USKO PELASTAA - EPÄUSKO KADOTTAA - nyt keskustellaan vain tästä U s k o o n J u m a l a n t e k o j a - uskominen on uskollisuutta Joh 6:28-29 28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" 29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". Mark. 9:23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo". Lisäys edelliseen ... Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, !!! koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Joh. 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, !!! vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." Joh. 5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, !!! vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Lisäys edelliseen ... Joh. 6:35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa. Joh. 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. MIKSI SE ON YKSIN USKOSTA EIKÄ TEOISTA ? Siksi että uskova tekee niitä oikeita tekoja uskon hedelmänä, eikä edes tiedä tehneensä. Tekojaan laskeva sitävastoin vain luulee tekevänsä Jumalan tekoja, mutta ne ovatkin omavanhurskautta! Room. 4:4 Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, Room. 4:16 Sentähden se on uskosta, että se olisi armosta; että lupaus pysyisi lujana kaikelle siemenelle, ei ainoastaan sille, joka pitäytyy lakiin, vaan myös sille, jolla on Aabrahamin usko, hänen, joka on meidän kaikkien isä. Room. 11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo. !!! 1. Kor. 1:4 Minä kiitän Jumalaani aina teidän tähtenne siitä Jumalan armosta, joka on annettu teille Kristuksessa Jeesuksessa, 1. Kor. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, !!! vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, !!! en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani. Joh. 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö, 1. Tim. 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Usko on vanhurskauden teko!: Room. 10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Ap. t. 15:9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. EPÄUSKO KADOTTAA Uskovan teot siis ovat uskon hedekmää, mutta epäuskon hedelmä on synti ja se kadottaa. Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä. Hepr. 3:12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, Jaak. 1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee. Matt 17:19-20 19 Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?" 20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". KAIKKI JOTAK EIVÄT OLE USKONEET - TUOMITAAN 1. Kor. 15:2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista. 2. Tess. 1:10 kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme. 2. Tess. 2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen. Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Armolla kruunattu Antti
Vastaukset 27
- IDENEB
Lainopettajia Jeesus nuhteli sydämettömyydestä, mutta omiaan Jeesus nuhteli epäuskosta!! Matt. 17:20 Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". Matt. 14:31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?" Luuk. 17:5 Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa". 6 Niin Herra sanoi: "Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle silkkiäispuulle: 'Nouse juurinesi ja istuta itsesi mereen', ja se tottelisi teitä. Ensin täytyy olla usko ja teot on sitten vain uskomisen hyvää hedelmää, juu .. Ps. 127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa. Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva. Sak. 4:6 Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: "Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot.
- Tarkk'ampuja
Johanneksen evankeliumi 16. 7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. 8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: 9 synnin, koska he eivät usko minuun; 10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; 11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
- Protest_antti
Jotka Jeesus-nimessä tekevät hyvää, ne saavat armon uskoa Jeesus-nimeen, ennemmin tai myöhemmin, vuorenvarmasti. Mark. 9. luku 38 Johannes sanoi hänelle: "Opettaja, me näimme erään miehen ajavan pahoja henkiä ulos sinun nimessäsi. Me yritimme estää häntä, koska hän ei kuulu meihin." [9:38-41: Luuk. 9:49,50 : Luuk. 9:54] 39 Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö häntä. Eihän yksikään, joka tekee voimateon minun nimessäni, voi heti perään puhua minusta pahaa. 40 Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme. [Matt. 12:30; Luuk. 11:23] 41 Totisesti: joka antaa teille maljallisen vettä sen tähden, että te olette Kristuksen omia, ei jää palkkaansa vaille. [Matt. 10:42 ]
- Siksi nimenomaan epäusko on...
Lainvaatijat väittävät lakiatuntematonta kansaa kirotuksi - Joh. 7:49 Mutta tuo kansa, joka ei lakia tunne, on kirottu." Mutta - Gal. 3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - Joka ei usko Jeesus-nimeen tuon totuuden myötä, se vetää kirouksen ylleen! Mutta joka uskoo, sille luetaan Jeesuksen ansiot hyväksi. Kunhan ei vetäydy pois Krsituksesta. Sillä kirjotettu on myös - Hepr. 10:38 mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
- Laki ja usko
Gal. 3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. - Gal. 3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Gal. 3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee". Lain alla vai armon alla? Jaak 2. 10 Sillä se, joka muuten kaikessa noudattaa lakia mutta rikkoo sitä yhdessä kohdassa, on syypää kaikilta kohdin. [Matt. 5:19; Gal. 3:10] 11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat. 12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25] Vapaus laista tarkottaa sitä, ettei saa tehdä syntiä, mutta mutta tärkeimpänä sydämen asenteena täytyy olla se, että armahtaa toista, niinkuin Kristuskin armahtaa minua itseäni.
