Paljon puhutaan "hyvistä teoista", mutta mitä, missä merkityksessä, mielessä, kenessä tehtyinä? "Hyvät teot" EIVÄT PELASTA YHTÄKÄÄN IHMISTÄ. Siis vaikka kuinka paljon lihallisessa rakkaudessasi tekisit "hyviä tekoja"niin tämä on kohtalosi, Jeesus sanoo kerran; "mene pois en tunne sinua" EI auta ladella teinhän minä sitä ja tätä hyvää sinun nimessäsi jne. Ihmiset siis omaksi turmiokseen lähtevät kulkemaan omien "hyvien tekojen" teitä mieluummin kuin alistuvat Jumalan sanan Jeesuksen tuoman sanoman alle joka YKSIN voisi johtaa niihin tekoihin jotka Jumalalle kelpaa. Sillä Jeesuksessa Jumalan Hengessä tehdyt työt ainoastaan kelpaa Jumalalle.
Vastaukset 24
- jpp3
...tälläinen Raamatun jae kommentiksi: Matt. 6:3 Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee
antaa omassa lihallisessa uskossa ja yrittää itselleen juksata ja vaikkapa tosissaankin,ei tiedä vasen käsi mitä oikea tekee, niin samoja tekoja ne ovat Jumalalle SIIS LIHAN TEKOJA. Itseään voi puijata kuin myös ihmisiä, mutta Jumalaa EI.
- jpp3
ArmiK kirjoitti:
antaa omassa lihallisessa uskossa ja yrittää itselleen juksata ja vaikkapa tosissaankin,ei tiedä vasen käsi mitä oikea tekee, niin samoja tekoja ne ovat Jumalalle SIIS LIHAN TEKOJA. Itseään voi puijata kuin myös ihmisiä, mutta Jumalaa EI.
...tuomioita ArmiK yhtenään. Tällä palstalla ovat nyt nyt ne, jotka ovat sunin lahkohkosta erkaantuneet, kuten sinä ja muutama muu. Muistatko vuoden takaiset tapahtumat? Muistat. Myyräntyötä teet täällä heille, jotka etsivät, ovat löytäneet ja tuomion hengessä olet. Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
jpp3 kirjoitti:
...tuomioita ArmiK yhtenään. Tällä palstalla ovat nyt nyt ne, jotka ovat sunin lahkohkosta erkaantuneet, kuten sinä ja muutama muu. Muistatko vuoden takaiset tapahtumat? Muistat. Myyräntyötä teet täällä heille, jotka etsivät, ovat löytäneet ja tuomion hengessä olet. Jaak. 4:12 Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?
Jos minä jakelen tuomioita mitä sinä teet? Minä tuon Jeesuksen sanomaa joka yksin ihmisen voi pelastaa. Mitä sinä teet?Mitä sinä julistat?
- jpp3
ArmiK kirjoitti:
Jos minä jakelen tuomioita mitä sinä teet? Minä tuon Jeesuksen sanomaa joka yksin ihmisen voi pelastaa. Mitä sinä teet?Mitä sinä julistat?
...tarkistaa vaikka profiilistani :)
jpp3 kirjoitti:
...tarkistaa vaikka profiilistani :)
profiilitasi katsonut, se ei mitään muuttaisi siitä että nyt kuljet Jeesuksen vihollisena, kun Hänen omaansa vastaan sodit. Ps. sinä olet katsonut minun profiilini (näin muistan) ETKÖ sinä ole nähnyt miksi täällä kirjoitan? En kirjoita yhdenkään ihmisopin mukaan vaan Jumalan Hengen mukaan Jeesuksessa. Olen saanut kohdata Vapahtajan ja Vapahtajan tykö soisin muidenkin pääsevän vale kristuksen turvista.
Tarkoitta sitä että kun vasemmalla annat jotakin,oikealla kädellä odotat saamista, ei kuulu raamatun evankeljumin piiriin, palkion odottamista.
Ei auta yksittäiset oman mielen mukaan tehdyt "hyvät teot", vaan elämän pitää muuttua kokonaan Jumalan mielen mukaiseksi, ja pitää päästä sille vehnänjyvän kuolemisen tielle, että näin voisi ylipäätään olla, tulla olemaan, koska oma mieli on vihollisuuta Jumalan tahtoa vastaan ja sen on kuoltava. Minä sanon teille: ellette noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Siis Jumalan tahtoa.
ON TODEN TOTTA KYSYMYS JUMALAN TAHDON NOUDATTAMISESTA ja Jumalan tahdon POIKA ON SANASSA ESILLE TUONUT NIIN SELVÄSTI JA SELKEÄSTI, ETTÄ JO SOKEANKIN LUULISI NÄKEVÄN, mutta EI, vain NE joiden silmät Jumala saa avata TULEVAT NÄKEMÄÄN, mutta myös näkevien silmät ummistetaan jos poikkeavat pois Jumalan tahdon tieltä.
- wanha tuttu
ArmiK kirjoitti:
ON TODEN TOTTA KYSYMYS JUMALAN TAHDON NOUDATTAMISESTA ja Jumalan tahdon POIKA ON SANASSA ESILLE TUONUT NIIN SELVÄSTI JA SELKEÄSTI, ETTÄ JO SOKEANKIN LUULISI NÄKEVÄN, mutta EI, vain NE joiden silmät Jumala saa avata TULEVAT NÄKEMÄÄN, mutta myös näkevien silmät ummistetaan jos poikkeavat pois Jumalan tahdon tieltä.
eikö se, että esimerkiksi pysähtyy autolla ajaessaan auttamaan tien viereen pysähtynyttä autoilijaa renkaan vaihdossa tai muun ongelman korjaamisessa ole hyvä teko lähimmäistä kohtaan? Ei se niin vaikea pähkinä ole loppujen lopuksi tehdä hyviä tekoja, auttaa vain lähimmäistään aina tilaisuuden tullen eikä mene ohitse.
wanha tuttu kirjoitti:
eikö se, että esimerkiksi pysähtyy autolla ajaessaan auttamaan tien viereen pysähtynyttä autoilijaa renkaan vaihdossa tai muun ongelman korjaamisessa ole hyvä teko lähimmäistä kohtaan? Ei se niin vaikea pähkinä ole loppujen lopuksi tehdä hyviä tekoja, auttaa vain lähimmäistään aina tilaisuuden tullen eikä mene ohitse.
jos ihminen JÄRJISSÄÄN on niin toden totta hän ihmistä auttaa hädässä ja muutoinkin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä pelastuksen kanssa. Niitä hyviä tekoja joista Jumala sanassaan sanoo EI VOI TEHDÄ MUUT KUIN JUMALAN HENGEN OMAT tai Hänen Hengensä kuljetettavana olevat.
- Wanha tuttu
ArmiK kirjoitti:
jos ihminen JÄRJISSÄÄN on niin toden totta hän ihmistä auttaa hädässä ja muutoinkin, mutta sillä ei ole mitään merkitystä pelastuksen kanssa. Niitä hyviä tekoja joista Jumala sanassaan sanoo EI VOI TEHDÄ MUUT KUIN JUMALAN HENGEN OMAT tai Hänen Hengensä kuljetettavana olevat.
Kyllä se uskovalle on selvää, ettei hyvillä teoilla pelastuta eikä niitä tehdä sen vuoksi, mutta pelastettuna haluaa tehdä hyvän teon tilaisuuden tullen. Saa siitä palkaksi ainakin hyvän mielen, sillä mitä kylvää sitä myös niittää. Sanoit näin: "Niitä hyviä tekoja joista Jumala sanassaan sanoo EI VOI TEHDÄ MUUT KUIN JUMALAN HENGEN OMAT tai Hänen Hengensä kuljetettavana olevat." Aivan en tätä ymmärrä, voisitko seventää vaikka esimerkin kautta mitä on ne hyvät teot joita ei voi tehdä muut kuin Jumalan Hengen omat? Tarkoitan siis niitä itse tekoja en niinkään sitä teon tekijää.
Wanha tuttu kirjoitti:
Kyllä se uskovalle on selvää, ettei hyvillä teoilla pelastuta eikä niitä tehdä sen vuoksi, mutta pelastettuna haluaa tehdä hyvän teon tilaisuuden tullen. Saa siitä palkaksi ainakin hyvän mielen, sillä mitä kylvää sitä myös niittää. Sanoit näin: "Niitä hyviä tekoja joista Jumala sanassaan sanoo EI VOI TEHDÄ MUUT KUIN JUMALAN HENGEN OMAT tai Hänen Hengensä kuljetettavana olevat." Aivan en tätä ymmärrä, voisitko seventää vaikka esimerkin kautta mitä on ne hyvät teot joita ei voi tehdä muut kuin Jumalan Hengen omat? Tarkoitan siis niitä itse tekoja en niinkään sitä teon tekijää.
Ne on Jumalan hengen vaikuttamia tekoja, ei ihmisen omasta mielestä lähteviä tekoja, eikä ne välttämättä näyttäydy luonnolliselle ihmiselle hyvinä tekoina, niinkuin ei näyttäydy Jeesuksen sanan tuonti tällä palstallakaan, vaikka juuri se on Jumalan mielen mukainen hyvä teko, kun sen henki vaikuttaa, jonka päämääränä on ihmisen pelastuminen, siis oikeasti hyvä teko, ei hetkellinen ihmisen omasta mielestä tulleen hyvän teon tekeminen. Siis kaikki mikä palvelee Jumalan tahtoa on hyvää tekoa. Koko Jeesuksen elämä oli varmasti hyvä Jumalan vaikuttama teko, mutta miten se otettiin ihmisten taholta vastaan.
Wanha tuttu kirjoitti:
tahtoo tehdä hyviä tekoja"? Ei ole kyse pelastumisesta, että tahtoo tehdä hyviä tekoja. EIKÖHÄN kaikki normaalijärkiset ihmiset tee noita "hyviä" tekoja, että auttaa hädän tullen tai muutoinkin tahtoo olla avuksi? Ne HYVÄT TEOT jotka Jumalalle kelpaa ovat aivan muuta, käsittäen tietysti KAIKEN TOISTEN IHMISTEN PALVELEMISEN. Mutta Jeesuksessa tehdyt työt tulevat aivan luonnostaan. Ihminen ei silloin pähkäile miten minun noita hyviä tekoja pitäisi tehdä, VAAN se on näin JEESUKSESSA MINÄ VOIN KAIKEN, Jeesus vaikuttaa minussa JUURI KAIKKI NE HYVÄT TEOT jotka ovat Jumalalle mieleen, Jumalan tahto. Ja nuo HYVÄT teot on MYÖS JA JUURI Jumalan tahdon tuomista esille tämän nurjan, valheellisen sukupolven keskellä, Totuuden tien näyttämistä lukemattomien valheteiden sijasta. On vain YKSI TIE mikä johtaa pelastukseen ja se tie EI kulje YHDENKÄÄN seurakunnan kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen sanojen kautta. Kun kysyt:"mitä on ne hyvät teot joita ei voi tehdä muut kuin Jumalan Hengen omat?" Niin en tiedä saitko jo vastauksestani ymmärryksen? Varmaan ymmärrät mikään muu henki kuin Jumalan Henki EI JOHDATA JUMALAN LUO? Näin ne joita Jumalan Henki ei saa kuljettaa niin eivät he silloin todellakaan hyvää työtä voi tehdä siis saattaa ihmisiä Jumalan yhteyteen.
- Anonyymi00008
Vanha ketju jo, mutta pakko kommentoida silti.
Eli mielestäni on jo todella huono tilanne, jos ihminen tarvitsee uskontoa ollakseen avulias, auttavainen ja ylipäätään asiallinen muita kohtaan.
Pyyteetöntä hyvää voi oikeasti tehdä muutenkin muille olematta uskovainen ja elämättä varsinaisesti "Jumalan sanaa ja Jumalan tahdon mukaan". Eikä se tarkoita silti, että siinä olisi taustalla "lihallista rakkautta" tai muita taka-ajatuksia.
Ei-uskovan hyvät teot ja hyvä käytös ovat YHTÄ ARVOKKAITA kuin uskovaisenkin tekemä hyvä. Niin se vain on. Ja jos uskovainen on aito-uskovainen, niin hän kyllä ymmärtää ja hyväksyy sen tosiasiaksi sitä kunnioittaen. Eikä väännä asiaa noin, että "Hyvät tekosi ovat merkityksettömiä, koska et ole uskossa etkä noudata Jumalan sanaa". Omassa voimassa tehdyt, voiton tavoitelussa ei pelasta, pavelu jeesusen nimessä lähimäisen auttaminen kerryttää aaretta taivaaseen.
Hyvät teot vain pelastaa jeesuksessa kristuksenkautta,lähimäisellekerryyttä aaretta taivaaseen.Armosta yksi vain pelastuu jeekautta.
- Anonyymi00009
Höpö höpö, tuo on juurikin sitä uskonnon tuomaa, uskovaisten umpimielisyyttä. Ja tuohan se vasta onkin itsekästä ja itsekeskeistä käytöstä sekä oman voiman&sekä oman edun tavoittelua. Autat toista vain sen vuoksi, että saisit siitä hyötyä kuoleman jälkeen. Jeesuksen nimeen kylläkin, mutta silti. Keräät aarteita taivasta varten ja varmistelet sillä omaa taivaspaikkaasi, kuten itsekin asian esitit. Tai se on ainakin tavoitteenasinulla, kuten kaikilla muillakin uskovaisilla. Silläkään ei nyt ole etityisemmin merkitystä, miten ja millaisilla sanamuodoilla asian esittää.
Itse ainakin autan muita pyyteettömästi, vaikka en olekaan uskossa. Ja jos joudun sen(kin) vuoksi kadotukseen, että autan ihmisiä pyyteettömästi ilman uskossa olemista, niin se on sitten se vaihtoehto. Ainakin voin lähteä hyvillä mielin sitten, kun aikani on lähteä, koska olen auttanut muita ja teoilla on merkitystä. Ja olen antanut apuani tehden sitä kautta hyviä tekoja rehellisesti odottamatta saavani taivaspaikkaa aarteineen vastineeksi siitä hyvästä. Mutta eipä ole pakko ymmärtää eikä yrittääkään edes, jos ei ole siihen halukas eikä kykeneväinen.
Aika tuomitseva asenne vain teiltä uskossa olevilta, ittaen vielä huomioon, kuinka paljon kristinusko myöskin toivoo uskon mukaan eläviltä suvaitsevaisuutta muita kohtaan..🤔🤔 Anonyymi00009 kirjoitti:
Höpö höpö, tuo on juurikin sitä uskonnon tuomaa, uskovaisten umpimielisyyttä. Ja tuohan se vasta onkin itsekästä ja itsekeskeistä käytöstä sekä oman voiman&sekä oman edun tavoittelua. Autat toista vain sen vuoksi, että saisit siitä hyötyä kuoleman jälkeen. Jeesuksen nimeen kylläkin, mutta silti. Keräät aarteita taivasta varten ja varmistelet sillä omaa taivaspaikkaasi, kuten itsekin asian esitit. Tai se on ainakin tavoitteenasinulla, kuten kaikilla muillakin uskovaisilla. Silläkään ei nyt ole etityisemmin merkitystä, miten ja millaisilla sanamuodoilla asian esittää.
Itse ainakin autan muita pyyteettömästi, vaikka en olekaan uskossa. Ja jos joudun sen(kin) vuoksi kadotukseen, että autan ihmisiä pyyteettömästi ilman uskossa olemista, niin se on sitten se vaihtoehto. Ainakin voin lähteä hyvillä mielin sitten, kun aikani on lähteä, koska olen auttanut muita ja teoilla on merkitystä. Ja olen antanut apuani tehden sitä kautta hyviä tekoja rehellisesti odottamatta saavani taivaspaikkaa aarteineen vastineeksi siitä hyvästä. Mutta eipä ole pakko ymmärtää eikä yrittääkään edes, jos ei ole siihen halukas eikä kykeneväinen.
Aika tuomitseva asenne vain teiltä uskossa olevilta, ittaen vielä huomioon, kuinka paljon kristinusko myöskin toivoo uskon mukaan eläviltä suvaitsevaisuutta muita kohtaan..🤔🤔Seo ihmisten mielipite, ihmisillä ole oikeutta tuomita ketään, sana on joka tuomitsee viimeisenä päivänä, kukin tekojensa mukaan huimaa tekojensa mukaan. Tekoja on kahden laisia, uskossa olevat teo ja lihassa tehdyt ilman jeesuksen palvelemista,uskovat tekevä jeesuta palvellessann,itse jeesus sanoo kain minkä olette jättäneet tekemättä näistä minun lähimistä veljistäni se te olette jättäneets tekemättä minulle. Siinä on pointi joka ratkaisee elämän kohtalon viimeisellä tuomiolla, uskovat ovat elämän kirjaan kirjoitetut.
- Anonyymi00011
kertoja2 kirjoitti:
Seo ihmisten mielipite, ihmisillä ole oikeutta tuomita ketään, sana on joka tuomitsee viimeisenä päivänä, kukin tekojensa mukaan huimaa tekojensa mukaan. Tekoja on kahden laisia, uskossa olevat teo ja lihassa tehdyt ilman jeesuksen palvelemista,uskovat tekevä jeesuta palvellessann,itse jeesus sanoo kain minkä olette jättäneet tekemättä näistä minun lähimistä veljistäni se te olette jättäneets tekemättä minulle. Siinä on pointi joka ratkaisee elämän kohtalon viimeisellä tuomiolla, uskovat ovat elämän kirjaan kirjoitetut.
Sinulla on muuten todella paha luki-häiriö, pisti vaan silmään...
Uskovaiset ovat itsekin aika kovia tuomitsemaan.
Mm aiheeseen liittyen. "Ei tuo ole hyvä teko, kun et tehnyt sitä uskossa/raamatun sanaa samalla siteeraten tai noudattaen" tai muuten juurikin ettei hyvät teot ja hyvin eläminen eivät ole aitoja eikä siten arvokkaita, kun niitä ei tee uskonnon käskystä. Ja umpimielisesti pidetään siitä kiinni, että no kun jeesus sanoi, jumala määräsi ja raamattu kertoo... Ja kun uskossa tehdyt teot "keräävät taivaaseen aarteita" ym ym. Ketä varten muuten ne aarteet kerätään/kerääntyvät? Sinuako? Eikös se ole väärin, että tekee hyvää saadakseen siitä itselleen hyvää jollain tavoin jossain vaiheessa? Eli ei ole siten pyyteetöntä kuitenkaan, kuten raamatussa sanotaan eli edellytetään. Voit väittää vastaan ihan vapaasti ja perustella taas uskonnolla tuolla "no mutta kun jeesus sanoi ja usko edellyttää, muuten ei ole oikein, vaikja olisi miten samantasoinen teko ja asia tahansa". Vaikka se on kuitenkin, ei se vaadi uskontoa taustalle.
Niin ja muuten, en sitten tarkoittanut materialistista elämistä tuolla hyvin elämisellä.. sanon vain jo tässä vaiheessa.
Teet(kaiketi..?) hyviä tekoja itsekin ja teet niitä uskonnon verukkeella saadaksesi itselkesi hyötyä kuoleman jälkeen. Onko se sitten oikeadti oatempi vaihtoehto kuin se, että hyviä tekoja tekee muuten luonnostaan ja vieläpä pyyteettömästi. Minulle on ainakin ihan dama, vaikka en hyötyisi hyvistä teoista mitenkään, kuten luultavasti en tule ikinä hyötymään. Se ei ole pointti siinä. Enkä tekisi niitä siltikään sillä perusteella, että saisin taivaspaikan tm hyötyä kuolemani jälkeen, vaikka olisin uskossakin, koska se ei olisi pyyteettömästi tehtyä hyvää siinä tapauksessa.
Lisäksi tuo sinun perustelemisesi on vähän liian liki.muiden uskontojen vastaavia oppeja/"oppeja". Tee sitä tai tätä, niin saat paikkasi paratiisissa. PUM. Tämän enempiä tarkentamatta.. Anonyymi00011 kirjoitti:
Mm aiheeseen liittyen. "Ei tuo ole hyvä teko, kun et tehnyt sitä uskossa/raamatun sanaa samalla siteeraten tai noudattaen" tai muuten juurikin ettei hyvät teot ja hyvin eläminen eivät ole aitoja eikä siten arvokkaita, kun niitä ei tee uskonnon käskystä. Ja umpimielisesti pidetään siitä kiinni, että no kun jeesus sanoi, jumala määräsi ja raamattu kertoo... Ja kun uskossa tehdyt teot "keräävät taivaaseen aarteita" ym ym. Ketä varten muuten ne aarteet kerätään/kerääntyvät? Sinuako? Eikös se ole väärin, että tekee hyvää saadakseen siitä itselleen hyvää jollain tavoin jossain vaiheessa? Eli ei ole siten pyyteetöntä kuitenkaan, kuten raamatussa sanotaan eli edellytetään. Voit väittää vastaan ihan vapaasti ja perustella taas uskonnolla tuolla "no mutta kun jeesus sanoi ja usko edellyttää, muuten ei ole oikein, vaikja olisi miten samantasoinen teko ja asia tahansa". Vaikka se on kuitenkin, ei se vaadi uskontoa taustalle.
Niin ja muuten, en sitten tarkoittanut materialistista elämistä tuolla hyvin elämisellä.. sanon vain jo tässä vaiheessa.
Teet(kaiketi..?) hyviä tekoja itsekin ja teet niitä uskonnon verukkeella saadaksesi itselkesi hyötyä kuoleman jälkeen. Onko se sitten oikeadti oatempi vaihtoehto kuin se, että hyviä tekoja tekee muuten luonnostaan ja vieläpä pyyteettömästi. Minulle on ainakin ihan dama, vaikka en hyötyisi hyvistä teoista mitenkään, kuten luultavasti en tule ikinä hyötymään. Se ei ole pointti siinä. Enkä tekisi niitä siltikään sillä perusteella, että saisin taivaspaikan tm hyötyä kuolemani jälkeen, vaikka olisin uskossakin, koska se ei olisi pyyteettömästi tehtyä hyvää siinä tapauksessa.
Lisäksi tuo sinun perustelemisesi on vähän liian liki.muiden uskontojen vastaavia oppeja/"oppeja". Tee sitä tai tätä, niin saat paikkasi paratiisissa. PUM. Tämän enempiä tarkentamatta..Ei täälää ole täydellistä ketään ihmistä et sinäkään kään,virheti tekevät muutkin, luki häiriö ei ole helpoimpia tialanteita niitä on paljon suomessakin, kyllä hen joutuvat pilkankohteeksi olen tietoinen.
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lisäksi tuo sinun perustelemisesi on vähän liian liki.muiden uskontojen vastaavia oppeja/"oppeja". Tee sitä tai tätä, niin saat paikkasi paratiisissa. PUM. Tämän enempiä tarkentamatta..Uskoa ei kukaan voi määritellä,millään tavoin,henki tietää mitä ihmisessä on uskon suhteeseen.
- Anonyymi00010
Kun hyvätkään teot eivät pelasta, voi huolettomasti herjata Paavalia.
- Anonyymi00012
Ihminen pelastuu sanan sanan mukaan tekojen kautta, mutta ei herjaamalla ja jankkaamalla. Ei ne teot tule olla sellaisia, jumalattomia tekoja, vaan rakkauden tekoja. Juuri siten kuten Paavali kirjoittaa, että tärkeintä on rakkaus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu591461- 251063
- 80935
- 65796
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69764- 47722
- 90703
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131695Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.12674- 36660
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i15649- 111620
Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31605Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �140591- 4582
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45560Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24503- 18502
- 38496
- 40491