Kuolema

Usko

Avo-vaimoni kuoli vähän ennen joulua kun meidän piti muuttaa uuteen yhteiseen kotiin,olen nyt rikkirevitty.
Yritin kirjoitella tuonne 60 palstalle,saadakseni ulos tätä tuskaani,ensin tuntui siltä että ymmärrystä löytyy,mutta sitten yhtä-äkkiä kaikki muuttui,syytä en tiedä.
Teenkähän nyt toisen virheen kun tänne yritän purkaa tuskaani,kun joskus on sellainen olo,että haluaa olla kuulematta kenenkään ääntä lukea vain, en osaa sitä oikein selittää mikä tunne se on.Ei nähdä ihmisiä ei kuulla heitä,mutta kuitenkin haluaa että joku ymmärtäisi.

13

2203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veera 3

      oikeassa olet ei kaikkea voi kuulla ja nähdä,mutta tietoisuus että voi purkaa itseään,vaikka koneelle se antaa elämän jatkuvuuden tunteen.

      • -leski-

        Usko hyvä!!

        Kyllä täältä meitä saman kokeneita löytyy varmasti ja ymmärrystäkin riittää ymmärtämään sinun tuntemuksesi tällä hetkellä, itse jäin leskeksi joitakin vuosia sitten. Ota ystäviisi yhteyttä ja keskustele heidän kanssaan asioista. Älä jää tuskasi kanssa yksin, uusi harrastus olisi ihan hyvä "elvyttäjä" ja kirjasto on kirjoja pullollaan ja uimahallissa on joskus ihan kiva piiphtaa. Aurinkoisia päiviä sinulle surun keskelle, toivoo "kohtalotoveri"


      • Usko
        -leski- kirjoitti:

        Usko hyvä!!

        Kyllä täältä meitä saman kokeneita löytyy varmasti ja ymmärrystäkin riittää ymmärtämään sinun tuntemuksesi tällä hetkellä, itse jäin leskeksi joitakin vuosia sitten. Ota ystäviisi yhteyttä ja keskustele heidän kanssaan asioista. Älä jää tuskasi kanssa yksin, uusi harrastus olisi ihan hyvä "elvyttäjä" ja kirjasto on kirjoja pullollaan ja uimahallissa on joskus ihan kiva piiphtaa. Aurinkoisia päiviä sinulle surun keskelle, toivoo "kohtalotoveri"

        Kiitos sinulle lohduttavista sanoistasi.


    • Orvokki.

      Olen sen havainnut ja huomioinnut täällä että 60
      palstalle ei kannata mistään huolistaan ja suruistaan kirjoitella,siellä toisen suru on toisen ilo.

    • Saida

      uudelleen mainitsemaasi palstaa. Siellä on mahdotonta aina tietää kuka on uusi ja tosissaan kirjoittava. Ja se johtuu siitä, kun siellä nikitellään liikaa. Samat vakituiset kirjoittajat muuttavat nikkejään ja vastailevat jopa itselleen, ainakin jotkut.
      Olen huolissani puolestasi,sillä huomaan Sinun olevan tosissasi suruinesi.Kirjoittele lisää ja kerro kun saat oikeata apua.

      • Kaisu

        Poikaystäväni kuoli lokakuussa. Sain paljon hyväätarkoittavia neuvoja ystäville puhumisesta, aika haavat parantaa jne. Kun puhuin ystäville, huomasin etteivät he ymmärrä miltä minusta todella tuntuu. Sainkin enemmän lohtua aivan vierailta ihmisiltä, runojen lukemisesta ja yksinolosta. Kaikki me kuitenkin loppujen lopuksi ollaan yksin tässä elämässä, ihmiset tulevat je menevät. Voimaa sinulle!


      • "leski"
        Kaisu kirjoitti:

        Poikaystäväni kuoli lokakuussa. Sain paljon hyväätarkoittavia neuvoja ystäville puhumisesta, aika haavat parantaa jne. Kun puhuin ystäville, huomasin etteivät he ymmärrä miltä minusta todella tuntuu. Sainkin enemmän lohtua aivan vierailta ihmisiltä, runojen lukemisesta ja yksinolosta. Kaikki me kuitenkin loppujen lopuksi ollaan yksin tässä elämässä, ihmiset tulevat je menevät. Voimaa sinulle!

        Tämän käsitteen kuolema ja siitä aiheutuva tuskan voi vasta ymmärtää sitten, kun se on sattunut omalle kohdalle, sen kokeneena voin sano, että siitä toipuu ajallaan.
        Ja ammattiauttajan apua on myös saatavilla.


    • Marita

      Ymmärrän sinua,sinun suru on kova. Avovaimosi
      on ollut sinulle hyvin rakas ihminen. Muistele
      teidän yhteisiä hetkiä ja jos se tekee kipeää
      anna itkun tulla se helpottaa sillä se helpot-
      taa sinun taakkaasi. Mutta jonain päivänä jos
      huomaat pienen pienen valopilkun näkyvän alat
      pikku hiljaa toipua. Mutta anna itsellesi aikaa
      elä suotta kiirehdi. Toivotan sinulle voimia
      jaksaa.

    • Kristiin@**

      Usko Hyvä
      Tiedän miten turhalta tuntuu sanat, osan otosta. Ei kukaan voi tuntea toisen tuskan syvyyttä.
      Emme edes me saman kohtalon kokeneet, jokainen on yksilö. Jokainen tuntee tuskansa ainutlaatuisena, ja jokaisessa tuskassa on kuitenkin *taivaanisä* mukana. Hän antaa sinullekin voimia, kestää tuskasi. Rukous ja turva Jumalassa auttoi aikoinaan minua suuremman tuskan yli, ja nykyisinkin häneen on hyvä turvata:
      Siunausta sinulle ja elämääsi))

    • sain suruviestin

      Edessäni on unettomia öitä, kysymyksiä,syyllisyyttä.
      Sain juuri yllättävän tiedon läheinen ystäväni oli poistunut oman käden kautta.Miksi?Mitä nyt?

    • Sinulle

      Toivon sinulle, ystäväni,
      että elää taas uskaltaisit,
      että surujen suurten jälkeenkin
      ilon siiville nousta saisit.

      Toivon sinulle, ystäväni
      ettet lakkaisi luottamasta,
      vaikka vielä on aivan hämärää,
      kevään pelto on roudassa vasta.

      Toivon sinulle, ystäväni,
      taivaan raikkaat ja lempeät tuulet,
      että kaikkina elinpäivinä
      levon löydät ja lohdun kuulet.

      Toivon sinulle, ystäväni,
      mitä kauneinta on elämässä:
      että rakkaus puhdas, ikuinen,
      sinut ympäröi juuri tässä.

      Nämä Anna-Mari Kaskisen runon ajatukset lähetän Sinulle lohduksi. Älä kiirehdi surun kanssa. Anna itkun tulla, kun on itkun aika.
      (Itse olen monesti elänyt surujani ja murheitani läpi musiikin kautta, esim. Petri Laaksosen musiikki. Kokeilepa, kun siltä tuntuu.)

    • Leski

      tiedän miltä Sinusta Usko-Hyvä tuntuu. Olen ollut leski 1v.3kk. Suru ei ole poistunut, muta se on muutanut muotoaan. Haluatko vaihtaa ajatuksia sähköpostissa? Voisin lähestyä sinua sitä kautta ja vaihtaa ajatuksia kanssasi.
      Voimia Sinulle tarttua uudestaan elämään ja jaksamista toivottaa saman kokenut

    • Marina

      ..Jos olet valmis ottamaan tietoa siitä, että mitä kuolema todella sisältää,(?) niin lainaa kirja kirjastosta, jonka nimi on "Kuolemaa ei ole", - joka on jo vaha klassikko ja käännetty monelle eri kielelle. Kirjoittajana Rauni-Leena Luukanen-Kilde.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe