paperittomat villakoirat..

hauskaa...

Tämä on aikamoinen oravanpyörä. olen tutkiskellut, kun paljon myynnissä paperittomia villakoiranpentuja, ja niistä vaahdotaan, ettei niitä saisi ostaa. No miksikä ei? No sen vuoksi, että kun on paperillisiakin. No mutta kun katselee eri kasvattajien sivuja, kukaan ei myy perheeseen jossa alle kouluikäisiä lapsia??! Monissa perheissä koirat kuuluneet perheeseen lasten ohella, on näitä koiraharrastajaperheitä. No mistäpä muualta tulisi sitten hankittua villakoira, kuin paperittomien myyjältä! Eli saisi lopettaa nämä ruikutukset "ostakaa vain paperikoiria", koska niitä ei myydä lapsiperheisiin! Hyvä kun myydään paperittomia villakoiria, saavat lapsiperheetkin nauttia villakoiristaan!! ja kyllä, mekin maksettaisiin täysihinta ja kerralla paperillisesta jos sellaisen vain saisi.. kumma kun muunrotuisen pienemmän paperillisen on saanut kun on "lapsia" ja vielä näyttelyissäkin ahkerasti käyty..hui

54

12421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miako008

      mistäköhän sitten hoitokoirani (lapsi)perhe on saanut paperillisen koiransa, kun kerran kukaan ei niitä lapsiperheisiin myy? Ainoa syy, miksei kannata ostaa paperitonta, ei ole se, että kun niin paperillisiakin on, kyse ei ihan oikeasti ole mistään kasvattajien pyörittämästä monopolista. http://pentutehtailu.kissakala.com/paperiton.htm

      • epskula

        villakoirat on tosi pieniä, ja niiten päälle astuu todella helposti. lapset saattaa vaikka horjahtaa päälle, ja sitten menee luita poikki heti. pienet koirat on nii hentoja, ja mitä oon ite ainaki huomannu nii pienistä lapsista ei hirveesti ainakaan meijän ja tuttujen koirat välitä. sit ne pienet on kokoajan koiran perässä ja silittelee sitä koiraa.. ku ne ei oikeen tajua et miten niitenkaa pitää olla....... meillä ainaki koira murisee ja juoksee karkuun..


      • pyrtsy...

        olipa kerran Pyry.paperiton keskikokoinen villakoira.Pyry tuli meille 13viikkoisena pikkupallerona.Oli oikein terve ja kiltti koira.Eli 17v7kk,huomenna on kuukausi lähtö päivästä.On niin ikävä ja tyhjä olo ,itkettää..Haluaisin uuden pennun kun sais jostain kohtuu hintaisen ja terveen pennun,papereista viis,en halua näytttelykapinetta vaan kaverin ,tosi uskollisen ystävän,nyt mielummin pienemmän,kun on jo ikää itselläkin jaksaisin paremmin nostella ja hoitaa.Pyry oli punaruskea ja se oli tosi kihara turkkinen ja söpö.


      • lovetube
        epskula kirjoitti:

        villakoirat on tosi pieniä, ja niiten päälle astuu todella helposti. lapset saattaa vaikka horjahtaa päälle, ja sitten menee luita poikki heti. pienet koirat on nii hentoja, ja mitä oon ite ainaki huomannu nii pienistä lapsista ei hirveesti ainakaan meijän ja tuttujen koirat välitä. sit ne pienet on kokoajan koiran perässä ja silittelee sitä koiraa.. ku ne ei oikeen tajua et miten niitenkaa pitää olla....... meillä ainaki koira murisee ja juoksee karkuun..

        ei kyllä varmasti astu .. sekotat nyt chihuauan ja ison öpön villakoiran .. siis aika ison.....


      • Anonyymi
        epskula kirjoitti:

        villakoirat on tosi pieniä, ja niiten päälle astuu todella helposti. lapset saattaa vaikka horjahtaa päälle, ja sitten menee luita poikki heti. pienet koirat on nii hentoja, ja mitä oon ite ainaki huomannu nii pienistä lapsista ei hirveesti ainakaan meijän ja tuttujen koirat välitä. sit ne pienet on kokoajan koiran perässä ja silittelee sitä koiraa.. ku ne ei oikeen tajua et miten niitenkaa pitää olla....... meillä ainaki koira murisee ja juoksee karkuun..

        Kysyn miksi ottaisit pienen villakoiran?
        Ottakaa isokokoinen villakoira tai joku muu rotu. Viititkin kirjoittaa typerää kun näkeään
        ymmärrä koirista mitään.
        Ei tommoiseen kotiin tarvitse ajatella pientä koiraa. Hävetkää!!!!???


    • kahden omistajana
    • alle arvostelun

      Tais olla alottajalla tapahtumaköyhä vappu. Jokainen joka ostaa paperittoman niin sanotusti rotupuhtaan koiran, tukee ostollaan laitonta koirankauppaa.

      • pohjanoteeraus tai jopa alle

        Tais olla sulla tapahtumaköyhä kevät. Paperittomuus ei sentään ole laissa säädetty, vaikka te rotukoiria kasvattavat välillä tunnutte niin luulevan.


      • aloittajaa.
        pohjanoteeraus tai jopa alle kirjoitti:

        Tais olla sulla tapahtumaköyhä kevät. Paperittomuus ei sentään ole laissa säädetty, vaikka te rotukoiria kasvattavat välillä tunnutte niin luulevan.

        Minulla on ollut useita koiria ja on isovillakoira tällä hetkellä. Halusimme joukkoomme pienemmän villakoiran mutta luovuimme toivosta. Oli niin työn ja tuskan kanssa päästä edes varasijalle pienen villakoiran saamisessa. Jotkut ei anna isovillakoiran kaveriksikaan pientä koiraa. No kun kasvattajilla on varaa valita niin minkäs teet. Ei auta vaikka oma koirani on hyvin koulutettu. Mutta sitten ne paperittomat koirat. Ainakin tutun koira on hmm hieman ruma. Epäilee itsekin, ettei ole ihan puhdas villakoira vaan jonkin sortin sekoitus. Turkki on heikkolaatuinen ja aina huonon näköinen. Ei voi tietää kun ei ole papereita. Epilepsiaa ei noilla paperittomilla juuri tutkita. Kurja sairaus kun omalle kohdalle osuu. Polvivaivat jää myös tutkimatta.


      • juurikin..
        aloittajaa. kirjoitti:

        Minulla on ollut useita koiria ja on isovillakoira tällä hetkellä. Halusimme joukkoomme pienemmän villakoiran mutta luovuimme toivosta. Oli niin työn ja tuskan kanssa päästä edes varasijalle pienen villakoiran saamisessa. Jotkut ei anna isovillakoiran kaveriksikaan pientä koiraa. No kun kasvattajilla on varaa valita niin minkäs teet. Ei auta vaikka oma koirani on hyvin koulutettu. Mutta sitten ne paperittomat koirat. Ainakin tutun koira on hmm hieman ruma. Epäilee itsekin, ettei ole ihan puhdas villakoira vaan jonkin sortin sekoitus. Turkki on heikkolaatuinen ja aina huonon näköinen. Ei voi tietää kun ei ole papereita. Epilepsiaa ei noilla paperittomilla juuri tutkita. Kurja sairaus kun omalle kohdalle osuu. Polvivaivat jää myös tutkimatta.

        käykääpäs vilkaisemassa kasvattajien sivuja, eivät myy koiria lapsiperheisiin, tuskin vaikuttaa sekään että perheessä aina harrastettu koiria, ja lapset kasvaneet niiden kanssa. on jotenkin ihmisarvoa hieman alentavaa kun joutuisi "kerjätä" saada ostaa paperillisen villakoiran, kun monen muun pienen rodun todennäköisesti saisi lapsiperheeseen. se tässä vaan on pointtina, että niinkauan kuin tätä peliä pelataan, ettei myydä pieniä villakoiria edes harrastajaperheisiin sen vuoksi että niissä on myös lapsia, niin juuri niinkauan todennäköisesti rehottaa paperittomien villakoirien kauppa.. ja hyvä niin!!


      • fix-rekattu
        juurikin.. kirjoitti:

        käykääpäs vilkaisemassa kasvattajien sivuja, eivät myy koiria lapsiperheisiin, tuskin vaikuttaa sekään että perheessä aina harrastettu koiria, ja lapset kasvaneet niiden kanssa. on jotenkin ihmisarvoa hieman alentavaa kun joutuisi "kerjätä" saada ostaa paperillisen villakoiran, kun monen muun pienen rodun todennäköisesti saisi lapsiperheeseen. se tässä vaan on pointtina, että niinkauan kuin tätä peliä pelataan, ettei myydä pieniä villakoiria edes harrastajaperheisiin sen vuoksi että niissä on myös lapsia, niin juuri niinkauan todennäköisesti rehottaa paperittomien villakoirien kauppa.. ja hyvä niin!!

        olen ostanut (puoliksi lopulta säälistä) kääpiörotuisen koiranpennun kasvattajalta, jolla on aina pentuja, siis ROTUKOIRAN pentuja kaupan ja olot siellä kasvattajan luona hyvinkin arveluttavat suuren koira-määrän vuoksi. jalostus-netissä kaikki näyttää siistiltä ja hyväntavan mukaiselta, narttujen pennutusväli on 2 vuotta, jne. tämä kaikki on toki mahdollista, kun omistaa tarpeeksi monta koiraa... sitten olen ostanut koiranpennun (sekarotuisen) lehti-ilmoituksen perusteella, ihmiseltä, joka ei taatusti harrasta koirien kasvatusta. rotu-pennun "kodissa" haisi pissa ja koirien haukuntaa kuului jokaisen suljetun oven takaa. sekarotuisen pennun "kotona" tuoksui raikkaalle, pennut kasvoivat perheen keskellä, saaden ihmis-kontakteja jo pienenä. kumpi mielestänne onkaan pentu-tehtailija...


      • vanhempi hoitajatar
        fix-rekattu kirjoitti:

        olen ostanut (puoliksi lopulta säälistä) kääpiörotuisen koiranpennun kasvattajalta, jolla on aina pentuja, siis ROTUKOIRAN pentuja kaupan ja olot siellä kasvattajan luona hyvinkin arveluttavat suuren koira-määrän vuoksi. jalostus-netissä kaikki näyttää siistiltä ja hyväntavan mukaiselta, narttujen pennutusväli on 2 vuotta, jne. tämä kaikki on toki mahdollista, kun omistaa tarpeeksi monta koiraa... sitten olen ostanut koiranpennun (sekarotuisen) lehti-ilmoituksen perusteella, ihmiseltä, joka ei taatusti harrasta koirien kasvatusta. rotu-pennun "kodissa" haisi pissa ja koirien haukuntaa kuului jokaisen suljetun oven takaa. sekarotuisen pennun "kotona" tuoksui raikkaalle, pennut kasvoivat perheen keskellä, saaden ihmis-kontakteja jo pienenä. kumpi mielestänne onkaan pentu-tehtailija...

        Siis menee,mutta moni valitsee kuitenkin sen paperillisen ostoksensa vaikka se olisi yltä päältä pask..sa.Kunhan on sit paperillinen koira millä ylvästellä ns seropien joukossa,joilta puuttuu paperit.Olen huomannut että kääpiörotuiset paperittomat koirat ovat yleensä niitä parhaimman näköisiä siis puhdasrotusempia ja ylväämpiä yksilöitä.Kuin nuo ns sataan kertaan astutetut.


      • Miako008
        fix-rekattu kirjoitti:

        olen ostanut (puoliksi lopulta säälistä) kääpiörotuisen koiranpennun kasvattajalta, jolla on aina pentuja, siis ROTUKOIRAN pentuja kaupan ja olot siellä kasvattajan luona hyvinkin arveluttavat suuren koira-määrän vuoksi. jalostus-netissä kaikki näyttää siistiltä ja hyväntavan mukaiselta, narttujen pennutusväli on 2 vuotta, jne. tämä kaikki on toki mahdollista, kun omistaa tarpeeksi monta koiraa... sitten olen ostanut koiranpennun (sekarotuisen) lehti-ilmoituksen perusteella, ihmiseltä, joka ei taatusti harrasta koirien kasvatusta. rotu-pennun "kodissa" haisi pissa ja koirien haukuntaa kuului jokaisen suljetun oven takaa. sekarotuisen pennun "kotona" tuoksui raikkaalle, pennut kasvoivat perheen keskellä, saaden ihmis-kontakteja jo pienenä. kumpi mielestänne onkaan pentu-tehtailija...

        ihmisryhmässä on aina muutama, jolla ei ole kaikki kohdallaan.


      • lulla06
        pohjanoteeraus tai jopa alle kirjoitti:

        Tais olla sulla tapahtumaköyhä kevät. Paperittomuus ei sentään ole laissa säädetty, vaikka te rotukoiria kasvattavat välillä tunnutte niin luulevan.

        Minä ostin paperittoman villakoiranpennun 3v sitten ja en kyllä ole katunut. Aivan ihana tyyppi ja terve kuin mikä. Nyt sitten olenkin harkinnut pentujen teettämistä nartullani. Nämä keskustelut papereista vaan pelottavat. Ihan kuin olisin tekemässä jotain laitonta. Onko tämä nyt vähän mennyt liiallisuuksiin...


      • tekemässä laitonta
        lulla06 kirjoitti:

        Minä ostin paperittoman villakoiranpennun 3v sitten ja en kyllä ole katunut. Aivan ihana tyyppi ja terve kuin mikä. Nyt sitten olenkin harkinnut pentujen teettämistä nartullani. Nämä keskustelut papereista vaan pelottavat. Ihan kuin olisin tekemässä jotain laitonta. Onko tämä nyt vähän mennyt liiallisuuksiin...

        kunhan vain pidät hinnan kohtuullisena! Paperiton koira ei ole rotukoiran hintainen. Jos yrität hyötyä rahallisesti, voidaan toimintasi tietyissä mittakaavoissa lukea pentutehtailuksi. Ihana tyyppi ja terveys, todistettu luonnetesteillä tai lääkärissä? On minullakin ollut elämäni aikana terveitä ja loistavia koiria, mutta en siltikään pentuja ole niillä tehnyt. Ai miksikö? No koska en tiedä pentujen teettämisestä hölkäsen pöläystä, ja olen varma, ettei narttuni niitä pentuja olisi halunneetkaan.


      • ????????

        Kyllä olette hienosti kennelliiton manipuloimia kun luulette raukat, että kennelliitto säätää lait koirie koskevan kaupan suhteen. Muistutus tässä, että mikään koirien kasvatus, sekarotuistenkaan ei ole rikos niin kauan kun koiria kohdellaan eläinsuojelulain mukaisesti. Ei ole minkään sortin rikos kasvattaa ja myydä koiria ilman papereita, kunhan ei valehtele, että niille saisi paperit jossain vaiheessa myöhemmin.Siinä tapauksessa kyseessä on huijaus. Eläinten kasvatus ja myynti on aivan sallittua ja hyväksyttyä yritystoimintaa, kunhan muistaa maksella verot myynneistään, niin kuin kaikessa muussakin yrittämisessä. Toisaalta kuinka moni kotiparturi esim. laittaa jokaisen käteisellä maksetun leikkuunsa kirjanpitoon?


      • koirasi olevan
        lulla06 kirjoitti:

        Minä ostin paperittoman villakoiranpennun 3v sitten ja en kyllä ole katunut. Aivan ihana tyyppi ja terve kuin mikä. Nyt sitten olenkin harkinnut pentujen teettämistä nartullani. Nämä keskustelut papereista vaan pelottavat. Ihan kuin olisin tekemässä jotain laitonta. Onko tämä nyt vähän mennyt liiallisuuksiin...

        terve, niin olet varmaan tutkituttanut koirasi polvet ja silmät eläinlääkärillä ja käynyt luonnetestissä???


      • mielestäsi
        koirasi olevan kirjoitti:

        terve, niin olet varmaan tutkituttanut koirasi polvet ja silmät eläinlääkärillä ja käynyt luonnetestissä???

        koiran terveeksi todistamiseen polvien ja silmien tutkimus?


      • höö!
        juurikin.. kirjoitti:

        käykääpäs vilkaisemassa kasvattajien sivuja, eivät myy koiria lapsiperheisiin, tuskin vaikuttaa sekään että perheessä aina harrastettu koiria, ja lapset kasvaneet niiden kanssa. on jotenkin ihmisarvoa hieman alentavaa kun joutuisi "kerjätä" saada ostaa paperillisen villakoiran, kun monen muun pienen rodun todennäköisesti saisi lapsiperheeseen. se tässä vaan on pointtina, että niinkauan kuin tätä peliä pelataan, ettei myydä pieniä villakoiria edes harrastajaperheisiin sen vuoksi että niissä on myös lapsia, niin juuri niinkauan todennäköisesti rehottaa paperittomien villakoirien kauppa.. ja hyvä niin!!

        Kyllä löytyy niitäkin jotka myy lapsiperheisiin. Todennäköisesti kasvattajat pitävät sinua muuten sopimattomana saamaan villakoiraa, mutta eivät kehtaa sanoa sitä suoraan.


    • kuitenkin

      Kyllä tuolla on käytännönkin merkitystä perinnöllisten sairauksien osalta. Kääpiövillakoirilla on riskinä esimerkiksi sokeutuminen vanhemmalla iällä, perinnöllisistä syistä johtuen. Täälläkin päin asustaa eräs ulkomailta paperittomana tuotu kääpiövillakoira, joka nykyään liikkuu lähinnä haju- ja kuuloaistinsa varassa, kun on kokonaan sokea.

      • auhauh

        On ollut 2paperillista villakoira suomesta,yks tuli 2v.sokeaksi,toisella menivat jalat pois.Nyt on 2 tuontikoira,5-7 v.,ei papereita,ei sairauksia!Sorry jos luokkaisin jota-kuta.


      • mikä ihmisiä vaivaa?
        auhauh kirjoitti:

        On ollut 2paperillista villakoira suomesta,yks tuli 2v.sokeaksi,toisella menivat jalat pois.Nyt on 2 tuontikoira,5-7 v.,ei papereita,ei sairauksia!Sorry jos luokkaisin jota-kuta.

        Koiranpennun osto on aina sattuman kauppaa, et ikinä voi tietää kuinka terveen koiran loppujen lopuksi saat. Pentuja joita ei rekisteröidä, on jotakin hämärää taustalla, tämä ei välttämättä liity mitenkään terveyteen. Myöskään paperit eivät automaattisesti takaa tervettä pentua.
        Kasvattajia on monenlaisia, ja niistä pitää valita se itselleen sopivin. Esimerkiksi itse suosin pieniä kotikenneleitä, joissa asiat hoidetaan kunnolla, ei rahasta, mutta pennut rekisteröidään, sillä rotu on heille rakas. Ikinä en ole joutunut pettymään, enkä miettimään, olenko kannattanut jotakin arveluttavaa toimintaa, kun olen "sortunut" paperittomaan. Äärimmäisen tärkeää on suvun tutkitut vanhemmat, luonnetestatut ja ominsilmin todetut iloiset ja reippaat vanhemmat. Ilman papereita en voi saada tästä mustaa valkoisena, on luotettava vain myyjän sanaan.

        Rehellisesti sanoen, voin hommata paperittoman pennun, mikäli se myytäisiin puhtaasti sekarotuisena. Henkilö, joka kaupittelee paperittomia rotukoiria lähes samalla hinnalla kuin paperillisia on jotenkin hämärä.

        Lisään vielä, että hyvin hoidetusta ja kasvatetusta, tutkituista vanhemmista, sopivasta yhdistelmästä teetetystä sekarotuisesta, olen valmis maksamaan rotukoiran hinnan. Harmi vain, että tälläisiä on hyvin hyvin harvassa. Suurin osa on tavallisia ihmisiä, jotka ovat enempiä miettimättä päätyneet teettämään pennut naapurin erkin koiran kanssa, kun oma mussukka haluaa kokea äitiyden ilon! Jessus!

        Enkä muutenkaan ymmärrä, mikä kiire ihmisillä on koiran hankintaan? Täällä valitellaan, kun ollaan oltu yhteydessä rotukoiran kasvattajaan, jonka koiria pidetään hämärissä oloissa.. Mitä muuta voit odottaa, jos olet ilmoitellut haluavasti koiran ties missä nettipalstoilla ja kauppojen seinillä. Kyllä se homma on ostajalla, etsiä se hyvä kasvattaja ja hyvä yhdistelmä. Ottaa yhteyttä ja kysyä vieläkö pentuja vapaana. Kaikki pitäisi nykyään tuoda ihmisille nenän eteen, jopa koiratkin.. Itse mitään vaivaa ei haluta nähdä. Pääasiaha on saada vain lemmikki kotiin ja mahdollisimman äkkiä! Ja mitä me papereillä, kun ei me näyttelyitä.. Kotikoiraa vaan, mitä se papereilla, kaulassako kantelee.. todella raivostuttavaa!

        Tottahan toki siihen paperittomaan on helppo sortua, kun niitä on niin helposti saatavilla, eikä myyjääkään oikeastaan kiinnosta hevon kukkua minne pennut päätyvät..


      • Paukku
        auhauh kirjoitti:

        On ollut 2paperillista villakoira suomesta,yks tuli 2v.sokeaksi,toisella menivat jalat pois.Nyt on 2 tuontikoira,5-7 v.,ei papereita,ei sairauksia!Sorry jos luokkaisin jota-kuta.

        Lueskelin teidän mielipiteitä paperillisesta ja ilman paperia.
        Minulla on 2 v. paperi villis tyttö ja nyt tehdään pentuja paperi koiran kanssa. Mutta niitä ei saa villiskerhon sivuille myyntiin ,kun ei olla käyty näyttelyssä. ( Itse en ole innostunut näyttelyssä käyttämään koiraa.)
        Lääkärissä on tarkastettu silmät ja polvet. Ok. Ja isä on tarkastettu ,eikä ole kantaja. Joten pennut tulee oleen Ok. Mutta nyt täytyy etsiä joku muu kanava ilmeisesti myynnille. ??


      • mikä on niin
        Paukku kirjoitti:

        Lueskelin teidän mielipiteitä paperillisesta ja ilman paperia.
        Minulla on 2 v. paperi villis tyttö ja nyt tehdään pentuja paperi koiran kanssa. Mutta niitä ei saa villiskerhon sivuille myyntiin ,kun ei olla käyty näyttelyssä. ( Itse en ole innostunut näyttelyssä käyttämään koiraa.)
        Lääkärissä on tarkastettu silmät ja polvet. Ok. Ja isä on tarkastettu ,eikä ole kantaja. Joten pennut tulee oleen Ok. Mutta nyt täytyy etsiä joku muu kanava ilmeisesti myynnille. ??

        hirveätä käydä kerran pari siellä näyttelyssä ja saada se virallinen arviointi koiran rakenteesta ja ulkonäöstä? Koiran rakenne kertoo kuitenkin aikalailla sen rakenteellisesta terveydestä ja arvioinnista näkee onko kaikki kunnossa. Itse en ole näyttelyihmisiä, mutta kyllä, käytän kaikki paperilliset koirani kerran tai pari saamassa sen virallisen arvostelun. Katson aina tarkkaan, kuka näyttelyssä on tuomarina näin varmistaen, että tuomarilla on terve näkemys koirasta kokonaisuutena, eikä yliammu tiettyjä piirteitä ulkonäössä, jotka saattavat haitata koiran liikkumista ym.
        Ja haluan, että koirani vanhemmilla on myös tämä tehtynä, sillä kasvattajan tulisi viedä rotua kuin rotua kokonaisuutena eteenpäin, johon terve ja sopusuhtainen rakenne kuuluu olennaisesti.


      • asiaa!!!
        mikä ihmisiä vaivaa? kirjoitti:

        Koiranpennun osto on aina sattuman kauppaa, et ikinä voi tietää kuinka terveen koiran loppujen lopuksi saat. Pentuja joita ei rekisteröidä, on jotakin hämärää taustalla, tämä ei välttämättä liity mitenkään terveyteen. Myöskään paperit eivät automaattisesti takaa tervettä pentua.
        Kasvattajia on monenlaisia, ja niistä pitää valita se itselleen sopivin. Esimerkiksi itse suosin pieniä kotikenneleitä, joissa asiat hoidetaan kunnolla, ei rahasta, mutta pennut rekisteröidään, sillä rotu on heille rakas. Ikinä en ole joutunut pettymään, enkä miettimään, olenko kannattanut jotakin arveluttavaa toimintaa, kun olen "sortunut" paperittomaan. Äärimmäisen tärkeää on suvun tutkitut vanhemmat, luonnetestatut ja ominsilmin todetut iloiset ja reippaat vanhemmat. Ilman papereita en voi saada tästä mustaa valkoisena, on luotettava vain myyjän sanaan.

        Rehellisesti sanoen, voin hommata paperittoman pennun, mikäli se myytäisiin puhtaasti sekarotuisena. Henkilö, joka kaupittelee paperittomia rotukoiria lähes samalla hinnalla kuin paperillisia on jotenkin hämärä.

        Lisään vielä, että hyvin hoidetusta ja kasvatetusta, tutkituista vanhemmista, sopivasta yhdistelmästä teetetystä sekarotuisesta, olen valmis maksamaan rotukoiran hinnan. Harmi vain, että tälläisiä on hyvin hyvin harvassa. Suurin osa on tavallisia ihmisiä, jotka ovat enempiä miettimättä päätyneet teettämään pennut naapurin erkin koiran kanssa, kun oma mussukka haluaa kokea äitiyden ilon! Jessus!

        Enkä muutenkaan ymmärrä, mikä kiire ihmisillä on koiran hankintaan? Täällä valitellaan, kun ollaan oltu yhteydessä rotukoiran kasvattajaan, jonka koiria pidetään hämärissä oloissa.. Mitä muuta voit odottaa, jos olet ilmoitellut haluavasti koiran ties missä nettipalstoilla ja kauppojen seinillä. Kyllä se homma on ostajalla, etsiä se hyvä kasvattaja ja hyvä yhdistelmä. Ottaa yhteyttä ja kysyä vieläkö pentuja vapaana. Kaikki pitäisi nykyään tuoda ihmisille nenän eteen, jopa koiratkin.. Itse mitään vaivaa ei haluta nähdä. Pääasiaha on saada vain lemmikki kotiin ja mahdollisimman äkkiä! Ja mitä me papereillä, kun ei me näyttelyitä.. Kotikoiraa vaan, mitä se papereilla, kaulassako kantelee.. todella raivostuttavaa!

        Tottahan toki siihen paperittomaan on helppo sortua, kun niitä on niin helposti saatavilla, eikä myyjääkään oikeastaan kiinnosta hevon kukkua minne pennut päätyvät..

        Eihän se paperi pelkästään koiraa terveeksi tee. Vaikka ostaisikin paperillisen koiran, mutta huonolta kasvattajalta, tulos voi olla surullinen. Eli maalaisjärjen käyttö sallittua! Mutta paperittoman koiran taustasta ei ainakaan voi tietää mitään! Koira saattaa pentuna näyttää puhdasrotuiselta, mutta kun pentu kasvaa, omistaja saattaakin huomata että koira on selkeästi sekarotuinen. Tiedän monta tällaista tapausta.

        Ja vaikka rekisteröityjenkin koirien kasvattajissa löytyy niitä mätäpaiseita jotka kasvattavat koiria rahankiilto silmissä, niin rekkaamattomien koirien kohtalo on vielä huonompi. Peräänkuulutan MYÖS OSTAJAN VASTUUTA!!! Ostaa sitten rekatun tai rekkaamattoman tao seropin. Älkää ostako huonoista vanhemmista tai epämääräisistä oloista, vaikka saisitte kuinka halvalla!


      • Paukku
        mikä on niin kirjoitti:

        hirveätä käydä kerran pari siellä näyttelyssä ja saada se virallinen arviointi koiran rakenteesta ja ulkonäöstä? Koiran rakenne kertoo kuitenkin aikalailla sen rakenteellisesta terveydestä ja arvioinnista näkee onko kaikki kunnossa. Itse en ole näyttelyihmisiä, mutta kyllä, käytän kaikki paperilliset koirani kerran tai pari saamassa sen virallisen arvostelun. Katson aina tarkkaan, kuka näyttelyssä on tuomarina näin varmistaen, että tuomarilla on terve näkemys koirasta kokonaisuutena, eikä yliammu tiettyjä piirteitä ulkonäössä, jotka saattavat haitata koiran liikkumista ym.
        Ja haluan, että koirani vanhemmilla on myös tämä tehtynä, sillä kasvattajan tulisi viedä rotua kuin rotua kokonaisuutena eteenpäin, johon terve ja sopusuhtainen rakenne kuuluu olennaisesti.

        Joo ei se varmaan ole mahdottomuus käydä muutamassa näyttelyssä, mutta tuntuu olevan aika salatiedettä. Täytyy tietää mille tuomarille ,vie niinkuin sanoit. Mistäs tälläinen tavallinen tallaaja tietää kelle vie??? Annappa vähän vinkkejä. ??
        Millaisessa karvassa sen turkin sitten pitää olla ? Meilläkin on pehmeä turkki ja lyhyt kotitrimmi on ihan kiva , mutta kun aloin kasvattaa pitempää niin oli se kova takun selvittely. Täytyis aada joku kurssi vissiin asiasta. Ja asutaan 100 km päässä Tampereelta täällä maalla.


      • olen minä
        Paukku kirjoitti:

        Joo ei se varmaan ole mahdottomuus käydä muutamassa näyttelyssä, mutta tuntuu olevan aika salatiedettä. Täytyy tietää mille tuomarille ,vie niinkuin sanoit. Mistäs tälläinen tavallinen tallaaja tietää kelle vie??? Annappa vähän vinkkejä. ??
        Millaisessa karvassa sen turkin sitten pitää olla ? Meilläkin on pehmeä turkki ja lyhyt kotitrimmi on ihan kiva , mutta kun aloin kasvattaa pitempää niin oli se kova takun selvittely. Täytyis aada joku kurssi vissiin asiasta. Ja asutaan 100 km päässä Tampereelta täällä maalla.

        tietoni saanut. Ehkä oman koirasi kasvattaja osaa valistaa asiassa?

        En ymmärrä sitten miksi ylipäätään pentuja teettämässä, jos hankalaa arvioittaa se ulkonäkökin.. Se on se kokonaisuus! Ja kyllä, on olemassa kursseja asiasta, jos kasvattajalla ei aikaa neuvoa..


      • Paukku kirjoitti:

        Lueskelin teidän mielipiteitä paperillisesta ja ilman paperia.
        Minulla on 2 v. paperi villis tyttö ja nyt tehdään pentuja paperi koiran kanssa. Mutta niitä ei saa villiskerhon sivuille myyntiin ,kun ei olla käyty näyttelyssä. ( Itse en ole innostunut näyttelyssä käyttämään koiraa.)
        Lääkärissä on tarkastettu silmät ja polvet. Ok. Ja isä on tarkastettu ,eikä ole kantaja. Joten pennut tulee oleen Ok. Mutta nyt täytyy etsiä joku muu kanava ilmeisesti myynnille. ??

        Onhan noita kanavia,pentuvälityksen lisäksi.

        Kirjoituksestasi vähän sai kuvaa,että miksi ei sinne...
        Todennäköisesti siksi,että koiran kasvatuksen kuuluu kokonaisvaltaisuus eli myös ulkonäkö.Pentuvälityksellä on kriteerit,joilla yritetään ainakin edistää sitä kokonaisvaltaisuutta.Toisilla enemmän kriteereitä,toisilla vähemmän.
        Jos on kyse pelkästä näytelmätuloksesta,tai ei kovinkaan ihmeellisestä laatuarvosanasta,niin ei pitäisi kovin vaikeaksi ottaa,jos pitäisi käydä koiralleen hakemassa myös ulkonäöstä arvostelu,jos ei esim.jalostustarkastuksessa ole oltua.Kuten sanoin,koiran hyvään kasvatukseen kuuluu myös se ulkonäköpuoli ;)


      • olkaa tarkkoja ...
        asiaa!!! kirjoitti:

        Eihän se paperi pelkästään koiraa terveeksi tee. Vaikka ostaisikin paperillisen koiran, mutta huonolta kasvattajalta, tulos voi olla surullinen. Eli maalaisjärjen käyttö sallittua! Mutta paperittoman koiran taustasta ei ainakaan voi tietää mitään! Koira saattaa pentuna näyttää puhdasrotuiselta, mutta kun pentu kasvaa, omistaja saattaakin huomata että koira on selkeästi sekarotuinen. Tiedän monta tällaista tapausta.

        Ja vaikka rekisteröityjenkin koirien kasvattajissa löytyy niitä mätäpaiseita jotka kasvattavat koiria rahankiilto silmissä, niin rekkaamattomien koirien kohtalo on vielä huonompi. Peräänkuulutan MYÖS OSTAJAN VASTUUTA!!! Ostaa sitten rekatun tai rekkaamattoman tao seropin. Älkää ostako huonoista vanhemmista tai epämääräisistä oloista, vaikka saisitte kuinka halvalla!

        Perään kuulutan myös OSTAJAN vastuuta ! Ostajan on ilo nähdä kun pennut varttuvat HYVISSÄ ,SIISTEISSÄ oloissa ja HYVIN HOIDETTUNA ! Emon hyvin vointi on myös todella tärkeää . En ikinä ostaisi pentua jossa olot ovat huonot ja puitteet hyvälle elämän alulle huonot . Kyllä jo siitä voi maksaa normaalin hinnan kun nämä PERUSASIAT ovat kasvattajalla kunnossa !!!

        On pentueita jossa touhu on huoletonta ja ALA-ARVOISTA...RAHASTUSTA :(


      • perheenjäsen
        molossi kirjoitti:

        Onhan noita kanavia,pentuvälityksen lisäksi.

        Kirjoituksestasi vähän sai kuvaa,että miksi ei sinne...
        Todennäköisesti siksi,että koiran kasvatuksen kuuluu kokonaisvaltaisuus eli myös ulkonäkö.Pentuvälityksellä on kriteerit,joilla yritetään ainakin edistää sitä kokonaisvaltaisuutta.Toisilla enemmän kriteereitä,toisilla vähemmän.
        Jos on kyse pelkästä näytelmätuloksesta,tai ei kovinkaan ihmeellisestä laatuarvosanasta,niin ei pitäisi kovin vaikeaksi ottaa,jos pitäisi käydä koiralleen hakemassa myös ulkonäöstä arvostelu,jos ei esim.jalostustarkastuksessa ole oltua.Kuten sanoin,koiran hyvään kasvatukseen kuuluu myös se ulkonäköpuoli ;)

        Meillä on ollut kissa ja seropikoira, ja molemmat ovat jo nukkuneet pois, koira viimeksi. Nyt olemme ajatelleet ottaa pienen koiran iltojemme ratoksi ja perheemme uudeksi jäseneksi. Lapsemme ovat jo aikuisia ja olemme tottuneet, että jaloissamme pyörii karvainen kaveri. Nyt kun olen lukenut näitä kirjoituksia, tulee natsi saksa mieleen. Te kaikki puhutte vain koiran rodun puhtaudesta, kirjoista ja että teille koira on näyttelyesine. Meille ei koiran rotupuhtaudella ole väliä ja olemme rakastaneet eläimiämme kuten perheenjäsentä. Haluaisimme nyt pienen koira, vaikkapa pienten koirarotujen sekoituksen, sillä ystäväpiirissäni on tällaisia koiria, ovat tosi älykkäitä, terveitä ja vieläpä tosi ihanan näköisiä veitikoita. Sellaisen minäkin haluaisin perheeseeni.


      • ymmärtämään?
        perheenjäsen kirjoitti:

        Meillä on ollut kissa ja seropikoira, ja molemmat ovat jo nukkuneet pois, koira viimeksi. Nyt olemme ajatelleet ottaa pienen koiran iltojemme ratoksi ja perheemme uudeksi jäseneksi. Lapsemme ovat jo aikuisia ja olemme tottuneet, että jaloissamme pyörii karvainen kaveri. Nyt kun olen lukenut näitä kirjoituksia, tulee natsi saksa mieleen. Te kaikki puhutte vain koiran rodun puhtaudesta, kirjoista ja että teille koira on näyttelyesine. Meille ei koiran rotupuhtaudella ole väliä ja olemme rakastaneet eläimiämme kuten perheenjäsentä. Haluaisimme nyt pienen koira, vaikkapa pienten koirarotujen sekoituksen, sillä ystäväpiirissäni on tällaisia koiria, ovat tosi älykkäitä, terveitä ja vieläpä tosi ihanan näköisiä veitikoita. Sellaisen minäkin haluaisin perheeseeni.

        Luitko koko keskustelun lävitse? Eikö mitään oikeasti tarttunut mieleesi?

        Missään kukaan ei ole puhunut rotupuhtauden tai näyttelytoiminnan puolesta. Päin vastoin, itsekkin kirjoitin voivani maksaa hyvin harkitusta, terveiksi todistetuista, hyvästä yhdistelmästä kotoisin olevasta sekarotuisesta "täyden hinnan". Näyttelytoiminnan otin esiin koiran terveyttä ja rodun kokonaisuutta ajatellen. En rupea tässä nyt uudestaan siitä kirjoittamaan, vaan voit hyvin lukea, tällä kertaa ajatuksen kanssa, mitä olen ylemmäs siitä kirjoittanut. Miten ihmeessä olet saanut natsisaksan käsityksen?
        Minullekkin koira on rakas perheenjäsen. En tee niillä rahaa, en käy pahemmin näyttelyissä. Rotupuhtaudella ei ole helvetin väliä, kunhan koiran taustat ovat hyvät ja tiedän, mistä olen maksanut. Olen kannattanut toimintaa, jollaista haluan tukea koiraa hankkiessani. Pystyn nauttimaan koirastani enemmän, kun tiedän, ettei kukaan ole sitä törkeästi hyväksi käyttänyt rahallisesti tai vain "kivauden" (osaamattomien pennutukset) takia. Ja minulla on myös ollut molempia, sekarotuisia ja puhdasrotuisia.

        Olen yrittänyt kirjoittaa järkeä, puhua rahanahneita ihmisiä vastaan. Yrittänyt saada ihmisiä ymmärtämään, kuinka tärkeää on puhtaat taustat niin rotukoirille kuin sekoituksillekkin.. Paperittomat "rotukoirat" ovat monelle se pelastus, kun halutaan nopeasti ja halvalla, ja näinhän se ei saisi olla. Ja olen myös kritisoinut sitä, kuinka ihmiset haluavat teettää omilla koirillaan pentuja perehtymättä koiran jalostukseen, sillä jokainen pentue on jalostusta. Oli kyse rotukoirasta tahi ei.

        Lähinnä ihmetyttää, miksi ihmeessä maksaa tuollaisesta haluamastasi sekoituksesta mansikoita, kun selkeästi rahan tienaamis mielessä pennut on tehty? Ota vain sekoitus, mutta älä hyvä ihminen maksa lähellekkään rotukoiran hintaa, ellei kyseessä mainitsemani kaltainen puhdastaustainen sekarotuinen. Äläkä missään nimessä paperitonta koiraa, jota myydään rotukoirana korkeaan hintaan.. Niin ikävää kuin se onkin, monet yrittävät hyötyä näinä aikoina taloudellisesti niin ihanilla luonnonkappaleilla kuin rakkaat koiramme. Niin kauan kuin on kysyntää, niin tuotetaan tarjontaa. Omalta osaltasi voit vaikuttaa ja puhtain sydämin hankkia koirasi, jos vältät monelle tutut sudenkuopat.


      • kjdkjkjklj
        ymmärtämään? kirjoitti:

        Luitko koko keskustelun lävitse? Eikö mitään oikeasti tarttunut mieleesi?

        Missään kukaan ei ole puhunut rotupuhtauden tai näyttelytoiminnan puolesta. Päin vastoin, itsekkin kirjoitin voivani maksaa hyvin harkitusta, terveiksi todistetuista, hyvästä yhdistelmästä kotoisin olevasta sekarotuisesta "täyden hinnan". Näyttelytoiminnan otin esiin koiran terveyttä ja rodun kokonaisuutta ajatellen. En rupea tässä nyt uudestaan siitä kirjoittamaan, vaan voit hyvin lukea, tällä kertaa ajatuksen kanssa, mitä olen ylemmäs siitä kirjoittanut. Miten ihmeessä olet saanut natsisaksan käsityksen?
        Minullekkin koira on rakas perheenjäsen. En tee niillä rahaa, en käy pahemmin näyttelyissä. Rotupuhtaudella ei ole helvetin väliä, kunhan koiran taustat ovat hyvät ja tiedän, mistä olen maksanut. Olen kannattanut toimintaa, jollaista haluan tukea koiraa hankkiessani. Pystyn nauttimaan koirastani enemmän, kun tiedän, ettei kukaan ole sitä törkeästi hyväksi käyttänyt rahallisesti tai vain "kivauden" (osaamattomien pennutukset) takia. Ja minulla on myös ollut molempia, sekarotuisia ja puhdasrotuisia.

        Olen yrittänyt kirjoittaa järkeä, puhua rahanahneita ihmisiä vastaan. Yrittänyt saada ihmisiä ymmärtämään, kuinka tärkeää on puhtaat taustat niin rotukoirille kuin sekoituksillekkin.. Paperittomat "rotukoirat" ovat monelle se pelastus, kun halutaan nopeasti ja halvalla, ja näinhän se ei saisi olla. Ja olen myös kritisoinut sitä, kuinka ihmiset haluavat teettää omilla koirillaan pentuja perehtymättä koiran jalostukseen, sillä jokainen pentue on jalostusta. Oli kyse rotukoirasta tahi ei.

        Lähinnä ihmetyttää, miksi ihmeessä maksaa tuollaisesta haluamastasi sekoituksesta mansikoita, kun selkeästi rahan tienaamis mielessä pennut on tehty? Ota vain sekoitus, mutta älä hyvä ihminen maksa lähellekkään rotukoiran hintaa, ellei kyseessä mainitsemani kaltainen puhdastaustainen sekarotuinen. Äläkä missään nimessä paperitonta koiraa, jota myydään rotukoirana korkeaan hintaan.. Niin ikävää kuin se onkin, monet yrittävät hyötyä näinä aikoina taloudellisesti niin ihanilla luonnonkappaleilla kuin rakkaat koiramme. Niin kauan kuin on kysyntää, niin tuotetaan tarjontaa. Omalta osaltasi voit vaikuttaa ja puhtain sydämin hankkia koirasi, jos vältät monelle tutut sudenkuopat.

        jonka kauppaaminen on lailla kiellettyä. Tosin itseään saa kaupata ja munasolujaan. MIKÄÄN MUU ELÄIN ei yllä sille tasolle. Kaikkien muiden eläinten kauppa on lailla sallittua toimintaa ja jopa liiketoimintaa. Koirista elinkeinonsa saava ihminen ei ole mikään automaattisesti koiriaan kiduttava ihminen, vaan voi myös osata huolehtia koiristaan asiaankuuluvalla tavalla vaikka "rahastaakin" sitten pennuilla. On ihan normaalia ajattelua seurata markkinoita ja maksimoida voitto vaikka pitääkin hyvää huolta koiristaan tai muista eläimistään. Vaikka eläin on ns. tuotantoeläin, voi se olla myös rakas ystävä.
        Kennelliiton kasvattaja SAA rodunjalostuksen ohella tienata rahaa KYLLÄ se on ihan sallittua, enkä ymmärrä mikä siitä tekee niin epäeettisen asian. Kyllähän kaikkia muitakin eläimiä kasvatetaan myyntiin, jopa syötäväksi. Koira on kuitenkin vain ELÄIN.
        LAINVASTAISTA ON kohdella eläintä kuin eläintä vastoin eläinsuojelusäädöksiä ja estää siltä normaali lajille tyypillinen elämä, esim. pelkkä häkissä pito!
        PEVISAT ja muu geneettisesti siirtyvien sairauksien testauspakot ovat syntyneet tarpeesta, kun koiria on jalostettu liian pitkälle. Jos kaksi samaakin rotua olevaa, paperitonta toisilleen vierasta sukua olevaa koiraa paritetaan keskenään, riski saada perinnöllinen vika tai sairaus on normaali riski koiraa ostaessa.
        Rekattu koiranpentukin, tutkimuksistaan huolimatta saattaa osoittautua sairaaksi myöhemmin.


      • muusta olen
        kjdkjkjklj kirjoitti:

        jonka kauppaaminen on lailla kiellettyä. Tosin itseään saa kaupata ja munasolujaan. MIKÄÄN MUU ELÄIN ei yllä sille tasolle. Kaikkien muiden eläinten kauppa on lailla sallittua toimintaa ja jopa liiketoimintaa. Koirista elinkeinonsa saava ihminen ei ole mikään automaattisesti koiriaan kiduttava ihminen, vaan voi myös osata huolehtia koiristaan asiaankuuluvalla tavalla vaikka "rahastaakin" sitten pennuilla. On ihan normaalia ajattelua seurata markkinoita ja maksimoida voitto vaikka pitääkin hyvää huolta koiristaan tai muista eläimistään. Vaikka eläin on ns. tuotantoeläin, voi se olla myös rakas ystävä.
        Kennelliiton kasvattaja SAA rodunjalostuksen ohella tienata rahaa KYLLÄ se on ihan sallittua, enkä ymmärrä mikä siitä tekee niin epäeettisen asian. Kyllähän kaikkia muitakin eläimiä kasvatetaan myyntiin, jopa syötäväksi. Koira on kuitenkin vain ELÄIN.
        LAINVASTAISTA ON kohdella eläintä kuin eläintä vastoin eläinsuojelusäädöksiä ja estää siltä normaali lajille tyypillinen elämä, esim. pelkkä häkissä pito!
        PEVISAT ja muu geneettisesti siirtyvien sairauksien testauspakot ovat syntyneet tarpeesta, kun koiria on jalostettu liian pitkälle. Jos kaksi samaakin rotua olevaa, paperitonta toisilleen vierasta sukua olevaa koiraa paritetaan keskenään, riski saada perinnöllinen vika tai sairaus on normaali riski koiraa ostaessa.
        Rekattu koiranpentukin, tutkimuksistaan huolimatta saattaa osoittautua sairaaksi myöhemmin.

        yrittänyt puhua? Haluan itse ainakin kannattaa toimintaa, joka mielestäni sitä ansaitsee. Kunnon kasvattaja on rahansa ansainnut.

        Onko sinun mielestäsi eettistä toimintaa, teettää paperittomia rotukoiran pentuja, ja myydä niitä lähes samaan hintaan kuin paperillisia? Ainoa asia mihin olen ottanut kantaa, ja pyytänyt ihmisiä katsomaan minkälaista toimintaa tukee. Lue ylemmäs, kirjoitin itse tukevani pieniä kotikenneleitä, joissa koiria tehdään rakkaudesta rotuun. Eli siis muutama pentue vuosien aikana, ei satoja pentuja. Miten satojen pentujen kasvattajalla voi riittää mielenkiinto koiriensa jälkeläisiin vielä vuosienkin päästä? Jokainen päättää toki itse, millaista toimintaa kannattaa. Mutta turha tulla itkemään, että paperillisten kasvattajat ovat täyttä paskaa ja kaikki omistamat paperittomat olleet terveitä.. Plaplapla.

        Kyse on vain siitä, kuinka paljon itse on halukas näkemään vaivaa koirakaverin eteen. Itse olen aina ottanut kasvattajiin yhteyttä, kun taas useimmat nykyaikana ilmoittelevat netissä haluavansa koiran kuin koiran, ei väliä, kunhan nopeasti ja ei kallis.. Mikä rahanahneiden kultakaivos!


      • lintukoirafani
        Paukku kirjoitti:

        Lueskelin teidän mielipiteitä paperillisesta ja ilman paperia.
        Minulla on 2 v. paperi villis tyttö ja nyt tehdään pentuja paperi koiran kanssa. Mutta niitä ei saa villiskerhon sivuille myyntiin ,kun ei olla käyty näyttelyssä. ( Itse en ole innostunut näyttelyssä käyttämään koiraa.)
        Lääkärissä on tarkastettu silmät ja polvet. Ok. Ja isä on tarkastettu ,eikä ole kantaja. Joten pennut tulee oleen Ok. Mutta nyt täytyy etsiä joku muu kanava ilmeisesti myynnille. ??

        ollaan perhe, lapset ei enää ihan aivottoman pieniä, halutaan ostaa sellanen.
        Ja turkki mekin pidettäisiin lyhyenä ja siitä tulisi rakas koira temmellyksiin ja puistoihin.
        Mutta olen myös haistellut, että moni ei myy, ellei ole pohjia kaikelle näyttelytietoisuudelle.


    • näin!

      emme mekään saaneet ostaa pikkuvillistä keneltäkään arvon kasvattajalta, koska meillä on kaksi pientä lasta. meillä o myös kissoja, joita ei todellakaan lapset saa käsitellä kovakouraisesti tms, tavat on muksuilla hallussa. mutta emme siltikkään olleet tarpeeksi hyviä, sanottiin, että ottakaa yhteyttä kun lapset menee kouluun.

      hankimme paperittoman sitten, kun kukaan ei paperillista myynyt. ihana koira meillä ja hyvin sopii lapsiperheeseen.

      • kasvattaja111

        No niin taas ovat "kaikki tietävät villakoiranomistajat" kirjoittamassa semmoisista
        asioista mistä eivät näköjään tiedä hölkäsen pöläystä..... EIKÄ VARSINKAAN
        VILLAKOIRASTA ROTUNA... Ottakaa nokkinnee ihan rauhassa, olen tätä rotua
        kasvattanut 25 vuotta tiedän mistä kirjoitan.

        Ensinnäkin EI MYYDÄ LAPSIPERHEELLE, siihen on täysin looginen ajatus
        kasvattajilla mikseivät MYY. Jos on kaksikin alle kouluikäistä lasta, uusi
        omistaja EI JAKSAA TASAN VARMAAN pari kuukautta enempää hoitaa turkkia(vaikka on
        kotileikkauksessa)lapset vaativat omaa seuraansa MIKÄ ON IHAN YMMÄRRETTÄVÄÄ, lapsi tulee ensin ja sitten vasta koira, sen jälkeen koira tuodaan trimmaajalle KERRAN TAI KAKSI
        vuodessa "trimmaukseen" ei voi muuta kuin sääliä koiraa siinä vaiheessa.
        KOSKA pidän semmoista koiraa jo eläinrääkkäyksen rajoilla, koneella
        yrittää leikata sitä lyhkäsemmäksi, menee tukkoon,,,, jne jne. Mitään ei ole koiralle tehty ei pesty eikä harjaa näytetty turkille. Iho on karmeassa
        kunnossa, tulee haavoja kun leikkaa. Kauheat ihottumat kun iho ei pääse
        hengittämään, mutta paras on sitten sen jälkeen kun olet yrittänyt laittaa koiran
        parhaaseen kuntoon mitä pystyt, niin nämä henkilöt kirjoittelevat palstoille
        ja haukkuvat mitä ihmeellisimmistä asioista trimmaajasta. VAIKKA EIVÄT
        YMMÄRRÄ että heidän oma laiskuus on siihen syy.

        VILLAKOIRA on tunnettu TURKISTANSA, oli sitten näyttely tai lemmikkieläimenä.
        Tiedän omakohtaisesti kun on pieniä lapsia perheessä, EI KERTA KAIKKIAAN JAKSA PITÄÄ TURKKEJA kunnossa, meillä on lapset tullut aina ensimmäiseksi
        sen jälkeen vasta koirat.

        Paperiton villakoira EI OLE VILLAKOIRA, SE ON SEKAROTUINEN SEKAROTUINEN.
        Miksei se mene ihmisten päähän, jos koiralla ei ole papereita se on tosiaankin sekarotuinen, ei mikään "paperiton villakoira". Nauran vatsa vääränä kun eri
        keskustelupalstoilla kirjoitetaan että kasvattaja käärii komiat rahat pennuilla,
        se henkilö joka semmoista kirjoittelee, sillä ei ole ikinä ollut pentuja tai sitten hänellä on ollut yhdet pennut ja PÄÄSSYT ISOIHIN RAHOJEN MAKUUN, ha ha.

        Kasvattajalla menee MIINUKSEN PUOLELLE kun teettää pennut, OLISIN
        MILJONÄÄRI ja asuisin UPEASSA KARTANOSSA jos rikastuisin pentujen teettämällä.

        JOKAINEN KATSOKOON PEILIIN JA MIETTIKÖÖN kuka se rahat käärii,
        EIKÖHÄN SE mahda olla se joka TEETTÄ PAPERITTOMAT PENNUT..........
        Ei tarvitse tehdä terveystarkastuksia, käydä näyttelyissä, maksaa uroksen omistajalle , rekisteröinti maksua ym ym ym. Ja NÄMÄ SAMAISET HENKILÖT TEETTÄVÄT NÄILLÄ NARTUILLANSA PUOLEN VUODEN VÄLEIN PENNUT, jos se ei ole eläinrääkkäystä niin mikähän mahtaa olla... Nartusta ei välitetä hölkäsen pöläystä
        vaan pennuista , niistä saa otta 600-1000 euroa kpl. Laskekaa mitä semmoiselle
        henkilö tekee tili vuodessa jos on kaksi pentuetta ja niissä on 3-6 kpl pentua.
        NIIN KUKAHAN MAHTAA OLLA RAHA AHNE.
        Apulassa on näitä vaikka kuinka paljon, seurailee vähän aikaa sitä palstaa niin
        näkee kuinka paljon sitä tapahtuu. Käy vaan sääliksi näitä narttuja
        kun ovat semmoisten ihmisten käsissä, pois täytyisi niiltä viedä.

        SE JOKA EI MYÖNNÄ SITÄ NIIN NEUVOISIN OLEMATTA KIRJOITTELEMESTA
        ERI KESKUSTELUPALSTOILLE JA OLEVINAAN NIIN TIETÄVÄINEN NÄISTÄ
        ASIOISTA VAIKKA ON ULKONA KUIN LUMIUKKO.

        JUHANNUSTA KAIKILLE ja menkää tosiaan sinne peilin eteen
        ja miettikää asioita KOIRAN KANNALTA ÄLKÄÄ OLKO NIIN
        ITSEKKÄITÄ minä minä haluan villiksen jne jne.


      • alleaei2
        kasvattaja111 kirjoitti:

        No niin taas ovat "kaikki tietävät villakoiranomistajat" kirjoittamassa semmoisista
        asioista mistä eivät näköjään tiedä hölkäsen pöläystä..... EIKÄ VARSINKAAN
        VILLAKOIRASTA ROTUNA... Ottakaa nokkinnee ihan rauhassa, olen tätä rotua
        kasvattanut 25 vuotta tiedän mistä kirjoitan.

        Ensinnäkin EI MYYDÄ LAPSIPERHEELLE, siihen on täysin looginen ajatus
        kasvattajilla mikseivät MYY. Jos on kaksikin alle kouluikäistä lasta, uusi
        omistaja EI JAKSAA TASAN VARMAAN pari kuukautta enempää hoitaa turkkia(vaikka on
        kotileikkauksessa)lapset vaativat omaa seuraansa MIKÄ ON IHAN YMMÄRRETTÄVÄÄ, lapsi tulee ensin ja sitten vasta koira, sen jälkeen koira tuodaan trimmaajalle KERRAN TAI KAKSI
        vuodessa "trimmaukseen" ei voi muuta kuin sääliä koiraa siinä vaiheessa.
        KOSKA pidän semmoista koiraa jo eläinrääkkäyksen rajoilla, koneella
        yrittää leikata sitä lyhkäsemmäksi, menee tukkoon,,,, jne jne. Mitään ei ole koiralle tehty ei pesty eikä harjaa näytetty turkille. Iho on karmeassa
        kunnossa, tulee haavoja kun leikkaa. Kauheat ihottumat kun iho ei pääse
        hengittämään, mutta paras on sitten sen jälkeen kun olet yrittänyt laittaa koiran
        parhaaseen kuntoon mitä pystyt, niin nämä henkilöt kirjoittelevat palstoille
        ja haukkuvat mitä ihmeellisimmistä asioista trimmaajasta. VAIKKA EIVÄT
        YMMÄRRÄ että heidän oma laiskuus on siihen syy.

        VILLAKOIRA on tunnettu TURKISTANSA, oli sitten näyttely tai lemmikkieläimenä.
        Tiedän omakohtaisesti kun on pieniä lapsia perheessä, EI KERTA KAIKKIAAN JAKSA PITÄÄ TURKKEJA kunnossa, meillä on lapset tullut aina ensimmäiseksi
        sen jälkeen vasta koirat.

        Paperiton villakoira EI OLE VILLAKOIRA, SE ON SEKAROTUINEN SEKAROTUINEN.
        Miksei se mene ihmisten päähän, jos koiralla ei ole papereita se on tosiaankin sekarotuinen, ei mikään "paperiton villakoira". Nauran vatsa vääränä kun eri
        keskustelupalstoilla kirjoitetaan että kasvattaja käärii komiat rahat pennuilla,
        se henkilö joka semmoista kirjoittelee, sillä ei ole ikinä ollut pentuja tai sitten hänellä on ollut yhdet pennut ja PÄÄSSYT ISOIHIN RAHOJEN MAKUUN, ha ha.

        Kasvattajalla menee MIINUKSEN PUOLELLE kun teettää pennut, OLISIN
        MILJONÄÄRI ja asuisin UPEASSA KARTANOSSA jos rikastuisin pentujen teettämällä.

        JOKAINEN KATSOKOON PEILIIN JA MIETTIKÖÖN kuka se rahat käärii,
        EIKÖHÄN SE mahda olla se joka TEETTÄ PAPERITTOMAT PENNUT..........
        Ei tarvitse tehdä terveystarkastuksia, käydä näyttelyissä, maksaa uroksen omistajalle , rekisteröinti maksua ym ym ym. Ja NÄMÄ SAMAISET HENKILÖT TEETTÄVÄT NÄILLÄ NARTUILLANSA PUOLEN VUODEN VÄLEIN PENNUT, jos se ei ole eläinrääkkäystä niin mikähän mahtaa olla... Nartusta ei välitetä hölkäsen pöläystä
        vaan pennuista , niistä saa otta 600-1000 euroa kpl. Laskekaa mitä semmoiselle
        henkilö tekee tili vuodessa jos on kaksi pentuetta ja niissä on 3-6 kpl pentua.
        NIIN KUKAHAN MAHTAA OLLA RAHA AHNE.
        Apulassa on näitä vaikka kuinka paljon, seurailee vähän aikaa sitä palstaa niin
        näkee kuinka paljon sitä tapahtuu. Käy vaan sääliksi näitä narttuja
        kun ovat semmoisten ihmisten käsissä, pois täytyisi niiltä viedä.

        SE JOKA EI MYÖNNÄ SITÄ NIIN NEUVOISIN OLEMATTA KIRJOITTELEMESTA
        ERI KESKUSTELUPALSTOILLE JA OLEVINAAN NIIN TIETÄVÄINEN NÄISTÄ
        ASIOISTA VAIKKA ON ULKONA KUIN LUMIUKKO.

        JUHANNUSTA KAIKILLE ja menkää tosiaan sinne peilin eteen
        ja miettikää asioita KOIRAN KANNALTA ÄLKÄÄ OLKO NIIN
        ITSEKKÄITÄ minä minä haluan villiksen jne jne.

        Ihan neuvona sen verran, ettei kannata kirjoittaa kerralla noin paljon pötyä. Pienemmissä annoksissa se voisi olla edes jossain määrin uskottavaa. Nyt tuolle purkaukselle ei voi kuin nauraa.


      • Caniche fan
        alleaei2 kirjoitti:

        Ihan neuvona sen verran, ettei kannata kirjoittaa kerralla noin paljon pötyä. Pienemmissä annoksissa se voisi olla edes jossain määrin uskottavaa. Nyt tuolle purkaukselle ei voi kuin nauraa.

        Meidänkasvattaja myi toy villakoiran nimenomaan sillä ehdolla että perheessä on lapsia tai muita eläimiä. Koska villakoira on sosiaalinen ja kaipaa ympärilleen elämää. Lapset olivat sillä hetkellä 2v, 5v ja 7v....

        Itsekkin teetän omalle koiralle pennut nyt syksyllä/keväällä ja minulle lapset eivät ole este. Meillä mennyt lasten ja eläinten kanssa tosi hyvin. Teetän pennut ihan oikeaa kautta eli rekisteröin yms. Nartullamme on tiedossa erittäin menestynyt uros. Koiramme on valkoinen ja uros musta. Saa nähdä kumpia tulee. Nyttenhän on laillista käyttää eri värisiä "vanhempia" siitokseen.


      • XX_YY
        Caniche fan kirjoitti:

        Meidänkasvattaja myi toy villakoiran nimenomaan sillä ehdolla että perheessä on lapsia tai muita eläimiä. Koska villakoira on sosiaalinen ja kaipaa ympärilleen elämää. Lapset olivat sillä hetkellä 2v, 5v ja 7v....

        Itsekkin teetän omalle koiralle pennut nyt syksyllä/keväällä ja minulle lapset eivät ole este. Meillä mennyt lasten ja eläinten kanssa tosi hyvin. Teetän pennut ihan oikeaa kautta eli rekisteröin yms. Nartullamme on tiedossa erittäin menestynyt uros. Koiramme on valkoinen ja uros musta. Saa nähdä kumpia tulee. Nyttenhän on laillista käyttää eri värisiä "vanhempia" siitokseen.

        jokainen voi teettää sekarotuisia pentuja ja myydä niitä käyvällä hinnalla.
        Mitä halvemmalla myy, sitä suurempi vaara on koiran pennun joutua jobbarille.

        Kuka haluaa väitellä siitä että sekarotuisia ei käytetä eläinläkärissä?
        Ei madoteta eikä rokoteta.

        Missä teidän todisteet? Jos on ollut jokunen huono paperiton pentutehdas, niin huonoja pentutehtaita löytyy paperillisissakin. Huostaan otettuja.

        Mikä tekee rikolliseksi sekarotuisten kasvattamisen. Lakipykälät pöytään.

        Ei mikään muu, kuin se että rotukasvattajat pelkäävät kauppojensa kärsivän.

        Millä voi todistaa että rotukoiran pennut on madotettu? Sillä että sen tekee el.lääkäri.

        Eläinlääkäreiden mielestä sekarotuiset ovat tervempiä kuin useat rotukoirat.
        Tuli just hyvä koiraohjelma ulkomailta, jossa ihmeteltiin suuresti sitä, että tahallaan jalostetaan sairaita rotuja.

        Kiva selittää ostajalle rodunomaiset sairaudet.

        Miksi kennelliitto antaa luvan tälläiseen.
        Hengitysteiden litistäminen ihan sairaalloisesti on kammottavaa.
        Yksi esimerkki.

        Villakoirissa, kääpiö-tai toy, on paljon rajantakaa tuotuja, laittomia.

        Niitä kaupataan paperittomina, tai parhaimman näköiset ympätään omiin pentuihin.
        Aikamoinen petos. Käännetään vaan huomio pois rekisteröityjen kenneleistä paperittomien myyjien jahtaamiseen.


      • nutlee
        XX_YY kirjoitti:

        jokainen voi teettää sekarotuisia pentuja ja myydä niitä käyvällä hinnalla.
        Mitä halvemmalla myy, sitä suurempi vaara on koiran pennun joutua jobbarille.

        Kuka haluaa väitellä siitä että sekarotuisia ei käytetä eläinläkärissä?
        Ei madoteta eikä rokoteta.

        Missä teidän todisteet? Jos on ollut jokunen huono paperiton pentutehdas, niin huonoja pentutehtaita löytyy paperillisissakin. Huostaan otettuja.

        Mikä tekee rikolliseksi sekarotuisten kasvattamisen. Lakipykälät pöytään.

        Ei mikään muu, kuin se että rotukasvattajat pelkäävät kauppojensa kärsivän.

        Millä voi todistaa että rotukoiran pennut on madotettu? Sillä että sen tekee el.lääkäri.

        Eläinlääkäreiden mielestä sekarotuiset ovat tervempiä kuin useat rotukoirat.
        Tuli just hyvä koiraohjelma ulkomailta, jossa ihmeteltiin suuresti sitä, että tahallaan jalostetaan sairaita rotuja.

        Kiva selittää ostajalle rodunomaiset sairaudet.

        Miksi kennelliitto antaa luvan tälläiseen.
        Hengitysteiden litistäminen ihan sairaalloisesti on kammottavaa.
        Yksi esimerkki.

        Villakoirissa, kääpiö-tai toy, on paljon rajantakaa tuotuja, laittomia.

        Niitä kaupataan paperittomina, tai parhaimman näköiset ympätään omiin pentuihin.
        Aikamoinen petos. Käännetään vaan huomio pois rekisteröityjen kenneleistä paperittomien myyjien jahtaamiseen.

        itselläni on hyvät kokemukset pienestä kotikennelistä tampereelta 6v sittenpentu oli viimeinen vapaa olemme keskiikäinen pariskunta ja ei ollut mitään ongelmia saada paperipentua useammalta kasvattajalta kun kyselin villis on ollut terve ja näyttelytuomarin hyväksi havaitun


      • TÄTÄ kaikkea...
        nutlee kirjoitti:

        itselläni on hyvät kokemukset pienestä kotikennelistä tampereelta 6v sittenpentu oli viimeinen vapaa olemme keskiikäinen pariskunta ja ei ollut mitään ongelmia saada paperipentua useammalta kasvattajalta kun kyselin villis on ollut terve ja näyttelytuomarin hyväksi havaitun

        Eli nyt tulee lakitekstiä.... TÄTÄ KAIKKEA SÄÄTELEE KYSYNNÄN JA TARJONNAN LAKI. Ei mukään muu ja niin hyvä. En minäkään halunnut maksaa 1500 villiksestä ja kun vastaan tuli ilmoitus jossa myytiin paperiton 700e niin soitin heti , enkä ole katunut , ja nyt teetetään sillä paperittomat pennut kun niitä kysellään koko ajan joka tuutissa. ETTÄ NÄIN sanoo paperittoman , hyvin terveen ja tottelevaisen ja reippaan , eläinlääkärin tarkistaman koiran onnellinen omistaja.


      • in/se
        XX_YY kirjoitti:

        jokainen voi teettää sekarotuisia pentuja ja myydä niitä käyvällä hinnalla.
        Mitä halvemmalla myy, sitä suurempi vaara on koiran pennun joutua jobbarille.

        Kuka haluaa väitellä siitä että sekarotuisia ei käytetä eläinläkärissä?
        Ei madoteta eikä rokoteta.

        Missä teidän todisteet? Jos on ollut jokunen huono paperiton pentutehdas, niin huonoja pentutehtaita löytyy paperillisissakin. Huostaan otettuja.

        Mikä tekee rikolliseksi sekarotuisten kasvattamisen. Lakipykälät pöytään.

        Ei mikään muu, kuin se että rotukasvattajat pelkäävät kauppojensa kärsivän.

        Millä voi todistaa että rotukoiran pennut on madotettu? Sillä että sen tekee el.lääkäri.

        Eläinlääkäreiden mielestä sekarotuiset ovat tervempiä kuin useat rotukoirat.
        Tuli just hyvä koiraohjelma ulkomailta, jossa ihmeteltiin suuresti sitä, että tahallaan jalostetaan sairaita rotuja.

        Kiva selittää ostajalle rodunomaiset sairaudet.

        Miksi kennelliitto antaa luvan tälläiseen.
        Hengitysteiden litistäminen ihan sairaalloisesti on kammottavaa.
        Yksi esimerkki.

        Villakoirissa, kääpiö-tai toy, on paljon rajantakaa tuotuja, laittomia.

        Niitä kaupataan paperittomina, tai parhaimman näköiset ympätään omiin pentuihin.
        Aikamoinen petos. Käännetään vaan huomio pois rekisteröityjen kenneleistä paperittomien myyjien jahtaamiseen.

        Olen lukenut kaiken täältä sivulta ja en voi muuta sanoa kun että olet ainoa järjellä ajatteleva ihminen,siis ihan oikeasti!!!sanon KIITOS!


      • in/se
        XX_YY kirjoitti:

        jokainen voi teettää sekarotuisia pentuja ja myydä niitä käyvällä hinnalla.
        Mitä halvemmalla myy, sitä suurempi vaara on koiran pennun joutua jobbarille.

        Kuka haluaa väitellä siitä että sekarotuisia ei käytetä eläinläkärissä?
        Ei madoteta eikä rokoteta.

        Missä teidän todisteet? Jos on ollut jokunen huono paperiton pentutehdas, niin huonoja pentutehtaita löytyy paperillisissakin. Huostaan otettuja.

        Mikä tekee rikolliseksi sekarotuisten kasvattamisen. Lakipykälät pöytään.

        Ei mikään muu, kuin se että rotukasvattajat pelkäävät kauppojensa kärsivän.

        Millä voi todistaa että rotukoiran pennut on madotettu? Sillä että sen tekee el.lääkäri.

        Eläinlääkäreiden mielestä sekarotuiset ovat tervempiä kuin useat rotukoirat.
        Tuli just hyvä koiraohjelma ulkomailta, jossa ihmeteltiin suuresti sitä, että tahallaan jalostetaan sairaita rotuja.

        Kiva selittää ostajalle rodunomaiset sairaudet.

        Miksi kennelliitto antaa luvan tälläiseen.
        Hengitysteiden litistäminen ihan sairaalloisesti on kammottavaa.
        Yksi esimerkki.

        Villakoirissa, kääpiö-tai toy, on paljon rajantakaa tuotuja, laittomia.

        Niitä kaupataan paperittomina, tai parhaimman näköiset ympätään omiin pentuihin.
        Aikamoinen petos. Käännetään vaan huomio pois rekisteröityjen kenneleistä paperittomien myyjien jahtaamiseen.

        Selvennys :on xx-yy


      • TÄTÄ kaikkea... kirjoitti:

        Eli nyt tulee lakitekstiä.... TÄTÄ KAIKKEA SÄÄTELEE KYSYNNÄN JA TARJONNAN LAKI. Ei mukään muu ja niin hyvä. En minäkään halunnut maksaa 1500 villiksestä ja kun vastaan tuli ilmoitus jossa myytiin paperiton 700e niin soitin heti , enkä ole katunut , ja nyt teetetään sillä paperittomat pennut kun niitä kysellään koko ajan joka tuutissa. ETTÄ NÄIN sanoo paperittoman , hyvin terveen ja tottelevaisen ja reippaan , eläinlääkärin tarkistaman koiran onnellinen omistaja.

        väärennös on aina väärennös, näin se vain menee.

        En ole koskaan kuullut tuskin moni muukaan, että näiden väärennösten eli paperittomien koirien myyjillä olisi mustaa valkoisella eläinlääkärin lausunto polvista, puhumattakaan silmäpeilauksista. Linkki kannattaa klikata auki ja todella lukea ajatuksen kanssa,
        http://www.villakoirakerho.com/jalostusoh.htm

        Jokainen voi ostaa just sieltä mistä haluu, mutta kantsii oikeasti vaatia myös paperittoman myyjältä faktaa sen myytävänä olevan pennun vanhemmista puhumattakaan isovanhemmista.
        Toki myös tämä paperittomien myyjä antaa ostajalle kunnon paketin turkinhoito-ohjeita matkaan ja suostuu tekemään pentutrimmin ainakin, ja opastaa teitä kädestä pitäen turkin saloihin ja oikeeseen hoitoon.


      • PaulaSi
        kasvattaja111 kirjoitti:

        No niin taas ovat "kaikki tietävät villakoiranomistajat" kirjoittamassa semmoisista
        asioista mistä eivät näköjään tiedä hölkäsen pöläystä..... EIKÄ VARSINKAAN
        VILLAKOIRASTA ROTUNA... Ottakaa nokkinnee ihan rauhassa, olen tätä rotua
        kasvattanut 25 vuotta tiedän mistä kirjoitan.

        Ensinnäkin EI MYYDÄ LAPSIPERHEELLE, siihen on täysin looginen ajatus
        kasvattajilla mikseivät MYY. Jos on kaksikin alle kouluikäistä lasta, uusi
        omistaja EI JAKSAA TASAN VARMAAN pari kuukautta enempää hoitaa turkkia(vaikka on
        kotileikkauksessa)lapset vaativat omaa seuraansa MIKÄ ON IHAN YMMÄRRETTÄVÄÄ, lapsi tulee ensin ja sitten vasta koira, sen jälkeen koira tuodaan trimmaajalle KERRAN TAI KAKSI
        vuodessa "trimmaukseen" ei voi muuta kuin sääliä koiraa siinä vaiheessa.
        KOSKA pidän semmoista koiraa jo eläinrääkkäyksen rajoilla, koneella
        yrittää leikata sitä lyhkäsemmäksi, menee tukkoon,,,, jne jne. Mitään ei ole koiralle tehty ei pesty eikä harjaa näytetty turkille. Iho on karmeassa
        kunnossa, tulee haavoja kun leikkaa. Kauheat ihottumat kun iho ei pääse
        hengittämään, mutta paras on sitten sen jälkeen kun olet yrittänyt laittaa koiran
        parhaaseen kuntoon mitä pystyt, niin nämä henkilöt kirjoittelevat palstoille
        ja haukkuvat mitä ihmeellisimmistä asioista trimmaajasta. VAIKKA EIVÄT
        YMMÄRRÄ että heidän oma laiskuus on siihen syy.

        VILLAKOIRA on tunnettu TURKISTANSA, oli sitten näyttely tai lemmikkieläimenä.
        Tiedän omakohtaisesti kun on pieniä lapsia perheessä, EI KERTA KAIKKIAAN JAKSA PITÄÄ TURKKEJA kunnossa, meillä on lapset tullut aina ensimmäiseksi
        sen jälkeen vasta koirat.

        Paperiton villakoira EI OLE VILLAKOIRA, SE ON SEKAROTUINEN SEKAROTUINEN.
        Miksei se mene ihmisten päähän, jos koiralla ei ole papereita se on tosiaankin sekarotuinen, ei mikään "paperiton villakoira". Nauran vatsa vääränä kun eri
        keskustelupalstoilla kirjoitetaan että kasvattaja käärii komiat rahat pennuilla,
        se henkilö joka semmoista kirjoittelee, sillä ei ole ikinä ollut pentuja tai sitten hänellä on ollut yhdet pennut ja PÄÄSSYT ISOIHIN RAHOJEN MAKUUN, ha ha.

        Kasvattajalla menee MIINUKSEN PUOLELLE kun teettää pennut, OLISIN
        MILJONÄÄRI ja asuisin UPEASSA KARTANOSSA jos rikastuisin pentujen teettämällä.

        JOKAINEN KATSOKOON PEILIIN JA MIETTIKÖÖN kuka se rahat käärii,
        EIKÖHÄN SE mahda olla se joka TEETTÄ PAPERITTOMAT PENNUT..........
        Ei tarvitse tehdä terveystarkastuksia, käydä näyttelyissä, maksaa uroksen omistajalle , rekisteröinti maksua ym ym ym. Ja NÄMÄ SAMAISET HENKILÖT TEETTÄVÄT NÄILLÄ NARTUILLANSA PUOLEN VUODEN VÄLEIN PENNUT, jos se ei ole eläinrääkkäystä niin mikähän mahtaa olla... Nartusta ei välitetä hölkäsen pöläystä
        vaan pennuista , niistä saa otta 600-1000 euroa kpl. Laskekaa mitä semmoiselle
        henkilö tekee tili vuodessa jos on kaksi pentuetta ja niissä on 3-6 kpl pentua.
        NIIN KUKAHAN MAHTAA OLLA RAHA AHNE.
        Apulassa on näitä vaikka kuinka paljon, seurailee vähän aikaa sitä palstaa niin
        näkee kuinka paljon sitä tapahtuu. Käy vaan sääliksi näitä narttuja
        kun ovat semmoisten ihmisten käsissä, pois täytyisi niiltä viedä.

        SE JOKA EI MYÖNNÄ SITÄ NIIN NEUVOISIN OLEMATTA KIRJOITTELEMESTA
        ERI KESKUSTELUPALSTOILLE JA OLEVINAAN NIIN TIETÄVÄINEN NÄISTÄ
        ASIOISTA VAIKKA ON ULKONA KUIN LUMIUKKO.

        JUHANNUSTA KAIKILLE ja menkää tosiaan sinne peilin eteen
        ja miettikää asioita KOIRAN KANNALTA ÄLKÄÄ OLKO NIIN
        ITSEKKÄITÄ minä minä haluan villiksen jne jne.

        Tuohon vuodatukseen ei voi kuin sanoa että se koira älähtää kehen kalikka kalahtaa. Ei ole edes koiranelämää pitää eläinparkaa koko aika "näyttelyturkissa" kesät talvet. Häpeä. Kunnialliset villakoiraihmiset saavat hävetä tuollaisten höyrypäiden takia!


      • koko koiran elämä
        kasvattaja111 kirjoitti:

        No niin taas ovat "kaikki tietävät villakoiranomistajat" kirjoittamassa semmoisista
        asioista mistä eivät näköjään tiedä hölkäsen pöläystä..... EIKÄ VARSINKAAN
        VILLAKOIRASTA ROTUNA... Ottakaa nokkinnee ihan rauhassa, olen tätä rotua
        kasvattanut 25 vuotta tiedän mistä kirjoitan.

        Ensinnäkin EI MYYDÄ LAPSIPERHEELLE, siihen on täysin looginen ajatus
        kasvattajilla mikseivät MYY. Jos on kaksikin alle kouluikäistä lasta, uusi
        omistaja EI JAKSAA TASAN VARMAAN pari kuukautta enempää hoitaa turkkia(vaikka on
        kotileikkauksessa)lapset vaativat omaa seuraansa MIKÄ ON IHAN YMMÄRRETTÄVÄÄ, lapsi tulee ensin ja sitten vasta koira, sen jälkeen koira tuodaan trimmaajalle KERRAN TAI KAKSI
        vuodessa "trimmaukseen" ei voi muuta kuin sääliä koiraa siinä vaiheessa.
        KOSKA pidän semmoista koiraa jo eläinrääkkäyksen rajoilla, koneella
        yrittää leikata sitä lyhkäsemmäksi, menee tukkoon,,,, jne jne. Mitään ei ole koiralle tehty ei pesty eikä harjaa näytetty turkille. Iho on karmeassa
        kunnossa, tulee haavoja kun leikkaa. Kauheat ihottumat kun iho ei pääse
        hengittämään, mutta paras on sitten sen jälkeen kun olet yrittänyt laittaa koiran
        parhaaseen kuntoon mitä pystyt, niin nämä henkilöt kirjoittelevat palstoille
        ja haukkuvat mitä ihmeellisimmistä asioista trimmaajasta. VAIKKA EIVÄT
        YMMÄRRÄ että heidän oma laiskuus on siihen syy.

        VILLAKOIRA on tunnettu TURKISTANSA, oli sitten näyttely tai lemmikkieläimenä.
        Tiedän omakohtaisesti kun on pieniä lapsia perheessä, EI KERTA KAIKKIAAN JAKSA PITÄÄ TURKKEJA kunnossa, meillä on lapset tullut aina ensimmäiseksi
        sen jälkeen vasta koirat.

        Paperiton villakoira EI OLE VILLAKOIRA, SE ON SEKAROTUINEN SEKAROTUINEN.
        Miksei se mene ihmisten päähän, jos koiralla ei ole papereita se on tosiaankin sekarotuinen, ei mikään "paperiton villakoira". Nauran vatsa vääränä kun eri
        keskustelupalstoilla kirjoitetaan että kasvattaja käärii komiat rahat pennuilla,
        se henkilö joka semmoista kirjoittelee, sillä ei ole ikinä ollut pentuja tai sitten hänellä on ollut yhdet pennut ja PÄÄSSYT ISOIHIN RAHOJEN MAKUUN, ha ha.

        Kasvattajalla menee MIINUKSEN PUOLELLE kun teettää pennut, OLISIN
        MILJONÄÄRI ja asuisin UPEASSA KARTANOSSA jos rikastuisin pentujen teettämällä.

        JOKAINEN KATSOKOON PEILIIN JA MIETTIKÖÖN kuka se rahat käärii,
        EIKÖHÄN SE mahda olla se joka TEETTÄ PAPERITTOMAT PENNUT..........
        Ei tarvitse tehdä terveystarkastuksia, käydä näyttelyissä, maksaa uroksen omistajalle , rekisteröinti maksua ym ym ym. Ja NÄMÄ SAMAISET HENKILÖT TEETTÄVÄT NÄILLÄ NARTUILLANSA PUOLEN VUODEN VÄLEIN PENNUT, jos se ei ole eläinrääkkäystä niin mikähän mahtaa olla... Nartusta ei välitetä hölkäsen pöläystä
        vaan pennuista , niistä saa otta 600-1000 euroa kpl. Laskekaa mitä semmoiselle
        henkilö tekee tili vuodessa jos on kaksi pentuetta ja niissä on 3-6 kpl pentua.
        NIIN KUKAHAN MAHTAA OLLA RAHA AHNE.
        Apulassa on näitä vaikka kuinka paljon, seurailee vähän aikaa sitä palstaa niin
        näkee kuinka paljon sitä tapahtuu. Käy vaan sääliksi näitä narttuja
        kun ovat semmoisten ihmisten käsissä, pois täytyisi niiltä viedä.

        SE JOKA EI MYÖNNÄ SITÄ NIIN NEUVOISIN OLEMATTA KIRJOITTELEMESTA
        ERI KESKUSTELUPALSTOILLE JA OLEVINAAN NIIN TIETÄVÄINEN NÄISTÄ
        ASIOISTA VAIKKA ON ULKONA KUIN LUMIUKKO.

        JUHANNUSTA KAIKILLE ja menkää tosiaan sinne peilin eteen
        ja miettikää asioita KOIRAN KANNALTA ÄLKÄÄ OLKO NIIN
        ITSEKKÄITÄ minä minä haluan villiksen jne jne.

        Täytyy sanoa,että onhan täällä joku sellainenkin jolla on oikea kuva villakoirasta ja kasvatuksesta. Kasvattaja 111 on sisäistänyt alle kouluikäiset lapset sekä turkin hoidon aivan selvästi. Siinä on ihminen jolla reaaliteetit on selvillä.
        Enpä olisi asioita osannut sevemmin selittää näille, minulle, minulle ja heti ihmisille.


    • jjulle

      Jos kerta paperillisia villoja EI myydä lapsiperheiisiin, niin mitenköhän kaverillani on kaksinkappalein kääpiövilloja?
      Heidän perheessään on 3lasta (14v, 8v ja 5v).

      Mutta riippuu toki kasvattajasta, jos ei halua villaansa myydä lapsiperheisiin.
      Ei kasvattaja välttämättä ajattele AINA vain koiransa parasta, vaan myös perheen lasten.
      Jotkut villakoirat saattavat luonteeltaan olla pomottavia/uhittelevia tmv,
      että koira omii perheen äidin/isän, eikä päästä lapsia vanhempiensa lähelle,
      vaan koira on jo 'puolustamassa/suojelemassa' isää ja äitiä.
      Siinä sitten valitetaan ja joudutaan antamaan koira pois, koska se ei 'pidä' perheen lapsista.
      Villakoira rakastaa ihmisiä ja läheisyyttä todella paljon, mutta osaa olla myös hyvin mustasukkainen.

      En väitä, etteikö kasvattaja ajattele koiriensa parasta, tottakai ajattelee.

    • paperikoira

      PAPERIKOIRA:

      Villakoirakerhon sivuilla on kasvattajalista jotka saavat pentunsa rekisteröityä, jos kasvattaja ei ole listalla ja sanoo että tulet saamaan paperit, hän toimittaa ne esim myöhemmin ym, paperit ovat joko väärennettyjä tai sitten ett koskaan tule saamaan niitä.

      Koiran sukutaulu on tiedossa ja tiedetään mm. sen sairauksita ja suvusta. Villakoirilla on useita sairauksia ja ongemia varsinkin pienillä villiksillä ja moni villis myös kantaa jotakin perinnöllistä sairautta ja jos koiria ei ole tutkittu ja kaksi sairauden kantajaa risteytetään tulee sairaita pentuja.

      Koira on puhdasrotuinen, se ei ole sekoitus joka saataa ehkä näyttää villakoiralta. Villakoiran kuuluu myös olla yksi värinen ja astuttamiseen on omat sääntönsä.

      Tiedät myös suunnilleen minkä kokoinen koirasta tulee, ei ole harvinaista, että toyvillakoira onkin ollut keskikokoinen tai kääpiövillakoirasta on tullut isovillakoira.

      Narttukloiraa kohdellaan oiken ja astutusväli on oikea., muuten koitaa ei saa rekisteröityä.
      Koira on melkein aina hyvästä kodista ja sitä kohdellaan ja koulutetaan pienestä pitäen hyvin ja oikein. Kasvattaja on erikoistunut villakoiriin ja osaa neuvoa ja antaa oikeanlaiset ohjeet sinulle, Hänellä on pitkältä ajalta kokemusta ja hän on aina valmis auttamaan sinua ja voit soittaa jos sinulle tulee kysyttävää. Kasvattaja yleensä myös opastaa turkin hoidossa ja trimmaa koiraa.

      PAPERITON KOIRA

      Voi olla ettet saa varmuutta koiran oikeista vanhemmista

      ett tiedä mitään suvusta/ sairauksista

      Välttämättä ett tiedä koiran tulevaa kokoa

      Pentu saattaa olla epäilyttävistä oloista

      sinulle voidaan luvata paperit jota ett tule saamaan

      narttukoira astutetaan ehkä jokaisesta juoksusta ja se ei saa levätä välillä

      Koira voi olla oikeasti tuonti, esim virosta tai venäjältä

      Myyjä katoaa

      Myyjä ei auta sinua pennun kasvatuksessa, neuvo hoidossa.

      Sinulta pyydetään varausmaksu ja ett koskaan tule saamaan koiraa.

      Toki voi käydä niinkin että koira on hyvästä perheestä ja kaikki menee hyvin, mutta silti ei ole taetta siitä jos vanhemmat ei ole tutkittuja etteikö joku voisi mennä pieleen.

      • epskula

        monilla on villakoira, joiden vanhemmat on rekisteröidyt, mutta ei itse halua rekisteröidä..

        mun mielestä se on aika huvittavaa jos on kummatki vanhemmat rekattu ja ois mahdollista rekisteröidä oma koira niin ei sitten rekisteröi. meillä on rekkaamaton kääpiövillis, ja sen emä on rekattu, mut sen isä on paperiton, eli ne on tehnyt just nuin niinku sanoin. en keltään oudolta rupeis ehkä paperitonta ostamaan... mut meidän koira on tutuilta.:)


    • SantiMar

      Hyvin sanottu! Olen aivan sama mieltä!

    • menee järki!!

      VITTUAKO te ruikutatta!!! eikö lemmikki oo aina lemmikki vaikka olis sitte minkälaane kuhan se saa hoitoa ja rakkautta!!!!!

    • Anonyymi

      Mä ostan pennun kääpiövillan ja yhden toisen kääpiörodun sekoituksesta. Voin sanoa, että ihan superihania koiria, jotenkin mielenkiintoisempia kuin vain yhden rodun koirat. Ja tää on vaan minun mielipide. Tunnen tän joka teetti tämän pentueen ja kerran aiemmin teetti pentueen samoilla vanhemmilla joku 2v sitten, silloin ei itsellä ollut vielä mahdollista ottaa pentua. Ihan normaaleissa perheissä asuvat molemmat pentujen vanhemmat, ei mitään tehdastuotantoa todellakaan.

      Joskus mietin kääpiövillakoiraa, mutta jotenkin kaipasin tiettyä pehmeyttä vielä piirteisiin. En oikeen perusta 2500 euron hinnasta myöskään, se on yksinkertaisesti mielestäni vain liikaa seurakoirasta.

    • Anonyymi

      Onko.toy.villa.koiraa.poikaa

    • Anonyymi

      Jokin aika sitten näin myynti-ilmoituksen paperittomista villakoirista,en enää muista oliko kääpiö vai keskikokonen,väri oli musta-valkonen?Ja hinta 2500€!En ikinä maksais,mut joillakin on ylimäärästä rahaa,ei kai näitä syntyis jos ei sais myytyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1023
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe