http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1679477 Meksikossa taudin leviäminen on hieman hidastunut. Sekä influenssaan kuolleiden että tartunnan saaneiden päivittäiset määrät ovat vähentyneet. Euroopassa on todettu kolme vahvistettua tautitapausta. Norjassa tutkitaan, onko kaksivuotias lapsi saanut tartunnan Meksikon-lomamatkalla. Ruotsissa ja Tanskassa testataan yhteensä kymmentä potilasta. Nämä määrät ovat niin pieniä, että ei syytä paniikkiin
Leviäminen hidastuu Meksikossa
43
6960
Vastaukset
- Hiivatemies
Älä mene tuohon lankaan. Nyt on tärkeintä pitää tavallinen kansa luottavaisena ja rauhallisena, ettei talouselämä enempää kärsi. Totuus tulee paljastumaan.
- Koko maailman huijaus
Tavallinenkin flunssa tappaa 250 000-500 000 ihmistä vuosittain 2005 vuonna jos valmisteltu rahastusta http://money.cnn.com/2005/10/31/news/newsmakers/fortune_rumsfeld/
- siellä...
vaan chillaa menemään...ja kantavat taudin sitten mukanaan suomeen! Lentomatkustajien mukanahan se tulee...eikä koske vain omaa napaa...loppupeleissä ne jotka sen reissuiltaan tänne tuovat ovat tavallaan vastuussa kuolonuhreista...
- ...
elämä jatkuuu. :)kuolema ei tullutkaan... vielä
- paniikittomuuteen
Meksikossa ihmiset ovat olleet viime päivinä niin paniikissa, että ovat tehneet kaikkensa suojatuakseen virukselta. Siinä tilanteessa, jossa ihmiset suojautuvat ja välttävät väentungoksia sekä pysyttelevät mahdollisimman paljon kotona, on vain luonnollista, että leviäminen hidastuu. Itse viruksen vaarallisuudesta se ei kerro vielä mitään.
- vielä tämä
saa panikkiin, kun näyttää olevan eteneminen suht kohtuuden rajoissa, mut enempi huolestuttaa se, että nämä virukset on aika nopeita muuntautumaan, kun mietitään, että ensin oli lintuinfluenssa, joka tartutti olemalla kosketuksissa sairaisiin lintuihin.,mutta tauti ei tarttunut suoranaisesti ihmisestä ihmiseen ja oli kuitenkin tappavatauti. Nyt samainen viruskanta on sitten muuntunut ns. sikainfluenssaksi, ja tarttuu jo ihmisestä ihmiseen, joten mikään ei takaa etteikö se tuosta muuttuisi, että tartuttaa pelkän hengitysilman avulla.
- ...
henkitys suojain vaa naamariin ettei vaa pääse tarttumaan.
- olemaan
... kirjoitti:
henkitys suojain vaa naamariin ettei vaa pääse tarttumaan.
hengityssuoja naamalla 24/7. Jos se influenssa tarttuisi henkitysilman mukana, niin sehän tarkoittaisi, että se virus voi elää kehon ulkopuolella, joten ulkoilessasi pöpö voisi tarttua tukkaasi vatteisiisi ym. kehonosiin, joten sitten kuljettaisit sitä mukana ihan mihin ikinä menetki, ja silloin ei suumaskit paljoon auttaisi. Tosin varmaan hidastais taudin etenemistä, mutta eipoistaisi sairastumisriskiä. Mutta turha maalailla kauhukuvia, kun ei kukaan voi vielä tietää mitä tuon kanssa tulee tapahtumaan, voi olla että laantuu 1-10 vuodeksi (ennenkuin muuntautuu uudenlaiseksi virukseksi)tai voi olla että räjähtää käsiin.
- totesivat...
olemaan kirjoitti:
hengityssuoja naamalla 24/7. Jos se influenssa tarttuisi henkitysilman mukana, niin sehän tarkoittaisi, että se virus voi elää kehon ulkopuolella, joten ulkoilessasi pöpö voisi tarttua tukkaasi vatteisiisi ym. kehonosiin, joten sitten kuljettaisit sitä mukana ihan mihin ikinä menetki, ja silloin ei suumaskit paljoon auttaisi. Tosin varmaan hidastais taudin etenemistä, mutta eipoistaisi sairastumisriskiä. Mutta turha maalailla kauhukuvia, kun ei kukaan voi vielä tietää mitä tuon kanssa tulee tapahtumaan, voi olla että laantuu 1-10 vuodeksi (ennenkuin muuntautuu uudenlaiseksi virukseksi)tai voi olla että räjähtää käsiin.
että on vain ajan kysymys milloin pandemia tulee...sitä tosin ei vielä tiedetä mikä virus sen tulee aiheuttamaan...
- kyllä....
totesivat... kirjoitti:
että on vain ajan kysymys milloin pandemia tulee...sitä tosin ei vielä tiedetä mikä virus sen tulee aiheuttamaan...
elämä on vaarallista, täältä voi vaikka kuolla.....johonkin...
- leviävä kuolemaan
kyllä.... kirjoitti:
elämä on vaarallista, täältä voi vaikka kuolla.....johonkin...
johtava sairaus:)
- ilmateitse jo
sehän tarttuukin hengityselinten kautta, eihän muuta ole kerrottukaan ja taudin todellaisesta vaarallisuudesta ei kerrota lainkaan että ihmiset eivät panikoi että rahamailma ei kärsi,totuus on se että muuntautuneeseen uuden kannan virukseen on mexikossa kuollut lyhyessä ajassa 150 ihmistä, samaan on yltänyt ebola ebola alueilla! eipä tappavat kulkutaudit niin tärkeitä ole kun se että talouselämä ei viivu!!
- Sikainfluenssa
tuossa se röhkii nytkin sohvalla, kalja pullo kädessä.Kuinkahan kauan se vielä röhkii??????
- "Onko järkee vai ei"
Voi vitsi, kuuntelin uutisia et joistain helsinkiläisistä apteekeista on ostettu lääkkeet miltei loppuun, siis ne lääkkeet joita määrätään sikainfluenssaan. Onkohan järkeä meidän suomalaisten tuhlata ne lääkkeet, ennen kun kukaan ei ole edes sairastunut??? ÄLYTÖNTÄ ! Sitten kun sitä on suomessa ni sit ei oo varmaan lääkkeitä ku ne syödään jo ennen kun yhtään tautitapausta on edes todettu suomessa...
- tota noin
WHO sanoo, että kyseisen influenssan lääkkeen kehittämiseen menee 2-4 kk, joten on se kumma kun suomessa jo on tepsivät lääkkeet, Ensinnäkin kaiken maailman lintuinfluenssa lääkkeet tuskin ihan kokonaan tätä pysäyttäis... tai ei pysäytä,, kun kerran tartuntoja meksikossakin lisääntyy, sano suomalaiset lehdet ihan mitä tahansa.tällä hetkellä epäilyjä tartunnasta on meksikossa 2028 kpl..Joten olen himppasen huvittuneena seurannut Suomen hallituksen rauhoittelua, että kyllä lääkettä riittää kaikille, hmmm... WHO.n mukaan kyseiseen virukseen tepsivää lääkettä ei ole vielä olemassakaan. Ja kellään ainakaan Suomalaisella ei kysseiseen tautiin voi olla vastutstuskykyä, kun kukaan meistä ei ole kyseistä tautia koskaan sairastanut.
- Valmistanut
Valtavan määrän lääkkeitä halvalla ja haluaa päästä niistä eroon niin eikö kannata luoda markkinat eli laskea irti pikku pöpö ja tiedotusvälineiden kautta levittää huhua ilkeästä, nykyään yleensä jostakin "eläimestä" alkunsa saanesta uhasta. Mars piikille siitä 10ekua per lärvi.
- Mhmm
tota noin kirjoitti:
WHO sanoo, että kyseisen influenssan lääkkeen kehittämiseen menee 2-4 kk, joten on se kumma kun suomessa jo on tepsivät lääkkeet, Ensinnäkin kaiken maailman lintuinfluenssa lääkkeet tuskin ihan kokonaan tätä pysäyttäis... tai ei pysäytä,, kun kerran tartuntoja meksikossakin lisääntyy, sano suomalaiset lehdet ihan mitä tahansa.tällä hetkellä epäilyjä tartunnasta on meksikossa 2028 kpl..Joten olen himppasen huvittuneena seurannut Suomen hallituksen rauhoittelua, että kyllä lääkettä riittää kaikille, hmmm... WHO.n mukaan kyseiseen virukseen tepsivää lääkettä ei ole vielä olemassakaan. Ja kellään ainakaan Suomalaisella ei kysseiseen tautiin voi olla vastutstuskykyä, kun kukaan meistä ei ole kyseistä tautia koskaan sairastanut.
Joo, lääkkettä löytyy.. eikös lääke ole jotain Tamiflu-nimistä? No löysin tällaisen sivun: http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/5769-influenssalaake-voi-altistaa-itsemurhalle Tuokin vielä :/
- El.lääk.kandidaatti
tota noin kirjoitti:
Olet tainnut ymmärtää jotain hieman väärin. WHO on kommentoinut ROKOTTEEN valmistuksen vievän kuukausia. Sikainfluenssaan sairastuneita lääkitään jo markkinoilla olevilla lääkkeillä, esimerkiksi Tamiflulla, jota suomalaiset ovat alkaneet hullunlailla ostamaan. Tautiin siis ainakin TÄLLÄ HETKELLÄ tehoavia lääkkeitä on siis olemassa.
- suhteelisuus hakusessa
Maailmassa kuolee yli 6 milj. ihmstä syöpään vuodessa, ketään ei hetkauta.... Onkohan uutisointi ylilyöntiä muutamasta nuhanenästä..
- tosiaan...
Jos tästä pandemia kehittyy niin saattaa jäädä nämä syöpäluvut taakse...ei se 150 kuollutta ole paljon mutta se tässä nyt eniten pelottaa että niitä tulee rutkasti lisää...ja toisekseen moni joka syöpään kuolee on itse syöpänsä hankkinut... Tämä nyt on sellainen asia että se voi pahimmillaan koskea itseäkin ja lähipiiriä eikä vain "naapurin Vladimiria" eikä sille voi juuri mitään itse...
- olennaista
tosiaan... kirjoitti:
Jos tästä pandemia kehittyy niin saattaa jäädä nämä syöpäluvut taakse...ei se 150 kuollutta ole paljon mutta se tässä nyt eniten pelottaa että niitä tulee rutkasti lisää...ja toisekseen moni joka syöpään kuolee on itse syöpänsä hankkinut... Tämä nyt on sellainen asia että se voi pahimmillaan koskea itseäkin ja lähipiiriä eikä vain "naapurin Vladimiria" eikä sille voi juuri mitään itse...
Olennaistahan siinä on suhdeluku: Meksikossa 1600 sairastuneesta on noin 150 kuollut. Jos tauti kehittyy pandemiaksi, niin suurin osa väestöstä sairastuu ja sairastuneista 10 % menehtyy.
- itsehankittua!
tosiaan... kirjoitti:
Miten kehtaat väittää, että moni syöpään sairastunut on sen itse hankkinut?? Tutki taustoja vähän tarkemmin! Tupakoija voi "hankkia" keuhkosyövän tupakoimalla mutta samaisen syövän voi saada tupakoimatonkin! Mieti rintasyövät, imusolmuksesyövät ja kaikki; Onko ne itse hankittuja??!! Raivostuttava väite! Syyllistää sairaita!
- kaikki...
itsehankittua! kirjoitti:
Miten kehtaat väittää, että moni syöpään sairastunut on sen itse hankkinut?? Tutki taustoja vähän tarkemmin! Tupakoija voi "hankkia" keuhkosyövän tupakoimalla mutta samaisen syövän voi saada tupakoimatonkin! Mieti rintasyövät, imusolmuksesyövät ja kaikki; Onko ne itse hankittuja??!! Raivostuttava väite! Syyllistää sairaita!
sen olis itse hankkinut...mutta hyvin moni on...ja tiesitkö että sillä tupakalla on todetusti yhteyksiä muihinkin syöpiin kun vain keuhkosyöpään...eli kyllä näin sanon että iso osa syöpää sairastavista on itse sen hankkinut! Moniko on lopettanut tupakan polton vaikka tietää että syöpäkääryleitä ne on?????? Ei tunnu juuri ketään hetkauttavan...mutta sitä saa mitä tilaa...
RUUMIIDEN MÄÄRÄLLÄ EI VÄLIÄ KUNHAN BUSINESS KULKEE TUNTUU OLEVAN WHON AJATUS. TUNTUU IHMEELLISELTÄ, ETTÄ MATKUSTELUA JNE EI RAJOITETA. TAITAA RAHAN MAHTI TAAS JYLLÄTÄ.YKSILÖISTÄ VIIS KUNHAN RIKKAAT RIKASTUU LISÄÄ
- hahahaha,
Lainaus iltalehdestä: ''Suomalaiset ovat jo ryhtyneet hamstraamaan viruslääkkeitä, hengityssuojaimia ja käsien desinfiointiaineita sikainfluenssan varalta.'' en tiedä oliko naurunpaikka mutta kyllä alkoi naurattamaan kun tuon jutun luin, kyllä ihminen osaa olla tyhmä.
- Observaattori
ihan samaa :) Aika kukkahattutäti saa olla :D iik se tulloo nyt myö kuollaa voi vittu et ihmiset on dorkia :P
- Sotalordi
Nillä on ilman muuta käyttöä kun sessio on ohi eli suurin osa heittänyt lusikan nurkkaan. Säilykkeillä elää ja ammuksilla voi vallata alueen ja julistaa itsensä sotalordiksi ja hallita aluetta yksinvaltiaana.
- vittu NÄLKÄ
On PAHIN TAPPAJA MAAILMASSA! MIKSI SITÄ EI LUOKITELLA PANDEAMIKSI???
- Aaanonyymi
Yksinkertaista. Ilta(sanomat/lehti) ei myy yhtään kappaletta lisää vaikka kuinka hehkuttaisi nälänhätää... Mutta tämän pikku nuhan varjolla sen sijaan tuplataan myynti.
- hyvin
Aaanonyymi kirjoitti:
Yksinkertaista. Ilta(sanomat/lehti) ei myy yhtään kappaletta lisää vaikka kuinka hehkuttaisi nälänhätää... Mutta tämän pikku nuhan varjolla sen sijaan tuplataan myynti.
sanottu:)
- Sikaakin syönyt -ei kait si...
hyvin kirjoitti:
sanottu:)
Nälät ja syövät ovat niin tavallista, joista aina puhutaan jossain... ja teollisuusmaissa moni osaa varautua tuollaisiin ongelmiin. Sikainfluenssa on jotain sellaista yllättävää, ei oikein voi olla varma, missä se piileksii ja minne voi mennä, saati jos se vielä kehittyy joksikin liskosikainfluenssaksi, että kielikin jää roikkumaan
- Observaattori
Sikaakin syönyt -ei kait si... kirjoitti:
Nälät ja syövät ovat niin tavallista, joista aina puhutaan jossain... ja teollisuusmaissa moni osaa varautua tuollaisiin ongelmiin. Sikainfluenssa on jotain sellaista yllättävää, ei oikein voi olla varma, missä se piileksii ja minne voi mennä, saati jos se vielä kehittyy joksikin liskosikainfluenssaksi, että kielikin jää roikkumaan
Reptiliaanit näyttäytyvät ihmisten keskeltä ja ottavat meidät orjikseen.
- vahvistaja
Venäjä on tutkittu ja kehitetty biologisia aseita ja Venäjällä on myytävänä lääkkeitä, joita lännessä ei ole. Venäläinen ARBITOL nostaa ihmisen immuniteettia 60-70% flunssaa vastaan. 20 tabletin kuurin vaikutus kestää puoli vuotta. Yksi tabletti aamulla ja yksi illalla. Itse olen käyttänyt ARBITOLIA kolme-neljä vuotta, eikä tuona aikana enää mitään flunssaa ole ollut. Tablettirasia maksaa 150-200 rublaa Venäjällä eli alle euron.
- läpinäkyvää.
Sama juttu kuin että ketään suomalaista ei ole kateissa tsunamin jäljiltä ja laman pohja on jo nähty. Erikseen on sitten toki nekin maat, joissa ei ole aidsiakaan ollenkaan kun valtionjohto niin päättää.
- ei oo sikainfluenssaa etkä kai
oon hivissäkään??
- ei oo sikainfluenssaa etkä kai
oon hivissäkään??
- Jetska
Syy siihen, miksei viranomaiset suosittele hengityssuojaimien käyttöä, on puhtaasti se, että ne eivät sovi Suomen elinkulttuuriin !! Jos joku kulkisi kadulla lappu naamalla, niin se lietsoisi välittömästi valtavan pänicin ihmisten keskuuteen..., heh näin se vaan on :)
- se kamalaa,
jos olisi hankalaa saada tarkkaan selville henkilöllisyydet. Nyt kun puhelujen ja netinkäytönkin suhteen selvitetään tarkoin kuka sanoi mitä ja milloin.
- lapset ensin
Sinne on likaiseen maahan viety pieni lapsikin, pysyisin kyllä kotimaassa Norjassa ennemmin. Lapsia nykyään viedään ulkomaille vaikka mihin maihin, koska vanhemmat ovat niin itsekkäitä, lapsi ei saa muuttaa mitään. Yksi sukulainenkin vei 3 kk:n ikäisen vauvan Brasiliaan lomalle, olikohan aivan asiallista? Ei onneksi sairastunut mihinkään, siinä iässä rokotuksetkaan eivät ole vielä kunnossa. Meidän nuorin lapsi on nyt 3 v. ja nyt vasta suunnittelemme ulkomaille lomailua, 8 vuotta on kulunut viime ulkomaanmatkasta, koska en halua viedä pieniä lapsia ulkomaille, varsinkaan huonon hygienian maihin.
- -turvallinen ole enää koskaan
Niin se vaan on, ettei Suomikaan enää ole turvassa mistään tällaisista katastrofeilta. Kaikki ne asiat, kuten maailmalla matkustelu on arkipäivää - on myös että tauti leviää mitä pikemmin meillekin. Mutta miten suojautua, kun suurin osa asiantuntijista vaan hyssyttelee vakavuutta tai puhutaan siitä vasta sitten kun on jo jotain tapahtunut -> se on jo huomattu muiden onnettomien kohtaloiden kautta. Tässä meille näytetäänkin ettei ihminen ole se joka tätä maapalloo kantaa - Suur kohtaloiden kautta koetellaan minnepäin on suunta. Harmikseen kylläkin vanhukset ja lapset tulevat tästä varmasti eniten kärsimään... Se, miten itsekukin voidaan olla helpottamassa tämän taudin leviämistä on jokaisen vastuulla - ja toisen ihmisen huomioon ottaminen on erittäin tärkeää! Yritetään parhaamme, ongelma on yhteinen!
- on jo löytynyt.
ensimmäinen sikainfulenssa epäily tapaus. Turistilta joka oli saapunut Meksikosta ja oireet flunssaan täsmäävät hyvin. Siitä se flunssa alkaa. Ei muuta kuin kaikki joukolla matkustelemaan.
- Jetska
Liittyyköhä toi joteki The Rasmukseen?
- aiheuttamasta
lisätyövoimasta voi jo luopua? Kuolkoon nälkään?
Ketjusta on poistettu 62 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149