Olen välillä ostanut kaupasta keräkaalin. Mielestäni kaali on paljaaltaan raakana ikävän kitkerää. Kuinka kaalista saisi syötävämpää? Onko joku valmistanut kaalista hyvää salaattia?
Saako kaalista salaattia?
4
378
Vastaukset
- Turhake
Laita kaaliraaste muovinsisälle ja nuiji vaikka perunanuijalla. Niin siitä tulee mehukkaampaa. Sokeroitu puolukkasurvos on mukava joukkoon.
Joku laittaa ananasta...
Paistinpannulla hiljaa hauduttaen (kauan) siitä tulee hyvä, lämmin lisäke, sipuli joukossa antaa säväyksen.
Itse laitan myös porkkanaraastetta. Yrttimausteet antavat pikantin maun.
Ja keittoon kuin keittoon voi heittää kypsymään perunan kanssa yhtä aikaa.
Kauhan varressa JenniJoutava - vinkki
n. 1/2 kg kaalia
marinadi: 1 1/2 dl rypsiöljyä
1/2 dl etikkaa
3 rkl hunajaa
1 rkl kuivattua meiramia
suikaloi kaali ohueksi. sekoita marinadi ja kaada kaalin joukkoon, anna maustua muutama tunti. säilyykin n. viikon.
voit lisätä esim. purjoa ja omenaa maun vaihtelemiseksi. takaan että kannattaa kokeilla:))) - meeri
hyvää.
Raasta kaali, senverran kun syöt/tte.
Kuori appelsiini/t ja leikkaa pieniksi paloiksi. Sekoita, voi laittaa joukkoon rusinoita jos haluaa. Hieman sitruunamehua. Sokeria pikkuisen jos tahtoo.
Salaattia lämpimän ruoan kanssa syötäväksi. Ei säily, joten syötävä hetikohta valmistuksen jälkeen. - Kaikille
Mulle on jäänytn kellariin yx hyvin säilynyt kaalenpää.
Nytpä sain monenlaisia ohjeita.
Kauan ei kaaleni enää kellarissa piileksi!
Kiitti ohjeista jotka pongasin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971918- 881350
- 1101143
- 761047
- 1191020
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47801
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33703