Olisikohan jollain hyviä vinkkejä kun vajaa 11kk vanhalla pojalla ollut vatsa kuralla jo kolmisen viikkoa.On tosi pirteä ja iloinen(jonka takia emme ole menneet lääkäriin) mutta syö huonosti.Maitoa kyllä sitten taas menee lähemmäs litra päivässä.Kakkaa tulee 5-6 kertaa/pvä ja se on välillä aivan "vettä". :( Hyviä nevoja otetaan vastaan!!
vatsa löysällä
5
1076
Vastaukset
- Hannah
Hei Tiitu!
Onpas melkoinen kakkahärdelli meneillään! :)
Imetätkö vielä vai joko olette siirtyneet lehmänmaitoon? Mitäs poju on syönyt viime aikoina?
Naperonne oireet saattavat johtua jostain ruoka-aine allergiasta eli kantsis ehkä jutella neuvola lääkärin kanssa. - minä
Ehdottomasti lääkäriin.
Maidon takia se masu varmaan löysällä on jos ei syö ruokaa kunnolla. Soita vaikka ensin neuvolaan ja kysy sieltä. Mutta meidänkin pikkuinen on ollut korvatulehduksessa ja muita sairauksia niin ei mitään oireita. Aina yhtä ilonen ja tyytyväinen eikä oireita, sekin oli tuuri että huomattiin korvatulehdus kun ei ollut mitään oireita.- paljon kokenut äiti
Vie nyt hyvä ihminen lapsesi lääkäriin. Nestehukka on aivan hirmuinen ripuloivalla lapsella. Oma lapseni oli myös aivan pirteä ja virkeä, vaikka oli kuivumispisteessä ja veriarvojen mukaan hänen olisi pitänyt olla tajuton. Epäilen jotain allergiaa tai sitten sitä korvatulehdusta, josta aiemmin joku mainitsikin. Myös virtsainfektio voi tehdä ripulia ja ruokahaluttomuutta. Kokeisiin lapsi ja joutuin.
- Kati
Meillä pojalla vatsa oli löysällä aluksi ja kakkaa tuli ku kuramoottorista pari viikkoa. Sitte rupesi syömään huonosti, joi vain maitoa ja kurasi.Noin 5 viikkoa kuraamisen alusta sain tarpeekseni kun poju oksenteli ja kurasi ja neuvolassa vain mietittiin, jotta osaanko syöttää poikaa oikein.
Menin yksityiselle lastenlääkärille , jolla oli ittellään 7 lasta, ja tämä tuumasi pojan nähdessään ja kuultuaan kertomaani ( kuraus, oksentaminen ja huonosyönit ja tissiltä vierottaminen), että jospa pojalla on lehmänmaitoallergia.
Menimme osastolle, jossa alettiin soijamaito, ja kotona sitten kolmen kk: n jälkeen altistus tavalliselle maidolle, ja taas sama kurarumba ja huuto alko. Siis pojulla oli maitoallergia, ja nyt poju syö soijamaitoa ja voi hyvin.
Kannattaa kysyä neuvoa lääkäristä, ennenkuin tilanne pääsee pahaksi, pienet kuivuvat nopeasti ja pitemmän päälle tuommoinen vaikuttaa kasvuunkin. Tsemppiä teille. - koknak
kuulostaa tutulta. katso koliikki vastaukset, kirjoitin sinne pitkän tarinan. toivottavasti asia selviää pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612