Heitänpä minäkin lusikkani soppaan, ja listaan elokuvien onnistuneimmat hahmot, kun vertaan niitä kirjasta saamiini mielikuviin.
Elikkä synninpäästön minulta saavat: Klonkku, Gandalf, Saruman, Sam, Aragorn, Gimli, Galadriel, Bilbo ja Theoden
Välimallin jätkiä: Frodo, Merri, Pippin, Legolas, Denethor ja pojat, Elrond, Nazgulit ja Eomer,
Inhon väristyksiä herättävät: Arwen ja Entit
Parhaiten onnistunutta on vaikea valita, mutta Klonkku ja velhot kuitenkin erottuvat selkeästi muista. Surkeinta hahmoa ei tarvitse pitkään miettiä. Se on eittämättä Arwen, joka vielä ykkösosassa oli hyvä, ja hyväksyin kirjassa vain vähän esiintyneen hahmon korostamisen elokuvassa. Mutta nämä kakkos- ja kolmososien kyynelsilmin kähinät ärsyttivät aivan suunnattomasti. Aragornina minä ainakin olisin vaihtanu huomattavasti nuorempaan Eowyniin...
Onnistuneimmat hahmot
9
611
Vastaukset
- tarfalas
Tuo loppukommentti oli hyvä..heh!=D Olen ollut myös pettynyt Arwenin hahmoon koko leffatrilogian ajan. Tämän haltianeidon liika esilletuominen ärsytti, mutta kaipa sillä Liv Tylerilläkin on omat faninsa. Kirjassahan Arwenilla on hyvin pieni osa (mainitaan I osassa ja uudelleen III osassa, kun on Aragornin ja Arwenin häiden aika.) Eowyn sitävastoin on paljon mielenkiintoisempi henkilöhahmo ja ansaitsee paikkansa muiden joukossa tarun sankarina.=))
- öklö
haistakaa p***a
- Meiala
Hoo! Enpä lukenut ihan kunnolla noita aloitussanojasi... Mutta silti! Tuo synninpäästön saaneiden lista näyttää oikein hyvältä, mutta myös Merri, Pippin, Faramir, Boromir, Elrond, Nazgulit, Arwen jne jne jne miellyttivät. Frodosta en oikein ole vieläkään osannut muodostaa mitään mielipidettä, kun en koskaan oikein ole "tykännyt" hahmosta kirjassakaan...
Gandalf on mielestäni parhaiten onnistunut hahmo, myös Saruman kaikessa ilkeydessään on loisto. Minun taas on vaikeampi määritellä inhon väristyksiä herättänyttä hahmoa.... Aluksi en pitänyt en Arwenista sen enempää kuin Eowynistäkään lähinnä näyttelijöihin kohdistuvien epäluulojeni takia... - Thorin
Enimmäkseen samaa mieltä. Lisäisin hyviin Eowynin, Frodon ja useimmat örkit. Theoden, Frodo ja Sam ovat parhaiten onnistuneet, Eowynkin.
Gimlin pelleilyt ja Legolaksen olifanttijuttu olivat typeriä.
Ärsyttäviä hahmoja olivat myös fotr luolapeikko ja rotk punanaamakomentajaörkkityperys. Klonkkukin alkaa tympäännyttää kun sitä katsoo liian paljon - hyvin tehty, mutta olisi saanut olla pienempi rooli.- Orlando-fani
mikä ihmeen legolaksen olifantti juttu???
- Muumipeikko
Orlando-fani kirjoitti:
mikä ihmeen legolaksen olifantti juttu???
Se kun Legolas Urhea tappoi olifantin yksin kiipeämällä selkään ja ampumalla nuolia. Pelennorin kenttien taistelussa. Typerä kohtaus minusta, en tykkää. Samaa mieltä olen kahden tornin skeittailusta Helmin syvänteessä.
- Orlando-fani
Muumipeikko kirjoitti:
Se kun Legolas Urhea tappoi olifantin yksin kiipeämällä selkään ja ampumalla nuolia. Pelennorin kenttien taistelussa. Typerä kohtaus minusta, en tykkää. Samaa mieltä olen kahden tornin skeittailusta Helmin syvänteessä.
no mä en oo kattonu vielä kuninkaan paluuta ku olin sillo suolahes.. pitäis varmaan kattoo se.. no on se mustakin vähän tyhmää liittää nykyaika ja "miekka ja kilpi" aika yhteen.. siis siin skeitti kohtaukses.. mut eihän yx huono kohta leffaa pilalle pistä.. ainakin mä oon jaksanu kattoo kaks ekaa leffaa monesti..
- Voi keke
Eowyn oli täydellinen ja samoin Frodo sekä Gandalf, Merri ja Pippin.
Arwen oli niin surkea, että itkettää! Ja ne sen nyyhkykohtaukset voi Holy God da* s*it! - Kekekake
Taidat olla ite Beleg nii jotenki Eowyniin päin kallellaan niiku sillee...? Vai mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062449
- 1061912
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161804Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921432Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41375Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals133975- 57957
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125948- 64946