Minun elämäni

elsikaava

Minä olen elänyt aika tyhjää ja karua elämää. Elämä on ollut minulle kovaa ja hurjaa menoa. Monia vuosia olen raatanut töissä vain saadakseni potkut persuksiini monien työntäyteisten työvuosien aikana. Miksi elämä on tuonut minulle vain roskaa eteen, kuten alkoholistimiehen ja lapsia, jotka ovat joutuneet hunningolle? En olisi tosiaan halunnut tällaista elämää, joka aina potkii päähän kerta toisensa jälkeen. Nyt vanhana ja sairaana olen katkeroitunut elämälle, enkä enää usko Jumalaan ja hänen pelastukseensa. Olen kadottanut kaiken itsekunnioitukseni ja oman itseni hyvinvoinnin. Kuinka voisin kaiken tämän jälkeen enää kiittää elämää?

9

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimaa taiteesta

      pysähtymisen ja pohtinut tähänastista elämääsi. Olet nyt tässä, elänyt tällaisen elämän, mutta tästä eteenpäin... voisiko suuntaa muuttaa? Jos olet uskovainen, voisitko löytää tukea jostain uskonnollisesta yhteisöstä? Suosittelen myös jotain terapiamuotoa (taideterapia, valokuvaterapia...). Näin juuri keskusteluohjelman (Voimala), jossa keskusteltiin mm. valokuvaterapiasta. Voisitko osallistua voimauttavan valokuvauksen kurssille? Voisit katsoa itseäsi ja elämääsi etäämmältä ja nähdä syitä ja seurauksia. Miksi olet elänyt sellaisen elämän kuin olet elänyt? Varmasti syyt ovat osittain jossakin kauempana perhehistoriassa? Kun ymmärrät miksi elämä on mennyt näin, voit ehkä rauhallisemmin mielin jatkaa eteenpäin. Ei kaikki tapahtunut ole ollut sinun käsissäsi.

    • sirkkaliisaanttila

      Minun elämäni on aivan erillainen.Kerronpa.Olen elämäni alussa,pian kolmannella luokalla.Meillä on 2 kissaa.Äiti ja isä eivät ole rikkaita.Ja minulla on iso-veli,joka on tylsä.En tiedä miten saan koiraa,hevosta,nintendoa,.....Ne kaikki ovat kavereilla.Oikeastaan en tarvtse niitä.Koira olisi kyllä kiva ajan kulu isona.Olen jo ajatellut hankkia 5 lasta,suomenlapinkoiran ja suomenpystykorvan,pari mustaa ponia,paitsi toisella olisi otsassa tähti.Niiden nimet olisi ponte ja polle.Sitten mietin millaisen talon haluaisin.Ajattelin maaseutua,isoa pihaa,pari kerrosta talossa,hieno maasto hevosille,lyhyt koulumatka,muutama hauska naapuri.....Sellaista ei löydy joka paikasta.Ajattelin vielä suomesta.Mutta ei minun tarvitse sellaisia vielä ajatella,onhan tässä vielä AINAKIN 12 vuotta aikaa.

    • zepedude

      .. jeps,ja mulle alkolhioloholismin,tietopellekoneen ja ties minkä aivodiagrammaisuusasteen fyysisdepressiivisen aivovamman tuottamale idiosekopaskalle tuottama maanisdepressivisyys!!! Menikö vittu jakopellee??

    • Pikku Myy

      Hei ! Elämä on aina helvetin kurjaa. Olen tehnyt kaiken voitavani lapseni ja hänen lapsensa vuoksi, mitään säästämättä tai omia toiveitani esittämättä. Silti minut heitettiin ulos heidän asunnostaan ja sanottiin että en näe lapsenlastani enää ikinä. Kuka siinä jutussa häviää eniten, veikkaan että tämä pikkuinen.

      • Pikku Myy

        Laita mulle viestiä s-postiin, tunnen sielunkumppanuutta sinua kohtaan. Olis kiva vääntää juttua "ihanista lapsista".


      • eivät ehkä

        olleet tietoisia että "pyyteettömään "tekemisesi liittyi
        kuitenkin tiettyjä "ehtoja" - asioita joita sinä ainakin ajattelit
        saavasi tällä tekemiselläsi?? Ehkä sinun "mitään säästämättä
        tai omia toiveita ..." ei ole välittynyt ollenkaan heille ja
        he ihmetellevät (hieman marttyyrimäistä) asennettasi ??

        Et kertonut tarkemmin mikä tilanne oli kun sinut
        heitettiin pois ulos heidän asunnostaan ... ethän vain asunut
        heidän kanssaan??


      • patrik97

        mun elämä mulla on molemat vanhemat mukavia ja minulla on kissa olen 12v poika harastan parkouria ja räppiä mutta tästä se alkaa minun paska elämä meen 6 lk minä olen joutunut lukuisiin tappeluihin ja emme ole kovin rikkaita mielestäni mailma on täynä rahan ahneita paska päitä ja niin pois päin minua syrjitään oman luononi takia ja kuten sanoin joudun joskus tappeluihin joskus on silmä musta tai sitte ei onko kelään sama tilanne


      • patrik97
        patrik97 kirjoitti:

        mun elämä mulla on molemat vanhemat mukavia ja minulla on kissa olen 12v poika harastan parkouria ja räppiä mutta tästä se alkaa minun paska elämä meen 6 lk minä olen joutunut lukuisiin tappeluihin ja emme ole kovin rikkaita mielestäni mailma on täynä rahan ahneita paska päitä ja niin pois päin minua syrjitään oman luononi takia ja kuten sanoin joudun joskus tappeluihin joskus on silmä musta tai sitte ei onko kelään sama tilanne

        ja äidille isälle olen kertonut monesti mitä on tapahtunut vaikka siitä vois vetää kanteen niin ei se auta koulussa olen kertonut opettajille ei ne saa niitä kuriin


    • pieni onni

      Hei!Olen itse kokenut vaikean sairauden vuonna 2001,ja sen takia minut irtisanottiin 20 vuoden työsuhteen jälkeen kylmästi Ensiksi vain kamppailin toipuakseni sairaudesta, toipumiseni jälkeen seurasi ayvä masennus ja katkeruus työpaikkani, eli oman pitkäaikaisen elämänvaiheeni kiintopisteen menettämisestä.Uskoin olevani ilman työtä täysin arvoton ja ihmiskunnan pohjasakkaa,mutta usko tai älä,minä ainakin sain itsekunnioitukseni takaisin, enhän sairaudelleni mitään voinut.Jossain vaiheessa aloin etsiä ratkaisua ja tyyneyttä uskonnosta, ja sen minä läysinkin sieltä.Älä ole sinäkään katkera, se on vain ajan tuhlaamista.Menneitä asoita ei myöskään kannata pohtia,ne eivät siitä muutu.Suuntaa katseesi tähän hetkeen ja tulevaisuuteen, ja mieti mitä hyvää sinulla nyt on ja mitä tulevaisuus voisi sinulle antaa.Vaikeaahan se on, enkä myöskään halua sinulle uskonasioissa neuvoja antaa, mutta uskon että Jumala katsoo myös sinuun, varsinkin silloin kun siihen vähiten uskot.Pidä itsestäsi huolta, rakasta itseäsi kaikkien vaikeuksienkien jälkeen.kukaan muu ei tee sitä puolestasi.Ja muista aina,että monella, monella muulla on asiat paljon huonommin.Kiitetään jokaisesta päivästä ja muistetaan että kuitenkin elämä kantaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8751
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2361
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe