Mitä tarkoittaa kultahiput? olkapäilläni oli ympäriinsä kultahippuja...en ollut sprayannut mitään, siis lakkaa tai jotain se ei ollut. Joskus olen seiskateeveellä kuullut jotain niistä. Kiitos ja siunausta teille jotka vastaatte!
KULTAHIPPUJA ? Mistä kyse......?
26
3005
Vastaukset
- missä ne kultahiput
siihen tuli ja lähtivätkö pois vai ovatko vieläkin siinä? Mitä teit niille?
- Fidelit@
Olin kotona kun huomasin ne. En pyyhkinyt niitä pois koska käsitin että ehkä ne on siunaukseksi. Seuraavana päivänä muistaakseni niitä ei enää ollut. Tätä tapahtumaa ennen olin nähnhyt merkillisen unen, jossa viesti hyvästä. Olen vuosia elänyt myrskynsilmässä, menettänyt elämänhaluni.Sitten tämä uni ja kultahiput. . .
- Saara
http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm Ote sivustolta: Vuoden -99 lopulla Charisma-lehti vei kokoustilanteesta kerättyjä "kultahippuja" tutkittavaksi. US Geological Survey´n tutkimuksissa hippuset eivät sisältäneet kultaa eivätkä muitakaan arvometalleja vaan osoittautuivat lähinnä kimmeltäviksi muovinpaloiksi. Jo toukokuussa 1999 Machadon ollessa puhujavieraana Toronton lentokenttäsrk:ssa hippusia vietiin tutkittavaksi. Tutkimuksen tuloksia ei ole julkaistu. Siitä huolimatta Machado ja hänen "ihmeensä" saa palstatilaa siellä ja täällä. Silvana Machado kiertää kokouksissa Ruth Hefner nimisen naispastorin kanssa. Hän kertoo parantuneensa useista samanaikaisista vakavista sairauksista rukouksen kautta. Ennen parantumistaan Silvana oli ollut kosketuksissa noituuteen ja taikauskoiseen roomalaiskatolisuuteen. Hänen todistuksensa ei kerro hylkäsikö hän katolisen taikauskon ja noituuden. Pääpaino on kuvauksella kuinka karismaattiseen liikkeeseen kuuluva nainen laski kätensä hänen päälleen "Pyhän Hengen kasteen" saamiseksi. Tämän jälkeen kultahippuja alkoi ilmestyä hänen iholleen ja hiuksiinsa sekä käsistä alkoi erittyä "pyhää öljyä". Jo vuosia sitten samojen ilmiöiden sanotaan esiintyneen erinäisissä "uskon sana" ja "menestysteologia" liikkeen seurakunnissa. Etelä-Amerikassa, jossa karismaattinen katolisuus on vahvana, ilmiötä esiintyi jo ainakin 1970-luvulla. Silloin kristillisen maailman enemmistö ei antanut ilmiölle suurta huomiota. Sitä pidettiin - oikeutetusti - vääränä ihmeenä. Saarnaaja Franklin Hall, eräs "latter rain" opin lähteitä 1940-luvulla, puhui kuolemattomasta aineesta, jota saavat hänen kokouksiinsa osallistujat. Tämä aine olisi hienoa kulta- ja hopeapölyä, joka kimmeltelisi iholla. Franklin Hallin erikoisiin opetuksiin liittyi mm. äärimmäisyyteen menevä opetus paastosta ja parantamisesta. Noin 30 päivän täyden paaston jälkeen "Pyhän Hengen" tuli eliminoisi sairauden, väsymyksen ja jopa ihmisruumiin hajut - opetti Hall. Kun Hallia kritisoitiin hän perusti oman liikkeen.
- löjdsljfdlkg
NOi kultahiput ehdottomasti tutkittavaksi. Näin todistetaan kautta linjan ettei kyse ole huijauksesta.
- ota kaikki irti elämästä
Voit pitää niitä omana aarteenasi. Olkoon se kunnianosoitus sinulle mistä lienevätkin tulleet. Älä turhaa pohdi asiaa. Kiitä hipuista ja elä elämääsi kuten ennenkin. Kiitos kiitos kiitos
- Huono aarre
ota kaikki irti elämästä kirjoitti:
Voit pitää niitä omana aarteenasi. Olkoon se kunnianosoitus sinulle mistä lienevätkin tulleet. Älä turhaa pohdi asiaa. Kiitä hipuista ja elä elämääsi kuten ennenkin. Kiitos kiitos kiitos
Kannattaako niitä ilman tutkimusta pitää aarteena. Aika hauskaa kun sitten ne jää perintönä lapsille ja ilmenevätkin muovihileeksi. Siinä sitte aikuinen lapsi voi harmitella kun äippää tai iskää on höynäytetty pahanpäiväisesti.
- tutkinut
ettei se ole HILSETTÄ tai sahanpuruja.
- ne...
harmaat aivosolut kun rapisee.
- yhden naisen
poskilla yhdessä kokouksessa.
- ottoalli
ei kokenut minkäänlaisia kultahippuja, joten jätä sikseen. Ei yli sen,mikä on kirjoitettu Raamattuun. Tähän tekee mieleni lisätä Sanan neuvo :"Älkää kaikkia henkiä uskoko,vaan koetelkaa ne,ovatko Jumalasta"
- Saara
Laitoinkin tuolla ylempänä linkin, jossa selvitetään ko. ilmiötä!
- Anonyymi
En o vielä löytäny VT ja UT kultahippuja sataneen.
- Kevätesikko
Olin imuroinut ko. päivänä, myös eteisen. Uskova ystävä saapui luokseni ja keskustelimme kaikenlaisista asioista maan ja taivaan väliltä. Kun hän oli lähdössä, pukemassa eteisessä kenkiään jalkoihinsa ja takkiaan päälle, huomasimme eteisen lattialla metallisia, liuskeisia hippusia. Otimme niitä käteemme ja ihmettelimme niitä. Ne olivat metallisia ja ne murenivat käteemme. Keräsin niitä talteen. En ole käynyt tutkituttamassa niitä, mutta silloin tällöin näytän niitä joillekin ja pohdimme mitä ne ovat. Se saa meidät aina ihmetyksen valtaan. Olipahan ne sitten Jumalalta tai kattovalaisimesta (joka tuohon aikaan eteisessä oli lasinen), niin aivan sama. Ne hippuset ovat ja pysyvät tallessa kukkarossani. Ja kokemuskin on pysynyt hyvin muistissani.
- eksytystä
""Philip Powel Australian Assemblies of God 'in entinen pääsihteeri antoi julkilausuman 18.10.1999 koskien Benny Hinniä. Tässä on otteita tuosta lausunnosta: "Olemme taltioineet Benny Hinnin vääriä väittämiä ja harhoja monen vuoden ajalta... Ne jotka julkisesti puhuvat ja kirjoittavat, ovat myös julkisen tarkastelun alla. Sama pätee minuun ja muihin... On useita "merkkejä", erikoisia ilmiöitä, jotka yhdistetään nykyiseen herätykseen, mutta joilla on demoninen alkuperä... Kun sellainen ("kultahiput") asetetaan omaan yhteyteensä muiden vastaavien kanssa, kuten Kenneth Copeland 'in kokouksessa tapahtuneeseen stigmaatioon - tullaan tiettyyn johtopäätökseen. Katolisssa kirkossa vaikuttavat demoniset ilmiöt ja mystiikka ovat tulleet helluntai- ja karismaattiseen liikkeeseen... Benny Hinn on selvästi väärä profeetta... Onneksi kaikki Australian seurakunnat eivät ole tässä mukana" ("Uusi Viini Juovuttaa", Juhani Aitomaa)."" http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm
- Kevätesikko
eksytystä kirjoitti:
""Philip Powel Australian Assemblies of God 'in entinen pääsihteeri antoi julkilausuman 18.10.1999 koskien Benny Hinniä. Tässä on otteita tuosta lausunnosta: "Olemme taltioineet Benny Hinnin vääriä väittämiä ja harhoja monen vuoden ajalta... Ne jotka julkisesti puhuvat ja kirjoittavat, ovat myös julkisen tarkastelun alla. Sama pätee minuun ja muihin... On useita "merkkejä", erikoisia ilmiöitä, jotka yhdistetään nykyiseen herätykseen, mutta joilla on demoninen alkuperä... Kun sellainen ("kultahiput") asetetaan omaan yhteyteensä muiden vastaavien kanssa, kuten Kenneth Copeland 'in kokouksessa tapahtuneeseen stigmaatioon - tullaan tiettyyn johtopäätökseen. Katolisssa kirkossa vaikuttavat demoniset ilmiöt ja mystiikka ovat tulleet helluntai- ja karismaattiseen liikkeeseen... Benny Hinn on selvästi väärä profeetta... Onneksi kaikki Australian seurakunnat eivät ole tässä mukana" ("Uusi Viini Juovuttaa", Juhani Aitomaa)."" http://koti.mbnet.fi/hulk/lainaukset/pyykkonen.html http://www.kristitynfoorumi.fi/eikaikkiolekultaa.htm
Eteisessäni ei käynyt Benny Hinn eikä hänen kannattajansa. ;) Yritähän sinäkin nyt ymmärtää asiayhteydet. Paiskasit tosta vaan jonkun "dokumentin", vaikket tiedä asioista yhtään mitään. Sen, minkä minä näin, sen näin. Sitä kokemusta ei minulta ota kukaan pois, et sinäkään.
- eksytystä
Kevätesikko kirjoitti:
Eteisessäni ei käynyt Benny Hinn eikä hänen kannattajansa. ;) Yritähän sinäkin nyt ymmärtää asiayhteydet. Paiskasit tosta vaan jonkun "dokumentin", vaikket tiedä asioista yhtään mitään. Sen, minkä minä näin, sen näin. Sitä kokemusta ei minulta ota kukaan pois, et sinäkään.
Ei niitä hippuja yksistään Hinnin kokouksissa ole, mutta lainaukseni oli laajempi asiayhteys, josta kultahiput ovat vain yksi manifestaatio. En minä väitä ettet olisi nähnyt hippuja. Mutta varovainen kannattaa olla erilaisista 'uuden viinin' ilmiöistä, joista lainaukseni kertoo eikä niitä kannata suoralta kädeltä jonain erityisvoimanosoituksena pitää. Olin kerran vuosia sitten erään tunnetun uuskarismaattisen henkilön kokouksessa, ja kun tulin kotiin, haistoin halvan hajuveden tuoksun kotiovellani ja parvekkeellani. Halvan hajuveden tuoksu on eräs niistä valhehengen aiheuttamista ilmiöistä kuten kultahiput. Sanoudun tuosta ilmiötä irti enkä siitä kiinnipidä laillasi.
- Aritta
eksytystä kirjoitti:
Ei niitä hippuja yksistään Hinnin kokouksissa ole, mutta lainaukseni oli laajempi asiayhteys, josta kultahiput ovat vain yksi manifestaatio. En minä väitä ettet olisi nähnyt hippuja. Mutta varovainen kannattaa olla erilaisista 'uuden viinin' ilmiöistä, joista lainaukseni kertoo eikä niitä kannata suoralta kädeltä jonain erityisvoimanosoituksena pitää. Olin kerran vuosia sitten erään tunnetun uuskarismaattisen henkilön kokouksessa, ja kun tulin kotiin, haistoin halvan hajuveden tuoksun kotiovellani ja parvekkeellani. Halvan hajuveden tuoksu on eräs niistä valhehengen aiheuttamista ilmiöistä kuten kultahiput. Sanoudun tuosta ilmiötä irti enkä siitä kiinnipidä laillasi.
tai tupakan tuoksu ym on tyypillinen tuntomerkki jostain edesmenneestä sukulaisesta tai tuttavasta. Kukaan ei eksytä mistään.
- Kevätesikko
eksytystä kirjoitti:
Ainoa, josta pidän kiinni, on Jumalan valtakunta, en kultahippusista pidä kiinni. Ovatpa sinun käsityksesi minusta mitkä tahansa, ne ovat vääriä, sillä et tunne minua. Tiedät minusta vain nämä kommentit. Luulit minun pitävän kiinni kultahipuista, mutta luulit väärin. Jos olisit ymmärtänyt, olisit tajunnut, että kommentoin aloittajaa ja kommenttini oli rohkaisuksi muillekin asiaa ihmetelleille. Sinä sen sijaan taidat olla ihmejuttujen metsästäjä, koska et taida tuntea elävää Lähdettä. Tiedätkö, ettei pidä jäädä ihmeisiin, vaan katsoa ihmeiden tekijään? Ovatko ihmeet rohkaisuksi vai pelokkeeksi tarkoitettuja? Siinä sinulle miettimistä!
- eksytystä
Kevätesikko kirjoitti:
Ainoa, josta pidän kiinni, on Jumalan valtakunta, en kultahippusista pidä kiinni. Ovatpa sinun käsityksesi minusta mitkä tahansa, ne ovat vääriä, sillä et tunne minua. Tiedät minusta vain nämä kommentit. Luulit minun pitävän kiinni kultahipuista, mutta luulit väärin. Jos olisit ymmärtänyt, olisit tajunnut, että kommentoin aloittajaa ja kommenttini oli rohkaisuksi muillekin asiaa ihmetelleille. Sinä sen sijaan taidat olla ihmejuttujen metsästäjä, koska et taida tuntea elävää Lähdettä. Tiedätkö, ettei pidä jäädä ihmeisiin, vaan katsoa ihmeiden tekijään? Ovatko ihmeet rohkaisuksi vai pelokkeeksi tarkoitettuja? Siinä sinulle miettimistä!
Sanoit: "Sitä kokemusta ei minulta ota kukaan pois, et sinäkään." Siinä osoitit kiinnipitämistä. Juuri ihmejuttuja en metsästä vaan varoitan ihmeistä kiinnostuneita. Jos olisin tiennyt puhujan tarkemmin (oli ulkomaalainen), en olisi kokoukseen edes mennyt.
- Kevätesikko
eksytystä kirjoitti:
Sanoit: "Sitä kokemusta ei minulta ota kukaan pois, et sinäkään." Siinä osoitit kiinnipitämistä. Juuri ihmejuttuja en metsästä vaan varoitan ihmeistä kiinnostuneita. Jos olisin tiennyt puhujan tarkemmin (oli ulkomaalainen), en olisi kokoukseen edes mennyt.
Ota opiksesi: ota selvää tilaisuuden puhujista olkootpa sitten suomalaisia tai eivät. Sinä itse olet vastuussa siitä otatko selvää vai et. Tietokonettahan sinä näköjään osaat käyttää, joten laitapa seuraavan kerran hakusanaksi puhujan nimi niin saat tietää kuka kukin on, etpähän pety. Mut sanonpahan vain sen, että aina, kun on kyse ihmisistä, saa pettyä ennemmin tai myöhemmin, olkoonkin "Jumalan lähettämä" tai ei. Ihmiset ovat aina vajavaisia, joten... päättele itse!
- eksytystä
Kevätesikko kirjoitti:
Ota opiksesi: ota selvää tilaisuuden puhujista olkootpa sitten suomalaisia tai eivät. Sinä itse olet vastuussa siitä otatko selvää vai et. Tietokonettahan sinä näköjään osaat käyttää, joten laitapa seuraavan kerran hakusanaksi puhujan nimi niin saat tietää kuka kukin on, etpähän pety. Mut sanonpahan vain sen, että aina, kun on kyse ihmisistä, saa pettyä ennemmin tai myöhemmin, olkoonkin "Jumalan lähettämä" tai ei. Ihmiset ovat aina vajavaisia, joten... päättele itse!
Eipä minulla tuolloin ollut tietokonetta ja tilaisuudessa oli suomalainen tunnettu puhuja, josta ei vielä siihen aikaan ollut niin paljon tietoa kun nykyään. Olen ihan uskoontulosta asti ollut hyvin varovainen enkä ole mennyt mukaan mihin tahansa, sillä tietoa minulla oli hengellisen elämän asioista enkä tullut mistään pystymetsästä uskoon. Ei sinun tarvitse meuhkata minun vastuustani. Oletpa varmasti itsekin ollut tilaisuuksissa, joissa on ollut väärä henki vaikuttamassa. Ihmisten keskuudessa ja kanssa täällä joudutaan joka tapauksessa elämään, pettymyksiä tulee, mutta ei niihin pettymyksiin pidä jäädä märehtimään ja niistä voimaa imemään ja ihmisiä haukkumaan ja itseä sillä tavalla korottamaan.
- OrdoHereticus
Mistä tiedät että kyseessä on aito kulta eikä joku tiimarin kimalle jota jossakin hengellisessä tilaisuudessa on huijaustarkoitusessa viskottu ilmaan??? -Tätä huijaushippujuttua on näet tapahtunut maailmalla. Sinuna veisin hiutaleet jollekin joka tietää asiasta, siis kultasepälle, joka sitten voisi arvioida pelkällä vilkaisulla onko kyseessä aito kulta vai ei. ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää, uskovainen eksyy jokainen...
- labraan.
Vai huiskitko ne vain menemään niinkuin lian tai normaali pölyn?
- lapsellista!
Ihmetellään ja ihmetellään mutta ei vain tule mieleen kokeilla ovatko kultaa vai muuta. Kokeile nyt ainakin pistää hippusi veteen ja katso kelluvatko. Jos kelluvat, ovat kevyttä muovia luultavasti. Voisit myös koettaa upottaa hiput etikkaan tai mieluummin suolahappoon. Jos siitäkin selviävät, on jotakin mahiksia että niissä on kultaa. Tai mikset kokeilisi kullanhuuhtojien vaskoolimenetelmää: Kourallinen hiekkaa sekaan ja veden kanssa heiluttelet laakeassa astiassa. Jos ovat kultaa, huomaat sen kyllä.
- pois, ei ole Herrasta
vai oletko sanasta lukenut, että kultahippuja sataa taivaasta.
- Anonyymi
Aloittajan kannattaa kysyä neuvoa Niuvaniemestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!
Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä552913340% kansasta pitää Yleä selkeästi vasemmistolaisena
Vähän kylmä suihku epäilijöille. "Yle Uutiset sijoitettiin kyselyssä suurista medioista selvästi eniten vasemmistolaise2711814Hokki on konkurssissa!
Aivan uskomattoman hienosti on lähtenyt rahoituskierros käyntiin! ❤️ https://hokki.fi/ajankohtaista/hokki-kainuu-oy-hak561598- 1241576
Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra
Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai1901549- 3351231
Vasuri ehdokas pilaa koko puolamgan.
On siinä vasureilla Kova riita pukari ehdokkaana vaaleissa. Jos "pääsisi" ei yhtään kokousta ettei tule valituksia. Eikö621217- 941210
Olet kaikella todennäköisyydellä
Ainut ihminen tällä pallolla, josta menen täysin hämilleni ja tuntuu että ÄO laskee samantien neandertalin tasolle. Kaik391125Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet
PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollisjärjestön jäsenyys ja raiskaustuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise751037