- alex-kasi
mutta mihin? Jumalaan (josta Jeesus sanoi että "ainoastaan Jumala on hyvä", oikeudenmyukaisuuteen ja rakkauteen mikä tulee esiin myös Jmalan pelastuksessa.. vai mihin Antti uskot? Ikusesti luomaansa elämää kiduttavaan Jumalaan??? Vai mihin - että Jumalan laki on poistettu? iankaikkinen elämä on mahdollista ILMAN Jumalaakin .. vaikka tulimeressä ??? usko - kyllä mutta ei mihin vain... minun edesmennyt mummoni sanoi viisaasti - ihminen voi uskoa vaikka viinitynnyriin - mutta olet oikeassa siinä että usko pelastaa - MUTTA OIKEA USKO... :)
- että...
Opinkappaleisiin uskomalla mennään taivaaseen,hänen opinkappaleensa on helvetti,ja joka ei usko samalla tavalla,kun hän joutuu helvettiin...yksi sinulta alex puuttuu,ja sen mukana kaikki Kristuksen sisäinen tunteminen.
- ennen kuin innostut
HÄVITYS VÄÄRÄÄN PROFEETTAAN USKOVILLE "Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat. Vihan päivä on se päivä, tuskan ja ahdistuksen päivä, häviön ja hävityksen päivä, pimeyden ja synkeyden päivä, pilven ja sankan sumun päivä, pasunan ja sotahuudon päivä varustettuja kaupunkeja ja korkeita muurinkulmia vastaan. Minä saatan ihmiset ahdistukseen, niin että he kulkevat kuin sokeat, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan. Ja heidän verensä vuodatetaan niinkuin tomu, ja heidän elinnesteensä niinkuin saasta. Eivätkä voi pelastaa heitä heidän hopeansa ja kultansa Herran vihan päivänä: hänen kiivautensa tulessa kuluu koko maa. Sillä lopun, äkkilopun, hän tekee kaikista maan asukkaista."
- uteljas
Joh. 8:24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne." Jesaja 53. mukaisesti, sangen henk.koht. siis, pitää Jeesukseen uskoa ja ilman muuta tämäkin täytyy uskossa omaksua, että Jeesusta tarkoittaa: Jes. 9:6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11] Uskova pelastetaan
- uteljas
Alex tehosekoittaa Raamatun totuudet sekahedelmä- sopaksi. Ja luulee ettei Herra Jeesus kosta hänelle? Vain 1 Herran sana sopii alexiin? Vain tämä ... 1. Tim. 6:4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
- panettelet alexia.
Alex sitävastoin on niitä selkeimpiä TOTUUDEN puolustajia koko palstalla. Alex perustelee aina sanomansa, toisin kuin sinä, jonka ainoa ilo on vain loukata toista ihmistä. Älä alex välitä, Jumala tietää meistä jokaisen ja sinun hyvät työsi eivät jää palkkaa vaille!
- Huomannut*
panettelet alexia. kirjoitti:
Alex sitävastoin on niitä selkeimpiä TOTUUDEN puolustajia koko palstalla. Alex perustelee aina sanomansa, toisin kuin sinä, jonka ainoa ilo on vain loukata toista ihmistä. Älä alex välitä, Jumala tietää meistä jokaisen ja sinun hyvät työsi eivät jää palkkaa vaille!
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. Et sinä kykene löytämään alexilta yhtäkään väittämää, joak olisi yhtäpitävä Suuren Raamatun kanssa! Jos sellainen löytyisi, olisit esittänyt!!
- sinulla on
Huomannut* kirjoitti:
Tit. 3:9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. Et sinä kykene löytämään alexilta yhtäkään väittämää, joak olisi yhtäpitävä Suuren Raamatun kanssa! Jos sellainen löytyisi, olisit esittänyt!!
kaksi rekisteröityä nikkiä ja sitten vielä lisäksi tuo "uteljas", mistä moinen pelleily?
- jpp3
..."pähkinänkuoressa Raamatusta kuin kaksi syntiä, jotka johtavat iankaikkiseen helvettiin: Matt. 12:31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta. Joh. 3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Ja kaikille vastaväittäjille tiedoksi, on kokonaan eri asia, mitä ovat uskon hedelmät. Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Epäuskoisuus Jeesukseen syntien sovittajana on anteeksiantamaton synti, luonnollisesti. Sehän on yhtä kuin ei ota pelastavaa lahjaa vastaan. Toinen on Pyhäh Hengen pilkka, sillä sekin on armolahjan maahan polkemista. Tarkkaan ottaen Jeesus opettaa Hengen pilkkaamista olevan se, että sanotaan saatanan työksi synneistä ja sairauksista päästämistä ... He sanoivat että Jeesus parantaa riivaajain päämiehen voimalla. Siihen Jeesus vastaa toteamalla, että sellaiset väitteet ovat Hengen pilkkaamista ja anteeksiantamatonta. Matt 12:29-32 29 "Kuinka kukaan voi tunkeutua väkevän miehen taloon ja ryöstää hänen tavaroitaan, ellei ensin sido häntä? Vasta sitten hän voi ryöstää talon ja tavarat. 30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa. [Mark. 9:40; Luuk. 9:50] 31 "Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta. [Hepr. 10:28,29] 32 Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa. [Luuk. 23:34; 1. Tim. 1:13] Ei miljardinkaan vuoden jälkeen anteeksi anneta Hengen pilkkaamista. Hengen pilkkaa on Hengen voiman väittäminen saatanan voimaksi. Luonnollisesti, sillä jos tapat Hengen, mtien Henki sinut eläväksi tekee. Mutta Jeesus tuli tapettavaksi ja herjattavaksi. MIKSI SAATANA AJAISI SAIRAUKSIA ULOS ? Matt. 9:34 Mutta fariseukset sanoivat: "Riivaajain päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla". 25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä. 26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä? Luuk. 11:15 Mutta muutamat heistä sanoivat: "Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia". Kadotukseen johtava synti täten on se, ettei uskota Jumalan Poikaan, vaan halveksitaan Jumalan voimaa, Pyhää Henkeä, jonka Isä on lähettänyt Jeesuksen nimessä olemaan kanssamme. Joak ei ole Jeesuksen puolella, hän pilkkaa armon henkeä, Pyhää Henkeä. Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. JUMALAN VALTAKUNTA EI OLE SANOISSA VAAN VOIMASSA Sen vuoksi ei Jumala hermostu ollenkaan herjaavista sanoista, mutta Hengen voiman herja on Jumalan voiman pilkkaamista, eikä anteesi anneta. Mark. 12:24 Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Luuk. 8:46 Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että voimaa lähti minusta". Luuk. 10:19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. EI SANAT MITÄÄN VAAN VOIMA 1. Kor. 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa. Ef. 6:10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Kol. 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
- e.k-i
Lempiväittämiä on,että monet kyllä puhuvat uskosta,mutta ei ole sama mihin uskoo?...olen samaa mieltä...mutta alex-kasihan uskoo,että miten uskomme helvetti-opin on pelastava,tai kadottava kysymys...a-kasihan itse uskoo väärin...ei raamatusta löydy kasin oppia...vaan usko Jeesukseen ratkaisee kohtalomme...eikä siinäkään järjellinen usko...vaan se onko Jeesus otettu sydämeen asumaan..jokainen itse ratkaisee sen asian.
- IDENEB
e.k-i kirjoitti:
Lempiväittämiä on,että monet kyllä puhuvat uskosta,mutta ei ole sama mihin uskoo?...olen samaa mieltä...mutta alex-kasihan uskoo,että miten uskomme helvetti-opin on pelastava,tai kadottava kysymys...a-kasihan itse uskoo väärin...ei raamatusta löydy kasin oppia...vaan usko Jeesukseen ratkaisee kohtalomme...eikä siinäkään järjellinen usko...vaan se onko Jeesus otettu sydämeen asumaan..jokainen itse ratkaisee sen asian.
Alexhan tosiaan koettaa jakaa krsitityt helvettiin ja taivaaseen. Ei-adventistit helvettiin - koska eivät tee helvettiä olemattomaksi - ja advarit taivaaseen. Tai siis ikuisesti Maan päällä elämään. Kunhan saatana ensin on täällä huseerannut tuhannen vuotta ja autioittanut kainen. Voe voe voe.
- Puhuu voiman sanoja
- Tarkk'ampuja
Mieliaiheessankin, helvettikysymyksessä, alexin pasuuna pihahtelee vain riitasointuja! Kuinka ihmeessä hän on voinut imaista pasuunaansa sirkkaiitat aj hirvakset? """ Mikä erottaa ? Kirjoittanut: alex-kasi 24.4.2009 klo 23.40 - Omasta puolestani olen tullut siihen tulokseen että että SUURIN ASIA mikä voi erottaa kaksi kristittyä toisistaan on jos toinen uskoo omaan kuolemattomuuteen erossa Jumalastakin mutta toinen ei - MIKSI ? ajattelen näin? - Siksi tämä on suurin asia joka erottaa kristityt toisistaan se jakaa meidät kahtia aika selvästi - olen usein ajatellut itsekseni "onko tämä pelastus kysymys" - rehellisesti sanoen - voisi ollakin.. en väitä ette ON - mutta en väitä myöskään ettei ole .. alex """ En sano niin, enkä sano näin! Kunhan vain piinaan! Ja vihjailen sitä sun tätä. Että on otsaa alexilla, vaan ei moraalilakia! 1. Kor. 14:8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Suureen taisteluun lopunajassa ei alexin pasuunan johdolla voi valmistautua yksikään hirvas tai sirkka-iita, vaikka kuinka sitä janoaisivat. Helvettikysymys ei ratkea alexin johdolla.
Matt. 14:31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?" Koko stoori ... Jeesus näyttää mallia uskon siemenen voimasta. Pietari ei heti oppintu, mutta tiedämme hänen oppineen sittemmin luottamaan Jeesuksen sanoihin ja olemaan katsomatta vellovaa maailman merta. Jeesus kävelee veden päällä - Matt 14:22- 22 Heti sen jälkeen Jeesus käski opetuslasten nousta veneeseen ja mennä vastarannalle edeltäkäsin, sillä aikaa kun hän lähettäisi väen pois. [14:22-33: Mark. 6:45-52; Joh. 6:16-21] 23 Kun ihmiset olivat lähteneet, hän nousi vuorelle rukoillakseen yksinäisyydessä. Illan tultua hän oli siellä yksin. [Luuk. 6:12] 24 Vene oli jo hyvän matkan* päässä rannasta ja ponnisteli aallokossa vastatuuleen. [Alkutekstissä "monen stadionin". Stadion on kreikkalainen pituusmitta, 192 metriä.] 25 Neljännen yövartion* aikaan Jeesus tuli opetuslapsia kohti kävellen vettä pitkin. [Roomalaisen käytännön mukaan yö jaettiin neljään kolmituntiseen vartioon. Neljäs yövartio oli noin kello 3--6 aamulla.] [Job 9:8] 26 Kun he näkivät hänen kävelevän järven aalloilla, he säikähtivät ja huusivat pelosta, sillä he luulivat näkevänsä aaveen. [Luuk. 24:37] 27 Mutta samassa Jeesus jo puhui heille: "Pysykää rauhallisina, minä tässä olen. Älkää pelätkö." 28 Silloin Pietari sanoi hänelle: "Herra, jos se olet sinä, niin käske minun tulla luoksesi vettä pitkin." 29 "Tule!" sanoi Jeesus. Pietari astui veneestä ja käveli vettä pitkin Jeesuksen luo. 30 Mutta huomatessaan, miten rajusti tuuli, hän pelästyi ja alkoi vajota. "Herra, pelasta minut!" hän huusi. [Matt. 8:25,26] 31 Jeesus ojensi heti kätensä, tarttui häneen ja sanoi: "Vähäinenpä on uskosi! Miksi aloit epäillä?" 32 Kun he olivat nousseet veneeseen, tuuli tyyntyi. 33 Ja kaikki, jotka veneessä olivat, polvistuivat hänen eteensä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika." [Matt. 16:16] Jeesus tyynnyttää niin meren kuin sydämemmekin. Voiman ja uudistumsien kevättä toivottaen! Antti
- Protest_antti
Matt. 14:36 He pyysivät saada edes koskettaa hänen viittansa tupsua, ja kaikki, jotka sitä koskettivat, parantuivat. [Matt. 9:20 ] Ap. t. 19:12 niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle, ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois. Näppärää! Ei voida syytellä Jeesusta ja uskovia, vaan vain hikisiä liinoja voidaan syyttää sairaiden parantamisesta sekä vaatteiden ulokkeita. Laittakaapa uskovat rönsyileviä kevätvaatteita päälle!
- Ei-adventisti
Teot käydään läpi tietysti ja tuomitaan ja hävetään. Mutta ensin on ylösnousemus uskon tai epäuskon perusteella. Eri aikoihinhan ne ylösnousemukset on. Jos Jeesusta on uskóminen. Mutta tekojen arviointi on samanaikaisesti. Sydänten punnitsemisesta on kyse eikä tekojen! Matt. 25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; Matt. 25. 42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; 43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.' Uskon puolesta
- Heräämisestä ja kadotustuom...
Paatumus päättyy Tuonelassa? Ei synneissään saa lepoa milloinkaan. VAin Jeesus vapauttaa tunnon. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043646787
- Veli Herrassa
Heräämisestä ja kadotustuom... kirjoitti:
Paatumus päättyy Tuonelassa? Ei synneissään saa lepoa milloinkaan. VAin Jeesus vapauttaa tunnon. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043646787
"" Lopuksi kuitenkin kaikki jumalattomat tuhotaan, he ovat kuin oljenkorsia ja palavat, niin ettei heistä jää juurta, eikä oksaa, vaan he tulevat tomuksi jalkojemme alle. "" Sirkka-Iita Room. 3:4 Pois se! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoissasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään". Voisimme tietysti ajatella inhimillisesti ja laskea, että esim. Aadolf H:n rangaistus olisi 20 vuotta kertaa 6 miljoonaa. Mutta iankaikkisuduen puolellahan ei ole rangaistuksen pituudella eroa, vaan kovuudella! Jeesus sanoi että ihmiselle mitataan sillä mitalal, jolla ihminen itse on mitannut. Ajasta ei ole kysymys lainkaan vaan laadusta. Jumaaln oikeudenmukaisuus vaatii kovaa rangaistusta niille, joille ei armo kelpaa ja ovat paljon rikkoneet. Vähänkin rikkonut joutuu tietysti oikeudenmukaisesti kadotukseen, jos katumnus ja armo ei kelpaa. Hyväntekijä tai erakkona vailla syntiä lähimmäistä vastaan tekemätönkin saa rangaistuksen siitä, ettei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Ei pahalla, mutta toteaisin Sirkka-Iitalle, että jos koko totuus olisi siinä, että tekojen mukaan, niin hyvää tekemällä ilman uskoa voisi pelastua. Kun ei ole sellaisia tekoja, joista rangaistaan. Mutta uskosta osattomuudesta eli uskottomuudesta Jumala rankaisee. Vaikka me viheliäiset ihmiset sanoisimme mitä tahansa muuta! Herrassa
- Siellä missä Jumalan lakia ...
Esim. muslimeilla on kuolemanrangaistus, niin että varsinkin kristinuskoon kääntynyt perheenjäsen on velvollisuus tappaa. Kiitos Jumalalle, että kaikki muslimiperheet eivät matki entisaikojen lakia. Ihmiset tyytyvät ankarissa tapauksissa yleensä elinkautiseen, 20 v. ja sitäkin lyhennetään. Mutta Jumala tuomitsee vastaa ihmsien kuollessa luonnollisesti pois katoavaisuudesta katoamattomuuden puolelle. Ja rangaistus on enemmän tai vähemmän ankara. Raamattu ei tunne eri pituisia iankaikkisuuksia.
- Protest_antti
"" Hän tekee päätöksiään ja ne ovat taatusti Jumalan mittapuulla oikeudenmukaisia, mutta ovatko ne meidän ihmisten mittapuulla. (Vrt: Jumala laittaa meidät syömään ahdistuksessamme omat lapsemme). "" Eivät Adam ja Eva suinkaan maatuneet, vaan alkoivat omassatunnossaan kokea syyllisyyttä vääristä teoista. 1. Moos. 3:5 vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan". Oppi ihminen sitten paaduttamaan itsensä niin, että Jumala saattoi laittaa heidät jopa syömään omia lapsiaan, kuten Bushmanni viittasi. III Mooses 26. 27 Ja jos te ette vielä sittenkään kuule minua, vaan yhä käytte minua vastaan, 28 niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 29 Ja te syötte poikienne lihaa, ja tyttärienne lihaa te syötte. Kuka tahansa ihminen sanoisi, että hyi Jumala. Silti Jumala tunnustaa vihansa ja kostonsa. Yhäkö intämme, ettei Jumala saa rangaista pahoja iankaisesta iankaikkiseen?
- Sielulle vahinkoa alex, vaa...
Matt. 16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Mark. 8:36 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Saatana voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa tulijärveen, jos ei armo Kristuksessa kelpaa! Matt. 10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493