Katalysaattorin puhdistus

Paraneeko tehot

Onko kokemuksia bensaan lisättävästä aineesta joka puhdistaa katalysaattoria ja moottoria. Tekstissä luvataan lisää tehoa autoon. Onko enemmän haittaa kuin hyötyä?

17

42413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeptikko

      Jos tuollaista ainetta on olemassa, niin kyllä sitä kaikilta suurilta valmistajilta löytyy. Silloin siitä on varmaan jotakin hyötyä. Mihinkään pikkuvalmistajan "ihmetuotteeseen" en luottaisi.

      Kokemuksia ei ole.

      • kokeillut

        Omassa autossani päästöjen HC arvo tippui ajettuani pari tankillista puhdistus aineen kanssa.Tehoissa en huomannut muutosta ,ehkä kulutus tippui hiukan puhdistuneen katalysaattorin ansiosta.


      • kiinnostaa
        kokeillut kirjoitti:

        Omassa autossani päästöjen HC arvo tippui ajettuani pari tankillista puhdistus aineen kanssa.Tehoissa en huomannut muutosta ,ehkä kulutus tippui hiukan puhdistuneen katalysaattorin ansiosta.

        mikä aine ja mistä ostettu toimisi? Annostus? Hinta? Kerroppa niin uskaltaa taas mennä leimalle kun häkä ja palamattomat arvot koholla...


      • Anonyymi
        kiinnostaa kirjoitti:

        mikä aine ja mistä ostettu toimisi? Annostus? Hinta? Kerroppa niin uskaltaa taas mennä leimalle kun häkä ja palamattomat arvot koholla...

        liqui moly bensatankkiin


    • Ilpo

      Oman autoni käsikirja kieltää sellaisten aineiden käytön.

      • TkT

        Katalysaatori puhdistaa itse itsensä. Tarkoittaa että katalysaattorin korkea käyntilämpötila pitää sen puhtaana hiilivetyjäämistä ja muista palamistuotteista (noki).
        Katalysaattori ei kestä lyijyä eikä muutamia muita raskasmetalleja (katalysaattorimyrkkyjä)jotka reagoivat itse katalysaattorin kanssa tuhoten sen toiminnan kokonaan. Näitä syntyneitä metallilejeerenkejä ei voi millään keinolla poistaa tai puhdistaa.
        Polttoainejärjestelmän puhdistusaineet yleensä puhdistavat itse järjestelmää, siihen kuuluvia suuttimia sekä imuventtiilejä. Laatuluokan moottoribensiinissä, kuten meillä yleensä myytävät laadut, sisältävät näitä puhtaanapitäviä komponetteja (esim PIBA) riittävässä määrin.
        Siksi noiden "ihmeaineiden" vaikutus terveessä moottorissa on kyseenalaista.
        Ylimääräinen puhdistavien aineiden annostus polttoaineen joukkoon saattaa olla paikallaan kuluneessa moottorissa joka polttaa esimerkiksi voiteluöljyä, ja jolle halutaan antaa "tekohengitystä" tilapäisesti ja näin yritetään siirtää edessä olevaa korjausta.
        Terve kunnossa oleva moottori ei kaipaa lisä-aineita polttoaineen joukkoon.


      • Kalos
        TkT kirjoitti:

        Katalysaatori puhdistaa itse itsensä. Tarkoittaa että katalysaattorin korkea käyntilämpötila pitää sen puhtaana hiilivetyjäämistä ja muista palamistuotteista (noki).
        Katalysaattori ei kestä lyijyä eikä muutamia muita raskasmetalleja (katalysaattorimyrkkyjä)jotka reagoivat itse katalysaattorin kanssa tuhoten sen toiminnan kokonaan. Näitä syntyneitä metallilejeerenkejä ei voi millään keinolla poistaa tai puhdistaa.
        Polttoainejärjestelmän puhdistusaineet yleensä puhdistavat itse järjestelmää, siihen kuuluvia suuttimia sekä imuventtiilejä. Laatuluokan moottoribensiinissä, kuten meillä yleensä myytävät laadut, sisältävät näitä puhtaanapitäviä komponetteja (esim PIBA) riittävässä määrin.
        Siksi noiden "ihmeaineiden" vaikutus terveessä moottorissa on kyseenalaista.
        Ylimääräinen puhdistavien aineiden annostus polttoaineen joukkoon saattaa olla paikallaan kuluneessa moottorissa joka polttaa esimerkiksi voiteluöljyä, ja jolle halutaan antaa "tekohengitystä" tilapäisesti ja näin yritetään siirtää edessä olevaa korjausta.
        Terve kunnossa oleva moottori ei kaipaa lisä-aineita polttoaineen joukkoon.

        Itselläni oli Daewoossa ongelmia, kun chehk valo jäi palamaan.. huollossa sanottiin sen johtuvan katalysaattorin nokeintumisesta. Ajan kyllä päivittäin n.80 km maantieajoa, että pelkällä kaupunkiajolla auto ei ole. Huollossa tankkiin lisättiin jotakin puhdistavaa ainetta ja valo ei enää tämän jälkeen palanut.. hmm tekikö huolto virheen?


      • FortDFC
        TkT kirjoitti:

        Katalysaatori puhdistaa itse itsensä. Tarkoittaa että katalysaattorin korkea käyntilämpötila pitää sen puhtaana hiilivetyjäämistä ja muista palamistuotteista (noki).
        Katalysaattori ei kestä lyijyä eikä muutamia muita raskasmetalleja (katalysaattorimyrkkyjä)jotka reagoivat itse katalysaattorin kanssa tuhoten sen toiminnan kokonaan. Näitä syntyneitä metallilejeerenkejä ei voi millään keinolla poistaa tai puhdistaa.
        Polttoainejärjestelmän puhdistusaineet yleensä puhdistavat itse järjestelmää, siihen kuuluvia suuttimia sekä imuventtiilejä. Laatuluokan moottoribensiinissä, kuten meillä yleensä myytävät laadut, sisältävät näitä puhtaanapitäviä komponetteja (esim PIBA) riittävässä määrin.
        Siksi noiden "ihmeaineiden" vaikutus terveessä moottorissa on kyseenalaista.
        Ylimääräinen puhdistavien aineiden annostus polttoaineen joukkoon saattaa olla paikallaan kuluneessa moottorissa joka polttaa esimerkiksi voiteluöljyä, ja jolle halutaan antaa "tekohengitystä" tilapäisesti ja näin yritetään siirtää edessä olevaa korjausta.
        Terve kunnossa oleva moottori ei kaipaa lisä-aineita polttoaineen joukkoon.

        Nykypäivänä polttoainejärjestelmän puhdistus kuuluu osaksi huolto-ohjelmaa joillakin auto/kone merkeillä. Eli ei pelkästään vanhan koneen "tekohengitykseen. Markkinoilla on monenlaisia aineita, osa toimii, osa ei. tarkkana kannattaa olla.


    • FordFocus2.0Svm2007

      Haluaisin myös tietää jonkun tuotemerkin, jolla on joku havainnut olevan positiivista vaikutusta katin nokeentumisen aiheuttamaan tehojen menetykseen ja moottorivikavalon syttymisen ehkäisemiseksi....

      • etanolia.tankkiin

      • DGC

        Etanoli on minunkin ehdotukseni, se on halpaa ja toimii ja vaikka ei toimisikaan niin eipä siinä mitään menetäkään. Kaikkihan valittavat kun sitä on nykyään bensassa, vaikka suurin ongelma sen suhteen on se, että sitä on 95E10:ssä aivan liian vähän. Se on oikeasti aika ihmeainetta moneen vaivaan. Kokeile siis kuinka järeällä E85/bensa-seoksella auto toimii, vaikkapa juuri 50/50.

        Katin puhdistamiseksi revittäminen on myös edelleen aivan toimiva konsti, varsinkin viinabensalla tehostettuna. Kaasun saa painaa myös pohjaan asti ja kierroslukumittarin punainen raja on siellä kuuden tonnin korvilla. Tosin otsikossa mainitulla autolla saattaa tulla aika äkkiä liikaa vauhtia.


      • Anonyymi
        DGC kirjoitti:

        Etanoli on minunkin ehdotukseni, se on halpaa ja toimii ja vaikka ei toimisikaan niin eipä siinä mitään menetäkään. Kaikkihan valittavat kun sitä on nykyään bensassa, vaikka suurin ongelma sen suhteen on se, että sitä on 95E10:ssä aivan liian vähän. Se on oikeasti aika ihmeainetta moneen vaivaan. Kokeile siis kuinka järeällä E85/bensa-seoksella auto toimii, vaikkapa juuri 50/50.

        Katin puhdistamiseksi revittäminen on myös edelleen aivan toimiva konsti, varsinkin viinabensalla tehostettuna. Kaasun saa painaa myös pohjaan asti ja kierroslukumittarin punainen raja on siellä kuuden tonnin korvilla. Tosin otsikossa mainitulla autolla saattaa tulla aika äkkiä liikaa vauhtia.

        Jos on aina ajeltu rauhallista ajoa niin ei kannata yhtäkkiä hirveästi revittelemään. vaan pikku hiljaa opettelee käyttämään enemmän kierroksia. ettei karsta lastut mene venttiili lautasten väliin.


    • Anonyymi

      Kyllähän se siivilä jos kunnolla tukkoon menee on entinen

      • Anonyymi

        Tarvikesiivilä, katti- hiukkasuodatin maksaa tarvikkeena vain n. 300 e.
        Ja helppo vaihtaa.
        Ei kannata kutosella vedättää dieseliä pienillä kierroksilla.


    • Anonyymi

      Kyllähän ne kulmahousut putsaa sen tarvittaessa

    • Anonyymi

      Autoni tarvitsee katalysaattorin puhdistuksen.

    • Anonyymi

      E85

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe