Eläkevakuutus herkkäuskoisille

Tero Kasalin

Silmääni osui mielenkiintoinen uutinen Kauppalehden palstalta: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/04/21661 Itse olen tutkinut asiaa ihmisten joukkokäyttäytymisestä ja tämä pelottelu vahvistaa tutkimustuloksiani. Maalaillana uhkakuvia ja pelotellaan pahaenteisellä tulevaisuudella ihan turhaan ja ilman 100% perusteita. Asiasta valmistuu myös piakkoin tutkimus Turun yliopiston psykologian laitokselta.

6

2062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertovat totuuden

      Päinvastoin. Hyvä että Mantakin kertoo tyhmemmille totuuden. Eikös sitä lyhyelläkin matematiikalla (mulla muuten on pitkästä matikasta kirjoiettu laudatur!!) pitäisi tajuta, että puolet vähempi porukka pystyy maksamaan pienemmän osan eläkkeistä kuin kaksi kerta suurempi joukku. Loogista, eikö vaan.

      • saanut 2,5 vuotta eläkettä

        voin kertoa, kyllä paljon pitää tottumuksia muuttaa, jos eläkkeellä aikoo tulla toimeen, eikä ole säästöjä muuten. toiseksi, kun tässä on seurailut rahan arvon muutoksia, vanhempien eläkkeistä, voin sanoa että nyt 2000 € eläke on aivan kiva, mutta niin paljon rahanarvo muuttuu että se on 10 v kuluttua lähes puoliintunut ja 15v kuluttua vasta nykyisiä 800 € eläkkeitä. On siinä tarkkana oltava jos on vuokrakuluja ja sairauskuluja, kun yhä useampi lääke laitetaan vapaakaupan myyntiin eikä niistä saa Kelan korvauksia. ----------------------------- en kyllä mitenkään suosittele nykyaikaan eläkevakuutusta, koska kyllä se oma raha pitää saada poiskin jos sitä tarvitsee. TUOSSA naapuri vaihtoi asuntoa ja toinen autoja, heillä oli eläkevakuutus, tuotto nykyisellään (2009 helmikuu)1-2 %, ottivat hankintoihinsa lainaa, korko 4-7 % korkoineen kuluineen, eli miinukselle menee kokonaisuus. Lisäksi olisi saanut yli 8 % käteisalennuksen autosta, nyt sai vain 4.5 %


    • verohyöty täys nolla

      Saanen myös huomauttaa siitä, että verottaja ottaa annetun verohyödyn takaisin siinä, että verottavat myös voittoa ja pääomaa pääomatuloverolla. Kuulit aivan oikein, kun alat nostamaan eläkettä, maksat koko SUMMASTA, et pelkästään voitosta vaan myös pääomasta pääomatuloveroa. :-D alkaa vähitellen voitot sulaa ja pääomakin samantien.

      Eläkesäästäjille tuskin on kerrottu niin tarkkaan, että vero menee KOKO summasta.

      • 56 v yksinelävä eronnut

        Minullekin markkinoitiin lainaa ottaessani eläkevakuutusta... hieman enemmän lainaa ja sillä lopulla eläkevakuutus jne... No - olen maksanut muutaman tonnin edestä. Onneksi sitten stoppasin kuukausimaksut ja käytin ne rahat muuhun sellaiseen, mihin oikeasti sillä hetkellä tarvitsin rahaa. Nyt vuodenvaihteen veroilmoitukseen tulevasta lapusta katsoin, että summa oli näiden pörssijuttujen ansioista tippunut yli puolella. Eli - onneksi en kaikkia rahojani käyttänyt siihen... Lisäksi... haluaisin olla 68 vuoteen asti töissä. Tienata omaa eläkettäni, jotta omien lasteni ikäluokkien ei tarvitsisi omista veroistaan pelkästään niitä maksaa vaan minä itsekin osallistuisin siihen. Mielestäni pitäisi pystyä tarjoamaan suomalaisille sekä nuorille, keski-ikäisille että vanhemmille töitä niin kauan kuin he haluavat/kykenevät tekemään sitä. Suomessa kyllä löytyy tekemätöntä työtä, jos ne oikealla tavalla suunnataan halukkaille - lisäksi ei tarvitsisi ajaa aivan piippuun nykyisin työelämässä olevia. Rahaa - myös toimeentulotukea ja työttömyyskorvausta vastaan pitäisi tehdä jotain. Siis kuitenkin jotain järkevää. Sitäkin kyllä löytyy, jos oikein suunnataan työt.
        En ymmärrä sitä, että isojen valtio-omisteisten yritysten johtajat saavat aivan käsittämättömät summat palkkaa ja eläkettä ja aivan eri perustein kuin me muut, jotka oikeasti olemme sen isonkin johtajan rahasumman eteen tehneet yhdessä enemmän töitä tuntimääräisesti kuin hän itse. Eri asia on, jos kyse on omasta yrityksestä, johon todella on kiinnittänyt koko elämänsä ja omaisuutensa. Me maksamme kuitenkin näiden valtion ökyjohtajien summat omien verojemme kautta ilman että heillä on riskiä menettää koko omaisuuttaan. Kaikenlisäksi - miksi meillä muilla pitää laskea yhtäkkiiä koko elinkaaren palkkojen perusteella ja ökyjohtajilla suurempi prosentti ja vain viimeinen/viimeiset vuodet? Miksei heillä jo tehtyjä älyttömiä sopimuksia voida muuttaa, kun kuitenkin koko Suomen kansan sopimukset voidaan muuttaayhtäkkiä ja yksipuolisesti???


      • nuori kundi
        56 v yksinelävä eronnut kirjoitti:

        Minullekin markkinoitiin lainaa ottaessani eläkevakuutusta... hieman enemmän lainaa ja sillä lopulla eläkevakuutus jne... No - olen maksanut muutaman tonnin edestä. Onneksi sitten stoppasin kuukausimaksut ja käytin ne rahat muuhun sellaiseen, mihin oikeasti sillä hetkellä tarvitsin rahaa. Nyt vuodenvaihteen veroilmoitukseen tulevasta lapusta katsoin, että summa oli näiden pörssijuttujen ansioista tippunut yli puolella. Eli - onneksi en kaikkia rahojani käyttänyt siihen... Lisäksi... haluaisin olla 68 vuoteen asti töissä. Tienata omaa eläkettäni, jotta omien lasteni ikäluokkien ei tarvitsisi omista veroistaan pelkästään niitä maksaa vaan minä itsekin osallistuisin siihen. Mielestäni pitäisi pystyä tarjoamaan suomalaisille sekä nuorille, keski-ikäisille että vanhemmille töitä niin kauan kuin he haluavat/kykenevät tekemään sitä. Suomessa kyllä löytyy tekemätöntä työtä, jos ne oikealla tavalla suunnataan halukkaille - lisäksi ei tarvitsisi ajaa aivan piippuun nykyisin työelämässä olevia. Rahaa - myös toimeentulotukea ja työttömyyskorvausta vastaan pitäisi tehdä jotain. Siis kuitenkin jotain järkevää. Sitäkin kyllä löytyy, jos oikein suunnataan työt.
        En ymmärrä sitä, että isojen valtio-omisteisten yritysten johtajat saavat aivan käsittämättömät summat palkkaa ja eläkettä ja aivan eri perustein kuin me muut, jotka oikeasti olemme sen isonkin johtajan rahasumman eteen tehneet yhdessä enemmän töitä tuntimääräisesti kuin hän itse. Eri asia on, jos kyse on omasta yrityksestä, johon todella on kiinnittänyt koko elämänsä ja omaisuutensa. Me maksamme kuitenkin näiden valtion ökyjohtajien summat omien verojemme kautta ilman että heillä on riskiä menettää koko omaisuuttaan. Kaikenlisäksi - miksi meillä muilla pitää laskea yhtäkkiiä koko elinkaaren palkkojen perusteella ja ökyjohtajilla suurempi prosentti ja vain viimeinen/viimeiset vuodet? Miksei heillä jo tehtyjä älyttömiä sopimuksia voida muuttaa, kun kuitenkin koko Suomen kansan sopimukset voidaan muuttaayhtäkkiä ja yksipuolisesti???

        Nuorisotyöttömyys on korkea ja sinä vain ajattelit jatkavasi 68 vuotiaaksi... Voiko noin itsekäs ihminen olla? Totta kai jäät eläkkeelle heti 63 vuotiaana tai aikaisemmin että nuoretkin saavat työpaikkoja!


      • zack21
        nuori kundi kirjoitti:

        Nuorisotyöttömyys on korkea ja sinä vain ajattelit jatkavasi 68 vuotiaaksi... Voiko noin itsekäs ihminen olla? Totta kai jäät eläkkeelle heti 63 vuotiaana tai aikaisemmin että nuoretkin saavat työpaikkoja!

        Kuinka voit olla noin itsekäs , että vaadit itsellesi toisen työpaikkaa?! Ei kai se 68 vuotiaan vika ole jos olet kyvytön saamaan työtä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe