Oletteko kukaan oikeasti tietoisia mikä koko Lord of the Ringissä on idea??? Siis onko kukaan lukenut kirjaa selvittäen taustoja tapahtumille, vai luuletteko tietävänne paljon kaikesta kun olette nähneet elokuvat??? Onhan se ihan OK, että nämä leffat tehtiin ja vieläpä Jacksonin ohjaamana. Mutta kyllä olen ainakin pettynyt suurimpaan osaan kaikista. Tottakai hyviäkin juttuja oli mukana, mutta aivan liian vähän.
En tietysti moiti ihmisiä jotka eivät osaa lukea tai halua, mutta LotR:ssa on synkkä sota kyseessä eikä rakkaustarina!
Lord of Sauron
4
370
Vastaukset
- Mellon
kyllä sormusten herrassa on kyse molemmista, synkästä sodasta ja rakkaustarinasta. Sormusten herra on niin laaja teos että se sisältää oikeastaan kaikkea. Ei se ole mikään sotateos. Tietysti jokainen näkee asian omalla tavallaan, mutta kyllä mun mielestä kyseessä on kertomus ennenkaikkea ystävyydestä ja epätoivosta ja toivon löytämisestä. Onhan se vähän ylimielistä mennä sanomaan että Tsh PITÄÄ ymmärtää näin tai näin. Tsh:ssa on jotain kaikille ja kaikki ymmärtäkööt sen niinkuin haluaa. Mutta PELKKÄ sotatarina se nyt kumminkaan ei ole =)
- höpötti
Tsh:ssa on kyse nimenomaan molemmista, hyvästä ja pahasta ja niiden taistelusta. Kaiken elämän tuhoavan sodan vastassa seisoo elämää suurempi rakkaus.
- emmUzka
Olen kyllä lukenut kirjat, mutta jostain kumman syystä olen sitä mieltä, että elokuva oli parempi kuin tsh- kirjat!! Siihen on vain lisätty niin paljon kaikenlaista uutta, että se on mielestäni (hieman) kirjaa parempi.. :D
- moiks
Morgothin oikea nimi on Melkor, vähän mä oon hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude15513536Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t759813Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h999172Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k218159Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk406783Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1506195Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua764336Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy403952Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri243415En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä4021308