Minä olen elänyt aika tyhjää ja karua elämää. Elämä on ollut minulle kovaa ja hurjaa menoa. Monia vuosia olen raatanut töissä vain saadakseni potkut persuksiini monien työntäyteisten työvuosien aikana. Miksi elämä on tuonut minulle vain roskaa eteen, kuten alkoholistimiehen ja lapsia, jotka ovat joutuneet hunningolle? En olisi tosiaan halunnut tällaista elämää, joka aina potkii päähän kerta toisensa jälkeen. Nyt vanhana ja sairaana olen katkeroitunut elämälle, enkä enää usko Jumalaan ja hänen pelastukseensa. Olen kadottanut kaiken itsekunnioitukseni ja oman itseni hyvinvoinnin. Kuinka voisin kaiken tämän jälkeen enää kiittää elämää?
Minun elämäni
9
1170
Vastaukset
- voimaa taiteesta
pysähtymisen ja pohtinut tähänastista elämääsi. Olet nyt tässä, elänyt tällaisen elämän, mutta tästä eteenpäin... voisiko suuntaa muuttaa? Jos olet uskovainen, voisitko löytää tukea jostain uskonnollisesta yhteisöstä? Suosittelen myös jotain terapiamuotoa (taideterapia, valokuvaterapia...). Näin juuri keskusteluohjelman (Voimala), jossa keskusteltiin mm. valokuvaterapiasta. Voisitko osallistua voimauttavan valokuvauksen kurssille? Voisit katsoa itseäsi ja elämääsi etäämmältä ja nähdä syitä ja seurauksia. Miksi olet elänyt sellaisen elämän kuin olet elänyt? Varmasti syyt ovat osittain jossakin kauempana perhehistoriassa? Kun ymmärrät miksi elämä on mennyt näin, voit ehkä rauhallisemmin mielin jatkaa eteenpäin. Ei kaikki tapahtunut ole ollut sinun käsissäsi.
- sirkkaliisaanttila
Minun elämäni on aivan erillainen.Kerronpa.Olen elämäni alussa,pian kolmannella luokalla.Meillä on 2 kissaa.Äiti ja isä eivät ole rikkaita.Ja minulla on iso-veli,joka on tylsä.En tiedä miten saan koiraa,hevosta,nintendoa,.....Ne kaikki ovat kavereilla.Oikeastaan en tarvtse niitä.Koira olisi kyllä kiva ajan kulu isona.Olen jo ajatellut hankkia 5 lasta,suomenlapinkoiran ja suomenpystykorvan,pari mustaa ponia,paitsi toisella olisi otsassa tähti.Niiden nimet olisi ponte ja polle.Sitten mietin millaisen talon haluaisin.Ajattelin maaseutua,isoa pihaa,pari kerrosta talossa,hieno maasto hevosille,lyhyt koulumatka,muutama hauska naapuri.....Sellaista ei löydy joka paikasta.Ajattelin vielä suomesta.Mutta ei minun tarvitse sellaisia vielä ajatella,onhan tässä vielä AINAKIN 12 vuotta aikaa.
- zepedude
.. jeps,ja mulle alkolhioloholismin,tietopellekoneen ja ties minkä aivodiagrammaisuusasteen fyysisdepressiivisen aivovamman tuottamale idiosekopaskalle tuottama maanisdepressivisyys!!! Menikö vittu jakopellee??
- Pikku Myy
Hei ! Elämä on aina helvetin kurjaa. Olen tehnyt kaiken voitavani lapseni ja hänen lapsensa vuoksi, mitään säästämättä tai omia toiveitani esittämättä. Silti minut heitettiin ulos heidän asunnostaan ja sanottiin että en näe lapsenlastani enää ikinä. Kuka siinä jutussa häviää eniten, veikkaan että tämä pikkuinen.
- Pikku Myy
Laita mulle viestiä s-postiin, tunnen sielunkumppanuutta sinua kohtaan. Olis kiva vääntää juttua "ihanista lapsista".
- eivät ehkä
olleet tietoisia että "pyyteettömään "tekemisesi liittyi
kuitenkin tiettyjä "ehtoja" - asioita joita sinä ainakin ajattelit
saavasi tällä tekemiselläsi?? Ehkä sinun "mitään säästämättä
tai omia toiveita ..." ei ole välittynyt ollenkaan heille ja
he ihmetellevät (hieman marttyyrimäistä) asennettasi ??
Et kertonut tarkemmin mikä tilanne oli kun sinut
heitettiin pois ulos heidän asunnostaan ... ethän vain asunut
heidän kanssaan?? - patrik97
mun elämä mulla on molemat vanhemat mukavia ja minulla on kissa olen 12v poika harastan parkouria ja räppiä mutta tästä se alkaa minun paska elämä meen 6 lk minä olen joutunut lukuisiin tappeluihin ja emme ole kovin rikkaita mielestäni mailma on täynä rahan ahneita paska päitä ja niin pois päin minua syrjitään oman luononi takia ja kuten sanoin joudun joskus tappeluihin joskus on silmä musta tai sitte ei onko kelään sama tilanne
- patrik97
patrik97 kirjoitti:
mun elämä mulla on molemat vanhemat mukavia ja minulla on kissa olen 12v poika harastan parkouria ja räppiä mutta tästä se alkaa minun paska elämä meen 6 lk minä olen joutunut lukuisiin tappeluihin ja emme ole kovin rikkaita mielestäni mailma on täynä rahan ahneita paska päitä ja niin pois päin minua syrjitään oman luononi takia ja kuten sanoin joudun joskus tappeluihin joskus on silmä musta tai sitte ei onko kelään sama tilanne
ja äidille isälle olen kertonut monesti mitä on tapahtunut vaikka siitä vois vetää kanteen niin ei se auta koulussa olen kertonut opettajille ei ne saa niitä kuriin
- pieni onni
Hei!Olen itse kokenut vaikean sairauden vuonna 2001,ja sen takia minut irtisanottiin 20 vuoden työsuhteen jälkeen kylmästi Ensiksi vain kamppailin toipuakseni sairaudesta, toipumiseni jälkeen seurasi ayvä masennus ja katkeruus työpaikkani, eli oman pitkäaikaisen elämänvaiheeni kiintopisteen menettämisestä.Uskoin olevani ilman työtä täysin arvoton ja ihmiskunnan pohjasakkaa,mutta usko tai älä,minä ainakin sain itsekunnioitukseni takaisin, enhän sairaudelleni mitään voinut.Jossain vaiheessa aloin etsiä ratkaisua ja tyyneyttä uskonnosta, ja sen minä läysinkin sieltä.Älä ole sinäkään katkera, se on vain ajan tuhlaamista.Menneitä asoita ei myöskään kannata pohtia,ne eivät siitä muutu.Suuntaa katseesi tähän hetkeen ja tulevaisuuteen, ja mieti mitä hyvää sinulla nyt on ja mitä tulevaisuus voisi sinulle antaa.Vaikeaahan se on, enkä myöskään halua sinulle uskonasioissa neuvoja antaa, mutta uskon että Jumala katsoo myös sinuun, varsinkin silloin kun siihen vähiten uskot.Pidä itsestäsi huolta, rakasta itseäsi kaikkien vaikeuksienkien jälkeen.kukaan muu ei tee sitä puolestasi.Ja muista aina,että monella, monella muulla on asiat paljon huonommin.Kiitetään jokaisesta päivästä ja muistetaan että kuitenkin elämä kantaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019