Tauti iski mikähän lie aiheuttaja? Olisko kellään vinkkiä?

Tosi kipeänä

Onko kenelläkää antaa mitään vinkkiä mikä on tämmöisen aiheuttanut? Onko kokemusta vastaavanlaisesta?

Mulla kaikki alkoi kun annoin kerran yhden lutkan ottaa suihin viime keväänä!

Oireet alkoi vajaan 2 viikon päästä juuri kuvailemallasi tavalla eli voimakkaana kutinana ja pistelynä virtsaputken suulla (juuri siitä kohtaa se kielellään nuljutteli) ja sitten "nousevana" kutinana ylös virtsaputkea. Kaiken aikaa rähmäistä, harmaata vuotoa ja voimistuvaa alaselkä kipua ja yöhikoilua nimen omaan selässä ja peleli kaiken aikaa, oli kuumettakin välillä muutaman viikon aikana, samoin jatkuvaa päänsärkyä pari viikkoa!

Oikeata kivestä jomottaa ja vihloo samoin alavatsaa ja alaselkää. Välillä virtsan karkailuakin.

Vajaan vuoden aikana olen syönyt yli 10 erilaista antibioottikuuria alkaen Doximed, Dosyklin, Apodixin, Citromax, Ciprocin 250mg*20pv, DitrimDuplo 50pv. Nitrofur C 3kk Tavanic 250mg *10 ja 500mg*15pv yms...

On testattu kaikenaikaa klamydiaa, tippuria ja bakteereita virtsasta vaan ei mitään ole löydetty. Samoin halusin testauttaa kupan ja HIV:n eikä niitäkään.

Ainoa mikä todella tehosi oli 2mg Klamydialääkkeenä käytettyä Citromax vahvistettuna jollain toisella tabulla (olikohan Ciproxin 500mg).

Se vei kerralla oireet muutaman tunnin kuluttua lääkkeitten ottamisesta. Mutta oireet palasi muutamassa viikossa takaisin. Lopulta otettiin kuukausien jappasun päästä ja omasta vaatimuksestani, siitä kohtaa mistä kutina alkoi, kondyloomanäytepala ja kondishan siitä löytyi!!!!

Saatana kun vituttaa!

No sitä poltettiin ja ei se vieläkään ole poistunut kokonaan. No noin 3kk tartunnasta sain urologilta Tavanic 250 mg * 7kuurin ja sillä oireet alkoi heti helpottamaan. Kuuri kesti 10pv ja luulin jo painajaiseni olevan ohi mutta kuukausi tämän kuurin jälkeen tilanne on edelleen sama ja oireet kokoajan hankalat.

Lekurit pitää minua luultavasti jo "hulluna" ja eräs jo ehdottikin "yläpään" hoitoa kun kuulemma tämmöisiä oireita saa aikaan ihan ajattelemalla asiaa liikaa!!!!
Minä sanoin sille ETTÄ EI KUKAAN tule marmattamaa ja heppiänsä esittelemää kerta kerran perään turhan takia, en edes minä! Ja vaihdoin lekuria! Tämä samainen paska sanooi heti 1. kerran tavattuamme "EI sinulla VOI olla mitään kun olet noin monta antibioottikuuria syönyt..."
Mikä idiootti lääkäri!

Mutta ibuprofeiinia syömällä 2* 400 mg päivässä tulee joten kuten toimeen...

Sitä Tavanic kuuria on sitten 2 kertaa kokeiltu voimakkaampana annostuksena kun se on kuulemma kovin lääke mitä tunnetaan ja laaja-alaisin mikrobilääke ja KALLIS mutta ei enää mitään vaikutusta sen 1. kerran jälkeen.

Lääkkeitten haittavaikutus (Tavanicista) on juuri tuo (mulla oli vasemman) kantapään (akillesjänteen ?) aristus ja kipu niin ettei tahtonut kävely luonnistaa ja netistä katoin että 1/1000 voi jänne karketa noin vain!

Kaikkein pahinta on tämä saatanan epätietoisuus jääkö tämä tällaiseksi lopun ikää?

Eturauhasen lypsy tehtiin lopulta kun sitä kovasti vaadin ja testissä löytui sitten stafylokokki bakteeri ja siihen sitte Trimopan lääkitys 2kk. Ei auttanut sekään...

Oireet tosin on esim. Nitrofur C 50mg kuurin aikana olleet ehkä lievemmät mutta tauti ei ole kuitenkaan parantunut.

Työn teosta ei tahdo tulla mitään kun alaselkää särkee kaiken aikaa ja mitään raskasta ei voi nostella ilman että varautuu kipuihin. Selkälihakset tai selkä itsessään EI ole kipeä eikä itse eturauhanen vaan kipu tuntuu tulevan jostain takaa alhaalta. Tunne on virtsarakon osalta sellaine kouristava ja varsinkin aamyyöstä nukkuminen on hankalaa ilman särkylääkettä.

Aika monella lekurilla ollan jo juostu ja kohta on vuosi mennyt. Ennen tuota onneton "imutusta" ei ollut mitään oireita alapäässä vuosikausiin ja selkäkivut oli ihan tuntematon köäsite minulle. Samoin virtsavaivoja ei ollut eikä mitään rähmintää hepissä.

Muuta seksiä EI ollut! Eikä ole sen jälkeen ollutkaan eli uusia tartuntoja ei ole ollut.

39

4647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiiti

      Ei oo kyllä helppoa sulla.. Pelästyin.. Niin idiootti oon ollu, etten oo aikasemmin tiennyt, et kondylooma voi tarttua myös suun kautta (!)

      Tarinastasi viisastuneen taidan tästä lähtien pitää housut jalassa (ja suun kiinni) ja lainata kirjastosta pinon lääkärikirjoja...

      Itselläni oli vuosi sitten klamydia (tosin oireeton) ja sain sen antibiooteilla hoidettua pois. Ei hajua, mistä oli tullut.. Ehkäisystä on huolehdittu. V***ttaa, kun usein taudin saaneita ihmisiä pidetään heti automattisesti jonain likaisina jakorasioina, vaikka jo ykskin kerta riittää (kuten Sinä ainakin tiedät)..

      Tuossa alkaa Sinun kohdallasi olla sellainenkin vaara, että tuut pian immuuniksi noille antibiooteille, kun niitä on määrätty jo noin hervottomasti... Toivottavasti asia selviää. Pyri vaan sinnikkäästi saamaan kunnon diagnoosi ja hoito tuohon. Älä lannistu!

      • jklök

        Noita voi saada muustakin ku seksistä. mä sain lomamatkalla vessanpöntöstä. sit esim aasian maissahan vessanpöntöissä vesi on usein niin vitun korkeella, et ku käy paskalla, ni ei muuten auta nojaa eteenpäin tai slaikka dippaa sinne vitun vessanpöntön veteen. toisaalt se mulla on käyny usein ja kait se vesi on aika puhdasta kuitenkin, koska en oo niistä koskaan saanu mitään. mut tää tanskalainen narkkarivessa kyl tarjoili mulle ties minkä tippurin saman tien


      • Anonyymi

        Tippuri tai Kuppa tai Suopersankkeri mene sukupuoli klinikalle HETI !


    • jore

      No huh huh, ihan puistattaa. Tämän lukeminen oli minulle ihan hyvästä. Alkoi taas tuntua oma muija niin tutun turvalliselta ja ei tarvitse haikailla muiden perään. Kuvitella, kalussa joku hillitön paise lopunikää, aaarrggghhhh!!!

      • no niin

        Totta sait sen lutkankin hoitoon pois meitä muita tartuttamasta. Naisilla, kun se klamudia voi olla lähes oireeton. Pakkohoitoon lutkat ja samoin me miehetkin. Huomatkaa myös se, että klamudia voi aiheuttaa lapsettomuutta.


    • petetty2

      Antoko lekuri mitään ohjetta, saako klamydian hoidon antibioottikuurin aikana harrastaa seksiä vai kestääkö paraneminen kauemmin?

      • laboraattori

        Ei missään nimessä kuurin aikana seksiä! On suuri vaara tartuttaa bakteeri kumppaniin ja kumppani tartuttaa sen takaisin sinuun.

        Syö kuuri ensin pois ja sen jälkeen käyt (käytte molemmat) kontrollitesteissä että teillä kummallakaan ei ole enää klamydiaa. Lääkekuurin jälkeen pitäisi AINA käydä kontrollitestissä tarkistuttamassa, että klamydia tosiaan on poistuntu elimistöstä.


      • Näin se meni
        laboraattori kirjoitti:

        Ei missään nimessä kuurin aikana seksiä! On suuri vaara tartuttaa bakteeri kumppaniin ja kumppani tartuttaa sen takaisin sinuun.

        Syö kuuri ensin pois ja sen jälkeen käyt (käytte molemmat) kontrollitesteissä että teillä kummallakaan ei ole enää klamydiaa. Lääkekuurin jälkeen pitäisi AINA käydä kontrollitestissä tarkistuttamassa, että klamydia tosiaan on poistuntu elimistöstä.

        "Lääkekuurin jälkeen pitäisi AINA käydä kontrollitestissä tarkistuttamassa, että klamydia tosiaan on poistuntu elimistöstä."

        Typerä kommentti. Kun ei lekuritkaan tienneet mikä oli vaivana, niin mistä ne olisi tienneet mitään testatakaan. KAIKKI mahdollinen testattiin. Ennen ja jälkeen lukuisten lääkekuurien.


      • laboraattori
        Näin se meni kirjoitti:

        "Lääkekuurin jälkeen pitäisi AINA käydä kontrollitestissä tarkistuttamassa, että klamydia tosiaan on poistuntu elimistöstä."

        Typerä kommentti. Kun ei lekuritkaan tienneet mikä oli vaivana, niin mistä ne olisi tienneet mitään testatakaan. KAIKKI mahdollinen testattiin. Ennen ja jälkeen lukuisten lääkekuurien.

        Vastasin nimimerkille "petetty2", joka kyseli seksistä klamydiahoidon aikana.

        Ymmärsin hänen kysymyksensä niin, että nimen omaan hänellä on klamydia ja hän kyselee, saako kuurin aikana harrastaa seksiä. En vastannut ap:n kysymyksiin laisinkaan enkä ottanut ap:n vaivoihin ollenkaan kantaa.


      • Jatkan vieläkin
        laboraattori kirjoitti:

        Ei missään nimessä kuurin aikana seksiä! On suuri vaara tartuttaa bakteeri kumppaniin ja kumppani tartuttaa sen takaisin sinuun.

        Syö kuuri ensin pois ja sen jälkeen käyt (käytte molemmat) kontrollitesteissä että teillä kummallakaan ei ole enää klamydiaa. Lääkekuurin jälkeen pitäisi AINA käydä kontrollitestissä tarkistuttamassa, että klamydia tosiaan on poistuntu elimistöstä.

        "Ei missään nimessä kuurin aikana seksiä!"

        Lääkärithän käski tyhjentämään palleja nimenomaan juuri naimalla! Ei kuulemma eturauhastulehduksesta ole naiselle mitään tarttuvaa. Lisäksi tuli vielä ohjeet vetää käteen ja usein. Kaikki tuo on vieläpä kirjallisena! Oli kivaa vitsailla kotona että "annas pildeä kun on oikein lääkärin määräyskin..." Eipä vaan tehnyt paljonkaan pildeä mieli tuossa kunnossa, joten käsikäyttöiseksi meni tyhjennysharjoitukset.


    • Huh huh

      Kyllä muistaa ensi kerralla ottaa kumit peliin.

      • esinahassa

        elikkäs olin suojaamattomassa yhdynnässä ex-naapurin tytön kans pari vuotta sitten.heti yhdynnän aikana tuntui pieni kirvellys. no en sen kummemmin aatellu asiaa mutta kun menin seuraavana päivänä omalle asunnolle huomasin kuinka esinahka punainen.ja alaselän kipu ilmestyi muutaman päivän sisällä jota ei ennen ollut.

        siitä asti ollu yhtä helvettiä! 5 lääkärin vastaanotolla oon käyny. yhen tykönä kahesti(työterveyslääkäri jolle maininnut asiasta molemmilla kerroilla, toinen normaali työterveystarkastus). yksi oli ihotautilääkäri joka sanoi vaivan olevan seborroinen ekseema ja määräsi bucorttia.sukupuolitauti testit on otettu mukaanlukien hiv. kaikki negatiivisia. (aikaa oli kulunut varmasti tarpeeksi että ois pitänyt näkyä, 1v). ei ollut suhteita tuon jälkeen

        kokeiltu lääkettä fluconazol, voiteita bucort, daktacort, trosycort, canesten, bepanthen
        pesu aqualan, sebamed ,norm. nestesaippua, vain vedellä..
        ei auta!

        kun masturboi niin esinahka on punoittava ja irtoaa nahkaa. käytä rasvaa! moni hauska varmaan miettii.voisin tietty käyttääkin jos se parantais vaivan.
        runkkaa vähemmän! ei auta vaikka taukoa monta viikkoa

        eli tilanne on masentanut mut totaalisesti johon nyt syön sepramia 30mg päivä. en käy enää baarissa taikka muissa kemuissa kun ei voi seuraakaan oikeen hankkia tuon vaivan takia. kaverit ihmettelee miksi lopetin bilettämisen ja muutenkaan en halua osallistua mihinkään.

        jos nainen runkkaa ja esinahka punainen ja hilseilevä niin ei mahda olla kovin kiihottavaa.

        jos joku on päässyt samanlaisesta vaivasta eroon niin vinkkiä pliis!!!!

        ja kuten edellinen kirjoittaja: Pareen panna kumin kanssa!
        oon täysin samaa mieltä jos ei oo 100% luotettava kumppani


    • saanut

      Käsittämätöntä, että sinulle on määrätty tuollainen määrä antibiootteja vaikka mitään sp-tautia ei olla edes diagnosoitu kondya lukuunottamatta. Kondyloomakin on tod.näk jostain muualta peräisin, kun ei se suuseksissä välity kuten monet muut sp-taudit.
      Ei nuo sinun oireet sovi sp-tautein kuvaan joten olisiko selkäkipujen, virtsaamisvaikeuksien ym. aiheuttaja sittenkin jossain muualla (sisäelimet tms.?). Epäilet luonnolliseisti sp-tautia, kun oireet alkoivat sen jälkeen, mutta...

      • Tosi terveenä

        "Tosi kipeänä / 18.1.04"

        Tuossa vaiheessa oli jo liki vuosi ravattu useammalla lääkärillä. Vasta 500 mg/15 pv Tavanic -kuurin jälkeen alkoi oireet vähitellen helpottaa. Jos olisin saanut heti alkuunsa kunnon lääkkeet, niin aika helpolla olisin päässyt. Kaikkein ensimäinen Citromax kuuri 2 mg tehoste oli liian heppoinen, vaikka se tuntui aluksi auttavankin.

        Noin 2 vuotta siihen meni ja nyt kaikki on kuin pahinta painajaista. Oireet helpotti lopulta kevään aikana ja selkäkipuja ei ole sen koommin kärsitty eikä vessassa ole ravattu kuin tarpeeseen. Tuossa jutussa huomaan vielä aika epätoivoista sävyä vaikka kovaa annosta Tavanicia on jo kokeiltu. Se vaikutti vaan hitaammin kuin olisi luullut.

        Kaikkein tyhmin lääkäri oli OYSin silloinen johtava urologi, joka sanoi, että olet sitten loppuikäsi kroonikko ja siis kipulääkkeitten käyttäjä. EN paranisi vaivastani koskaan, vaan olisin kroonistunut kivulle, koska luultavasti kipua aistivat "hermopäät tai jotkut kipureseptorit", en muista enää tarkkaan, ovat pysyvästi vioittuneet tulehduksen seurauksena. Minä siihen sanoin ettei tuo tunnu uskottavalta kun tavallinen Burana/Ibuprofeiini vie kivun helpostikin ja sen kait pitäisi vaikuttaa juuri noihin. No äijä räjähti siihen paikkaa ja huusi että mitä minä täällä ravaan, olet kroonikko eturauhastulehduspotilas ja tyydy siihen! Nimä en viitsi sanoa mutta tämä ukko puhui "hoono soomi"...

        No olipa siellä järkeviäkin urologeja. Kiitos sille vanhemmalle miehelle, joka uskoi kun sanoin, että VAIN sitä päätä hoidetaan joka on kipeä! Mielialalääkkeitä ja eturauhasen kutistajia tarjottiin useastikin. Eturauhanen ei ollut kipeä missään vaiheessa. Sitä ne kyllä piti outona.

        Itse luulen että sain rajumman klamydian tai luultavimmin jonkin supertippurin ja sitten vielä kondylooman virtsaputken suulle. Kondiksen diagnoosi ei ollut satavarma, koska se oli niin pieni näppy juuri virtsaputken suulla.
        Koskapa herpeksen vasta-aineetkin löytyi, niin ehkä sekin tuli kuin kaupantekijäisinä tai sitten se on ollut jo pitempäänkin ja pysytellyt oireettomana.

        Nyt siis tuosta kaikesta on 5 vuotta ja koko juttu on kuin pahinta painajaista. Kaikkein pahinta oli että potilasta ei uskottu alkuunkaan kun pari tavallisinta antibioottia oli kokeiltu ilman vaikutusta. Toki sitä itsekin kiinnostuu ja ottaa selvää mistä voisi olla kyse ja se on kauheinta "myrkkyä" arvoisille erikoislääkäreille. Huvittaa vieläkin ne erilaiset teoriat mahdollisesta vaivan aiheuttajasta. "Sinulla on pakko olla kroonistunut eturauhastulehdus, johon ei antibiootit tehoa". Kun sitten kysyin "Miksi juuri eturauhanen on ihmisen elimistä se ainoa, jonka tulehdukseen antibiootit eivät pysty tai eivät vaikuta", niin siihen ei kukaan osannut vastata muuta kuin "ettei se antibiootti kuulemma tunkeudu sinne kunnolla!"

        Eikö olekin kaikista erikoisin elin tuo eturauhanen, jonka on kuulemma oltava tulehtunut jokaisella miehellä jossakin elämän vaiheessa ja siis pirun kipeä, vaikka se ei sitä olisikaan ja johon ei antibiootitkaan pysty tunkeutumaan? Tuohon kun sanoin, että eikös se antibioottikin kulkeudu verenkierron mukana, vieläpä kaikkialle elimistöön... silloin siihen ei enää vastattu mitään...


      • laboraattori
        Tosi terveenä kirjoitti:

        "Tosi kipeänä / 18.1.04"

        Tuossa vaiheessa oli jo liki vuosi ravattu useammalla lääkärillä. Vasta 500 mg/15 pv Tavanic -kuurin jälkeen alkoi oireet vähitellen helpottaa. Jos olisin saanut heti alkuunsa kunnon lääkkeet, niin aika helpolla olisin päässyt. Kaikkein ensimäinen Citromax kuuri 2 mg tehoste oli liian heppoinen, vaikka se tuntui aluksi auttavankin.

        Noin 2 vuotta siihen meni ja nyt kaikki on kuin pahinta painajaista. Oireet helpotti lopulta kevään aikana ja selkäkipuja ei ole sen koommin kärsitty eikä vessassa ole ravattu kuin tarpeeseen. Tuossa jutussa huomaan vielä aika epätoivoista sävyä vaikka kovaa annosta Tavanicia on jo kokeiltu. Se vaikutti vaan hitaammin kuin olisi luullut.

        Kaikkein tyhmin lääkäri oli OYSin silloinen johtava urologi, joka sanoi, että olet sitten loppuikäsi kroonikko ja siis kipulääkkeitten käyttäjä. EN paranisi vaivastani koskaan, vaan olisin kroonistunut kivulle, koska luultavasti kipua aistivat "hermopäät tai jotkut kipureseptorit", en muista enää tarkkaan, ovat pysyvästi vioittuneet tulehduksen seurauksena. Minä siihen sanoin ettei tuo tunnu uskottavalta kun tavallinen Burana/Ibuprofeiini vie kivun helpostikin ja sen kait pitäisi vaikuttaa juuri noihin. No äijä räjähti siihen paikkaa ja huusi että mitä minä täällä ravaan, olet kroonikko eturauhastulehduspotilas ja tyydy siihen! Nimä en viitsi sanoa mutta tämä ukko puhui "hoono soomi"...

        No olipa siellä järkeviäkin urologeja. Kiitos sille vanhemmalle miehelle, joka uskoi kun sanoin, että VAIN sitä päätä hoidetaan joka on kipeä! Mielialalääkkeitä ja eturauhasen kutistajia tarjottiin useastikin. Eturauhanen ei ollut kipeä missään vaiheessa. Sitä ne kyllä piti outona.

        Itse luulen että sain rajumman klamydian tai luultavimmin jonkin supertippurin ja sitten vielä kondylooman virtsaputken suulle. Kondiksen diagnoosi ei ollut satavarma, koska se oli niin pieni näppy juuri virtsaputken suulla.
        Koskapa herpeksen vasta-aineetkin löytyi, niin ehkä sekin tuli kuin kaupantekijäisinä tai sitten se on ollut jo pitempäänkin ja pysytellyt oireettomana.

        Nyt siis tuosta kaikesta on 5 vuotta ja koko juttu on kuin pahinta painajaista. Kaikkein pahinta oli että potilasta ei uskottu alkuunkaan kun pari tavallisinta antibioottia oli kokeiltu ilman vaikutusta. Toki sitä itsekin kiinnostuu ja ottaa selvää mistä voisi olla kyse ja se on kauheinta "myrkkyä" arvoisille erikoislääkäreille. Huvittaa vieläkin ne erilaiset teoriat mahdollisesta vaivan aiheuttajasta. "Sinulla on pakko olla kroonistunut eturauhastulehdus, johon ei antibiootit tehoa". Kun sitten kysyin "Miksi juuri eturauhanen on ihmisen elimistä se ainoa, jonka tulehdukseen antibiootit eivät pysty tai eivät vaikuta", niin siihen ei kukaan osannut vastata muuta kuin "ettei se antibiootti kuulemma tunkeudu sinne kunnolla!"

        Eikö olekin kaikista erikoisin elin tuo eturauhanen, jonka on kuulemma oltava tulehtunut jokaisella miehellä jossakin elämän vaiheessa ja siis pirun kipeä, vaikka se ei sitä olisikaan ja johon ei antibiootitkaan pysty tunkeutumaan? Tuohon kun sanoin, että eikös se antibioottikin kulkeudu verenkierron mukana, vieläpä kaikkialle elimistöön... silloin siihen ei enää vastattu mitään...

        Kiva kuulla sinusta ja siitä että olet päässyt vaivoistasi eroon!


      • Siksi esiin
        laboraattori kirjoitti:

        Kiva kuulla sinusta ja siitä että olet päässyt vaivoistasi eroon!

        Toivottavasti tästä on apua muillekin! Siksi tämä on nostettu esiin.


      • Luehan tusta

    • Tosi kipeänä
      • 69

        Kondomin käytön hyödystä kondylooman tarttumisen estamisessä ei ole pitävää näyttöä. Kondomia tulisi kuitenkin käyttää aina tilapäisissä suhteissa, sillä se estää tehokkaasti muiden sukupuoliyhdynnässä leviävien tautien tarttumisen.

        Kondylooma on yleisin seksiteitse tarttuva tauti etenkin nuorilla aikuisilla
        Itämisaika virustartunnasta oireiden puhkeamiseen voi vaihdella kuukausista jopa vuosiin
        Vaikea syyllistäminen kuka tartutti ja kenet
        Voit kantaa tautia jopa vuosia ennen oireiden puhkeamista tai olla itse tietämättä tartunnan
        kantaja ?

        googleta Kondylooma tiedät enemmän ja luulet vähemmän.


    • 6 vuotta sitten
      • Tosi terveenä

        Kertokaahan muutkin "eturauhastulehduksen" kärsineet minulle vielä sellainen pikkuseikka: kuinka se eturauhanen kylmettyy siellä vartalon sisällä? Olisin itsekin kuollut hypotermiaan, JOS lämmöt laskisi vaikka 5 astetta noin syvällä kropan sisällä.

        Tuon aikoinaan sanoessani lääkärikin jo pysähtyi miettimään puheitaan ja sanoi että niin se kyllä on, että kovin lämpimässä paikassa se on. Eihän se siellä vartalon sisällä edes pysty kylmettymään!


    • selvittelyt kesken

      Kiinnostaa tietää, miten tuo nimimerkin 'Tosi terveenä' kondylooma todettiin. Oliko se ulkoisia muutoksia aiheuttava vai näkymätön muoto eli ns. korkean syöpäriskin hpv.

      Oireiluna on kutinaa ja vuotoa virtsaputkesta.

    • Viisaus kouraan

      On kyllä typerää kuvitella että ainoastaan tietyt taudit leviävät suojaamattomassa suuseksissä -_-

      KAIKKI taudit voivat tarttua suojaamattomassa sukupuoliyhdynnässä, anaaliseksissä ja suuseksissä.

      Eli ei sovi kauheasti luottaa siihen "No se todennäköisyys on hyvin pieni" ajatteluun, sillä loton päävoiton todennäköisyys on pienempi kuin sukupuolitaudin saamisen ja ennemmin tai myöhemmin joku sen päävoiton vie.

      • jdtjdf

        Noita todennäköisyyksiä voikin verrata tosi hyvin. Esim jos muijalla on AIDS, ni sen saa joka miljoonas, joka nussii sitä?


      • koskee ihan jokaista
        jdtjdf kirjoitti:

        Noita todennäköisyyksiä voikin verrata tosi hyvin. Esim jos muijalla on AIDS, ni sen saa joka miljoonas, joka nussii sitä?

        voi kuule, ihmiset saavat esim. kondylooman ja herpeksen ihan yhtä lailla suuseksin kautta jos vaan paska tuuri sattuu. Turha ajatella mikä on pienempi ja mikä suurempi riski. Ihminen pitäisi testauttaa päästä varpaisiin, onko iholla, limakalvoilla mitään taudin aiheuttajaa!


      • ed.
        koskee ihan jokaista kirjoitti:

        voi kuule, ihmiset saavat esim. kondylooman ja herpeksen ihan yhtä lailla suuseksin kautta jos vaan paska tuuri sattuu. Turha ajatella mikä on pienempi ja mikä suurempi riski. Ihminen pitäisi testauttaa päästä varpaisiin, onko iholla, limakalvoilla mitään taudin aiheuttajaa!

        ja se on mahdotonta oireettomien (mutta tartuttavien) tapausten vuoksi.....


      • Terveyskunniaan
        ed. kirjoitti:

        ja se on mahdotonta oireettomien (mutta tartuttavien) tapausten vuoksi.....

        Kaikki taudit HI-virusta lukuunottamatta näkyvät testeissä viimeistään 3 kuukauden kuluttua tartunnasta (jonka takia 12 viikkoa eli 3 kuukautta ilman seksiä ennen testeihin menoa on suositeltavaa, HIV useimmiten havaitaan aikaisintaan 12 viikon kuluttua tartunnasta mutta viimeistään 6 kuukauden kuluttua tartunnasta) mikäli vain ottaa oikean testin ja oikean näytteen oli sitten oireita tai ei.

        Ihmiset vain yksinkertaisesti jakautuvat kolmeen HUHUIHIN perustuvaan ryhmään joista ensimmäinen kuvittelee ettei tauti näy testeissä ellei oireita ilmene ja toinen kuvittelee olevansa terve jos oireita ei ole sekä kolmas kuvittelee olevansa terve jos peräaukon tai virtsanäytteen tulos on negatiivinen ottamatta nieluviljelyä.

        Jos sinulla on irtosuhteita ja tiedät harrastaneesi suojaamatonta seksiä sopii käydä testeissä seksuaaliselle aktiivisuudelle verrattavan hyvin väliajoin.

        En sano, että jokaisen on pakko harrastaa suojaamatonta seksiä, mutta sanon tämän: kannattaa pitää mielessä ettet voi HIV:tä lukuunottamatta syyttää ketään tartuttaneen sinulle tautia jos itse suostut harrastamaan suojaamatonta seksiä.

        Eli turha vuodattaa omaa typeryyttään ja hakea lohdutusta sillä useimmiten sukupuolitaudit ovat yhtälailla itsehankittuja kuin muiden tartuttamiakin.


      • Tahvo tahviainen
        ed. kirjoitti:

        ja se on mahdotonta oireettomien (mutta tartuttavien) tapausten vuoksi.....

        Ei ole mahdotonta havaita sukupuolitauteja oireettumuuden takia, oireettomuuden takia moni ei vain mene testeihin.

        Jos sinulla on jokin sukupuolitauti niin se kyllä voidaan havaita jo kuukausia ennen kuin oireet alkavat ja jos oireettomuus estäisi taudin selvittämistä, niin ei voitaisi havaita esimerkiksi HIV:tä sillä useimmiten HIV:n oireet ovat nimen omaan jälkitartunnat ja AIDS.

        Suojaamattomasta seksistä höpistään pelkästään raskauden ehkäisyn kohdalla erittäin paljon, mutta kuinka moni teistä on saanut minkäänlaista jos yhtään tietoa sukupuolitaudeista ilman jaottelua "tämän saa useimmiten homoseksissä" tai "tämän saa useimmiten jos käyttää huumeita"?

        Googlatkaa Just wear it niin saatte hyvää infoa sukupuoliterveydestä sekä terveydestä muutenkin


    • Anonyymi

      Kunpa urologit ja lääkärit uskoisi edes vähän itseensä ja potilaan kertomuksiin. Itse sain oireet, eli kovat kivut ala-mahaan ja alaselkään ja kuin myös heppiin jota välistä polttaa todella paljon ja maha välistä krampissa, noin. 1-2 viikkoa sukupuolikontaktista johon sisältyi suihinotto ja emätinyhdystä, ilman kortsua, helvetti lähti tosiaan irti sitten alle viikkoa tapahtuneesta, taisi olla että ensimmäisestä yhdynnästä sain nipistelyä ja muuta virtsaputkeen ja pelkäsin jo silloin jotain, mutta se ensimmäien sessio johtanutkaan sitten purkaukseen ja sekös harmitt, että piti sitten käydä korjaamassa se tilanne, ihan senkin takia, ettei asia mene korvien väliin.

      No hommat tuli tehtyä ja siitä viikko, niin keskellä yötä kuumat paikat todella kuumat ja kipetä ja sataprosnttisen varma, sukupuolitaudista, ihan sitten trikomoonasta lähtien, tai klamydia ainakin, häveten menin sitten tutuille sairaalaan ja lääkäriin, sanoin kaikki mitä piti, lääkri totesikin eturauhastulehduksen, non oli kaikki oireet, kirjoitti sitten vittu vaan, tamosiniia, jota en edes hakenut, koska on eturauhaslääke ja jo helpottaa virtsantuloa, kuin myös laskiverenpainetta, että öisin ei pystyssä pysynyt ja tosiaan, otettiin kaikki sukupuolitauti testit ja kaikki oli puhtaita, kuin myös virtsanäytekin, heitettiin sitten ulos, niine hyvineen, kipulääkkeet ei minulle sovi, vernohennuslääkkeiden takia, eli helvetinmoisten kipujen kanssa sitten olin ja muutaman päivän päästä, kirjoitisn ylilääkärille, että miten tätä hoidtaan ja kirjoitti sitten ditrim dubloa, joka tavallaan sitten auttoi ja etenkin jos otti enemmän, mutta ei parantunut, mutta teki olon inhimmillisemmäksi ja otin vielä sitten tuplaannoksen viimeisistä lääkkeistä, eli olo oli jo kohtalainen ja piti juhlistaa, sitä sitten samalla naisella, sanoin sille että käytetään kortsua, niin se, että eit artte ja mieshän tykkää jos paljaalla saa panna, no se oli tärketä taas se oman miehisyyden kannalta, ihan senkin takia, kun ollut sydänleikkauksessa, että tuo seisokkikaan ei aina ole niin takuuvarmaa, lääkkeiden takia, no sen session jälkeen, alkoi tapahtumaan taas ja ei muuta kuin lääkäriin, sain kerjättyä siltä kefexiniä pitkän kuurin, ei kirjoittanut doximyysinia, vaikka pyysin, vaan kefexiinia, eli se kefexiini ei auttanut, mutta pysyin hengissä ja kävin välistä psykiatrillakin joka totesi, että väärä paikka, että oikea paikka urologilla ja taas lääkäriin ja päivytstykseen ja kirjoitettiinkin sitten lähete urologille ja tartjottii tramalia ja panacodia, eli huumettakipuun, sanoin että ei kitos, kun lopetin unilääkkeetkin, kun alkoi olemaan tai oli jo tapa ja kuin myös rauhoittavat, kun oli kehittynyt huomaamatta koukku,.

      Sitten urologilla todettiin lievästgi suurentunut eturauhanen ja siihen sitten xatralia, auttoi kusemiseen, ei kylläkään siihen kipuun ja sivuutettiin ihan täysin, tuo tulehdus, vaikka olisin sitä antbiootti halunnut, xatral aiheutti liikaa sydänongelmia, eli piti lopettaa ja sitten soitinsenkin respetuuriin ja pyysin sieltä antibiootti ja sitä doximysiinia ja sitä myös sain, joka on nyt onneksi pitänyt jotenkin olon siedettävänä, ei kylläkään ole parantanut, vaikka sitä olen syönyt jo 2,5 viikkoa, mutta on vaikuttanut koska tuntenuyt todella kuumotosta, niillä alueilla jossa sitä kipua on ollut, eli peräpäässä ja myös munissa, mutta tarkkana oltava annostuksella ja sitä mitä juo sen kanssa ja huomannut että otetta, 2x vuorokaudessa ja annostuksen oltava se 150 mg per kerta, eli 300 mg vuorokaudessa, muuten ei tepsi ja miettinyt jopa siirtymistä 3x vuorokausiannostukseen ja nyt on aika kylmä pihalla niin on sitten todella kipeä alapää ja alaselkä että ei saa nukuttua, on tämä vittumoinen tauti ja meinaan taistella, parntumisen suhteen ja epäilen että on ollut aikaisemminkin krooninen tulehdus, mutta nyt tuli sitten jotain muutakin.

      Vittumoisinta on se syyllistämien potilasta ja heillä ei todellakaan ole kokemusta asiasta, varmastikin talonmiehelläkin on enemmän ammatin puolesta ja huomannut että lääkräikunnassa ei enää eds puhuta tulehtumisesta, tää tauti vie hirteen tai alkoholismiin koska viina siihen auttaa, en kylläkään sitä oikein harrasta, uskon antibioottiin ja oli cipraxi mutta jänteet ei kestäneet sitä, piti lopettaa, mutta harkitsen sitä tavaniccia jos vaikka saisi siitä avun jos ei doximysiin siihen auta ja opiskelen vaikka kuinka parantaa itsensä ja ottanut jos selvää, kuinka tehdä bakteeri viljely, eli voi todeta onko esim. siemennesteessä sitten olemassa se pöpö, kaikki on opittavissa ja opiskeltavissa, elää ei sa olla toivoa elämän loppumisesta ja lääkäreidenkin pitäisi se tajuta ja eturauhaspotilaat ovat heikkoja itseään puolustamaan, vaikka pitäisi ja saavat kuulla lääkärien idioottimaisia tokaisuja.

    • Anonyymi

      Tuli mieleeni vielä se, että kun menee vastaanotolle, niin ei oikein saa mitään sanotuksi, kun jo kävellään kaiken yli, mitä yrittää sanoa, eli ei edes kuunnella.
      Miten voisi sanoa, ymmärrettävästi lääkärille, että olo kuin kiveksestä puristettaisiin jatkuvasti ja oikeastaan koko ala-maha on kipeä ja kuin myös oksettaa ja se on jatkuva olotila, se oksetus johtuu siitä, kun kiveksissä tuntuu se ilkeä puristus ja jokainen mies tietää, miltä se tuntuu ja miten kovaa pitää puristaa, että saa aikaiseksi pahaolon tunteen ja yöt sitten selkäsärky, et saa millään suojattua selkää vaan särkee ja kovasti ja kuin myös seurauksena on lelvottomat jalat ja helvetti on valmis, eli ei nukutakaan ja ja jos nukut, niin hikoilet ja paljon, kaikki tyynyt on märkinä ja paitaa vaihdettava jatkuvasti, eli vittuttaase ja paljon, ja et todellakaan ole seurallinen ja lähiomaiset siitä saa kärsiä.

    • Aloittajalla oli hyvä tarina siitä, että kyllä niitä viruksia on ihmisillä joka lähtöön vaikkei välttämättä sp-tauti testeissä näy mitään..
      Aloittajakin sai lukemattomia hpv-viruksia, kondyä, herpesviruksia, klamydiaa ja kukaties mitä yhdestä panostaan.
      Ihan sama mitä sp-tautitestit näyttää, niin kaikilla näillä ihmisillä ketkä on kerrankaan harrastanut suojaamatonta seksiä ei neitseellisen partnerin kanssa, niin kantaa sen jälkeen useita sp-tauteihin luettavia viruksia ja monen kirjavia bakteerikantoja hepissään/ pimpsassaan.

      Tämä on sellainen asia, että tieto lisää tuskaa ja kun nämä oikeasti on tiedostanut, niin kyllähän se rajoittaa elämää.. Monet sulkevat nämä mieluummin mielestään. Ikäänkuin se mitä ei näe, sitä ei ole.

    • Anonyymi

      Jaaha on takki nyt tyhjä ja toteamus, että tässäkö tämä elämä nyt sitten oli.
      MIten sitä voi elää, kun kipua on jatkuvasti ja yö unet on menneet ja hikoiluakin, eli eturauhas tulehdus on ja osittain antbioottia käytetty, ei vaan ole sitä oikeaata vielä löytynyt ja sama juttu tasan tarkkaan kuin Tosi kipeänä kirjoitti, Tavaniciia en saanut lääkäritltä ja siproxiini ei auttanut, tai auttoi heti alussa, se ensimmäinen tabletti, sen jälkeen tulos menlken nolla, selkä on kipeä ja vituts on kova, eli miten tästä nyt sitten eteenpäin ja kiveksetkin on kipeät tai oikeastaan joka paikka on kipåeä ja kylmän kipeä, vihaan laitoksia ja kauppoja ja kylmäaltaita ja jtalvikin on tuloss.
      on vaihtoehtona, ruveta ryyppäämään, että saa eds vähän kipua pois, mutta verenohennus lääke sen estää, tai lopettaa sittten se lääke ja odottaa sitä seuraavaa tulppaa joka voi olla kuolemaksi, mutta mitä väliä sillä on jos elämä on tälläistä ja vois samantien ruveta käyttämään myös takasin noita rauhoittavia ja jota sitten joudunkin käyttämään loppuelämäni, kyllä mä kohtalon hyväksy, mutta vasta sen jälkeen, kun kaikki mahdollinen on ensin kokeiltu, sitten vasta katsotaan muut asiat, ei taida lääkäreilläkään olla oikein tietämystä asioiden suhteen, ehkä eniten kenkuttaa se, että olisi tehtävissä asioiden suhteen ja se, että monet jätetään hoidotta kuitenkin jakuitenkn tauti todella invalidisoiva ja ihan turha edes ajatella pitkää ikää vaan toivoa sit lyhyttä.

    • Anonyymi

      Tuo alkuperäinen tosi kipeänä, olis ajat sitten parantunut, jos sitä klamydiaa olisi hoidettu oikein pois sieltä eturauhasesta ja pitkällä antibioottikuurilla vähintään se 3 viikkoa zitromaxia ja sitä ihmettlen, että hieromatestissä sitä bakteeria ei löydetty, kun se siellä oli, ehkä oli vääränlaiset näytteenottajat ja testit, mutta siellä se oli, eivät vaan löytäneet ja ne oireet, tutkimusten mukaan, klamdydia bakteeri eturauhaessa on huomattavasti paljon kipeämpi, kuin ne muut bakteerit ja hankalampi hoitaa myös pois ja nyt musta tuntuu, siltä, että suomalainen urolääketiede on ambumaan tasoa ja tekevät itsestä naurunalaisen ja oikea hoito on zitromax 4,5 grammaa 3 viikon aikana, eli tuossa esimerkki tapauksessa se vissiin otettiin tasaisesti 3 viikon aikana ja paraneminen oli jotain 36/46 eli sellainen 75 prosenttia ja se yleisesti käytetty siproxiini on todella tehoton tuohon ja mitä pääasiassa käytetään eturauhastulehdukseen ja tässä saa nyt pelätä, että olen steriili ja se todennäköinen klamydia bakteeri on mennyt kiveksii ja johtimiin ja lääkärit pitää tätä korvienvälisairautena, voi vittujen kevät, mutta minä poika tilaan ne lääkkeet ulkomailta ja otan oikeanlaisen annostuksen ja tulen terveeksi ja selkäkin sitten varmasti alkaa toimimaan ja yöhikoilu loppumaan ja jos ensimmäisellä kertaa ei onnistu, niin onhan noita sitten olemassa lisääkin.

    • Anonyymi

      Tänään aloitan zithromax kuurin, krooniseen eturauhastulehdukseen ja tarkoituksena on se 3 viikon kuuri ja viikko annos 3 tbl 500mg zithromaxia ja aloitan sen 2 tbl:lla tänään, eli se 1g ja sitten maantaina se yksi tabletti 500mg ja toivotaan, että se auttaa kipuun, kun viime yönä en saanut nukuttua, jalkasärkyjen ja polvi ja selkäsärkyjen takia, toissa yö oli parempi, mutta hikoilin tosi paljon.

    • Anonyymi

      Eli, Perjantaina aloitin se zithromax kuurin ja tänään olin kävelyllä ja 5 km kohdalla alkoi taas ne kovat kivut häpyluun kohdalla ja se sitten paheni, ala-selkään ja nivuseen, mutta pääsin kuitenkin vielä kävelemään aika hyvin ja jopa 200m ja kun pääsin autolle, niin, sitten istuvallaan ne kivut helpotti, kun viime kerralla, pääsin vaivoin kotiin ja piti kiereskellä kivussa sen tunnin ja se tulee aina, jos teen pitempää kävely lenkkiä ja aina ala-maha hellänä ja tuurin kaupalla kävellään, metsästäminen meni pieleen tänä vuonna, tuon takia, kun ei tiedä pääseekö metsästä pois.

    • Anonyymi

      Perjantaina aloitettu zithromaxi kuuri ja nyt on tiistai ja huomasin, hienon asian, pystyin käymään 6 km kävelyllä, ettei ottanut ala-mahaan kipeää tai nivusiin ja sitten, pystyin tekemään 35 vatsalihas liikettä ja ei ottanut yhtään ala-selkään kipeää ja ihmettelin sitä tosi paljon, koska sellaista ei ole tapahtunut muistaakseni ikinä ja toivottavasti tuo hyvä kehitys jatkuu ja yö hikoilu on ehkä vähenemään päin.

    • Anonyymi

      Onko se nyt sitten joku pakko tunkea se kyrpä jonkun suuhun tai pilluun? Ei tänä päivänä arvaa edes suudella jotakin naista, kun ei tiedä miten tautinen kyrpä sillä on hetkeä aikasemmin ollu suussa. Parempi olla vaan pelaamatta venäläistä rulettia. Turha ulkoistaa omat synnit naisten ja lääkärien kannettavaksi ja sitten naisille, kieltäytykää vaan rohkeasti suihin otosta ja panosta, niin säästytte paljoilta ongelmilta, mutta jos kerran kerjäätte paljon ikävyyksiä niin antaa palaa vaan, mutta älkää sitten ulkoistako sitä seuraavia ongelmianne jonkun toisen kannettavaksi. Olet vastuussa itsestäsi.

    • Anonyymi

      Aikamoista seksihurjastelua, jos kerran 20 vuoteen painaa paljaalla.

    • Tääki on alotettu 2004,toivottavasti on tautinsa saanu paraneen 😂

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe