Vero-% Ahvenanmaalla ?

ja vi kan

Mikäköhän logiikka siinä on, että Ahvenanmaalle kärrätään tukirahaa mantereelta, mutta sitten Maarianhaminan, Hammarlandin ja Lemlandin kunnallisveroprosentit ovat maan pienimpiä (16,5) ?

12

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Svenno racism

      Lissabon sopimus on törkein rikos sitten hitlerin illuminaatti politiikan, jota EU nyt jatkaa vapaamuurareineen tai satanisteineen? suomalaiset tuhotaan- se logiikka? olemme apinoita eurooppalaisille valtapiireille? RKP-KGB on pantu asialle- jopa tätä keskustelua myöten? http://www.youtube.com/watch?v=vTLFS21_zZk

    • Johtuisikohan sellaisesta yksinkertaisesta asiasta, että Ahvenanmaalla kunnat eivät vastaa terveydenhoidosta? Maakuntahallitus kustantaa niin perus- kuin erikoissairaanhoidon.

    • ihan ymmärrettävää

      koska mannersuomalainen maksaa puuttuvan osan jolloin ahvenan veroprosentti voidaan pitää alhaisena. Eikös Helsingin ja Maarianhaminan välillä ole tehostettua rahansiirtoa joka on yhdensuuntaista siis kapsäkkikaupalla rahaa Maarianhaminaan.

      • Tapio.Rautalapio

        "ihan ymmärrettävää 3.5.2009 klo 21.40    koska mannersuomalainen maksaa puuttuvan osan jolloin ahvenan veroprosentti voidaan pitää alhaisena." Eikös tuosta Ahvennaisen viestistä jo selvinnyt miksi kunnallisveroprosentti on alhainen? Syynä on se, että Ahvenanmaalla terveydenhoito ei kuulu kunnille, vaan maakuntahallitukselle.


      • mistä rahat?
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "ihan ymmärrettävää 3.5.2009 klo 21.40    koska mannersuomalainen maksaa puuttuvan osan jolloin ahvenan veroprosentti voidaan pitää alhaisena." Eikös tuosta Ahvennaisen viestistä jo selvinnyt miksi kunnallisveroprosentti on alhainen? Syynä on se, että Ahvenanmaalla terveydenhoito ei kuulu kunnille, vaan maakuntahallitukselle.

        Mistä maakuntahallitus sitten sen rahan ottaa terveydenhoitoa varten? Manner-Suomestako?


      • Tapio.Rautalapio
        mistä rahat? kirjoitti:

        Mistä maakuntahallitus sitten sen rahan ottaa terveydenhoitoa varten? Manner-Suomestako?

        Veroista. Valtio kerää verot Ahvenanmaalta ja antaa sitten rahaa maakuntahallitukselle.


      • kysymys lapiolle ja kaikille
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "ihan ymmärrettävää 3.5.2009 klo 21.40    koska mannersuomalainen maksaa puuttuvan osan jolloin ahvenan veroprosentti voidaan pitää alhaisena." Eikös tuosta Ahvennaisen viestistä jo selvinnyt miksi kunnallisveroprosentti on alhainen? Syynä on se, että Ahvenanmaalla terveydenhoito ei kuulu kunnille, vaan maakuntahallitukselle.

        muille sönköille ja änkyille?


      • mistä rahat?
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        Veroista. Valtio kerää verot Ahvenanmaalta ja antaa sitten rahaa maakuntahallitukselle.

        Ahvenanmaalta kerättyjen verotulojen lisäksi Ahvenanmaa saa ylimääräistä tukea valtiolta. Onko tämä reilua peliä, että terveydenhoitoa hoitaa maakuntahallitus, jota tuetaan mantereelta käsin, jotta kuntien veroprosentit voitaisiin pitää alhaisina? Tätä ei rehellinen suomalainen nyt ihan ymmärrä.


      • suoraan
        Tapio.Rautalapio kirjoitti:

        "ihan ymmärrettävää 3.5.2009 klo 21.40    koska mannersuomalainen maksaa puuttuvan osan jolloin ahvenan veroprosentti voidaan pitää alhaisena." Eikös tuosta Ahvennaisen viestistä jo selvinnyt miksi kunnallisveroprosentti on alhainen? Syynä on se, että Ahvenanmaalla terveydenhoito ei kuulu kunnille, vaan maakuntahallitukselle.

        maakuntahallitukselle.


    • naurun asia muualla

      suomessa ja jopa ulkomailla. Emä maa maksaa 00 landia haaskaa. Kysynkin pidättekö 00 landian verotusta oikeuden mukaisena, ja tai 00 landiaa över huvud taget?

      • verot ja etuoikeus

        Olisiko nyt sanottava niin, että maamme valtiovaltaa narutetaan suomenruotsalaisten toimesta ja härskisti.


      • verot ja etuoikeus kirjoitti:

        Olisiko nyt sanottava niin, että maamme valtiovaltaa narutetaan suomenruotsalaisten toimesta ja härskisti.

        Eli ahvenanmaalaisten pitää maksaa veroja mantereelle, mutta mitään ei kuulu saada takaisin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe