Mitä tarkoittaa sana autuas?

9v.

Kun raamatussa kerran sanotaan "autuaita ovat ne jotka uskovat vaikka eivät näe"

Niin mita tarkottaa autuas?

23

4488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttan

      Olen joskus kuullut sellaista opetusta että sana autuas tarkoittaisi suoraan käännettynä kadehdittavia. Varmaan joku joka osaa Hebreaa osaa kääntää tuon sanan ihan oikeinkin.

      Mitä tuo kirjoittamasi kohta Jeesuksen opetuksissa tarkoittaa? Minulle tulee mieleen että se voisi olla vaikka, että ihmiset jotka uskovat Jumalan voimaan ja siihen että Jumala vaikuttaa kaikessa vaikka he eivät vielä näe tuon voiman positiivista vaikutusta ovat onnellisessa asemassa, sillä kun Jumalan toiminta tulee inhimillisen näkökyvyn piiriin ja on tapahtunut hyvä muutos, silloin tuo ihminen samoin kuin muutkin ihmiset ympärillä tulevat tuntemaan elävän Jumalan olemassaolon omassa elämässään tuntevat itsensä nähdyiksi ja turvatuiksi.

      Esirukouksen piirissä tuo kohta useinmiten tulee esille, kun joku ihminen tulee uskoon tai joku sairaus tai ihmistä kohdannut epäonni helpottaa.

      • heimoha

        Autuas, tekee jumalan mielenmukaisia tekoja mielellään täällä ajassa, mutta itse autuus viittaa iäiseen onnellisuutteen, joka hyvistä jumalan tahdon mukaisista teoista seuraa.


      • Hep!

        Näin sanoi pappi saarnassaan.


    • "netti pastori"

      Sana autuas tarkoittaa onnellinen

    • onnellinen

      Autuas on henkilö joka tuntee autuuden eli ikuisen onnen.
      Autuus löytyy kun ihminen oppii tuntemaan todellisen minänsä eikä sotke enää ikinä todellista minää siihen valhe minään jonka meidän mieli on meille rakentanut minäkuvaksi tai minä-käsitykseksi.
      Asiaa voi opiskella lisää englannin kielellä osoitteesta: http://www.oshana.org/

      Valaistunut ihminen on autuas, eli autuuden tilassa.

    • Anonyymi

      Sana "Autuas" tark. lahjaa ylhäältä jonka ihminen voi omistaa Jeesuksessa Kristuksessa ja tähän armolahjaan sisältyy: Jumalan armon osallisuus, Uusi Vanhurskaus, PyhänHengen ohjaus, Jumalan lapsen lapsioikeus, Syntien anteeksi saaminen, Iankaikkisen elämän periminen.

      • Anonyymi

        Hyvä vastaus .kiitos.Jeesuksen puku päällä olen lumi välkommen.


    • Se tarkoittaa Kristukselta Hengen ja tehtävän saanutta ihmistä:

      "Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
      Iloitkaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri. Samoinhan tekivät heidän isänsä profeetoille.

      Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

    • Anonyymi

      Ps.32:1-2 Daavidin mietevirsi. Autuas se, jonka rikokset ovat anteeksi annetut, jonka synti on peitetty! Autuas se ihminen, jolle Herra ei lue hänen pahoja tekojansa ja jonka hengessä ei ole vilppiä. Room.4:7-8 Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi anetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä.

    • Anonyymi

      AUTA ULOS

    • Anonyymi

      Ps.137:7-9 Muista, Herra, Jerusalemin tuhopäivä, kosta se Edomin lapsille, jotka sanoivat: Hajottakaa se, hajoitakaa perustuksia myöten! Tyrär Baabel, sinä häviön oma, autuas se, joka kostaa kaiken, minkä olet meille tehnyt! Autuas se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! Jes.13:16-22 Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään , ja heidän vaimonsa raiskataan. Katso, minä heratän heitä vastaan meedialaiset, jotka eivät hopeasta huoli eivät kullasta välitä. Heidän jousensa kaatavat nuoret miehet; he eivät armahda kohdun hedelmää eivätkä lapsia sääli. Ja Baabelin, valtakuntain kaunistuksen, kaidelaisten ylpeyden ja loiston, käy niinkuin Sodoman ja Gomorran, jonka Jumala hävitti. Ei sitä ikinä enää asuta, autoksi jää se polvesta olveen; ei arabilainen sinne telttaansa te, eivätkä poimenet siellä laumaansa leputa. Erämaan eläimet lepäävät siellä, sen huoneet ovat täynnä huukajia, kamelikurjet asuvat siellä, ja metsänpeikot siellä hyppelevät. Sakaalit ulvovat sen palatseissa, aavikkosudet huvilinnoissa. Sen aika on lähellä, tulemaisillaan, ei sen päivää pidennetä. Jes.34:13. Jer.50:39. Ilm.18:2-3

    • Anonyymi

      Ps.128:1 Matkalaulu. Autuas on jokainen, joka pelkää Herraa, joka vaeltaa hänen teillänsä. Ps.112:3. Ps.119:1-3. Matt.11:6. Luuk.7:23. 11:27

    • Anonyymi

      KirkkoRaamattu 1933/-38, Ilm. 22:9-21
      Ja hän sanoi minulle: "Varo, ettet sitä tee; minä olen sinun ja sinun veljiesi, profeettain, kanssapalvelija, ja niiden, jotka ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa." Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
      Katso, minä tulen pian,
      ja minun palkkani on minun kanssani,
      antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
      Minä olen A ja O,
      ensimmäinen ja viimeinen,
      alku ja loppu.
      Autuaat ne,
      jotka pesevät vaatteensa,
      että heillä olisi valta syödä elämän puusta
      ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      Ulkopuolella ovat koirat
      ja velhot
      ja huorintekijät
      ja murhaajat
      ja epäjumalanpalvelijat
      ja kaikki,
      jotka valhetta rakastavat ja tekevät.
      Minä,
      Jeesus,
      lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
      Minä olen Daavidin juurivesa
      ja hänen suvustansa,
      se kirkas kointähti."
      Ja Henki ja morsian sanovat:
      "Tule!"
      Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
      Ja joka janoaa,
      tulkoon,
      ja joka tahtoo,
      ottakoon elämän vettä lahjaksi.
      Minä todistan jokaiselle,
      joka tämän kirjan profetian sanat kuulee:
      Jos joku panee niihin jotakin lisää,
      niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset,
      jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
      ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista,
      niin Jumala on ottava pois sen osan,
      mikä hänellä on elämän puuhun
      ja pyhään kaupunkiin,
      joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
      Hän, joka näitä todistaa, sanoo:
      "Totisesti,
      minä tulen pian."
      Amen, tule, Herra Jeesus!
      Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

    • Autaita ovat puhdassydämiset he saavat nändä jumalan, yksin keraisesti sanottu.

    • Anonyymi

      Autuus = äärimmäinen onnen tila.

      Hengellinen autuus = täydellinen puhtaus, pyhyys, onnellisuus, Jumalan lapseus.

      Tätä ei voi ihmisvoimin saavuttaa, se saadaan ainoastaan Jumalan lahjana, Kristuksen ja Pyhän Hengen sisäisen läsnäolon ja vaikutuksen kautta.

    • Anonyymi

      Ei mitään.

    • Anonyymi

      Job.5:17 Katso, autuas se ihminen, jota Jumala rankaisee! Älä pidä halpana Kaikkivaltiaan kuritusta. Ps.41:2 Autuas se, koka vaivaista holhoo! Hänet Herra pelastaa pahana päivänä. Ps.84:13 Herra Sebaot, autuas se ihmisen, joka sinuun turvaa. Ps.94:12 Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat lakisi.Ps.112:1 Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä. Ps.137:9 Autus se, joka ottaa sinun pienet lapsesi ja murskaa ne kallioon! Jes.13:16

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Luuk. 6:45-49
        Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää,
        ja paha tuo pahastansa esiin pahaa;
        sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Miksi te huudatte minulle:
        'Herra, Herra!'
        ettekä tee,
        mitä minä sanon?
        Jokainen,
        joka tulee minun tyköni
        ja kuulee minun sanani
        ja tekee niiden mukaan
        - minä osoitan teille,
        kenen kaltainen hän on.
        Hän on miehen kaltainen,
        joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään
        ja laski perustuksen kalliolle;
        kun sitten tulva tuli,
        syöksähti virta sitä huonetta vastaan,
        mutta ei voinut sitä horjuttaa,
        sillä se oli hyvästi rakennettu.
        Mutta joka kuulee eikä tee,
        se on miehen kaltainen,
        joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle;
        ja virta syöksähti sitä vastaan,
        ja heti se sortui,
        ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."


    • Anonyymi

      Pyhä Henki vastaa, että autuas ihminen on sellainen, joka tekee ihmisestä erikoisen alttiin toimimaan toisten hyväksi. On siis autuas se, joka uskoo vaikka ei näekään, mitä hän tulee saamaan palkaksi siitä, että auttaa.

    • Anonyymi

      Vuorisaarnassa autuas tarkoittaa pelastettua.

    • Anonyymi

      Jos on antautunut jeesukselle takaapäin niin on autuas.

    • Anonyymi

      Mitä luulet; niinku rento ja siunattu ja sitä rataa; olet sitä nyt, ja se on siinä.

    • Anonyymi

      Autuas tarkoittaa arjen onnellisuutta. Yksinkertainen ja ristiriidaton ihminen joka ei turhia pohdi, on onnellinen. Niin sanottu Jumalan Valtakunta tarkoittaa samaa, onnellista ja henkisesti hyvinvoivaa ihmistä. Ei sen kummallisempaa. Seurakuntaa ei tarvita, ja kuten näemme näillä sivuilla niiden "ristiriidat" tuhoavat onnen ja mielen. Saarnamiehet ja naiset ehdollistavat toisten ihmisten onnellisuuden ja autuuden puolustaessaan omaa oppiaan jota uskomiseksi kutsuvat. Seurakunta voi toki olla sosiaaliselle ihmiselle onnellisuuden perusta, mutta ei kaikille.

      Autuuden lyhytaikainen tila on euforia. Juomalla viinaa, voi hetken kokea onnellisuutta mutta on terveempää "onnistua" esimerkiksi työssään. Huumeiden käyttäminen alkaa korvata onnistumisen kokemuksia ja siitähän rappio alkaa. Uskonto on huumetta kansalle, viittaa samaan. Onnellisuus ja autuus on siis vallanpitäjien kontrollissa. Hyvinvoiva ja itsenäinen kansalainen tarvitsee onnellisuudelleen yhteiskunnallisen perusteen. Joku tahtoo aina kontroloida; "Oletko sinä muka viaton ...". Tätä kautta päädytään kateuteen.

      Jolla onni on, se onnen kätkeköön. - Valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe