MINIPOSSU!

*Blondi92

Moi! Jos jollain on minipossu, nnin kertokaa onks se kiva lemmikki?Kantsiiko ostaa...yms..

18

3448

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minipossu on vaativa lemmikki, itseasiassa se on koiraakin vaativampi lemmikki. Minipossun koko ja luonne asettavat omistajalle vaatimuksia.

      Minipossu on possuksi pienehkö, mutta se kasvaa hyvinkin helposti 80 kiloiseksi.

      Minipossu on yleensä rauhallinen eläin, mutta vieraisiin asioihin/ilmiöihin se suhtautuu varauksellisesti ja pelokkaasti.

      Sisätiloissa minipossu voi keksiä vähän "omaa kivaa", se on vähintään yhtä ovela eläin kuin koira.

      Hissittömään kerrostaloon minipossua ei kannata hankkia. Minipossu ei pidä rappusista ja 80 kiloista eläintä ei todellakaan voi kuvitella kantavansa rappusia.

      Paremmin tietoa minipossusta löydät Suomen minipossuyhdistyksen verkkosivuilta.

      http://www.geocities.com/minipossut/

      Sinua, perhettäsi ja asuinmuotoanne tuntematta en voi minipossun hankintaa suositella.

    • harkitse

      Hei,
      minipossu on sopiva lemmikki, jos asuu ja tietää tulevansa asumaan mieluiten (samassa) omakotitalossa. Kerrostaloon on minipossua vaikea ottaa.
      MInipossut ovat erittäin voimakastahtoisia lemmikeiksi. Ne voivat rajoittaa sosiaalista elämää omilla vaatimuksillaan. Minipossu kyllästyy yleensä vieraisiin noin 5 minuutissa. Ne näyttävät sen eri tavoin. Vieraasta itsestään riippuu kuinka pitkälle toimenpide menee. Pureminen ei ole mahdotonta. Perheen parissa sen sijaan "lemmikki" käyttäytyy hyvin.

      Olennaisinta ei ole onko minipossu kiva lemmikki. Olennaisinta on oletko sinä hyvä ja pitkäikäinen ruuan ja nukkumapahnojen tarjoaja.

      • *Blondi92

        Moikka! Joo, kiitti noista tiedoista. Jos tiedätte enemmänkin netin minipossu sivustoja, niin ilmotelkaa! Ja vastauksia vielä lisää! Kiitti!


      • *Blondi92
        *Blondi92 kirjoitti:

        Moikka! Joo, kiitti noista tiedoista. Jos tiedätte enemmänkin netin minipossu sivustoja, niin ilmotelkaa! Ja vastauksia vielä lisää! Kiitti!

        Vielä tuli pari kysymystä mileen. Eli: Tykkääkö possut jos niitä rapsuttaa, halii ja hoitaa paljon? Voiko possu olla myös ulkona kopissa jossa on lämmitys?


      • Anonyymi
        *Blondi92 kirjoitti:

        Vielä tuli pari kysymystä mileen. Eli: Tykkääkö possut jos niitä rapsuttaa, halii ja hoitaa paljon? Voiko possu olla myös ulkona kopissa jossa on lämmitys?

        Talvella minipossu on pidettävä sisällä. Talvellakin voi ulkoilua yrittää, mutta tarhassa minipossu ei pärjää. Talvella/pakkasella minipossu ei ulkona pärjää/viihdy. Ei edes lämmitettävässä kopissa, koppihan on erittäin pieni ja pakkasella minipossun on pysyttävä koko ajan lämpimässä.

        Kesällä minipossu kyllä viihtyy hyvin ulkona.

        Rapsutuksista, hoitamisesta ja virikkeistä minipossu pitää.


    • essi

      minipossu kasvaa isommaksi kuin "mini" koko. se on itsekäs, himoo ruokaa kokoajan ja sillä ei ole sellasta miellyttämisen halua kun koiralla, eli lojaalius sinne kuka ojentaa safkaa.
      on hiton itsepäinen ja fiksu.
      ei mikään söpö lemmikki loppujenlopuksi.
      ottaisin jos asuisin maalla, mut kaupungissa en pitäis.
      älä ota kevyin syin. moni on joutunut luopumaan.

    • tyttö 84

      "Mini"possua ei pidä ottaa vain sen takia, että se on erikoinen. Se (kuten sanottu) on jääräpäinen ja vaikeampi hoitaa kuin esim. koira. Ja sekin, ettei se todellakaan ole mikään pikku nasu, vaan todellakin melkein 80kiloinen sika.

      Ulkopossuksi sitä ei saa ottaa. Talvella ei pärjää ulkona ja kesälläkin todennäköisesti kärsii yksinäisyydestä. Kerrostaloon ilman hissiä -> ei. Syy kerrottiinkin tuolla jo.

