Suomen Robinson

Monni

Sunnuntaina alkaa sitten kauan odotettu suomalainen versio selvityjistä. Ilmeisesti osanottajat on valitty suunnilleen samoin perustein kuin amerikkalaisissa sarjoissa. Amerikkalaisille sarjoille on ollut tyypillistä mallitoimistosta kotoisin olevat naiset ja naiivimeno muutenkin. Saapa nähdä millainen tämä suomalainen versio on hengeltään ja kuka sen lopulta voittaa.

48

27716

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieku

Turun oma osallistuja kehuskeli paikallislehdessä että luvassa on paljon enemmän tapahtumia kuin ruotsalaisten Robinsonissa, no saapa nähdä...
      Ainakin eri kilpailut on hyvää laatua, koska sitä ne on aina olleet noissa ruotsalaisissa versioissa.
      Mutta kuinka sujuu suomalaisilta tietty esiintyminen, jota ohjelman onnistuminen vaatii?
      Mielenkiinnolla odottelen sunnuntai-iltaa..

• ennustaa

että suomen versiossa ollaan aika vaivaituneita supliikin suhteen.Jenkkien ja Brittien real ohjelmiin tottuneina,taidamme tulla tuntemaan pientä alemmuuskompleksia harvahkoa keskustelua seuratessamme. Mutta kyllähän suomalainen suomalaisen tuntee. Osaamme varmaan lukea noiden harvojen sanojen välistä sen oikean fiiliksen,joka kilpailijoista varsinkin meille Suomalaisille katsojille välittyy.Ei tätä versiota ohjelmasta voisi ulkomaisille myydäkään.Ei ne meitä ymmärrä.Ollaan me sen verran uniikkeja.

• muka jumalan sanomaa

puhuu liikaa ja kätkee oman epärehellisyytensä saarnan "taakse". Eikä ole omaksunut ns. veneilijöiden kohteliaisuussääntöjä. onneksi tulee ilmi ajoissa ja tippuu pois keskivaiheilla. hän ei ymmärrä olla pomottamatta kisassa jossa kaikki samalla viivalla.olet juoni ihminen sinut tunnetaan siitä

• perjantai
        muka jumalan sanomaa kirjoitti:

puhuu liikaa ja kätkee oman epärehellisyytensä saarnan "taakse". Eikä ole omaksunut ns. veneilijöiden kohteliaisuussääntöjä. onneksi tulee ilmi ajoissa ja tippuu pois keskivaiheilla. hän ei ymmärrä olla pomottamatta kisassa jossa kaikki samalla viivalla.olet juoni ihminen sinut tunnetaan siitä

Turun kaveri uskaltaa olla oma itsensä.
        Ei hän ainakaan ekassa jaksossa julistanut, eikä kuulemma arkielämässäkään. Paljon porukalta vaaditaan rohkeutta lähteä mukaan. Mielenkiintoista nähdä miten ihmiset käyttävät älyään ja taitojaan saarella.

• Keskittyjä
        perjantai kirjoitti:

Turun kaveri uskaltaa olla oma itsensä.
        Ei hän ainakaan ekassa jaksossa julistanut, eikä kuulemma arkielämässäkään. Paljon porukalta vaaditaan rohkeutta lähteä mukaan. Mielenkiintoista nähdä miten ihmiset käyttävät älyään ja taitojaan saarella.

Keskitytään ohjelmaan ja hoitakaa henkilökohtaiset erimielisyytenne muualla.

• Rannalle jätetty

Huomasittekos missähän Gun oli sormiansa loukannut ?

• mäh

Luki nelosen Robinson kotisivuilla:

"Sembilangin Gunin matka alkoi dramaattisissa merkeissä, kun hänen sormensa litistyivät kuorma-auton lavan saranoiden väliin. Vamma ei onneksi ollut vakava ja Guninkin matka jatkui."

• kyylä

Olipas mielenkiintoista lukea kilpailijoiden henkilökohtaiset tavarat.Kyllä huomasi ketkä olivat aatelleet itseään ja toiset koko joukkuetta.Esim. tänään tippunut kitty oli ottanut tyynyn mukaan!Ilmankos sai lähtöpassit..
      Osa oli hyvin huomioinut yhteisen edun ja oli ottanut mm.rautalankaa,mausteita yms.
      Yhellä patulla oli jopa raamattu!!Heh,voihan niistä sivuista kääriä sätkiä..

• minä

olette jounista? olisiko tein mielstä pitäny pudota tän päivän jaksosta? mun mielestä onneks kitty tippu! se ei todellakaan ajattele muuta ku itteensä!

• perjantai
        minä kirjoitti:

olette jounista? olisiko tein mielstä pitäny pudota tän päivän jaksosta? mun mielestä onneks kitty tippu! se ei todellakaan ajattele muuta ku itteensä!

Kitty oli Anitan mielestäkin tilaa vievä häirikkö.

• KAPO
        minä kirjoitti:

Jouni lähtee seuraavaksi. Ei taida olla tarpeeksi liikkuvuutta eikä kestävyyttä. Painoakin on ihan turhan paljon tällaisiin leikkeihin - ilmekin oli jo eilen sellainen, että olisi voinut tehdä kotimatkaa yhdessä Kittyn kanssa.

• Nipa
        KAPO kirjoitti:

Jouni lähtee seuraavaksi. Ei taida olla tarpeeksi liikkuvuutta eikä kestävyyttä. Painoakin on ihan turhan paljon tällaisiin leikkeihin - ilmekin oli jo eilen sellainen, että olisi voinut tehdä kotimatkaa yhdessä Kittyn kanssa.

Miksei Pekka vois lähteä? Haluaa johtajaksi muttei kehtaa sanoa...

• outlast

Onkohan se henkilökohtainen esine jotenkin rajattu että mikä se saa olla? Miksi kukaan ei ollut ottanut esim. monivitaamiinitabletteja? Ruokahan on siellä aika ravinneköyhää. Oli joku sentään ottanut kilon pähkinöitä ja joku mausteita. Se tyyny oli kyllä aika typerä valinta. Hyvä että Kitty lähti. Hän ei vaikuttanut kovin miellyttävältä ihmiseltä. En kyllä osaa perustella miksi. Miksihän Jounia äänesti niin moni?

• annu
        outlast kirjoitti:

Onkohan se henkilökohtainen esine jotenkin rajattu että mikä se saa olla? Miksi kukaan ei ollut ottanut esim. monivitaamiinitabletteja? Ruokahan on siellä aika ravinneköyhää. Oli joku sentään ottanut kilon pähkinöitä ja joku mausteita. Se tyyny oli kyllä aika typerä valinta. Hyvä että Kitty lähti. Hän ei vaikuttanut kovin miellyttävältä ihmiseltä. En kyllä osaa perustella miksi. Miksihän Jounia äänesti niin moni?

Varmaan kolmella tyypillä oli kilo jotain, eli pähkinöitä, intiaanisokeria (mitähän sekin on?) ja sitten proteiinijauhetta.
        Voisi olla kiloraja, varsinkinn kun ajattelee että se pitää raahata repussa sinne.

Varmaan siellä Jounin ja Kittyn välillä on joku valtakamppailu ollut, ottaen huomioon siinä lopussa sanotut: kumpikin ei mahtunut saarelle.

• totta
        perjantai kirjoitti:

Kitty oli Anitan mielestäkin tilaa vievä häirikkö.

on!

• ...

sinne mennään itseään ajattelemaan eikä muita! Tuommoisella asenteella ei voi voittaa.

• Otto
        outlast kirjoitti:

Jouni vaikutti jotenkin niin tampiolta.. Minä olisin äänestänyt hänet pois. Seuraavana olisi kyllä ollut listalla Kitty.

• Adda Lee

mun mielestä tyyny myös typerä esine, ottaisin ite just tyyliin niit mausteita messiin. jos ois fifty-fifty tilanne äänestettäessä, että toi tai toi, silloin luulis tyyppien kelaavan et no tolta voi viä kynyttää vähän mausteita.

• Adda Lee
        Nipa kirjoitti:

Miksei Pekka vois lähteä? Haluaa johtajaksi muttei kehtaa sanoa...

mun mielestä raamattu kyllä ampuu esineenä aika pitkälti yli. Ehkä sillä nuotion voi sateen jälkeen sytyttää.. Ehkä Pekka haluaa käännyttää muita, onhan lähetyssaarnaajillakin raamattu meges

• susanna
      • Gun

Taas itseään täynnä oleva nainen "upseeri" (luutnantti).
        Onneksi älysi lähteä pienipalkkaisiin poliisin hommiin...

• Herra47
        Gun kirjoitti:

Onhan se Gun sentään kaunis nainen! Mitään muuta hyvää tuosta showsta on vaikea löytääkään. Toivottavasti pysyy mukana pitkään.

• ...

voittaja ole vielä edes ratkennut vaan se paljastuu keväällä suorassa tv-lähetyksessä kun katsojat äänestävät voittajan. Ei kaikkea paskaa lukemaansa kannata uskoa.

• Adda Lee
        Gun kirjoitti:

onkohan nimi ollut syynä uravalintaan, vai muutettu myöhemmin esim. Pirkosta sotaisammaksi?

• ...

kyse ei ole suomalaisesta versiosta sarjasta Selviytyjät. Nimikin jo sanoo että kyse on alunperin ruotsalaisesta Seikkailu Robinson sarjasta. Tuo ruotsalainen sarja nimittäin oli ihan ensin ja amerikkalaiset ottivat siitä mallia Selviytyjiin.

• Pete

No voihan helvetti sentään kyllä sulla onkin oikein sisäpiirin tietoa nimestä!!!!

• ...
        Pete kirjoitti:

No voihan helvetti sentään kyllä sulla onkin oikein sisäpiirin tietoa nimestä!!!!

ihan noin sanoisi. Kyllähän tuon kaikki tietää. Ajattelin vaan selventää asiaa kun porukka meinaa luulla että tuokin konsepti on peräisin jenkeiltä.

• Voittaa

Maailmalla Robinsonin ja muutaman muunkin selviytymiskisan seuranneena, voin ennustaa Robinsonin lopputuloksen: Lopulta se kilpailijoista voittaa, jolla on isoimmat tissit=)
      Kaikki kädentaito jo muu selviytymishässäkkä on pelkkää silmänlumetta, loppupelissä voitetaan rinnan mitalla.

• ...

niin että osan näistä kaikista selviytysmikisoista on voittanut mies?

• Arska
        ... kirjoitti:

niin että osan näistä kaikista selviytysmikisoista on voittanut mies?

on voitettu kullinmitan verran :-)

• EVVK

Robinson ? Mikä nelonen ? Olenko taasen kerran jäämässä pois jostain tärkeästä kuten muutama aika sitten en ollut kuullutkaan Idolsista ? Pitäisikö minun vihdoin viimein virittää antennini siten että tuo neloskanavakin alkaisi näkymään ? Kertokaa oi viisaat ihmiset ettei minun tarvitsisi täällä keskustelupaltoilla kysellä vai onko kyseessä ainoastaan ns. viihdeohjelma ihmisille joilla raukoilla ei mitään muuta järkevämpää tekemistä elämässään ole kuin seurata sunnuntai iltaisin televisiota ?

• ihmeessä

mitä kehittävää sinä teet sunnuntai-iltaisin, niin tiedettäisiin mekin, mikä olisi järkevää tekemistä?

• ...
        ihmeessä kirjoitti:

mitä kehittävää sinä teet sunnuntai-iltaisin, niin tiedettäisiin mekin, mikä olisi järkevää tekemistä?

se ole jokaisen oma asia miten iltansa viettää. Kullakin on omat juttunsa ja kiinnostuksen kohteet. Tämä tyyppi ei sitten varmaan ikinä katsokaan tv:tä? Hänen lempiohjelmansa voi olla huonoja monen muun mielestä. Mun mielestä tv:stä tulee monta Robinsonia huonompaakin ja turhempaakin ohjelmaa.

• vaivautua

Kyseessähän on ns "tosi"-tv -ohjelma, johon valitaan aina kaikkein tyhmimmät stereotyypit. "16 ihmistä haaksirikkoutuu autiolle saarelle ja rupeavat kilpailemaan siitä kuka joutuu olemaan siellä pisimpään" jos minä joutuisin tollaseen tilanteeseen, niin yrittäisin hävitä heti, koska silloin pääsis heti kotiin. On ne tyhmiä.

• Staffan

..Gunilla todella komeat tissit. Ei voi muuta sanoa. Aika timmissä kunnossa.

• Monni

Arvatenkin tämä suomalainen versio oli paljon laimeampi kuin amerikkalainen versio. Dramatiikka puuttui kokonaan. Se taas olisi voitu tehdä toisen laisella leikkauksella ja kuvauksella. Myöskään suuria tunteita ei vielä nähty.

• Utelias

Kun kerran on jo viime jussina kuvattu...??

• ...

edeltäjässään, ruotsalaisessa versiossa tämä ohjelman voittajan päättä Suomen kanssa suorassa tv-lähetyksessä vasta tänä keväänä (2004). Tuosta ohjelmasta on selvinnyt tuohon äänestykseen 2 parasta ja niistä valitaan voittaja.

• ...
        ... kirjoitti:

edeltäjässään, ruotsalaisessa versiossa tämä ohjelman voittajan päättä Suomen kanssa suorassa tv-lähetyksessä vasta tänä keväänä (2004). Tuosta ohjelmasta on selvinnyt tuohon äänestykseen 2 parasta ja niistä valitaan voittaja.

Suomen kansa ei kanssa...

• ilkikurki

tämä on varmaa tietoa

• Kauno Kauna

Uskon sinua ilkikurki.

Jounille on ihan tyypillistä, että ryhmä häviää ympäriltä ja hän jää yksin.

Jääköön muu sanomatta, tunnen miehen vähän liian hyvin.

• Fury

Eikös voittaja selviä vasta joskus keväällä? Jengihän kävi saarella kisaamassa siitä, ketkä KAKSI jää kilpailemaan voitosta ja lopullinen voittaja ratkaistaan koto-Suomessa suorassa lähetyksessä joskus keväällä, kun sarjassa muuten on päästy siihen pisteeseen.
        Näin minä ainakin oon käsittäny.

• kyllästytnyt

voisikos olla huonompaa..... en ole ikinä kattonut ensimmäistäkään seikkailu, survaivör, tms "tosi-tv"sarjaa, en näe niissä mitään hyvää, no mutta tää on mun mielipide joten älkää hirttäkö mua

• Pete

Miten vidussa sä voit sanoa et niis ei mitään hyvää jos et ikinä oo kattonu mitään.Taidat olla vaan niin kyllästyny itses saamattomuuteen.

• mies jolla on elämä

Hirveätä paskaa nuo sarjat, katsojien aliarvioimista. Evvk.

• marakatti

Ekassa ohjelmassa pisti silmään, että tää juontaja on aivan hemmetin kankea. Kaverilta ei paljoa juttua lentänyt. Muutenkin näytti kokojan miettivän, että mitäs tässä nyt oikein pitäis sanoa.

• papukaija

Mäkin huomasin saman asian.. hieman kankeeta oli juontaminen! Vaikka itse näin naisena sanonkin, niin ois ollu paljo kivempaa katseltavaa ku vaikkai kaunis ja ruskettunut Heli Koivula ois juontanut sen.. ;)

• ....:::::::.....

tuo suomalainen robinson. Otsat kurtussa ja mieli matalana = mielipiteeni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      19
      3243
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      17
      2226
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      123
      1840
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1216
    5. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1117
    6. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1012
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      36
      843
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      54
      778
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      721
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      705
    Aihe