Anteeksi Äiti, että sinulla on tällainen tytär. Niin paljon olen sinulle huolia ja murheita aiheuttanut, ihan kuin sinulla ei olisi niitä jo omasta takaa. Olen yrittänyt muuttua, mutta aina tulee jotakin, kerta kerran jälkeen, jolla taas pahoitan mielesi, tahtomatta sinua satuttaa. Tälläkin hetkellä kannan suurta salaisuutta, jota en voi ikimaailmassa sinulle kertoa, mutta tiedän, se hetki vielä tulee, että saat sen tietää, tavalla tai toisella. Mitä voin tehdä? Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, ja muut siinä sivussa. Sanoit jouluna, että kaikki lapsesi ovat sinulle pettymyksiä. Että mitä me olemme koskaan tehneet vanhempiemme hyväksi. Tiedämme sen, emme kai mitään. Mutta mitä meidän olisi pitänyt tehdä? Olet aina niin kova ja et puhu mitä sisälläsi on, en tiedä..
Eilen löit luurin korvaan, riitelimme taas, niinkuin nykyään melkein aina. Sinulla on ollut todella vaikea syksy ja talvi, ja minulla taas huono omatunto kaikesta, salaisuudesta ja siitä etten ole tehnyt mitään hyväksesi. Ei ole ihme, että riitoja syntyy. Anteeksi en voi sinulta suoraan pyytää, koska aina kun olen niin tehnyt, toteat: sääli on sairautta. Mutta eihän anteeksipyyntö ole sääliä?
Toivon, että tuleva vuosi on meillä molemmilla onnellisempi, ja että välimme paranisivat, edes niin, että voisimme viettää edes joulua riitelemättä ja itkemättä, kuten tänä jouluna kävi.
Miten meidän välit tällaiseksi meni? Muistatko kuinka tapasimme kertoa toisillemme kaiken, nauroimme ja vitsailimme yhdessä, kävimme yhdessä ostoksilla, siiderillä, syömässä.. pidimme leffailtoja..
Tahdon tuon ajan takaisin, sillä elämäni on todella tyhjää ilman sinua, äiti.
Rakkaudella: Tyttäresi.
Äidille...
päivänsäde
1
458
Vastaukset
- yks äiti
Jos äitisi näkisi tämän kirjeen....ehkä hän paremmin ymmärtäisi sinua.....itse tyttäreni kanssa läpikäyneenä tietynlaisen koulun....olen tällä hetkellä hänestä niin ylpeä...vaikka hän vieläkin opettelee elämän koulua ja tulee eteen karikoita joista täytyy selvitä....toivon voivani olla edes murto-osan niissä mukana....Sinulle voimia jatkaa ja äidillesi myös....puhumalla ja taas puhumalla moni asia kuitenkin selviää....hyvää vuodenvaihdetta.....))))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte1362669Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli1082148Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.411783Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi401619Kyllä mies pakit kestää
Herranen aina nyt poijat! 😃 Jos pelkäätte pakkeja noin paljon niin hamekangasta hakemaan. Oon ite saanut useammatkin n601516Palomestari sytytti tulipalon Kankaanpäässä
Kankaanpää ei yllätä koskaan. Oukarinkadulla syttyi rivitalossa tulipalo toukokuussa 2024. Nyt sen sytyttäjää syytetään311244Kuka on Farmi Suomi Riiko?
Farmi Suomi -realityssä Riiko Sakkinen on saanut paljon tv-aikaa. Riikon ajatuksia ja toisten nokittelua sekä lopulta pe121173Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan591154Vastuuhenkilöt
Ketkä ovat Lapuan Kotiasunnot-yhtiön tili- ja vastuuhenkilöt? Nimet kehiin, julkista tietoa.631116Pelataanko sivistyslautakunnan päätöksissä reilua ja avointa peliä?
Huomasin, että sivistyslautakunta on tehnyt viikko sitten isoja miljoona päätöksiä lastemme koulukuljetuksissa ja kaup33782