuttikin oli valtavan pitkä aika.
        Ymmärrän tilanteesi ja huokaisen puolestasi rukouksen. Usko pois sinä selviät. Aikansa sitä kestää. Jumala sinua siunatkoon!

24. päivä... Joulu. Pitäisi kai herättää positiivisia tunteita? Paljon lahjoja, iloisia ihmisiä (paitsi minä)... äh, tuntuu vain että huonompaan suuntaan menisi koko ajan.

Olen todella kiitollinen, että vastasitte viestiini ja rukoilitte. Aika näyttää oliko apua.

Suoraan sanottuna alkaisin olemaan taas laitoshoito kunnossa. Itsemurha-ajatukset voimakkaasti pinnassa... vain ajan kysymys, milloin teen jotain konkreettista.

Fiksuin ratkaisu olisi kai soittaa sairaalaan ja kysyä mahdollisuutta päästä takaisin. Toisaalta se on vihon viimeinen asia, minkä haluan tehdä. Siellähän tulee 'hulluksi', painajaisia vieläkin nähnyt öisin sairaala elämästä. ;-(

Välillä minut täyttää silmitön raivo ja viha. Viha elämää ja itseäni kohtaan. Raivo itsemurhaa ajatellessa... MITEN HEMMETISSÄ OLEN VOINUT EPÄONNISTUA SIINÄ?! EIKÖ EDES ITSEMURHA ONNISTU?
        2 oikeaa itsemurhayritystä kun on takana... toinen lääkkeiden yliannostus alkoholi -juttu ja toinen alkoholi mahd. partakoneen terällä viiltely -juttu. Tuossa viimeksi mainitussa minut pelasti Antabus.

Lääke jota käytetään alkoholismin hoitoon, joka minun tapauksessani esti alkoholin juonnin. Tarkoitus oli juoda itseni känniin ja hypätä junan alle. Plan 2:na oli partakoneen terä, jos en junan alle uskalla, niin ranteet ja kurkku auki. Molemmat teot jäi tekemättä aikoinaan.

Hmm, että semmosta... ahdistaa. Netissä olen taas alkanut pyöriä itsemurha aiheisilla keskustelupalstoilla ja IRC kanavilla. Kaikista tyhmin ratkaisu varmaan? Mielessäni vaan käyn läpi itsemurha metodeja ja fantasioita ja kenties etsin itsemurha partneria. :(

RUKOILKAA EDELLEEN PUOLESTANI, ETTEI PAHIN MAHDOLLINEN TAPAHTUISI!

• wasted one
        wasted one kirjoitti:

24. päivä... Joulu. Pitäisi kai herättää positiivisia tunteita? Paljon lahjoja, iloisia ihmisiä (paitsi minä)... äh, tuntuu vain että huonompaan suuntaan menisi koko ajan.

Olen todella kiitollinen, että vastasitte viestiini ja rukoilitte. Aika näyttää oliko apua.

Suoraan sanottuna alkaisin olemaan taas laitoshoito kunnossa. Itsemurha-ajatukset voimakkaasti pinnassa... vain ajan kysymys, milloin teen jotain konkreettista.

Fiksuin ratkaisu olisi kai soittaa sairaalaan ja kysyä mahdollisuutta päästä takaisin. Toisaalta se on vihon viimeinen asia, minkä haluan tehdä. Siellähän tulee 'hulluksi', painajaisia vieläkin nähnyt öisin sairaala elämästä. ;-(

Välillä minut täyttää silmitön raivo ja viha. Viha elämää ja itseäni kohtaan. Raivo itsemurhaa ajatellessa... MITEN HEMMETISSÄ OLEN VOINUT EPÄONNISTUA SIINÄ?! EIKÖ EDES ITSEMURHA ONNISTU?
        2 oikeaa itsemurhayritystä kun on takana... toinen lääkkeiden yliannostus alkoholi -juttu ja toinen alkoholi mahd. partakoneen terällä viiltely -juttu. Tuossa viimeksi mainitussa minut pelasti Antabus.

Lääke jota käytetään alkoholismin hoitoon, joka minun tapauksessani esti alkoholin juonnin. Tarkoitus oli juoda itseni känniin ja hypätä junan alle. Plan 2:na oli partakoneen terä, jos en junan alle uskalla, niin ranteet ja kurkku auki. Molemmat teot jäi tekemättä aikoinaan.

Hmm, että semmosta... ahdistaa. Netissä olen taas alkanut pyöriä itsemurha aiheisilla keskustelupalstoilla ja IRC kanavilla. Kaikista tyhmin ratkaisu varmaan? Mielessäni vaan käyn läpi itsemurha metodeja ja fantasioita ja kenties etsin itsemurha partneria. :(

RUKOILKAA EDELLEEN PUOLESTANI, ETTEI PAHIN MAHDOLLINEN TAPAHTUISI!

Toisaalta haluaa apua ja toisaalta ei? Ristiriitaista?

Jep.

• maaria
        wasted one kirjoitti:

Jep.

Ja vaikea sellainen. Olet vastuussa itsestäsi. Hakeudu avun piiriin, jos et yksin jaksa. Olin 7 vuotta masennuksen vallassa, josta nousin. Vaikein kausi- ahdistus- kesti noin vuoden. Tulet ulos ahdistuksesta erilaisena. Tee mikä järkesi mukaan on oikein vaikka tunteet panisivat vastaan. Ja itsemurha ei ole järkeva ratkaisu.
        Voimia!!

• wasted one
        maaria kirjoitti:

Ja vaikea sellainen. Olet vastuussa itsestäsi. Hakeudu avun piiriin, jos et yksin jaksa. Olin 7 vuotta masennuksen vallassa, josta nousin. Vaikein kausi- ahdistus- kesti noin vuoden. Tulet ulos ahdistuksesta erilaisena. Tee mikä järkesi mukaan on oikein vaikka tunteet panisivat vastaan. Ja itsemurha ei ole järkeva ratkaisu.
        Voimia!!

Tämä päivä ja eilinen mennyt jo huomattavasti paremmin. Ei ole ahdistanut. Itsemurha-ajatuksetkin taka-alalla olleet. Mielessä tosin käyneet, mutta vain hetkellisesti. Rukouksesta ollut apua? Kenties.

Tammikuun 11. päivä olisi käynti Moision sairaalassa. Intervalli -jakso, jonka aikana minulle annetaan Mikkelin keskussairaalassa sähköshokki hoitoa. Tuosta sähköhoidosta en muistaakseni aikaisemmissa viesteissä ole vielä kirjoittanut.

Sähköhoitoa annetaan siis silloin, kun lääkkeet eivät tehoa masennukseen. Sähköhoito myös vähentää vakavaan masennukseen liittyvää itsemurhauhkaa jne. Tehoaa vakavan masennuksen kaikkiin tyyppeihin.

Kuluvan talven ja kevään ajan on siis tarkoitus antaa minulle sähköhoitoa, koska sen verran "rankka" masennuskausi on takana.

Olen päättänyt, että tammikuussa otan tämän itsemurha asian puheeksi siellä ja pyydän hoitoon takaisin pääsyä, JOS tilanne on yhtä paha, mitä se oli vielä jokin aika sitten. Mutta jos mieliala ym. on yhtä hyvässä kondiksessa kun nyt tätä kirjoittaessani, niin en varmaankaan ota sitä puheeksi.

• maaria
        wasted one kirjoitti:

Tämä päivä ja eilinen mennyt jo huomattavasti paremmin. Ei ole ahdistanut. Itsemurha-ajatuksetkin taka-alalla olleet. Mielessä tosin käyneet, mutta vain hetkellisesti. Rukouksesta ollut apua? Kenties.

Tammikuun 11. päivä olisi käynti Moision sairaalassa. Intervalli -jakso, jonka aikana minulle annetaan Mikkelin keskussairaalassa sähköshokki hoitoa. Tuosta sähköhoidosta en muistaakseni aikaisemmissa viesteissä ole vielä kirjoittanut.

Sähköhoitoa annetaan siis silloin, kun lääkkeet eivät tehoa masennukseen. Sähköhoito myös vähentää vakavaan masennukseen liittyvää itsemurhauhkaa jne. Tehoaa vakavan masennuksen kaikkiin tyyppeihin.

Kuluvan talven ja kevään ajan on siis tarkoitus antaa minulle sähköhoitoa, koska sen verran "rankka" masennuskausi on takana.

Olen päättänyt, että tammikuussa otan tämän itsemurha asian puheeksi siellä ja pyydän hoitoon takaisin pääsyä, JOS tilanne on yhtä paha, mitä se oli vielä jokin aika sitten. Mutta jos mieliala ym. on yhtä hyvässä kondiksessa kun nyt tätä kirjoittaessani, niin en varmaankaan ota sitä puheeksi.

muistele päiviä, jolloin meni paremmin. Tyyliin: Kyllä minä tästä selviän, selvisinhän silloinkin. Nythän sinulla on odottamistakin.

Kerrothan sitten joskus sähköshokki hoidosta. Se on minulle uusi asia??

• wasted one
        maaria kirjoitti:

muistele päiviä, jolloin meni paremmin. Tyyliin: Kyllä minä tästä selviän, selvisinhän silloinkin. Nythän sinulla on odottamistakin.

Kerrothan sitten joskus sähköshokki hoidosta. Se on minulle uusi asia??

Suoraan copy&pastettu tukinetin keskustelusta "freedom! :-)", jonka kirjoitin Moiskusta uloskirjoituksen jälkeen:

---

Tässä joitakin tärkeimpiä asioita liittyen sähköhoitoon:

* Sähköhoito on saamassa uudestaan suosiota vakavissa masennustiloissa

* Lyhyessä yleisanestesiassa aiheutetaan potilaalle sähköisellä ärsykkeellä epileptinen kouristuskohtaus (eli anestesia lääkäri nukuttaa hoidon ajaksi - itse operaatiosta ei ite mitään tiedosta)

* Psykoottisen masennuksen hoitona ilmeisesti tehokkain keino (itse kärsin aikoinaan psykoottisesta masennuksesta. Oli näköharhoja ym. Nykyinen tila todella hyvä - vaikken ihan vielä olekaan opiskelu kunnossa, mutta en toisaalta niinkään huonossa kunnossa, että laitoshoito olisi tarpeen enää.)

* Tärkeimmät sivuvaikutukset ovat erilaiset muistihäiriöt (jep. heti hoidon jälkeen ei esim. muista mikä päivä on. Muistihäiriöt - ainakin omalla kohdalla - menevät ohi parissa päivässä. Voi tosin kestää jopa 2 viikkoa jonkin asteiset muistihäiriöt.)

* Tärkein käyttö syy on vakava masennus yksi- ja kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä

* Tehoaa vakavan masennuksen kaikkiin tyyppeihin

* Vähentää nopeasti vakavaan masennukseen liittyvää itsemurhariskiä

* Sopii myös vanhusten vakavien masennustilojen hoitoon

* On tehokas myös maniassa

* Katatonia reagoi myönteisesti sähköhoitoon

* Persoonallisuushäiriöihin liittyvissä tunnevaihteluissa sähköhoidosta ei ole apua

* Vaikutusmekanismia ei tunneta

* Sähköhoito ei tehoa ilman toistettuja yleistyneitä kouristuskohtauksia

* Menetelmän teho korreloi hoidon aikaisen kouristuskynnyksen nousuun

* Ilmiön saattaa aiheuttaa välittäjäaineet, jotka nostavat kouristuskynnystä ja vähentävät masennusta

* Hypotalamus- hypofyysialueella ja frontaalialueilla arvelllaan olevan tärkeä osuus sähköhoidon vaikutuksen kannalta

* Ennen hoitoa on syytä kiinnittää huomiota potilaan kardiorespiratoriseen ja neurologiseen tilaan

* Labrat tulee määrittää yksilökohtaisesti

* Labroista vähintään pieni verenkuva ja seerumin elektrolyyttien tutkimus

* EKG

* Thorax-kuva

* Potilaalle on kerrottava hoidon hyödyistä ja haitoista

* Lääkityksen suuret muutokset juuri ennen sähköhoitoa saattavat lisätä rytmihäiriönriskiä

* Bentsodiatsebiinit lyhentävät kouristuksia ja vähentävät tehoa varsinkin toispuoleisessa sähköhoidossa (tämän takia hoitoa edeltävän päivän olen aina ollut ilman bentsoja)

* Atropiini, suksinyylikoliini ja metoheksitaali sopivat sähköanestesiaan

* Lyhytkestoinen anestesia mahdollistaa polikliinisen sähköhoidon

* Potilaan pää tulee pestä ja kuivata hyvin ennen hoitoa. Rasva ja hiki heikentävät huomattavasti tulosta (eli suihkussa ennen hoitoa olisi hyvä käydä - kuten itse teen)

* Elektrodien sijainti

* Molemminpuolinen (bifrototemporaalisesti)

* Pelkästään ei-hallitsevalle eli yleensä oikealle kallonpuoliskolle

* Molemminpuolinen hoito vaikuttaa nopeammin, mutta siihen liittyy suurempi muistihäiriöiden riski

* Toispuoleisen hoidon etu on kognitiivisen alueen vähäisempi rasitus

* Kouristuskynnys vaihtelee moninkertaisesti yksilöittäin ja se kohoaa hoidon myötä

* Sähköhoitoa annetaan yleensä kaksi tai kolme kertaa viikossa (minulle antoivat aikoinaan pitkän sarjan sähköä.. olisiko ollut n. 10 krt. sen jälkeen meni jonkun aikaa hyvin, mutta todettiin, että masennus on niin vakava, että jatkossakin sähköä annettava. antaavat sähköshokkihoitoa ainakin kuluvan talven ja kevään ajan).

* Yleensä 6 - 10 hoitokertaa

* Potilaan reagoitua myönteisesti sähköhoitoon, sen antaminen polikliinisesti 1 - 4 viikon välein saattaa olla tehokkaampaa kuin lääkitys

* Jatkamisen edellytyksenä on, että potilaalla on uusiutuva vakava mielialanhäiriö

• wasted one
        wasted one kirjoitti:

Suoraan copy&pastettu tukinetin keskustelusta "freedom! :-)", jonka kirjoitin Moiskusta uloskirjoituksen jälkeen:

---

Tässä joitakin tärkeimpiä asioita liittyen sähköhoitoon:

* Sähköhoito on saamassa uudestaan suosiota vakavissa masennustiloissa

* Lyhyessä yleisanestesiassa aiheutetaan potilaalle sähköisellä ärsykkeellä epileptinen kouristuskohtaus (eli anestesia lääkäri nukuttaa hoidon ajaksi - itse operaatiosta ei ite mitään tiedosta)

* Psykoottisen masennuksen hoitona ilmeisesti tehokkain keino (itse kärsin aikoinaan psykoottisesta masennuksesta. Oli näköharhoja ym. Nykyinen tila todella hyvä - vaikken ihan vielä olekaan opiskelu kunnossa, mutta en toisaalta niinkään huonossa kunnossa, että laitoshoito olisi tarpeen enää.)

* Tärkeimmät sivuvaikutukset ovat erilaiset muistihäiriöt (jep. heti hoidon jälkeen ei esim. muista mikä päivä on. Muistihäiriöt - ainakin omalla kohdalla - menevät ohi parissa päivässä. Voi tosin kestää jopa 2 viikkoa jonkin asteiset muistihäiriöt.)

* Tärkein käyttö syy on vakava masennus yksi- ja kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä

* Tehoaa vakavan masennuksen kaikkiin tyyppeihin

* Vähentää nopeasti vakavaan masennukseen liittyvää itsemurhariskiä

* Sopii myös vanhusten vakavien masennustilojen hoitoon

* On tehokas myös maniassa

* Katatonia reagoi myönteisesti sähköhoitoon

* Persoonallisuushäiriöihin liittyvissä tunnevaihteluissa sähköhoidosta ei ole apua

* Vaikutusmekanismia ei tunneta

* Sähköhoito ei tehoa ilman toistettuja yleistyneitä kouristuskohtauksia

* Menetelmän teho korreloi hoidon aikaisen kouristuskynnyksen nousuun

* Ilmiön saattaa aiheuttaa välittäjäaineet, jotka nostavat kouristuskynnystä ja vähentävät masennusta

* Hypotalamus- hypofyysialueella ja frontaalialueilla arvelllaan olevan tärkeä osuus sähköhoidon vaikutuksen kannalta

* Ennen hoitoa on syytä kiinnittää huomiota potilaan kardiorespiratoriseen ja neurologiseen tilaan

* Labrat tulee määrittää yksilökohtaisesti

* Labroista vähintään pieni verenkuva ja seerumin elektrolyyttien tutkimus

* EKG

* Thorax-kuva

* Potilaalle on kerrottava hoidon hyödyistä ja haitoista

* Lääkityksen suuret muutokset juuri ennen sähköhoitoa saattavat lisätä rytmihäiriönriskiä

* Bentsodiatsebiinit lyhentävät kouristuksia ja vähentävät tehoa varsinkin toispuoleisessa sähköhoidossa (tämän takia hoitoa edeltävän päivän olen aina ollut ilman bentsoja)

* Atropiini, suksinyylikoliini ja metoheksitaali sopivat sähköanestesiaan

* Lyhytkestoinen anestesia mahdollistaa polikliinisen sähköhoidon

* Potilaan pää tulee pestä ja kuivata hyvin ennen hoitoa. Rasva ja hiki heikentävät huomattavasti tulosta (eli suihkussa ennen hoitoa olisi hyvä käydä - kuten itse teen)

* Elektrodien sijainti

* Molemminpuolinen (bifrototemporaalisesti)

* Pelkästään ei-hallitsevalle eli yleensä oikealle kallonpuoliskolle

* Molemminpuolinen hoito vaikuttaa nopeammin, mutta siihen liittyy suurempi muistihäiriöiden riski

* Toispuoleisen hoidon etu on kognitiivisen alueen vähäisempi rasitus

* Kouristuskynnys vaihtelee moninkertaisesti yksilöittäin ja se kohoaa hoidon myötä

* Sähköhoitoa annetaan yleensä kaksi tai kolme kertaa viikossa (minulle antoivat aikoinaan pitkän sarjan sähköä.. olisiko ollut n. 10 krt. sen jälkeen meni jonkun aikaa hyvin, mutta todettiin, että masennus on niin vakava, että jatkossakin sähköä annettava. antaavat sähköshokkihoitoa ainakin kuluvan talven ja kevään ajan).

* Yleensä 6 - 10 hoitokertaa

* Potilaan reagoitua myönteisesti sähköhoitoon, sen antaminen polikliinisesti 1 - 4 viikon välein saattaa olla tehokkaampaa kuin lääkitys

* Jatkamisen edellytyksenä on, että potilaalla on uusiutuva vakava mielialanhäiriö

otsikko ja sähköposti rivit meni näköjään sekasi.
        :)

• maaria
        wasted one kirjoitti:

otsikko ja sähköposti rivit meni näköjään sekasi.
        :)

tuo mitä kerroit hoidostasi. Sinä taidat olla melkomoinen oman sairautesi asiantuntija. Ja hyvä niin. Minulla on käsitys, että masennuksesta aina selvitään. Tauti on vakava juuri itsemurhariskin takia.
        Hyvänä koen, että teet yhteistyötä hoitohenkilökunnan kanssa. Itse halusin parantua niin kovasti, että tottelin kuin robotti terapeuttiani. En oikein kyennyt itsenäiseen ajatteluun. Sinulla sentään leikkaa ajatus.

Sinä selviät. Taidat olla vielä nuorikin, joten aikaa riittää sairasteluunkin. Tiedän kokemuksesta, että masennuksesta tullaan ulos erilaisena. Jotenkin vahvempana.... en osaa sitä kuvailla.

Hyvää yötä! Nuku hyvin!!

• Ihmettelee
        wasted one kirjoitti:

Jep.

Sinullahan on vaikka kuinka paljon TODELLISIA ilonaiheita. Miksi et keskity NIIHIN sen sijaan etta pyorit joillain itsetuhopalstoilla????

• wasted one
        maaria kirjoitti:

tuo mitä kerroit hoidostasi. Sinä taidat olla melkomoinen oman sairautesi asiantuntija. Ja hyvä niin. Minulla on käsitys, että masennuksesta aina selvitään. Tauti on vakava juuri itsemurhariskin takia.
        Hyvänä koen, että teet yhteistyötä hoitohenkilökunnan kanssa. Itse halusin parantua niin kovasti, että tottelin kuin robotti terapeuttiani. En oikein kyennyt itsenäiseen ajatteluun. Sinulla sentään leikkaa ajatus.

Sinä selviät. Taidat olla vielä nuorikin, joten aikaa riittää sairasteluunkin. Tiedän kokemuksesta, että masennuksesta tullaan ulos erilaisena. Jotenkin vahvempana.... en osaa sitä kuvailla.

Hyvää yötä! Nuku hyvin!!

Käytätkö Maaria sattumoisin MSN Messengeriä? Olisi kiva saada joku nettituttu, jonka kanssa voisi kuulumisia vaihdella tämän tyyppisistä asioista. Kertoa silloin, kun menee hyvin tai chattailla silloin kun on paha olla ja ahdistaa.

Jos et käytä MSN Messengeriä, niin olisi kiva edes mailia kirjoitella sillon tällön. Osoitteeni on [email protected].

• wasted one
        wasted one kirjoitti:

Käytätkö Maaria sattumoisin MSN Messengeriä? Olisi kiva saada joku nettituttu, jonka kanssa voisi kuulumisia vaihdella tämän tyyppisistä asioista. Kertoa silloin, kun menee hyvin tai chattailla silloin kun on paha olla ja ahdistaa.

Jos et käytä MSN Messengeriä, niin olisi kiva edes mailia kirjoitella sillon tällön. Osoitteeni on [email protected].

Tämmöistä kirjoitin tukinetin forumiin (www.apua.info):

Tavallaan hupaisaa huomata, että tässäkin viestiketjussa joku on suunnitellut joukkoitsemurhaa. OK, ei itsemurhassa ole mitään hupaisaa... ei ainakaan pitäisi olla. Minulla vain on niin sairas ja vääristynyt ajatusmaailma. Mielisairaalassa psykologin kanssa jutellessa välillä hymyilytti itsemurhasta puhuminen.

Joukkoitsemurhaa itsekin suunniteltin aikoinaan. En vain jaksanut odottaa 'niitä paria muuta' mukaan vaan yritin itsemurhaa itse. Epäonnistuin ja sitä kautta alkoi laitoskierre.

Nyt olen laitoksesasta poissa. Meneekö paremmin? EI! Itsemurha-ajatukset edelleen pinnassa. Eivätkä varmasti jää pelkiksi ajatuksiksi. Teen itsemurhan, kunhan keksin 100% toimivan keinon.

Enempää en halua kirjoitella. Teen itsemurhani tyylillä, sellaisella keinolla, joka nousee otsikoihin. Ei mitään 'tavanomaista' lääkkeet alkoholi yhdistelmää., epävarmakin kaikenlisäksi. Ei lähde henki jos toleranssi lääkkeisiin on tarpeeksi suuri.

:(

• wasted one
        wasted one kirjoitti:

Tämmöistä kirjoitin tukinetin forumiin (www.apua.info):

Tavallaan hupaisaa huomata, että tässäkin viestiketjussa joku on suunnitellut joukkoitsemurhaa. OK, ei itsemurhassa ole mitään hupaisaa... ei ainakaan pitäisi olla. Minulla vain on niin sairas ja vääristynyt ajatusmaailma. Mielisairaalassa psykologin kanssa jutellessa välillä hymyilytti itsemurhasta puhuminen.

Joukkoitsemurhaa itsekin suunniteltin aikoinaan. En vain jaksanut odottaa 'niitä paria muuta' mukaan vaan yritin itsemurhaa itse. Epäonnistuin ja sitä kautta alkoi laitoskierre.

Nyt olen laitoksesasta poissa. Meneekö paremmin? EI! Itsemurha-ajatukset edelleen pinnassa. Eivätkä varmasti jää pelkiksi ajatuksiksi. Teen itsemurhan, kunhan keksin 100% toimivan keinon.

Enempää en halua kirjoitella. Teen itsemurhani tyylillä, sellaisella keinolla, joka nousee otsikoihin. Ei mitään 'tavanomaista' lääkkeet alkoholi yhdistelmää., epävarmakin kaikenlisäksi. Ei lähde henki jos toleranssi lääkkeisiin on tarpeeksi suuri.

:(

Hetkellinen purkaus oli vaan. Tuskin mä tosissani mitään yritän. Ahdisti vaan ja oli niin paha olo. :(

• wasted one
        wasted one kirjoitti:

Hetkellinen purkaus oli vaan. Tuskin mä tosissani mitään yritän. Ahdisti vaan ja oli niin paha olo. :(

Tämä päivä vaihteeksi parempi sellainen. Tulin juuri erään Tom Lipkinin tilaisuudesta. Tilaisuuden lopuksi eteen sai mennä rukoiltavaksi, minä menin.

En sanonut Tomille edes mitään erityistä rukousaihetta. Ainoa sana, minkä sanoin oli kiitos rukouksen lopuksi. Pyhä Henki ilmeisesti kertoi hänelle minun ongelmistani. Hän rukoili, että tämä vuosi olisi paras vuosi elämässäni ja masennus saisi väistyä Jeesuksen nimessä sekä rukoili myös sen puolesta, että Jumala tekisi minun kohdallani jo aloittamansa parannustyönsä loppuun (masennus/ahdistus/sos. pelot jne)!

Kiitos Jeesus!! Nosti mielialaa kummasti tuo rukous. Toivotaan, että jatkossakin menee hyvin, elämän eri osa-alueilla...

• Ihmettelee...

Sori jos kuulostan kylmalta, mutta kai tuohon salaperaiseen masennukseen joku jarjellinen SYY on??? Luettelit juuri itse syita, joiden vuoksi sinun pitaisi olla ILOINEN, ei ahdistunut ja itsetuhoviettinen...

Etta MIKSI olet ahdistunut? Vaitatko etta kaikki sai alkunsa opiskelusta, joka on kuitenkin vapaaehtoista ja senkin voi halutessaan lopettaa?

• wasted one

Ei ole motivaatiota juuri nyt kirjoitella mitään. Joten liitän tähän linkin tukinetin forumiin, josta löytyy hieman taustatietoja, miten masennuin:

https://www.secure-tukinet.net/keskustelu/viestit.tmpl?xc=65&refer_to=2353&grp=39

Tukinetin viestistä puuttuu tosin eräs oleellinen asia. Olen viestissä maininnut, että olen todennäköisesti 12-vuotiaasta lähtien ollut masentunut. Syy tuohon on, että ollessani 11v isäni kuoli. Muitakin läheisiä ihmisiä olen menettänyt, tätini (ollessani 8v) ja mummoni (ollessani 16v).

• Mike
        wasted one kirjoitti:

Ei ole motivaatiota juuri nyt kirjoitella mitään. Joten liitän tähän linkin tukinetin forumiin, josta löytyy hieman taustatietoja, miten masennuin:

https://www.secure-tukinet.net/keskustelu/viestit.tmpl?xc=65&refer_to=2353&grp=39

Tukinetin viestistä puuttuu tosin eräs oleellinen asia. Olen viestissä maininnut, että olen todennäköisesti 12-vuotiaasta lähtien ollut masentunut. Syy tuohon on, että ollessani 11v isäni kuoli. Muitakin läheisiä ihmisiä olen menettänyt, tätini (ollessani 8v) ja mummoni (ollessani 16v).

Ihan nopeasti kirjoitan, oletko uskossa?
        elämä on täynnä mahdollisuuksia, sinä olet vielä nuori tyttö, eikä kannata masentua mistään edes läheisten menetyksistä, minäkin olen menettänyt molemmat vanhenpani, mutta niin kauan kuin on elämää on mahdollisuuksia joten älä menetä toivoasi. muistan rukouksissa, nyt pitää mennä sisko jo huhuilee....

• wasted one
        Mike kirjoitti:

Ihan nopeasti kirjoitan, oletko uskossa?
        elämä on täynnä mahdollisuuksia, sinä olet vielä nuori tyttö, eikä kannata masentua mistään edes läheisten menetyksistä, minäkin olen menettänyt molemmat vanhenpani, mutta niin kauan kuin on elämää on mahdollisuuksia joten älä menetä toivoasi. muistan rukouksissa, nyt pitää mennä sisko jo huhuilee....

Kyllä olen uskossa. Ollessani pikkupoika - noin kymmenvuotias (kenties, en muista...joka tapauksessa aikaa jolloin isäni vielä eli) - annoin helluntaiseurakunnan kesäleirillä elämäni Jeesukselle. Rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että tuon jälkeen olin uskossa useita vuosia, mutta merkittävä käännekohta tapahtui Espoossa opiskellessani - olin tuolloin 18v - huumeet, viina ja tupakka tulivat kuvioihin. Tuo oli syntisintä aikaa elämässäni.

Tuosta hetkestä noin vuosi - pari eteenpäin, niin päästäänkin tähän nykytilanteeseen. Olen tätä kirjoittaessani siis 21v... ja mies Pieksämäeltä, _en_ tyttö kuten viestissäsi totesit. ;-)

Etunimeni on Kalle

• sinulle
        wasted one kirjoitti:

Kyllä olen uskossa. Ollessani pikkupoika - noin kymmenvuotias (kenties, en muista...joka tapauksessa aikaa jolloin isäni vielä eli) - annoin helluntaiseurakunnan kesäleirillä elämäni Jeesukselle. Rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että tuon jälkeen olin uskossa useita vuosia, mutta merkittävä käännekohta tapahtui Espoossa opiskellessani - olin tuolloin 18v - huumeet, viina ja tupakka tulivat kuvioihin. Tuo oli syntisintä aikaa elämässäni.

Tuosta hetkestä noin vuosi - pari eteenpäin, niin päästäänkin tähän nykytilanteeseen. Olen tätä kirjoittaessani siis 21v... ja mies Pieksämäeltä, _en_ tyttö kuten viestissäsi totesit. ;-)

Etunimeni on Kalle

Koskettavaa.
        Siis todella siksi, et olen myös itse kokenut masennuksen todella pohjalta saakka.
        Vaikka olen uskossa, olen silti ollut todella pohjalla masennukseni vuoksi.
        Mutta mutta elämä kulkee onneksi eteenpäin ja Jeesus pitää meistä huolta, olimmepa missä tahansa.
        Rukoilen puolestasi Kalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      65
      5300
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      2579
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      270
      2453
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2369
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1774
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      228
      1537
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      54
      1141
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90
      1066
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1063
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      85
      1050
    Aihe