Ennenaikainen lapsivedenmeno?

Tarvitaan apua.

Tarvitsen siis tietoa.

-Millä viikoilla lapsivesimeni tai lähti tihkumaan?
-Millä viikoilla lapsi syntyi?
-Miten sitä hoidettiin?
-Kuka sen huomasi?
-Miten pitkään lapsi oli vielä kohdussa veden menon jälkeen?
-Kuka sinut tutki?
-Syntymävuosi? (sinun ja lapsen)
-Mikä oli ennuste?
-Muuta tärkeetä ja olellista tietoa tilanteesta?

Tämän ei tarvitse koskea sinua joka vastaat, ihan riittää jos kaverille kävi tai tiedät jonkun jolle käynyt?
Kunhan saan vastauksia kysymyksiin.
Tämä on todella tärkeää ja kiitän kaikkia vastanneita.

Tarvitsen todella apua.

6

18196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eve

      Hei! Koko alkuraskaus oli mennyt oikein hyvin, ei mitään ongelmaa ollut. Olin töissä 16.11.03(iloitsin tuona päivänä että vielä viikko töitä ja äitiysloma alkaa)Töistä tultua lähdimme kylään ja kylässa kävin normaalisti vessassa, kaikki ok.Sitten kun olimme lähdössä kotia, niin ihmettelin että miten enää osaa pidätellä pissaa(en huolestunut heti,kun sitä tuli muutama tippa)Menimme autoon ja tätä vettä tuli niin paljon että lahkeet olivat ihan märkänä.Ajoimme suoraan oys:iin, synnytyksen vastaanottoon.Raskausviikkoja oli 33 3, hoitajat sanoivat että lasta ei synnytetä vielä vaan se yritetään pidätellä, jouduin osastolle jäämään ja lapsen keuhkoille avaavia lääkkeitä(siltä varalta jos lapsi syntyy, että keuhkot olisivat kypsät)Suihkussa ja vessassa sain luvan vain käydä.No kaikesta huolimatta maanantaina alkoi niin hirveästi supistella,että sanoin hoitajille nyt se kyllä syntyy.Hoitajat eivät uskoneet, sitten niiden oli pakko uskoa kun kätilö tuli katsomaan klo:19 ja kohdunkaula oli 2cm auki.Mutta vieläkin sitä yritettiin pidätellä ja annettiin jotain lääkettä nimeä en muista(sanoivat että lääke nopéuttaa synnytystä jos on käynnistynyt)No niinhän siinä kävi että alkoi tulla niin voimakkaita supistuksia, että käskettiin mennä synnytyssaliin Klo;20,45.Synnytyssaliin mentiin ja kätilö sanoi, että alahan ponnistamaan tukka näkyy.Kaikki tuntui hyvältä, mutta en jaksanut ponnistaa jäi päästä kiinni jousuttiin välilihaa pikkuisen leikkaamaan ja sitten klo.21,36 syntyi tyttövauva,2100g ja 46cm.
      Vauva kuitenkin vietiin keskososastolle ja vielä teholle(keuhkojen takia, ne eivät ollet täysin kypsät)vauvamme sai 2 päivää lisähapea minimimäärän ja oli lämpökaapissa viikon.Sitten pääsimme osastolle harjoittelemaan syöntiä, että päästäis kotia ja 2 viikkoa olimme osastolla.Paino lähti nousuun ja syönti sujui hyvin ja päästiin eroon nenämahaletkusta.Mitään syytä ei ole löytynyt tälle lapsiveden aikaiselle menolle, koska kaikki näytteet olivat puhtaat jotka minusta otettiin(yleensä Bakteeri aiheuttaa lapsiveden menon)kyllä sitä itse säikähti hirveästi, kun ei ollut varautunut tälläiseen!vauvamme on nyt 3kk syntyi siis 17.11.03 ja nimikin on jo Claudia Josefiina.Itse olen 22- vuotias ja ensimmäinen lapsi.Nyt Claudia painaa 4500kg ja noin 60 cm, kasvanut on kovasti.Hauskaa on se kun muille syntyy vauvoja, ne ovat olleet kaikki jo valmiiksi Claudiaa isompia.Hyvin on lähtenyt elämä kotona sujumaan, tyttö nukkuu yöt hyvin, ei herää edes Syömään.Tankkaa illalla varastoon ruokaa ja valvoo iltaisin niin virkeänä!
      -on se vaan niin ihana, ihmeellistä on tämä miten noin pienestä pitää lähtä elämää rakentamaan.Mutta onneksi kaikki on hyvin!

    • Saila

      Mulla alkoi lapsivesi tihkumaan viikolla 35. Eli vauva oli jo tarpeeksi iso syntymään.Sairaalassa odoteltiin kolmepäivää, että alkaako synnytys käynnistymään itsestään. Supisteluja ei tullut joten käynnistäminen tapahtui tabletilla. En tarvinnut kuin puolikkaan tabletin ja synnytys käynnistyi. Lapsi oli terve ja sitä hoidettiin ihan normaalisti. Ennuste oli siis hyvä. Sairaalaan tulon jälkeen minut tutki vain kätilö. Lääkäriä en juurikaan nähnyt koko aikana. Olin ensimmäistä kertaa synnyttämässä ja olin pettynyt siihen ettei minua informoitu tarpeeksi siitä miten minua ja vauvaa hoidetaan. Minä olen syntynyt vuonna 79 ja vauva 03.

      • Äiti

        Heippa!

        Mulla meni alkuraskaus todella hyvin aina viikolle 18 asti, jolloin alkoi verinen tiputteluvuoto. Tämän jälkeen jäin sairauslomalle ja kaikki näytti jo ihan hyvältä, kunnes juhannuksena 2003, viikkoja oli täälöin 23 alkoi tihkua lapsivettä. Tämän jälkeen jouduin sairaalaan, missä tilannetta seurailtiin. Kaikkia näytti ihan hyvältä ja olinkin ihan levollisin mielin. Makasin sairaalan sängyssä välillä kotipaikkakunnalla välillä Naistenklinkalla. Minulle aloitiin jo kortisonihoidot. Poika syntyi kuitenkin yllättäen eräänä heinäkuisena aamuna. Supistelujen takia minut oli jo yöllä kiidätetty Naistenklinikalle. Viikoja oli juuri kertynyt 28. Minusta oli tullut äiti. Vauvamme vietti ensimmäiset viikkonsa tehohoidossa Lastenklinikalla ja pääsi syyskuussa omaan sairaalaan kasvamaan. Kotiin päästiin laskettuna aikana lokakuun lopulla. Nyt meillä on reipas sisukas pikkumies. Vieläkin välillä itkettää kun katson häntä ja huomaan miten reipas hänen on täytynyt olla. Nyt jälkeenpäin minulle selvisi että lapsiveden meno oli merkki infektiosta istukasta, mitä itse en olisi voinnut ehkäistä mitenkään. Toiset ovat herkempiä saamaan infektioita. Toivottavasti tämä ei säikäytä ketään. Haluan sanoa vain, että ei ole olemassa mitään riskitöntä aikaa raskaudessa ja kaikki kannattaa selvittää perusteellisesti, pieneltä tuntuvat vaivatkin. Mietittyttää vain jos olisin saannut paikalliselta lääkäriltä ajoissa antibioottikuurin ja hän olisi ottanut asiani, muussakin mielessä kuin sairasloma-anomuksena; kaikki olisikin mennyt normaalisti. Olen kuitenkin nyt onnellinen ja minulla on poika, joka on minulle erityisen rakas, varmaan juuri tämän vaikean taipaleen takia!


    • pienen pojan äiti

      Minulla vuoti verta alusta saakka, vedet meni
      rv 17 ja lapsi syntyi rv 30. Eli vedetöntä aikaa
      oli 13 vk. Ja poika on täysin terve! Lääketieteen
      ihme, sanoivat. Istukka irtosi, siitä johtui
      hätäsektio. Nyt poika on puolenvuoden. Ennuste
      oli niin huono kun olla saattaa, lapsen ei
      olisi pitänyt jäähä eloon ja jos erittäin
      harvinaisessa tapauksessa jäisi niin se olisi
      monivammainen. Toisin kävi. Tarina on pitkä
      ja aivan uskomaton, en rupea sitä nyt kir-
      jottamaan. En ehdi, lapset vaativat ruokaa.
      Jos kiinnostaa niin annan sähköposti osoitteen.

      • Kyn

        Vanha ketju,mutta jos satut vielä lukemaan. Minulla meni lapsivedet samoilla viikoilla ja ennuste on erittäin huono. Osaatko sanoa miten teidän tapauksessa alettiin hoitamaan vai alettiinko ollenkaan?


    • Anonyymi

      Minulla meni lapsivedet vkolla 25, jonka jälkeen olin sairaalalevossa vielä viikoille 28 2 jolloin lapsi sitten syntyi alateitse. Lapsi vietti vastasyntyneiden teholla ensimmäisen kuukauden, ja oli sen jälkeen vielä viikolle 38 keskolassa kasvamassa. Kaikki sujui hyvin, osin varmaan koska olin ehtinyt saada lapsen keuhkoja ja aivoja vahvistavat pistokset. Sairaala-aikana lapsi pääsi nopeasti eroon happikoneesta ja selvisi pääasiassa viiksillä. Ylipäänsä hänelle ei tullut mitään ongelmia keskosuudesta huolimatta, vaan lähinnä kasvoi ja vahvistui sairaala-aikana. Nyt vauva on 8kk:n ikäinen, tomera ja hyvin kehittyvä pikkutyttö. Uskomattoman onnellisia olemme hänestä ja siitä että kaikki meni hyvin. Lääketiede on kyllä ihmeellistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe