Pelkovaara

Hui

Uusi sarja, kova meno. muhun ainaki putoo tää deadpan komiikka, tyyliin MASH.

ja mistä on tullut tämä söpöliini Harri nousiainen, jamiksei ole aiemmin nähty tvssä?!?!

14

2419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie

Siis mitä on deadpan-komiikka? Ja mash? Pöljä ei tiedä... nimittäin never heard..? Mutta Pelkovaarahan oli aivan hauska sarja! Erittäin tuore, eikä sitä ole pilattu liian kuluneilla kasvoilla. Ja Harrista sen verran, että se ei oo aiemmin esiintyny telkussa, koska se on näytelly teatterin puolella ja ollu koulussa (yhtä aikaaki, vissiin).

• Hui

No mä olen siis ymmärtäny niin - yhdestä haastattelusta jonka luin jossa oli Dennis Leary - että deadpan komiikka on sitä että heitetään toiselle vakavalla naamalla läppää ja katotaan, miten kauan kestää että se tajuaa. Mulle tuli ainaki sellanen tunne että tekijöillä olis tää asenne.

Ja MASH on IHANA ehkä 70-luvulla tehty armeijasarja, tappohauska, tuli uusintana nelosella (??? vai sub???) joku aika sitten. (Vuosi? Kaks? Muisti pettää. Ei jaksa googlettaa.) Siitä on leffakin, ehkä leffa oli ensin ja sarja sitten. Se oli ilmeisesti Vietnam-vastainen sarja, tapahtui kylläki Korean sodassa, ku oli ehkä muuten aikoinaan liian riskaabeli tekijöille ja kanavalle.

• Hui
        Hui kirjoitti:

No mä olen siis ymmärtäny niin - yhdestä haastattelusta jonka luin jossa oli Dennis Leary - että deadpan komiikka on sitä että heitetään toiselle vakavalla naamalla läppää ja katotaan, miten kauan kestää että se tajuaa. Mulle tuli ainaki sellanen tunne että tekijöillä olis tää asenne.

Ja MASH on IHANA ehkä 70-luvulla tehty armeijasarja, tappohauska, tuli uusintana nelosella (??? vai sub???) joku aika sitten. (Vuosi? Kaks? Muisti pettää. Ei jaksa googlettaa.) Siitä on leffakin, ehkä leffa oli ensin ja sarja sitten. Se oli ilmeisesti Vietnam-vastainen sarja, tapahtui kylläki Korean sodassa, ku oli ehkä muuten aikoinaan liian riskaabeli tekijöille ja kanavalle.

Googlesta löytyy kaikenlaista, tässä ko komediasarjan tunnaribiisin sanat, joka on ihan maailman hienoimpia tunnaribiisejä mun mielestä.

Suicide is Painless (Mash Theme Song)
        (Mike Altman and Johnny Mandel)

Through early morning fog I see
        Visions of the things to be,
        The pains that are withheld for me,
        I realize and I can see...

That suicide is painless,
        It brings on many changes
        And I can take or leave it if I please.

The game of life is hard to play,
        I'm going to loose it anyway,
        The loosin' card I'll someday lay;
        So this is all I have to say...

The only way to win is cheat
        And lay it down before I'm beat
        And to another give my seat
        For that's the only painless feat.

And you can do the same thing if you please.

• Mie
        Hui kirjoitti:

Googlesta löytyy kaikenlaista, tässä ko komediasarjan tunnaribiisin sanat, joka on ihan maailman hienoimpia tunnaribiisejä mun mielestä.

Suicide is Painless (Mash Theme Song)
        (Mike Altman and Johnny Mandel)

Through early morning fog I see
        Visions of the things to be,
        The pains that are withheld for me,
        I realize and I can see...

The game of life is hard to play,
        I'm going to loose it anyway,
        The loosin' card I'll someday lay;
        So this is all I have to say...

The only way to win is cheat
        And lay it down before I'm beat
        And to another give my seat
        For that's the only painless feat.

And you can do the same thing if you please.

Juu, kiitos, nyt tajuanki paremmin. Ja täytyy myöntää, että voi hyvinki olla, et tekijät on aatellu tuolla tavoin. Seuraavaa jaksoa ootellessa...

• härkä

Ihan innolla odotan seuraavaa jaksoa. Hauska veikko se hippi-antero... Ja entäs se Kapteeni? Siinä vasta oli karismaa!

• Koikkalainen

Kukaan vissiin sitten mua ei noteerannu vaikka puhinkin... Siinä kun laituria laitettiin...

No mutta ehkä seuraavassa jaksossa kuka tietää...

Hauska sarja sinäänsä vaikka olen sitä ollut tekemässä mutta kuvaa en ole ollenkaan nähnyt ja kuvattu mun koti kylässä ja tietää mikä on missäkin kuvattu

• Pete

Minäkin odotan jännittyneenä tämän M.A.S.H-tyyppisen deadpan-komiikkaa hyödyttävän komediasarjan toista jaksoa.
        Todellakin, sen näyttelijöissä on huomattavan kauaskantoista, suomalaisessa TV-viihteessä lähes historiallista karismaa. Syvällisessä näkemyksessään suomalaisten asemasta yhdentävässä Euroopassa, se tarjoaa harvinaisen hienon katseluelämyksen.
        Voiko sarjalle antaa Venlan jo etukäteen? Tiedän että on vähän aikaista, mutta perhana, eikö sitä nyt sen verran voida joustaa?

Olen katsellut ensimmäisen jakson nauhalta 62 kertaa enkä vieläkään ole kyllästynyt.
        Hieno homma että uskalletaan yhdistää Suomen armeija, Lappi ja työttömät kännikalat. Jännityksellä odotan mitä jatkossa tapahtuu.

• K. Akka, P. Aukko
        Pete kirjoitti:

Minäkin odotan jännittyneenä tämän M.A.S.H-tyyppisen deadpan-komiikkaa hyödyttävän komediasarjan toista jaksoa.
        Todellakin, sen näyttelijöissä on huomattavan kauaskantoista, suomalaisessa TV-viihteessä lähes historiallista karismaa. Syvällisessä näkemyksessään suomalaisten asemasta yhdentävässä Euroopassa, se tarjoaa harvinaisen hienon katseluelämyksen.
        Voiko sarjalle antaa Venlan jo etukäteen? Tiedän että on vähän aikaista, mutta perhana, eikö sitä nyt sen verran voida joustaa?

Olen katsellut ensimmäisen jakson nauhalta 62 kertaa enkä vieläkään ole kyllästynyt.
        Hieno homma että uskalletaan yhdistää Suomen armeija, Lappi ja työttömät kännikalat. Jännityksellä odotan mitä jatkossa tapahtuu.

katsella 63. kerran Matrixin ja Face/Offin, jos sua kiinnostaa enemmän Hollywoodin tusianapaska.

Minua kiinnostaa suomalaiset näytelmät ja elokuvat huomattavasti enemmän kuin jenkkien kaupallinen sonta.

• Lupamaksu maksettu
        Koikkalainen kirjoitti:

Kukaan vissiin sitten mua ei noteerannu vaikka puhinkin... Siinä kun laituria laitettiin...

No mutta ehkä seuraavassa jaksossa kuka tietää...

Hauska sarja sinäänsä vaikka olen sitä ollut tekemässä mutta kuvaa en ole ollenkaan nähnyt ja kuvattu mun koti kylässä ja tietää mikä on missäkin kuvattu

Siis HÄ!? Miten olet saanut muka puheroolin kun et tunnu edes osaavan kirjoittaa?

Mikähän mies oikein olet kun luulet, että kaikki MINIMALISTISETKIN roolit huomataan joka pirun sarjasta?

Onnea vaan jos oot päässy tähän hienoon sarjaan, mutta camoon palauduhan jo maan pinnalle.

• Alokas Koikkalainen
        Lupamaksu maksettu kirjoitti:

Siis HÄ!? Miten olet saanut muka puheroolin kun et tunnu edes osaavan kirjoittaa?

Mikähän mies oikein olet kun luulet, että kaikki MINIMALISTISETKIN roolit huomataan joka pirun sarjasta?

Onnea vaan jos oot päässy tähän hienoon sarjaan, mutta camoon palauduhan jo maan pinnalle.

Sitä voi tieten miettien miten sen olen saanut aikaiseksi jos en "osaa" kirjoittaa, mutta niit kait se asia sitten on ;)

Ilman huumoriahan tässä maailmassa ei pärjää? En ainakaan mä ja kaikenlaista pitää joka paikkaan heittää ja katsoa mitä saa aikaiseksi...

Kotikylässä kuvattu sarja alussa olin avustajana mutta kun kerran kysytään että haluutko tän "roolin" niin en minä ainakaan sanoisi kieltävää vastausta. Mistä sen tietää jos joku olis sanonut mutta en mä kuitenkaan.

Kyllä tässä on maan päälle palattu aikapäiviä sitten, tieten kotikylässä ja muut tutut tuntee mut ja näkee naaman niin sano sit säki oot "julkkis". Empä ole sitä kenellekkään mennyt jauhamaan että jes meikä on TV:ssä säpäs et! tyylin tota en kuitenkaan ole asiaa kenellekkään mennyt sanomaan

• opparit
        K. Akka, P. Aukko kirjoitti:

katsella 63. kerran Matrixin ja Face/Offin, jos sua kiinnostaa enemmän Hollywoodin tusianapaska.

Minua kiinnostaa suomalaiset näytelmät ja elokuvat huomattavasti enemmän kuin jenkkien kaupallinen sonta.

Sääliksi käy . Viimeksi nähty jakso oli kömpelyydessään, kuvallisessa ohjauksessaan niin uskomattoman epätodellisen hirveää katsottavaa, että meitä noin kahtatoista opiskelijaa aluksi nauratti vaan hyväntahtoisesti ohjelman tason surkeus.Mutta kun kohtaus kestää ja kestää,kameran jököttäessä paikallaan,mitään pointtia ei kuitenkaan ole jne. alkaa ottaa päähän tv-lupamaksun maksaminen moisesta roskasta.
        Muutamia hyviä näyttelijöitä sarjassa on.
        Mut ainahan ei voi onnistua.

• popparit
        opparit kirjoitti:

Sääliksi käy . Viimeksi nähty jakso oli kömpelyydessään, kuvallisessa ohjauksessaan niin uskomattoman epätodellisen hirveää katsottavaa, että meitä noin kahtatoista opiskelijaa aluksi nauratti vaan hyväntahtoisesti ohjelman tason surkeus.Mutta kun kohtaus kestää ja kestää,kameran jököttäessä paikallaan,mitään pointtia ei kuitenkaan ole jne. alkaa ottaa päähän tv-lupamaksun maksaminen moisesta roskasta.
        Muutamia hyviä näyttelijöitä sarjassa on.
        Mut ainahan ei voi onnistua.

tosi hyvä että opiskelijoille järjestetään kursseja myös kotimaisten tv-sarjojen katsomisesta, eikä vaan ulkomaisten. ei ainakaan mene veronmaksajien rahat hukkaan noissa mediaoppilaitoksissa.

• ToLLo

Ainoat positiiviset asiat olivat MOLEMMAT SATU SILVOT(vaikka niistä näytettiin vain puolikas)!

• K. Akka, A. Ukko

Satu Silvo on tosi kuuma pakkaus.

Mutta ei toi ohjelmakaan ihan noin paska o ku sanot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4756
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3155
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2641
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      52
      2615
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2348
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1559
    Aihe