      Kannattaa todellakin miettiä, haluaako itsekkään sian asuintoverikseen. Kuka muuten sitä hoitaa matkalle lähtiessä? Kovin moni ei possuja ota. Liian paljon hylätään eläimiä, niin tavallisia kuin epätavallisiakin. Epätavallista lemmikkiä hankkiessa kannattaa muistaa, etteivät ne todellakaan ole kissoja tai koiria. Tietoa täytyy kaivaa, joskus jopa kivien alta.

      Itsellä on 3 frettiä ja on melkeinpä tuuria, että ensimmäinen on vielä elossa. Alussa sitä tietoa ei löytynyt niin mistään. Vieläkään ei mielestäni ole tarpeeksi tietoa niistä tarjolla, vaikka ovatkin paikkansa vakiinnuttaneet Suomessa. =) Kantapään kautta on saanut oppia. Possu on myös harkinnan alla, ehkä silloin kun noista aika jättää.

      Mutta jos haluat paijattavan, suloisen ja kuuliaisen lemmikin, osta koira.

    • Belluschka

      Meilläkin oli "mini" possu, äiti ja isä noin 30-40 kg meijän "Grisen" painoi yli 90kg asui tallissa ja oli tylsä ja..... tylsä. tykkäsi kyllä tulla mukaan koirien kanssa kävelylle kuin se oli vielä nuori.

      • sjaduiajjda

        ihan liian ylipainoinen minipossu, jo ensimmäiset kaksoisleuat ja poimut esim jaloissa kertoo ylipainoisuudesta, se on vaikeaa sekä possulle että omistajalle. Oikean painoinen possu on 30-40 kiloinen, pitää vain osata syöttää oikein. Vaikka sika itsehän söisi koko ajan...


    • Aleksandra
      • niihin ihastunut

        olen samaa mieltä tässä keskustelussa ainakin anonyymin kanssa. itse olen kaikesta huolimatta näihin veijareihin ihastunut, ja olenkin saamassa viikon päästä oman pikkuisen


      • niihin ihastunut
        niihin ihastunut kirjoitti:

        olen samaa mieltä tässä keskustelussa ainakin anonyymin kanssa. itse olen kaikesta huolimatta näihin veijareihin ihastunut, ja olenkin saamassa viikon päästä oman pikkuisen

        saako nimiä???????


      • T92
        niihin ihastunut kirjoitti:

        saako nimiä???????

        Kyllä samaa mieltä on oltava yllä olevien kanssa minipossuista ja niiden hoidosta. Tarkoitushan ei ole lannistaa minipossu-intoasi, vaan tosiaankin kertoa myös näitä huonoja puolia jotteivät ne tule yllätyksinä. :)

        Mikäli haluat pienen ja helppohoitoisen röhkivän veijarin, harkitse Mopsia. ^^


      • po
        T92 kirjoitti:

        Kyllä samaa mieltä on oltava yllä olevien kanssa minipossuista ja niiden hoidosta. Tarkoitushan ei ole lannistaa minipossu-intoasi, vaan tosiaankin kertoa myös näitä huonoja puolia jotteivät ne tule yllätyksinä. :)

        Mikäli haluat pienen ja helppohoitoisen röhkivän veijarin, harkitse Mopsia. ^^

        haluaisin kysella vähän possusta koska olen harkinnut ostaa sellaisen,mistä possun voi ostaa ,paljonko maksaa ja voiko asua omakotitalossa?


    • kakuli

      juu meillä on 2 possu ne on tosi kivoja ja kannattaa ostaa!!!

    • Posshu

      Juuh. Ja voisin ehdottaa että jos ei huolisi minipossua koonsa tähden, hanki mikropossu. Mikropossut ovat samankaltaisia kun minipossut, eri lajia vain tai rotua, miten sen nyt tahtoo sanoa. Mutta mikropossut jäävät paljon pienemmiksi kun minipossut, vaikka niitä ruokkisi paljonkin. Ylipainoisuutta ei kuitenkaan kannata, sillä se on vaikeaa sekä possulle että omistajalle. Lisäksi luin eräältä sivustolta että mikropossuilla on myös lempeämpi luonne. Tai saattaa ollam, riippuu missä olosuhteissa/ miten sitä on kohdeltu, poikapossut ovat sitten vähän hurjempi luontoisia :) Itteleni on tulossa mikropossu, ja ovat syntyessään marsun kokoisia. En sitten tiedä miten isoja nuo minipossut ovat kun ne syntyvät mutta joo.. :D

      Mikropossut.com

      • poosuressu

        minipossu ja mikropossu = sama asia!!!!


      • Minimissä, minisika ja mikropossu ovat kaikki samaa lajia.


    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe