Recovery levykeet

Palauttaja

Otin uuden Windows Vista koneen käyttöön. Kone muistutti aina boottauksen jälkeen että tee Korjauslevy/Käynnistyslevykket painamalla tästä. Lopulta painoin nappulaa "joo". Sitten kone sanoi että ota esille 2 kpl DVD-levyjä tai 12 kpl CD-R levyjä. Minulla ei ollut noin montaa, joten keskeytin toiminnon. Sen jälkeen kone ei enää muistuttanut minua - valitettavasti. Nyt minulla on pari DVD-levyä. Yritän seuraavaa: Käynnistän alapalkista Bak up 5 Now - toiminnon. Ohjelman jonka yläpalkissa lukee "NTI Back Up now" käynnistyy. Valitsen Apuohjemistot. Sieltä valitsen "Luo Korajuslevy Käynnistys CD/DVD" Kun käynnistän sen, niin kone ilmoittaa että levyä ei ole. Laitan levyn koneeseen. Tällöin käynnistyy toinen ikkuna joka kaataa edellämainitun Back Up ohjelman. Löydän asetukset joista saan asetettua niin että tuo uusi ikkuna ei aukea kun työnnän levykkeen sisään. Käynnistän uudelleen Bak Up ohjelman. Kaikki toimii siihen asti kunnes kone pyytää levyä. Syötän levyn koneeseen. NTI Back Up kaaatuu. Aukeaa ikkuna jossa lukee "Etsi ongelman ratkaisuja Internetistä ja sulje ohjelma." Mitään ratkaisuja ei löydy internetistä. Mitä teen? Jos levy on valmiina koneessa kun yritän BacK Uppia, niin mikään ei ole toisin kaatumisen suhteen. Kone on sen verran uusi että siellä ei ole vielä mitään arvokasta tietoa. Koneen mukana _ei_ tulltu recovery-levyjä kuten olen tottunut Windows 2000 ja Mac OS X käyttäjänä. Sen takia nuo recovery levyt pitikin tehdä itse. Nyt noita recovery levyjä ei ole kun niiden teko ei onnistu. Onko se kovalevyllä ollut alustusjuttu (mikä se sitten lineekään) olemassa edelleen ja miten sen saa uudelleen käyttöön? Eli voisin alustaa koko koneen uudelleen jos muuta ratkaisua ei löydy recovery levyjen tekoon. Siitä on niin monta vuotta kun olen tehnyt viimeiksi recovery levykkeet, joten joudun kysymään: Pitikö recovery levykkeiden olla alustettuja vai alustiko recoverylevykkeiden teko-ohjelma levyt itsenäisesti omaan formaattiinsa? Muistelisin että alusti, mutta voin olla väärässäkin. Tuo aiempi "häirikköikkuna" joka kaatoi BacUp-ohjelman ehdotti alustusta kun DVD oli alustamaton.

2

1263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne dvd:t. eli laita levy koneeseen ja klikkaat hiiren oikealla dvd aseman päältä ja valikosta alusta. kokeile sit uudelleen.

• Palauttaja

Harrastelijakirurgeja ei tosiaankaan pitäisi päästää edes neuvomaan, kun neuvovat väärin. Onneksi en noudattanut neuvoasi. Jos olisin, niin nyt minulla olisi kaksi tarpeetonta alustettua DVD:tä eikä yhtään oikeasti tyhjää levyä recovery-levyjen tekoon. Oikeasti niitä palautuslevyjä ei kuulunut tehdä NTI Back Up ohjelmasta löytyneellä toiminnolla "Luo korjauslevy/Käynnistys-CD/DVD", vaan toiminnolla joka löytyi paikasta EmpoweringTechonlogy/Acer RecoveryManagment. Koneeseen piti työntää kaksi _alustamatonta_ DVD-levyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3392
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      2001
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1919
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      17
      1466
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1401
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1328
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1306
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1247
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1207
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1025
    Aihe