onko kenelläkään kokemuksia,positiivisia tai negatiivisia, kristiyhteisöstä?
kristiyhteisö
44
16785
Vastaukset
- Kumma
on kai aika suljettu yhteisö. Jukka Kuoppamäki on sen pappi Saksassa. Jotain gnostilaista sotkua se on, mutta kun ei ole henk.koht.yhteyttä, niin en tiedä enempää. *Niih*
- gge
se on sellainen, että siellä on täysi oppivapaus, eli ei ole mitään virallista oppia jne.. sakramentteja kuitenkin on olikohan samat kuin kat. kirkossa ja tuota hmm ne pitää itteään kolmantena protestanttisista kirkoista seuraavaksi kehittynyttä kristinuskonmuotoa jne,, mutta varmaan nuo tiesitkin jo.. ei ole itellä kokemusta, joskus aikoinaan tein koulussa esitelmän kyseisestä kirkosta
- sorsa
Ei ole suljettu yhteisö. Kaikki kristiyhteisöstä kiinnostuneet voivat osallistua Jumalanpalvelukseen. Kristiyhteisössä on muitakin pappeja kun J.Kuoppamäki.
Tiedätkö jotain gnostilaisuudesta yleensä.
Kristiyhteisöstä tuskin tiedät mitään.
Miksi muuten kirjoitit.
Olen yhteisön jäsen, eikä uskontojen uhreja ole näkynyt täällä päin. - sivistäjä vaputtaa
gge kirjoitti:
se on sellainen, että siellä on täysi oppivapaus, eli ei ole mitään virallista oppia jne.. sakramentteja kuitenkin on olikohan samat kuin kat. kirkossa ja tuota hmm ne pitää itteään kolmantena protestanttisista kirkoista seuraavaksi kehittynyttä kristinuskonmuotoa jne,, mutta varmaan nuo tiesitkin jo.. ei ole itellä kokemusta, joskus aikoinaan tein koulussa esitelmän kyseisestä kirkosta
Monet sekoittaa jehovan todistajat kristillisiin seurakuntiin, siksi pitää sivistää ihmisiä:
Jeesus vihaa harhaoppeja, missä Jumalan Pojasta, Luojasta, tehdään vain luotu enkeli.
Muut harhat ovat samaa luokkaa jehovilla.
Tämä niille, jotka etsivät vapautta jt-orjuudesta:
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86
- Sorsa
Wanda Hyvä: Kysyt
onko kenelläkään kokemuksia,positiivisia tai negatiivisia, kristiyhteisöstä?
Kuulun Kristiyhteisöön, eikä minulla ole nagatiivisia kokemuksia.
Peräti tylsää, eikö totta. Olisihan se ollut paljon komeampaa, jos olisi voinut kertoa joutuneensa hyytävän ajojahdin kohteeksi.
Valitan. Ei valituksia- Ossi
Ihmetyttää kyllä hieman:
- Helsingin kirkon ovella on ilmoitus "Ei toimituksia toistaiseksi."
- Toukokuun ohjelma ei ole ilmestynyt.
- enklaavi
Kysyt;
onko kenelläkään kokemuksia,positiivisia tai negatiivisia, kristiyhteisöstä?
Vastaus:
Ei Ole.
Vastaus ei ole yhtä tarkoituksenhakuinen kuin kysymys, mutta totta. - Eniro
Mitä voivat lait siellä, missä vain raha on kuningas?
- Petronius -- Evita
Sivistys on aarre eikä oppi, eikä se kuole koskaan
(Petronius Arbiter: Trimalkion pidot). - ELLU
Evita kirjoitti:
Sivistys on aarre eikä oppi, eikä se kuole koskaan
(Petronius Arbiter: Trimalkion pidot).Sivistys on varmasti aarre eikä oppi, eikä se kuole koskaan.
Aiheena on nyt kuitenkin Kristiyhteisö. Tunnetko yhtään sitä. Tarkoituksena on kertoa onko yhteisöstä mitään negatiivisia tai positiivisia havaintoja.
Sivistystä voimme sitten ylistää muussa yhteydessä.
- Nauvo
Kristiyhteisö määrittelee itsensä seuraavasti:
http://www.sinsky.pp.fi/ky.html
KRISTIYHTEISÖ
-liike uskonnollisen elämän uudistamiseen
Tämä nimi annettiin 1922 alkaneelle työlle.
Kristittyjen välille haluttiin uudenmuotoista yhteyttä.
Rudolf Steinerin kehittämän antroposofisen hengentieteen avulla havaittiin
tarpeelliseksi perinteen kahleissa olevista kristillisistä kirkkokunnista riippumattoman
yhteisön etsiminen.
Rudolf Steiner toimi henkilökohtaisesti neuvonantajana Kristiyhteisön perustamisessa.
KRISTIYHTEISÖ ?
tarkoittaa itseään kristillisessä mielessä kasvattavien ja kehittävien ihmisten
yhteisöä.
Jokainen tätä tahtova voi tuntea Kristiyhteisön omakseen.
Kristinusko on kaikkien kristityiksi itsensä tuntevien näkymätön yhteys.
Kristiyhteisö pyrkii luomaan näkyvää yhteyttä eli yhteisöä kristinuskoa
tahtovien ihmisten välille.
LIIKE ?
Uskonnollista ja aatteellista yhteisöä nimitetään usein liikkeeksi - silloinkin kun se
kehitys on jo pysähtynyt.
Uskonnollisen liikkeen pysähtymiseen on useimmiten kaksi syytä: raha ja oppi.
Liikkeen talouden turvaaminen lainsäädännöllisin keinoin asettaa sen vääristyneeseen
suhteeseen ihmiskunnan muun sosiaalisen elämän kanssa.
Opinkappaleiden yksityiskohtaisella muotoilemisella rajataan sillä hetkellä oikeana
pidetty käsitys. Ideologian aidat muuttuvat nopeasti todellista kehitystä estäviksi
muureiksi.
Nykyaikaisen yhteisön tehtävänä ei voi enää olla "ainoan oikean ajattelutavan"
vaatiminen jäseniltään. Sen tehdessään uskonnollinen liike puuttuu väärällä tavalla
ihmisen henkiseen vapauteen ja yksilölliseen vastuuseen omasta elämästään.
Tästä johtuen:
-kirkollisvero on ristiriidassa Kristiyhteisön olemuksen kanssa.
Uskonnollisessa yhteisössä talouselämä voi pysyä terveenä ainoastaan
täyteen vapauteen perustuvalla tuella.
-opinkappaleiden tilalla Kristiyhteisössä on opetusvapaus.
Papisto ei ole kirkon kannan julistaja vaan kristillisessä uskontunnustuksessa
kuvattujen perustotuuksien elävöittäjä. Jokaisella jäsenellä on oikeus ottaa omassa
vapaudessaan
omakseen tietoa sillä tavalla ja siinä määrin kuin itse voi hyväksyä.
USKONNOLLINEN ELÄMÄ ?
Uskonnollisen elämän sydän on rukous ja pyhät toimitukset. Kaikki kulttuurin ja
ihmiselämän alueet saavat epäsuorasti voimistavan sykkeensä näistä hetkistä.
Rukouselämän tärkein sisältö on ihmiskunnan rukous "Isä meidän".
Lasten uskonnollisen kasvatuksen yksi päätehtävistä on rukouselämän vaaliminen ja
opastaminen kohti aikuisen ihmisen kirkkaan tietoisuuden edessä tapahtuvaa rukousta.
Seitsemän sakramenttia ovat:
kaste, konfirmaatio, ihmisen vihkitoimitus (ehtoollissakramentti), rippi, avioliittoon
vihkiminen, papiksi vihkiminen ja viimeinen voitelu.
Rituaaleja ovat lasten sunnuntaikirkko ja ruumiin siunauksen kolmiosainen
hautausseremonia.
Säännölliseen toimintaan kuuluvat mm. esitelmä- ja opintopiiritilaisuuksien
järjestäminen, lastenjuhlat, uskonnonopetus kouluissa, rippikoulu ja nuorisotyö.
Kaikki Kristiyhteisön tilaisuudet ovat avoimia eivätkä edellytä jäsenyyttä.
UUDISTAMINEN?
On sukua herättämiselle. "Uudistamisen" liike ei ole kuitenkaan "herätysliike sanan
nykyisessä merkityksessä. Uudistamisen liike haluaa olla auttamassa "heräävää"
ihmistietoisuutta
uusien elämänmuotojen ja -arvojen, uuden elämänlaadun etsimisessä. Sellaisen, joka on
syntynyt kristinuskon perusvoimasta.
Liikkeen juridinen muoto on ainoastaan väline vuoropuheluun muun
yhteiskunnan kanssa.
Suomen Kristiyhteisö on merkitty uskonnollisten yhdyskuntain rekisteriin 5.9.1969.
Kristiyhteisön syvin olemus ja samalla vastaus kysymykseen
MIKÄ KRISTIYHTEISÖ ON
On löydettävissä ainoastaan sieltä, missä virtaavat
maailmaa ja ihmistä uudistavat voimat.
Kristiyhteisön toiminta on yritystä tilan tekemiseksi näille voimille.- Arajärvi
KRISTIYHTEISÖ ?
tarkoittaa itseään kristillisessä mielessä kasvattavien ja kehittävien ihmisten
yhteisöä.
Jokainen tätä tahtova voi tuntea Kristiyhteisön omakseen.
OLISI HYVÄ JOS TOIMIHENKILÖKIN KÄYTTÄYTYISI NÄIDEN PERIAATTEIDEN MUKAISESTI. - Uusi Leili
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma." - onpas häikkää
Uusi Leili kirjoitti:
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma."Koetan kuitenkin lähettää kiitokset sinulle Uusi Leili kirjoituksestasi.
Sivuilla tuntuu olevan ongelmia. - Luettavaa
Uusi Leili kirjoitti:
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma."Uudelle Leilille kiitokset kirjoituksesta! Saan vihdoinkin lukea jotain hyvääkin tältä palstalta. Vaikka eihän tämä ainoa paikka liene, josta ao. tekstiä saa lukea, mutta kuitenkin anna lisää luettavaa!!!
- uusi leili
Luettavaa kirjoitti:
Uudelle Leilille kiitokset kirjoituksesta! Saan vihdoinkin lukea jotain hyvääkin tältä palstalta. Vaikka eihän tämä ainoa paikka liene, josta ao. tekstiä saa lukea, mutta kuitenkin anna lisää luettavaa!!!
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma." - IHAN UUSI KÄVIJÄ
uusi leili kirjoitti:
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma."Ole juuri huomannut tämän sivun ja satuin vikaisemaan tekstiäsi hyvä uusi leili.
Olen aivan ymmällä kuinka osuvaa tekstiä voi valmiista kirjasta löytää. Onkohan siellä enemmänkin? Pane tulemaan sitä, jos on. - Luettavaa
uusi leili kirjoitti:
Tässä näyte raamatun kanssa työskentelystä
Paavalin 2. korinttolaiskirje 4,5-18 mukaan,
Helmer Knutar (perustajapappi)
"Sillä emmehän me itseämme julista, vaan Kristusta Jeesusta, Herraamme. Hänen palveluksessaan palvelemme teitä. Sillä itse pimeydestä valon loisteessa puhuva Jumala loisti sydämeemme valaistakseen meidät tunnistamaan sen Jumalan ilmestyksen kirkkauden, joka meille loistaa Jeesuksen Kristuksen kasvoista. Mutta tämä kallis aarre on hallussamme heikoissa astioissa, jotta tämä valtava voima ilmenisi Isäjumalan eikä meidän voimaksi. Kaikessa maailman paine ahdistaa meitä, mutta emme ole pelon umpikujassa. Haparoimme, mutta tyhjyys ei valtaa mieltämme. Olemme vainottuja, ei kuitenkaan hyljättyinä. Meitä syöstään alas, mutta emme tuhoudu. Olemme alati ruumiissamme puetut Jeesuksen kuolemaan, jotta myös Jeesuksen elämänvoima kirkkaana ilmenisi ruumiissamme. Sillä vaikka me elämme, olemme osallisuudessamme Jeesuksen olemukseen kuitenkin jatkuvasti kuoleman alaisia, jotta kuolevaisessa maisessa ruumiissamme ilmenisi myös Jeesuksen elämänvoima. Näin siis kuolema tekee työtään meissä, mutta teissä on jo uusi elämä. Uskon kautta meillä on sama kokemus hengestä, kuten kirjoituksessa sanotaan: "Uskoin, siksi puhuin." Koska mekin uskomme, on meillä valta puhua. Puhumme tietäen, että Herran Jeesuksen Herättäjä on herättävä meidätkin Jeesuksen kautta ja että hän vie meidät yhdessä teidän kanssanne uuteen olemassaoloon. Kaikki tämä tapahtuu teidän parhaaksenne, jotta sen armon vaikutus, joka yhä enemmän kasvaa pyhässä ateriayhteydessä, johtaisi enenevään Jumalan kirkkauden ilmestymiseen. Sen tähden emme lannistu, vaan vaikka ulkonainen ihmisemme hajoaakin, uudistuu kuitenkin sisäinen ihmisemme päivä päivältä. Miten onkaan kevyt tämän hetken ahdistuksemme, kun se meille kuitenkin on avaava ne kirkkauden ruumiin ylen valtavat maailmanalat, jotka pysyvät yli ajankierron, meille, jotka emme katso aistein näkyvää maailmaa. Aistimaailma on katoavuuden alainen. Mutta yliaistinen on iäinen maailma."Hyvä kun panit sen tekstin uudelleen. Minulle tekee hyvää kerrata uudelleen ja uudelleen samaa, jotta siitä päähän jotain tarttuu, mutta olisko uutta tekstiä?
- Eniro
Luettavaa kirjoitti:
Hyvä kun panit sen tekstin uudelleen. Minulle tekee hyvää kerrata uudelleen ja uudelleen samaa, jotta siitä päähän jotain tarttuu, mutta olisko uutta tekstiä?
Mitä voivat lait siellä, missä vain raha on kuningas?
- Petronius - - Osku
Eniro kirjoitti:
Mitä voivat lait siellä, missä vain raha on kuningas?
- Petronius -Kristiyhteisö on sairas ja lähellä hajoamispistettä. Tähän tilaan on johtanut mm. raha.
- Huh_huh_o
Steineriläisyys ja teosofia ovat samaa ideologista ja sielutonta juurta kuin satanismi ja Talmudin opit. Teosofinen liike Suomessa on perinteisesti pitänyt päämajaansa Rothschild-suvun omistamassa huvilassa.
- Georg Ots
kärsivällisyyttä
- Falun Dafa:
olet oikealla tiellä:
Falun Dafa: Lyhyt esittely
Falun Gong, jota kutsutaan myös Falun Dafa’ksi, on muinaisen qigong-harjoituksen (chi kung) yksi muoto. Qigong on ruumiin ja mielen jalostamisharjoitus erityisten fyysisten harjoitusten ja meditaation avulla. Kuten taiji, qigong on tärkeä osa monien aasialaisten elämässä: auringonnousun aikaan harjoittajia kohtaa lähes jokaisesta Kiinan puistosta.
Yhdeksässä vuodessa julkisen esittelynsä jälkeen Falun Dafa on kasvanut suosituimmaksi qigong’in muodoksi Kiinan koko historian aikana. Suurin syy tähän on se että Falun Dafa eroaa muista qigong-harjoituksista: se ei painota ainoastaan fyysisiä harjoituksia, vaan myös yksilön moraalin jalostamista päivittäisessä elämässä, Li Hongzhi’n – Falun Dafa’n perustajan – opettamien periaatteiden mukaisesti.
Falun Dafa’n vaikutus terveyden parantamisessa ja sen syvälliset periaatteet ovat nopeasti tehneet sen erittäin suosituksi ympäri maailmaa. Siitä saakka kun Li Hongzhi esitteli sen yleisölle vuonna 1992, Falun Dafa on vetänyt puoleensa kymmeniä miljoonia ihmisiä yli 40 maassa. Suurimmassa osassa tärkeimmistä kaupungeista ja yliopistoista USA:ssa, Kanadassa ja Australiassa ja Euroopassa on Falun Dafa-harjoitusryhmiä.
Ihmiset jotka harjoittavat Falun Dafa’a tulevat kaikilta kuviteltavissa olevilta elämän aloilta, sillä Falun Dafa ylittää yhteiskunta-, talous-, ja kulttuurirajat. Harjoitus on levinnyt laajasti suullisen tiedon perusteella, sillä sen oppineet usein huomaavat hyödyt liian hyviksi pitää vain omana tietonaan.
1. Kirjat ja harjoitukset
Falun Dafa’n harjoittaminen on helppoa, mutta silti syvällistä ja tehokasta. Se muodostuu pääasiassa kahdesta osasta: itsensä kehittämisestä Li Hongzhi’n opetusten kautta, ja Falun Dafa’n viiden pehmeän liikesarjan harjoittamisesta. Harjoitukset, jotka sisältävät meditaation, on helppo oppia, ne ovat miellyttäviä, ja ne ovat samalla sekä rentouttavia että energisoivia. Monet Falun Dafa’n oppilaat nauttivat niiden tekemisestä ryhmässä. Opetukset on ilmaistu kahdessa kirjassa Falun Gong (Lakipyörä-qigong) ja Zhuan Falun (Lakipyörän kääntäminen), jotka ovat saatavina yli 20 kielellä, suomi mukaan luettuna.
2. Harjoituksen periaatteet
Falun Dafa’n harjoittamisella on lukuisia ja monipuolisia hyötyjä, ulottuen parantuneesta terveydestä ja lisääntyneestä energiasta henkiseen selkeyteen, stressin lievitykseen ja mielenrauhaan. Silti Falun Dafa poikkeaa suurimmasta osasta muita Qigong-harjoituksia, se menee terveyden ja hyväkuntoisuuden pyrkimyksen tuolle puolen, määränpäänä viisaus ja valaistuminen. Harjoituksen sydämessä ovat maailmankaikkeuden korkeimmat periaatteet: Totuudenmukaisuus, Laupeus ja Kärsivällisyys. Yhdistyneen kirjojen opiskelun ja liikkeiden harjoittamisen kautta harjoittajat pyrkivät tulemaan paremmiksi ihmisiksi ilmentämällä näitä periaatteita kaikessa mitä he tekevät.
3. Sopiiko tämä minulle?
Miljoonat ihmiset ympäri maailman ovat tehneet Falun Dafa’n harjoittamisesta osan päivittäistä elämäänsä. Yksinkertaisesti sanottuna, he kokevat sen arvokkaaksi ja palkitsevaksi osaksi ajankäyttöään terveyden, onnen ja merkityksellisen elämän eteen. Vaaditaan ainoastaan avoin mieli ja halukas sydän. Kaikki ovat tervetulleita, sillä Falun Dafa on ei-poliittinen, ei-muodollinen, ja täysin vapaa maksuista, velvollisuuksista ja jäsenyydestä. Falun Dafa’n kirjat ovat jopa saatavissa maksutta. Kutsumme sinut kokeilemaan tätä suurenmoista harjoitusta ja löytämään sen itse.
- viha, ja rakkaus
Tämä auttaa, hyvä runo:
Nuorena elämää kannattaa viha, ja rakkaus
pilvenkaltaiset päivät
joita valoisa köyhyys vartioi;
kuinka ne virtaavat nopeasti,
kuinka sinä koko ajan olet niissä mukana!
Talvien myötä maisema hidastuu,
sumu kehystää kirkkaat muistot
joihin käsi turhaan haparoi.
Nyt tarvitset elääksesi muutakin kuin käärmemäntyjen satavuotiset kaarnat,
lapsuuden mansikkakallion kulottuvan heinän:
pienet tunteet, pienen vihan, rakkauden,
turvallisen toivon lyhdyn,
ulapan jossa unen merikorttia seuraten
aina saavut satamaan kareihin murskautumatta!
Sen on painanut kasvoillesi vuosien kehä,
väistämätön kuin yhä syvenevät viivasi,
ihminen. - Clausewitz
Offensiivi on onnistunut.
Kiitos wandalle, Enirolle ja Arajärvelle. - Carl von Clausewitz
On huomattava, että niitä viisauden siemeniä, jotka hedelmöittävät älyä, ei kylvetä niinkään kriittisillä tarkasteluilla tai oppineilla tutkielmilla kuin oivalluksilla, laajoilla vaikutelmilla ja intuition välähdyksillä. - Carl von Clausewitz
- jeesusksen seuraaja
on paljon huonoa ja ei yhtään hyvää steiner-"kristiyhteisössä" Monet asiat siellä on ihan pelkkää valta peliä, parhaat ja kyvyllisesti taidokkaat menestyy, mutta muut jää tyhjän päälle. Muutenkin se on täynnä pahuutta! Minun isäni koko suku on tässä steiner"kristiyhteisössä", tiedän että ainut kuka voi pelastaa on Jeesus ja vaikka se ensin tuntuu että steiner on kristillistä niin se on niin kaukana siitä kuin vaan voi olla. Lue raamattua ja huomaat että monet asiat mättää steinerlaisuudessa. Älkää vaan edes tutustuko tähän aiheeseen se on oikeasti vaarallista ensin kaikki on hyvin, mutta sitten monille käy hassusti jossei suostu ihan kaikkeen.. tahdon sanoa että jeesus rakastaa teitä kaikkia siksi hän antoi poikansa kuolemaan meidän syntien puolesta totuus löytyy jeesuksesta ja tahdon sanoa että jeesus voi pelastaa teidät ihan jokaisen ikuiselta kadotukselta silä meidän sielu on ikuinen ja täällä maan päällä on päätettävä mihin menee kuoleman jälkeen jeesus rakastaa teitä teidän on avattava sydän jeesukselle että hän voi parantaa teidät rukoilkaa että jeesus antaa uskoa teile ja sanokaa että minä etsin sinua jeesus auta minua sillä jeesus on luvannut auttaa jos me huudamme hänen nimeään avuksi :)
- fdhw
Tässäpä meillä varsinainen uskonnon uhri.
- omo sapiens
fdhw kirjoitti:
Tässäpä meillä varsinainen uskonnon uhri.
Kristiyhteisössä puhaltaa nykyään uudet tuulet.
Olen ollut tekemisissä tämän liikkeen kanssa yli 30 vuotta ja voin väittää, että paljon on siitä kiinni, millaiset papit on asialla.
Se on hyvää tässä liikkeessä, että se ei vetoa ihmisen uskonnolliseen itsekkyyteen. Tarkoitan, että "pelastuksen ja ikuisen elämän himo" eivät ole niitä seikkoja, joilla vedottaisiin ihmisiin. - Uudet tuulet, raivokkaat
omo sapiens kirjoitti:
Kristiyhteisössä puhaltaa nykyään uudet tuulet.
Olen ollut tekemisissä tämän liikkeen kanssa yli 30 vuotta ja voin väittää, että paljon on siitä kiinni, millaiset papit on asialla.
Se on hyvää tässä liikkeessä, että se ei vetoa ihmisen uskonnolliseen itsekkyyteen. Tarkoitan, että "pelastuksen ja ikuisen elämän himo" eivät ole niitä seikkoja, joilla vedottaisiin ihmisiin.Valtapelien, juonitteluiden ja kostonjanon pyörteisiin tyrehtyi tämäkin yritys uudistumisesta. Nykyiset valtapapit ovat panemassa vaivalla hankittua omaisuutta myyntiin ja lihoiksi. Entiset räyhääjät vihitään pikapapeiksi. Suuri joukko on katsonut yhteisön vieraantuneen tehtävästään. Ei nähdä enää eroa kristinuskon ja viihdeteollisuuden välillä. Se siitä.
- Zet
Uudet tuulet, raivokkaat kirjoitti:
Valtapelien, juonitteluiden ja kostonjanon pyörteisiin tyrehtyi tämäkin yritys uudistumisesta. Nykyiset valtapapit ovat panemassa vaivalla hankittua omaisuutta myyntiin ja lihoiksi. Entiset räyhääjät vihitään pikapapeiksi. Suuri joukko on katsonut yhteisön vieraantuneen tehtävästään. Ei nähdä enää eroa kristinuskon ja viihdeteollisuuden välillä. Se siitä.
Onpa paksua löpinää. Mihinkähän tämäkin teksti viittaa ja perustuu? Kuka tarkkaan ottaen on on pistämässä lihoiksi ja kenen omaisuutta. Miten niin ja mistä tiedät? Kuka ja minkälainen "räyhääjä" on "pikapappi" ja millä perusteella joku on pikapappi. Ja missä kohden kristinuskon ja viihdeteollisuus välinen ero olisi sumenemassa. Luulenpa että näin epämääräisen jöötin suoltaja ei erota hajuvettä lihapullasta. Jos ei tiedä mistään mitään, kannattaa jättää nuo mutu-analyysit omaksi tiedoksi.
- Joo kartetaan löpinää
Zet kirjoitti:
Onpa paksua löpinää. Mihinkähän tämäkin teksti viittaa ja perustuu? Kuka tarkkaan ottaen on on pistämässä lihoiksi ja kenen omaisuutta. Miten niin ja mistä tiedät? Kuka ja minkälainen "räyhääjä" on "pikapappi" ja millä perusteella joku on pikapappi. Ja missä kohden kristinuskon ja viihdeteollisuus välinen ero olisi sumenemassa. Luulenpa että näin epämääräisen jöötin suoltaja ei erota hajuvettä lihapullasta. Jos ei tiedä mistään mitään, kannattaa jättää nuo mutu-analyysit omaksi tiedoksi.
Vastauksia esitettyihin kysymyksiin:
-Sellainen homma on omaisuuden lihoiksi panemista kun ihmisten kirkonrakentamiseen lahjoittamat varat pannaan asuntotalon rakentamiseen. (Ks. Kristiyhteisön seurakunnan jäsenkirjeiden sisällöt 2011-2012).
-Sellainen toiminta on viihdeteollisuuden ja uskonnon sotkemista keskenään kun Kristiyhteisön pohjoismaitten piispa kirjoittaa seurakunnalle pyytäneensä erästä saksalaistunutta, eläkeläis-iskelmälaulaja-pappia avustustehtäviin Suomeen ja tämä ryntää levynmyyntikamppanjointinsa keskellä tv:ssä ja iltapäivälehdissä levittää aivan perätäntä tietoa Kristiyhteisön tapahtumien syistä: seurakuntalaisilla oli kyllä tiedossa, että mm. syyt kyseisen pastorin Saksassa pysymiseen olivat hänessä itsessään, toiminnassaan ja avioliitto-ongelmissa.
-Sellaista hommaa voidaan nimittää räyhäämiseksi ja pikapapiksi tekemiseksi, kun eräskin oopperan pianisti vuositolkulla kirjoitteli valituskirjeitä kirkon johdolle ja sitten kun saa raivatuksi vanhat uskolliset työntekijät ja vastuuhenkilöt sivuun panee vihkimään itsensä pikavauhtia papiksi. Varsin akkamaista puuhaa.
Jäikö vielä jokin esittämäsi kysymys vastaamatta? - Ihmetellä pittää
Joo kartetaan löpinää kirjoitti:
Vastauksia esitettyihin kysymyksiin:
-Sellainen homma on omaisuuden lihoiksi panemista kun ihmisten kirkonrakentamiseen lahjoittamat varat pannaan asuntotalon rakentamiseen. (Ks. Kristiyhteisön seurakunnan jäsenkirjeiden sisällöt 2011-2012).
-Sellainen toiminta on viihdeteollisuuden ja uskonnon sotkemista keskenään kun Kristiyhteisön pohjoismaitten piispa kirjoittaa seurakunnalle pyytäneensä erästä saksalaistunutta, eläkeläis-iskelmälaulaja-pappia avustustehtäviin Suomeen ja tämä ryntää levynmyyntikamppanjointinsa keskellä tv:ssä ja iltapäivälehdissä levittää aivan perätäntä tietoa Kristiyhteisön tapahtumien syistä: seurakuntalaisilla oli kyllä tiedossa, että mm. syyt kyseisen pastorin Saksassa pysymiseen olivat hänessä itsessään, toiminnassaan ja avioliitto-ongelmissa.
-Sellaista hommaa voidaan nimittää räyhäämiseksi ja pikapapiksi tekemiseksi, kun eräskin oopperan pianisti vuositolkulla kirjoitteli valituskirjeitä kirkon johdolle ja sitten kun saa raivatuksi vanhat uskolliset työntekijät ja vastuuhenkilöt sivuun panee vihkimään itsensä pikavauhtia papiksi. Varsin akkamaista puuhaa.
Jäikö vielä jokin esittämäsi kysymys vastaamatta?Kiitokset tuosta selvennyksestä "Joo kartetaan löpinää"! Paikkansa tuo pitää 110-prosenttisesti.....
On tosi ikävää seurata kuinka koko yhteisöä ollaan romuttamassa.
Jokainen vähänkin vallankahvaan päässyt on tehny koko yhteisöstä omien turhaumiensa ja elämään pettymystensä astinlaudan. Nyt voipi ihan huoletta loistaa, vaikkei sitä loistetta kummoisestikaan ole, mutta eihän ne ite siinä voiton huumassa mitään huomaa.
Taitaa olla koko homma enemmänkin sellaista "meilläpä on täällä niin mukavaa"-hommelia, niin jottaei muuta kuin trillalla trallalla trillallallal laa. - Höpötystä
omo sapiens kirjoitti:
Kristiyhteisössä puhaltaa nykyään uudet tuulet.
Olen ollut tekemisissä tämän liikkeen kanssa yli 30 vuotta ja voin väittää, että paljon on siitä kiinni, millaiset papit on asialla.
Se on hyvää tässä liikkeessä, että se ei vetoa ihmisen uskonnolliseen itsekkyyteen. Tarkoitan, että "pelastuksen ja ikuisen elämän himo" eivät ole niitä seikkoja, joilla vedottaisiin ihmisiin.Kristuksesta siellä tuskin höpistään, koska syntisyys ja kristuksen kuolema syntien sovittamiseksi eivät sovi tähän pullamössöoppiin, johon on poimittu pullat rusinoista eli helpot ajatukset Raamatusta.
- Eräs pianisti
Joo kartetaan löpinää kirjoitti:
Vastauksia esitettyihin kysymyksiin:
-Sellainen homma on omaisuuden lihoiksi panemista kun ihmisten kirkonrakentamiseen lahjoittamat varat pannaan asuntotalon rakentamiseen. (Ks. Kristiyhteisön seurakunnan jäsenkirjeiden sisällöt 2011-2012).
-Sellainen toiminta on viihdeteollisuuden ja uskonnon sotkemista keskenään kun Kristiyhteisön pohjoismaitten piispa kirjoittaa seurakunnalle pyytäneensä erästä saksalaistunutta, eläkeläis-iskelmälaulaja-pappia avustustehtäviin Suomeen ja tämä ryntää levynmyyntikamppanjointinsa keskellä tv:ssä ja iltapäivälehdissä levittää aivan perätäntä tietoa Kristiyhteisön tapahtumien syistä: seurakuntalaisilla oli kyllä tiedossa, että mm. syyt kyseisen pastorin Saksassa pysymiseen olivat hänessä itsessään, toiminnassaan ja avioliitto-ongelmissa.
-Sellaista hommaa voidaan nimittää räyhäämiseksi ja pikapapiksi tekemiseksi, kun eräskin oopperan pianisti vuositolkulla kirjoitteli valituskirjeitä kirkon johdolle ja sitten kun saa raivatuksi vanhat uskolliset työntekijät ja vastuuhenkilöt sivuun panee vihkimään itsensä pikavauhtia papiksi. Varsin akkamaista puuhaa.
Jäikö vielä jokin esittämäsi kysymys vastaamatta?"Joo kartetaan löpinää" väittää, että
"eräskin oopperan pianisti vuositolkulla kirjoitteli valituskirjeitä kirkon johdolle
ja sitten kun saa raivatuksi vanhat uskolliset työntekijät ja vastuuhenkilöt sivuun panee vihkimään itsensä pikavauhtia papiksi."
Yllä mainitut seikat eivät pidä paikkaansa. Seuraavassa on korjattuina nämä virheet:
"Oopperan eräs pianisti" ei ole kirjoittanut ainuttakaan valituskirjettä (eikä muutakaan kirjettä) kirkon johdolle.
Hän ei myöskään ole raivannut vanhoja uskollisia työntekijöitä sivuun.
EIkä' hän ole pannut itseään vihittäväksi pikavauhtia.
Se seikka on totta, että hänen entiset opiskelutoverinsa pappisseminaarissa kehottivat usean vuoden ajan häntä jatkamaan opintoja pappisseminaarissa. Kieltäydyttyään aikansa tämä pianisti kuitenkin lähti jatkamaan opintojaan ja vihittiin papiksi. Hän oli siis opiskellut jo aikaisemmin kolme (3) vuotta ja toiminut sen jälkeen mm. uskonnonopettajana Saksassa. Mutta sillä kertaa häntä ei kuitenkaan vihitty. - äly hoi
Eräs pianisti kirjoitti:
"Joo kartetaan löpinää" väittää, että
"eräskin oopperan pianisti vuositolkulla kirjoitteli valituskirjeitä kirkon johdolle
ja sitten kun saa raivatuksi vanhat uskolliset työntekijät ja vastuuhenkilöt sivuun panee vihkimään itsensä pikavauhtia papiksi."
Yllä mainitut seikat eivät pidä paikkaansa. Seuraavassa on korjattuina nämä virheet:
"Oopperan eräs pianisti" ei ole kirjoittanut ainuttakaan valituskirjettä (eikä muutakaan kirjettä) kirkon johdolle.
Hän ei myöskään ole raivannut vanhoja uskollisia työntekijöitä sivuun.
EIkä' hän ole pannut itseään vihittäväksi pikavauhtia.
Se seikka on totta, että hänen entiset opiskelutoverinsa pappisseminaarissa kehottivat usean vuoden ajan häntä jatkamaan opintoja pappisseminaarissa. Kieltäydyttyään aikansa tämä pianisti kuitenkin lähti jatkamaan opintojaan ja vihittiin papiksi. Hän oli siis opiskellut jo aikaisemmin kolme (3) vuotta ja toiminut sen jälkeen mm. uskonnonopettajana Saksassa. Mutta sillä kertaa häntä ei kuitenkaan vihitty.Eikö myös silloin ole kirjeen kirjoittaja (jopa valituskirjeen), jos allekirjoittaa toisen kirjoittaman kirjeen (siis sen, jonka toinen naputtaa koneellaan). Eikö silloin hyväksy sen sisältöä, vaikka ei itse olekkaan sitä henk.kohtaisesti naputellut?
- Minä antroposofi
Ei saa tehdä yksinkertaisia tuomioita. Ainoastaan J. Kuoppamäen ja P. Asikaisen syyksi ei voi kaikkea panna. Onhan soppaa ollut hämmentämässä vuosikymmenien ajan liuta entisiä ja nykyisiä kotimaisia pappeja, piispoista puhumattakaan. Riidanhaluisia maallikkoja on myös riittänyt joka väliin.
- kauneus, totuus
Minulla on vain positiivisia kokemuksia Kristiyheisön toiminnasta, kaksi lapsemme ovat käyneet mm. Kristiyhteisön rippukoulun ja saavat aikanaan päättää liittyvätkö yhteisöön, Se heidän vapautensa. Arvokkaampaa ja totuudellisempaa asiaa en ole elämässäni kokenut. Sen voi vain sada kokemalla ja tutustumalla asiaan.
- Antro posofi
Toimiiko tämä organisaatio muka vielä? Ainakaan mitään tästä yhteisöstä ei kuule ellei rupea ankarasti etsimään.
- Sohvi minäkin
Antro posofi kirjoitti:
Toimiiko tämä organisaatio muka vielä? Ainakaan mitään tästä yhteisöstä ei kuule ellei rupea ankarasti etsimään.
Kristiyhteisö toimii ja voi paremmin.
Asian luonteeseen kuuluu, että siitä ei kuule mitään eikä sitä löydä ellei sitä ankarasti etsi.... - Sohvipa sohvi
Sohvi minäkin kirjoitti:
Kristiyhteisö toimii ja voi paremmin.
Asian luonteeseen kuuluu, että siitä ei kuule mitään eikä sitä löydä ellei sitä ankarasti etsi....Tunkiokin haisee vasta kaivettaessa ........
- IQ:ton alue,yks-elä
Suljettujen pakkomielteisyyden yhteisöt ovat aivan hirvittävä erehdys, ei koskaan ihminen itse seksiväkivaltaisuutena, ja sitä älyllisyydestä ilmentäen.
"Loogisuuspisteistöä erottelematta olen voinut luoda epätodelisuuden miljöön."
Diakonissa: Ei ne saakaan liikkua väestössä.
- Ei ole mahdollista tuottaa painostamisena psyykkistä kipua myöskään ulkonäköpiirre-vammaisena, ollen tuhoamatta perheenjäsenensä tulevaisuutta.
Tulevaisuuden tuhoaminen oikeuttaa osoittelemisen käyttäytymisenä, behaviorismista läheisyydentunnottomana mm. psykopatiaan.
Frustraatio yli-ihmisen luomisesta ei voi puhuakaa suljetun kristillisen yhteisön perusteella joka on hyvin voimakkaasti feministisisyytenä, naiseutena ja tasapainon feminiinisyytenä ilmetessänsä tulevaisuutta hyvin paljon luova. Tämä vaatii erikseen järjestysluvullisuuden, joka on älyllisyydenkin ominaisuus, terveytenä yleisesti, sillä kilpailematta.
Kiduttamisena pidetään tilaa, jossa assosiaation laukaiseminen ei ole träkeää. Väkivaltaisuuteen ei oikeuta hektisyyden muodostamiseksi.
Järjestysluvullisuuteen ei saa koskaan osoittaa, eikä sillä saa kilpailla tulevaisuutta tuhoten, psyykkistä kipua tuottaen, ei aikuiselle saa lähestä omistamisena, tai edes läheisyydenkyvyttömänä, liikana maskuliinisuutena.- Tuppu- ja Tappuraiset
Tähän mennessä lähetettyjen viestien läpiluennan jälkeen ei voi välttyä ajatukselta, että kuinkahan tässäkin porukassa on mahdettu selvitä menneen vuosikymmenen yli ilman sekaantumista esim. työpaikkakiusaamiseen ja sen kaltaisiin vääryyksiin...
- TäysinUupunut
Ei kristillinen ole, mutta nussima(tm)-lahkossa oli ihan kauheaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992