eli:
-hitaas liikkuvat ihmiset(varsinkin jos sellainen sattuu minun eteeni)
-hitaasti puhuvat ihmiset, jotka eivät oikeasti edes saa sanottua asiaansa.
-kukkoilijoita, jotka luulevat olevansa jotakin (minua parempia, vaikka eivät oikeasti ole)
-kaavoihinsa kangistuneita
-jos joku minun "arvoasteikolla" alempi määräilee minua
-mielistelijät ovat säälittäviä
-älä minun pöydässäni maiskuta tai syo kynsiäsi!
näitä oinas inhoaa!
16
2476
Vastaukset
- Mie
paitsi tuo viimeinen. Olenhan Oinas mies. =)
- miuku
Ketäpä ei ärsyttäisi hitaasti liikkuvat ja puhuvat ihmiset, mutta vanhana harva ihminen on kovin vikkelä, että täytyy ymmärtää.
En kyllä oinaana siedä turhaa sohotustakaan.
Huonosti siedän pomottelua, oli kyseessä kuka tahansa ihminen.
Olen huomannut muista oinaista, että he eivät ole kovin hienotunteisia, päästävät suustansa mitä sattuu. Itsessäkin on samaa vikaa.
Ärsyynnyn, jos joku tahallaan yrittää hyötyä muista.
En siedä, että joku kohtelee jotain toista epäoikeudenmukaisesti.
Olen periaatteen ihminen.
Olen itsepäinen. Se näkyy myös siinä, että jos joku yrittää kaupitella jotain, mikä ei kiinnosta, myyjä ei saa mieltäni muuttumaan millään keinolla.
En ole mielestäni itara, mutta rahaa lainaan ani harvoin.
Minua ärsyttää, jos joku mököttää minulle tai osoittaa muuten mieltänsä kertomatta ääneen, missä on vika.
Avoimuus, leikkimielisyys ja herkkyys ovat oinaalle tyypillisiä piirteitä.
Entäs miten kovuus ja itsekkyys näkyy oinaassa? - oinas nainen
miuku kirjoitti:
Ketäpä ei ärsyttäisi hitaasti liikkuvat ja puhuvat ihmiset, mutta vanhana harva ihminen on kovin vikkelä, että täytyy ymmärtää.
En kyllä oinaana siedä turhaa sohotustakaan.
Huonosti siedän pomottelua, oli kyseessä kuka tahansa ihminen.
Olen huomannut muista oinaista, että he eivät ole kovin hienotunteisia, päästävät suustansa mitä sattuu. Itsessäkin on samaa vikaa.
Ärsyynnyn, jos joku tahallaan yrittää hyötyä muista.
En siedä, että joku kohtelee jotain toista epäoikeudenmukaisesti.
Olen periaatteen ihminen.
Olen itsepäinen. Se näkyy myös siinä, että jos joku yrittää kaupitella jotain, mikä ei kiinnosta, myyjä ei saa mieltäni muuttumaan millään keinolla.
En ole mielestäni itara, mutta rahaa lainaan ani harvoin.
Minua ärsyttää, jos joku mököttää minulle tai osoittaa muuten mieltänsä kertomatta ääneen, missä on vika.
Avoimuus, leikkimielisyys ja herkkyys ovat oinaalle tyypillisiä piirteitä.
Entäs miten kovuus ja itsekkyys näkyy oinaassa?voin kyllä näyttää, ja kuulemma näytänkin kovalta, mutta harva sen lopuksi tietää että olen paljon herkempi kuin moni muu... häpeän sitä, siksi ehkä peitän sen, tai yritän peittää...
suusta kyllä pääse mitä vaan... en ole vielä päässyt selville että puhunko joppujenlopuksi mitä ajattelen, vai enkö ajattele mitä puhun... monet loukkaantuu... mutta minulta ei kannata kysyä mitä mieltä olen, jos et todella halua kuulla totuutta!
mielestäni en ole itsekäs... ainakaan yleensä läheisilleni. - Naispässi
oinas nainen kirjoitti:
voin kyllä näyttää, ja kuulemma näytänkin kovalta, mutta harva sen lopuksi tietää että olen paljon herkempi kuin moni muu... häpeän sitä, siksi ehkä peitän sen, tai yritän peittää...
suusta kyllä pääse mitä vaan... en ole vielä päässyt selville että puhunko joppujenlopuksi mitä ajattelen, vai enkö ajattele mitä puhun... monet loukkaantuu... mutta minulta ei kannata kysyä mitä mieltä olen, jos et todella halua kuulla totuutta!
mielestäni en ole itsekäs... ainakaan yleensä läheisilleni.Ihan kuin olisit musta puhunut!! :)
- nanna
Naispässi kirjoitti:
Ihan kuin olisit musta puhunut!! :)
joo ihan ku joku olis kenties puhunut musta!!! heh.. selllasta se on!
- nene
...tätä oinasta tulee järkyttämään kaksinaamaiset, epärehelliset ja itsekeskeiset ihmiset.
Harmi kyllä maailma on täynnä kuvailemiani ihmisiä. Itse yltiörehellisenä, lojaalina ja lämminsydämisenä tuollaisiin ihmisiin törmääminen hämmästyttää joka kerta yhtä paljon.
Ei niin että kuinka just tuo ihminen teki noin, vaan kuinka yleensäkään kukaan voi tehdä noin!
Iän myötä loputon usko ja luotto ihmisiin on varauksellisempaa, mutta onneksi ajoittain tyhjien kuorien sijaan törmää niihin aitoihin helmiinkin! :) - Oinasleijona
Allekirjoitan kaikki muut kohdat paitsi viimeistä. Minua eivät häiritse pätkän vertaa pienet asiat, kuten kynsien syömiset tai muu toisarvoinen. Minusta piirre kuuluu lähinnä neitsyelle (rasittava piirre!). Oletko nouseva neitsyt tai näkyykö se muutoin merkissäsi? Ainoa pikkuasia, joka minua häiritsee ovat kirjoitusvirheet.
Joitakin näkemyksiä voin lisätä (voivat olla osittain myös nousevaa leijonaa):
- Minua ei saa neuvoa, ellen sitä nimenomaisesti pyydä.
- Minua on turha määräillä, teen kuitenkin asiat omalla tavallani improvisoiden.
- Jos ryhmän johtajalla ei ole auktoriteettiä, otan heti johtajan roolin. Yleensä se lankeaa minulle kyllä itsestään (minut halutaan lähes aina puheenjohtajaksi).
- Olen melkein aina myöhässä, mutta mitä hittoa se muille kuuluu!!! Toisaalta minua ei tarvitse odottaa, kannan vastuun myöhästymisestäni ja osaa kyllä hanskata tilanteet.
- En pidä tarkoista aikatauluista (elleivät ne ole itse laatimiani). Kaikessa pitää aina olla varaa, että voin improvisoida.
- Jos teen remonttia tai suunnittelen jotakin hankintaa tms. en koskaan tyydy puolinaisuuksiin tai laihoihin kompromisseihin. Jos joku asia ei toteudu niinkuin olin sen suunnitellut, en sitten toteuta sitä lainkaan. Jääköön sitten kokonaan! Tai voin palata asiaan 10 vuoden kuluttua, ja yrittää jälleen kerran toteuttaa oman päähänpinttymäni.
- Jos toinen on kanssani eri mieltä asian tai projektin toteuttamisesta, puhun hänelle asiasta niin kauan ja monesta näkökulmasta, että saan hänet samalle kannalle tai sitten totean, että idiootti mikä idiootti ja vetäydyn syrjään koko typerästä projektista! Teen tämän tietysti oinaan suoralla tyylillä, en lapsellisesti oikuttelemalla.
- En voi sietää sitä, että joku ihminen roikkuu minussa.
- Kuljen omia teitäni, enkä välttämättä kaipaa ketään seurakseni. Tosin saan seuraa aina automaattisesti. Tutustun ihmisiin hississä, naisten vessassa, lääkärin jonotushuoneessa, lentoaseman kahvilassa...
- En vietä syntymäpäiviä enkä muista muidenkaan juhlapäiviä.
- Vastaan tekstiviesteihin, soittopyyntöihin ja sähköposteihin sitten kun minua huvittaa.
- En jätä koskaan ketään pulaan; nostan puliukot katuojasta, etsin kodittomalle koiralle kodin yms. En tee sitä saadakseni kiitosta, minusta näin vaan kuuluu toimia.
- Olen uskollinen ystävä (niille harvoille) ja puolustan läheisiäni verisesti.
- Olin nuorempana töykeä ja suorapuheinen vuosien myötä olen onneksi "jalostunut". Olen loistava keskustelija, jolle mikään aihepiiri ei ole vieras. Lisäksi minulle on kasvanut sosiaalinen tunneäly, jonka avulla olen pelastanut monta kiusallista tilannetta.
- En pidä ihmisistä, jotka arviovat toisia rahan tai sosiaalisen aseman perusteella (siitä huolimatta, että itselläni on molemmat asiat hyvällä tolalla).
- En voi sietää pinnallisia ja tekosyvällisiä ihmisiä.
- En arvosta ihmisiä, jotka pakenevat tilanteista tai eivät pysty puolustamaan näkemyksiään kunnon väittelyssä.
- Asiasta ei kuulu rutista, jos ei itse aio yrittää parantaa tilannetta.
- Inhoan valittamista ja pillittämistä. Itse kyllä liikutun kyyneliin, kun luen uppo-outojen kuolinilmoituksia tai järkyttäviä uutisia...
Ja olen muuten niin itserakas, että kirjoitan itsestäni liian pitkiä tekstejä ;)
...mutta minulle onkin aivan sama, mitä muut minusta ajattelevat!- Anonyymi
Olin suhteessa oinas henkilön kanssa. Oinas on loistava keskustelija silloin, kun tuo esille omia näkemyksiään asioista, mutta kun sinne väliin yrittää laittaa vastapuolena omia oikeita näkemyksiä, hän poistuu paikalta, jos pitää kiinni omasta näkökulmastaan. Minun tuntemani oinas on taitava liialla puhetulvallaan kaatamaan toisen näkemykset puhetulvan alle. Puhetulva on niin pitkä, että vastaansanoja unohtaa sanomansa. Tämä oinas ei ottanut vastaan mitään muiden näkemyksiä, vaan kaatoi ne loppumattoman puhetulvan alle, joka ei koskenut asiaa, joka piti hoitaa puhumalla. Oinas on henkilö, joka ei ota vastaan muiden mielipiteitä, vaan poistuu paikalta. Rahan ahneus ja mammona on monen ihmisen ongelma ja minun tutemassani oinaassa tämä johtaa hänen elämäänsä täysin. Hän on kuitenkin erittäin taitava kätkemään kaikki itsesään olevat paheet. Siinä suorastaan nerokas. Päällepäin niin lempeä kuori käyttäytymistapoineen, että sinne sisäpuolelle on erittäin vaikea päästä. Hän voi pitää hyviä puheita katuojasta nostamistaan ihmisistä, saaden näillä kiillootettua kuortaan, mutta ne on pieniä ja mitättömiä töitä, ja ne on tehty näytön vuoksi. Hän saa puheissaan näyttämään ne suurilta laupeudentöiltä. Toisella kädellä samalla kahmii taskut tyhjiksi, jos siellä on saalista. En ole vielä kertaakaan havainnut, että antaisi ilmaiseksi sydämmestään, vaan antamisen takana on lahjominen sinne, missä hänen etunsa voi toteutua. Määräilyä inhoaa, mutta osaa taitavasti alistaa muita ihmisiä. Ihminen, joka inhoaa toisten valittamista, on kovasydämminen. Minussa ei synny mitään kielteisiä tunteita siitä, jos joku valittaa. Valitus voi olla aiheellinen juuri silloin, kun ihminen on avuntarpeessa. Se ei ole raskasta kuunnella ihmisen puhetta elämän tosiasioista. Itse en liikutu mihinkään suuntaan päättyneestä elämästä, koska sille ei voi enää mitään tehdä.
- *oinas*
Oon todellakin täysin samaa mieltä!
- Swanheart
.. että pitää paikkaansa paremmin kuin hyvin! Kuin suoraan omasta elämästäni!
- nita
Aivan kuin minun elämästä..:)
- oinas minäkin (N)
Muakin ottaa päähän jos toiset tulee neuvomaan...Ai että ottaa päähän. Muutenkin toi teksti oli uskomatonta...oon NIIN samaa mieltä... Terveisiä kaikille oikuille...koittakaa kestää v-mäisiä ihmisiä...siis muita ku oinaita.. ;)
- oinas77
tuohon vielä tyhmät ihmiset...ja päättämättömät jahkailijat. Lista pitää paikkaansa...
- piperita
Hitaat yleensä ärsyttävät minua, varsinkin liikenteessä... Mutta toisaalta, itse olen esimerkiksi projektitöiden suhteen auttamaton myöhästelijä...
Kieltämättä hitaasti puhuvat ihmiset, jotka eivät saa varsinaista asiaa kakaistua suustaan niin millään, saavat minut välillä raivostumaan. Ja arvatkaa vaan kun mies on välillä sellainen varsin jahkaava tapaus...
Kukkoilijoita inhoan ja pyrin välttämään sitä itsekin. Kaavoihini olen jo kangistunut, mutta joissain asioissa sellainen ärsyttää, esimerkiksi oppilaitoksen toimimattomuudessa.
Määräilyä inhoan. Ja yritän sitä itsekin välttää. Olen kehittynyt hyväksi suostuttelun alalla... Toiset eivät edes tajua, että loppujen lopuksi asiat tehdään minun tavallani:)
Mielistelijät, öyk. Pieni imartelu on aina mukavaa, mutta siinäkin pitää pysyä totuuksissa. Epäaidon imartelun haistaa aina.
Maiskutus tai kynsien syöminen... Jotain aivan hirvittävää. - mee2
Noi asiat todellakin saa Oinaan raivostumaan!!
- Anonyymi
Ihmiset, jotka eivät hyväksy kuin omat mielipiteet, kutsuvat monesti määräilijöiksi myös niitä, jotka yrittävät pitää kiinni siitä, mikä on oikea linja viedä asiaa eteenpäin.
En jaksaisi nähdä vaivaa jonkun maiskuttelusta, koska se on hupaisaa. Minua ei kiinnosta jonkun kynsien pureskelu, sillä on helppo kääntää katse pois kynsien pureskelijasta. Niin mitättömiä pikkuasioita, että minua ne eivät häiritse minkään vertaa. Ihmisen hidas liikuntatapa tai hidas puhe ei minua häiritse, koska ovat täysin mitättömiä asioita. Minulle nopeasti puhuvat ihmiset ovat haitallisempia, koska puhetulvasta ei jää mitään päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 405635
Maataloustuet pois
Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.2234581Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?
Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️364534Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan
Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?734330Kohtalokas laukaus
IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k264312Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä
Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem1603795- 963202
Joulukinkku NYT
Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.233075Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes
Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!273062Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun
Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill102160