Label ongelma

CrossOfDeath

Meinasin koittaa saada checkboxeihin vähän uutta näköö muokkaamalla label elementtiä... ohjeena käytin tätä: http://sakarituominen.com/blog/css.html itse tosin käytin ulkoista css -tiedostoa, mutta silti, olisiko kellään hyviä vinkkejä tähän?

3

623

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhakorkeapudas

Ja mikäköhän oli ongelma?

• CrossOfDeath

tosiaan en selittänyt ongelmaani, elikäs en saa ainakaan ulkosella css -tiedostolla toimiin tota ohjetta, vaikka käytän sitä ohjeessa olevaa valmis koodin pätkää kuvan nimen ja osoitteen vaihdoin oikeaksi... ei vaan silti näy... Pääsen näkemään että millaiset määritykset kullekkin elementille on annettu sivulla, niin näitä antamiani label määrityksiä ei näy ks. listassa...

• CrossOfDeath kirjoitti:

tosiaan en selittänyt ongelmaani, elikäs en saa ainakaan ulkosella css -tiedostolla toimiin tota ohjetta, vaikka käytän sitä ohjeessa olevaa valmis koodin pätkää kuvan nimen ja osoitteen vaihdoin oikeaksi... ei vaan silti näy... Pääsen näkemään että millaiset määritykset kullekkin elementille on annettu sivulla, niin näitä antamiani label määrityksiä ei näy ks. listassa...

”Checkboxien ja radioiden ulkoasua voi muuttaa helposti, kunhan tuntee muutaman asian”. Ja pah, sanon minä. Tässä tapauksessa ei ole kerrottu, mitä niillä haluttaisiin tehdä, mutta koko ajatus ”Jos checkboxilla tai radiolla on label elementti, joka on kytketty for-attribuutilla, voidaan pelkästää labelia klikkaamalla vaihtaa checkboxin tai radion tilaa. Alkuperäinen input-elementti voidaan näin ollen piilottaa” on lähinnä perverssi. Käytettävyyden parantamiseksi tehtyä rakennetta yritetään väärinkäyttää niin, että käytettävyyttä heikennetään. Kikkailulla tehty valintaruutu tai -painike ei koskaan ole oikean valintaruudun tai -painikkeen veroinen toiminnallisesti, ja sellaisen ”ratkaisun” tekeminen kaikilla selaimilla toimivaksi olisi tolkuttoman hankalaa jos edes mahdollista. Lisäksi se kuitenkin lakkaisi toimimasta jossakin selainpäivityksessä, kun alkuperäinen tekijä ei enää ole hoitamassa viritystään tai ei vaan viitsi enää korjailla sitä. On siis ihan hyvä asia, että olet huomannut, että et osaa sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1414
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      97
      901
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      825
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      579
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    10. 48
      547
    Aihe