Järkeville ihmisille on aivan turha uskotella, että Jeesus syntyi ilman miehen siemennestettä. Mutta uskovaisille Suuri Raamattu vakuuttaa, että Jumalan hullutus on viisaampi kuin ihmisten viisaus. Joh 3: 14-16-18 14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, 15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. 17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. 18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. 1. Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, No mistäs minun muka täytyy pelastua, ehkä kysyt. Eihän minulla ole mitään vaivoja, ei ongelmia, ei huolia. Ehkä hieman sijoitusvaikeuksia. Mutta sinun täytyy pelastua tunnonvaivoista. Ja jso sinulla ei tunnontuskia ole, sinun täytyy pelastua paatumuksesta. Sillä iankaikkisuudesss on myöhäistä herätä anomaan vapautusta. Vaikka paatuneinkin rikollinen siellä totisesti herää syyllisyyteensä. Jes 53:5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut. (=parannetut, vrt. uusi käännös) Uskonnot vaativat - Jumala antaa Armorikasta kevättä! Antti
Suuri Raamattu on uskon kirja - 316
15
284
Vastaukset
- alex-kasi
että Jumala voi tehdä maan tomusta ihmisen? Kyllä voi - sillä ihminen on tehty samoista aineksista kuin maassa on.. Eikö järkevä mies usko että Jumala voi tehdä ihmisessä ihmisen? Kyllä voi sillä ei ole mitään estettä että ei äidin omat solut ja DNA-voisi kehittyä ihmiseksi - ok aikaisemmin se oli enemmänkin uskosta kiinni mutta tänään me tiedämme että se on mahdollista .. Usko on enemmänkin uskoa siihen mitä Jumala Sanassaan sanoo oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta kuin että uskoa asioihin joita on vaikea selittää.. Jumalle on mahdollista herättää kuolleet heidän kuolon unestaan .. Sanoo sana - ja Jumala herätti Poikansa kolmantena päivänä - uskotko sen vai onko sinulle omia teorioita?? Jumala on ainoa jolla on kuolemattomuus - sanoo Sana - uskotko sen vai onki sinulla omia teorioita? Uskoa on että Jumala on Iankaikkinen Elämä - että se on mahdollista - Jumalan Sana opettaa sitten MIKSI - uskoa että synnit voidaan antaa anteeksi oikeudenmukaisuudessa - Jumalan sana opettaa sitten KUINKA se on tullut mahdolliseksi.. uskoa että koko Raamattu on totta - ja Jumalan Sana opettaa sitten MIKSI..
- jpp3
...teoriittinen ja analyyttinen. Etkö tiedä, että Antti on: 1. Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, ??? Olkaamme, kuten Kristus opetti lapsista: Herra armahtakoon niin, että meillä olisi enemmän Jumalan viisautta ja lastenkaltaisuutta. Matt. 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. 19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
- alex-kasi
jpp3 kirjoitti:
...teoriittinen ja analyyttinen. Etkö tiedä, että Antti on: 1. Kor. 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, ??? Olkaamme, kuten Kristus opetti lapsista: Herra armahtakoon niin, että meillä olisi enemmän Jumalan viisautta ja lastenkaltaisuutta. Matt. 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. 19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
ettei usko ihan kenenkä opetuksiin tahansa.. Ei ole mitään perää siinä että viisaus olisi este uskolle - jos viisaus on Jumalan tahdossa. Oikeudenmukaisuus on viisautta, rakkaus on viisautta.. Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen - olisi erittäin epäviisasta kieltää se - eikö vain.. :) Siis Antin kirjoitus oli hieman omaperäistä tulkintaa jälleen kerran: ""Järkeville ihmisille on aivan turha uskotella, että Jeesus syntyi ilman miehen siemennestettä. Mutta uskovaisille Suuri Raamattu vakuuttaa, että Jumalan hullutus on viisaampi kuin ihmisten viisaus. "" Sillä ei tuo pidä paikkaansa. Kuten sanottu Raamatun opetukset voi ymmärtää ja uskoa - ei uskovan tarvitse olla tyhmä. Mutta hänen tulee elää Jumalan viisaudessa - sillä kaikki oikea viisaus on Hänen.. Mutta kuten tavallista nuo teidän tulkintanne ovat sellaisia oman mielen tuotteita.. valitettavasti .. alex
- jpp3
alex-kasi kirjoitti:
ettei usko ihan kenenkä opetuksiin tahansa.. Ei ole mitään perää siinä että viisaus olisi este uskolle - jos viisaus on Jumalan tahdossa. Oikeudenmukaisuus on viisautta, rakkaus on viisautta.. Jumala on oikeudenmukainen ja rakkaudellinen - olisi erittäin epäviisasta kieltää se - eikö vain.. :) Siis Antin kirjoitus oli hieman omaperäistä tulkintaa jälleen kerran: ""Järkeville ihmisille on aivan turha uskotella, että Jeesus syntyi ilman miehen siemennestettä. Mutta uskovaisille Suuri Raamattu vakuuttaa, että Jumalan hullutus on viisaampi kuin ihmisten viisaus. "" Sillä ei tuo pidä paikkaansa. Kuten sanottu Raamatun opetukset voi ymmärtää ja uskoa - ei uskovan tarvitse olla tyhmä. Mutta hänen tulee elää Jumalan viisaudessa - sillä kaikki oikea viisaus on Hänen.. Mutta kuten tavallista nuo teidän tulkintanne ovat sellaisia oman mielen tuotteita.. valitettavasti .. alex
....mitä minä tarkoitan Jumalan viisaudella.... 1.Kor.1 1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima. 1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi." 1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi? 1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, 1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, 1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, 1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. 1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset. 1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, 1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, 1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, 1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. 1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, 1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
- se ei ole
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ensimmäinen kloonattu kameli syntyi Dubaissa/1135245162690
Luulenpa että maasta tullut kameli on hieman yksinkertaisempi asia kuin ylhäältä tullut ihminen. Ihmiselle ruuumis on vain ulkoasu. Kamelille se on kaikki kaikessa. On mahdotonta miehen syntyä ilman miestä. Toki Jumalalle kaikki on mahdollista ja Jeesuksen kohdalla Hän osoitti, että miestä ei välttämättä tarvita. Ehkä mies ikäänkuin tarvitaan vain siksi, että mies ei tuntisi itseään turhautuneeksi. Nainen joka tapauksessa tarvitaan ihmiskunnan synnyttäjänä.
- iankaikkinen elämä..
Suuri Raamattu on uskon kirja - 316 Kirjoittanut: AnttiVKantola 3.5.2009 klo 23.57 Järkeville ihmisille on aivan turha uskotella, että Jeesus syntyi ilman miehen siemennestettä. Mutta uskovaisille Suuri Raamattu vakuuttaa, että Jumalan hullutus on viisaampi kuin ihmisten viisaus. Joh 3: 14-16-18 14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, 15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. = joka uskoo = iankaikkinen elämä, ei muuten.. jae sisältää ehdon, uskon (olisi) tämä elämä iankaikkisesti 16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. = vaan hänellä = olisi = iankaikkinen elämä = ei muuten.. 17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. =pelastus= iankaikkiseen elämään= Jeesuksessa= edellisiin raamatunpaikkoihin tukeutuen ei muuten. 18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.= On toinen kuolema, koska Jumala paratiisissa sanoi, ettei syö ja eläisi iankaikkisesti muuten kuin Jumalan suunnitelman mukaisesti
- jpp3
...jonka hän kirjoittanut Herran väkevässä armossa on valoa valon päälle ja armoa armon päälle! Näin aamutuimaan on hyvä pitää aamuvartiohetki vaikkapa lukemalla Antin kirjoitus Herrass! Tuossa alempana joku veti uskon hedelmät esiin. Kyllähän ne sieltä pikkuhiljaa kypsyvät, sillä Kristus itse pitää huolen siitä, ettemme huomaakaan tuottavamme hedelmää. "Älköön vasen käsi tietäkö, mitä oikea tekee." Armoa, armoa kaik' on vaan! Kun pysymme armon alla, uskossa Kristuksen sovitustyöhön seuraava täynnä armoa oleva Kristuksen vertaus käy toteen: Johanneksen evankeliumi: 15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. 15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. 15:6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni. 15:9 Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani. Amen!
- jpp3
...vielä pieni rohkaisun ja kehoituksen Sana suoraan Suuresta Raamatusta: Fil. 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
- IDENEB
On yleisesti tunnettu tosiasia se, että Jeesus on viinipuu ja me uskovat olemme oksat siinä. http://www.maanalainenlevykauppa.com/epages/Gagar.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Maanalainen/Products/6015 http://www.poimuri.fi/Magellan/pages/main.jsp?storeId=14250&pageId=collectionDisplay&viewId=4885121 http://musiikkikauppa.dnainternet.fi/album/Viktor_Klimenko/Käy_yrttitarhasta_polku/22AF7D38-A38C-4F1C-A8D9-A6544524A9A6/
- jpp3
IDENEB kirjoitti:
On yleisesti tunnettu tosiasia se, että Jeesus on viinipuu ja me uskovat olemme oksat siinä. http://www.maanalainenlevykauppa.com/epages/Gagar.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Maanalainen/Products/6015 http://www.poimuri.fi/Magellan/pages/main.jsp?storeId=14250&pageId=collectionDisplay&viewId=4885121 http://musiikkikauppa.dnainternet.fi/album/Viktor_Klimenko/Käy_yrttitarhasta_polku/22AF7D38-A38C-4F1C-A8D9-A6544524A9A6/
...tunnettu tosiasia, mitä sanoit. Mutta se syvin sanoma ja opetus ei ehkäpä olekaan niin tunnettu asia, etteikö sitä voisi Hengessä kerrata. Minulle erittäin rakas paikka Sanassa, kuten moni muukin - itse asiassa koko Raamattu. Kaikkea en vielä ymmärrrä sieltä, mutta Pyhä Henki valaisee yhä tätä ehtymätöntä aarreaittaa.
- IDENEB
Ihanan sanankohdan laitoit. Jeesus puhdistaa meitä, oksia. Eikä meidän tarvitse itsestämme sitä elämän eliksiiriä puristaa kuin mehua marjoista. Sillä Jeesus on se viinipuu ja me vain oksat, jotka kantaa sitä hedelmää .. vain kantaa. Johanneksen evankeliumi: 15:1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän. 15:3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. 15:4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
VALOA ALEXIN PIMEYTEEN - "valkeus tuli mutta pimeys ei sitä käsittänyt" -uudempi käännös: "pimeys ei saanut sitä valtaansa" Niinpä niin. Pimeys ei käsitä valkeutta eikä saa sitä valtaansa. Pimeyttä on se että ihminen olisi vain eläin. Valkeutta on se, että ihmisessä on Jumalan siemen ikuisuudesta. "Te olette jumalia", sanoo Raamattukin ihmisestä. ### Eikö järkevä mies voi uskoa.. Kirjoittanut: alex-kasi 4.5.2009 klo 00.22 että Jumala voi tehdä maan tomusta ihmisen? Kyllä voi - sillä ihminen on tehty samoista aineksista kuin maassa on..### Saarn. 12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. On epätoivoista ja taakoittavaa olla eläimeen verrattava, vailla osallisuutta uskoon. Kehottaisin alex.kylliäistä anomaan elävää uskoa ylhäältä, Isänltä, joka sielunkin on antanut ja hengen. 1. Tess. 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Eikö Jumala joka maan tomusta nostaa pian katoavaiset eläimet ja ruohon, pystyisi antamaan ihmiselle iankaikkisuusruumista, puvuksi iankaikkiselle sielulle? ELÄIN ON MAASTA - IHMINEN ON YLHÄÄLTÄ 1.Kor 15:34-38 34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. 35 Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?" 36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole! 37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa. 38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren. - 42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; 43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; 44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen. Ystävällisesti Antti
- alex-kasi
ja Jumalan Sanaa.. Mutta sinä tulkitset sitä aika huolimattomasti - yrität sovittaa Raamattua uskoosi.. mutta sinun tulisi tehdä toisin päin - siis soveltaa uskoasi Raamatun mukaiseksi.. Sillä sellainen valo mitä yrität minulle antaa - ei ole oikeata valoa - sinusta ehkä tuntuu siltä mutta olet väärässä.. Sinä koet Jumalan neuvot UHKAUKSENA.. ja uskot olevasi kuolematon elämä - ILMAN JUMALAA - ja uskot että Kaikkivaltias heittää luomaansa elämää ikuiseen piinaan ... sinulle pelastus on vain ku-olemattoman elämäsi taivaaseen siirtymistä - ikuisen piinan välttämistä.. ja niin edelleen.. Kiitos vain Antti - mutta en minä halua sellaista "valoa" - minulle se on vain pimeyttä.. alex
alex-kasi kirjoitti:
ja Jumalan Sanaa.. Mutta sinä tulkitset sitä aika huolimattomasti - yrität sovittaa Raamattua uskoosi.. mutta sinun tulisi tehdä toisin päin - siis soveltaa uskoasi Raamatun mukaiseksi.. Sillä sellainen valo mitä yrität minulle antaa - ei ole oikeata valoa - sinusta ehkä tuntuu siltä mutta olet väärässä.. Sinä koet Jumalan neuvot UHKAUKSENA.. ja uskot olevasi kuolematon elämä - ILMAN JUMALAA - ja uskot että Kaikkivaltias heittää luomaansa elämää ikuiseen piinaan ... sinulle pelastus on vain ku-olemattoman elämäsi taivaaseen siirtymistä - ikuisen piinan välttämistä.. ja niin edelleen.. Kiitos vain Antti - mutta en minä halua sellaista "valoa" - minulle se on vain pimeyttä.. alex
Sillä sen on kirjoittanut itse Viisaus! Luepa alex toiseen kertaan ... VALOA ALEXIN PIMEYTEEN - "valkeus tuli mutta pimeys ei sitä käsittänyt" -uudempi käännös: "pimeys ei saanut sitä valtaansa" Niinpä niin. Pimeys ei käsitä valkeutta eikä saa sitä valtaansa. Pimeyttä on se että ihminen olisi vain eläin. Valkeutta on se, että ihmisessä on Jumalan siemen ikuisuudesta. "Te olette jumalia", sanoo Raamattukin ihmisestä. ### Eikö järkevä mies voi uskoa.. Kirjoittanut: alex-kasi 4.5.2009 klo 00.22 että Jumala voi tehdä maan tomusta ihmisen? Kyllä voi - sillä ihminen on tehty samoista aineksista kuin maassa on..### Saarn. 12:7 Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. On epätoivoista ja taakoittavaa olla eläimeen verrattava, vailla osallisuutta uskoon. Kehottaisin alex.kylliäistä anomaan elävää uskoa ylhäältä, Isänltä, joka sielunkin on antanut ja hengen. 1. Tess. 5:23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen. Eikö Jumala joka maan tomusta nostaa pian katoavaiset eläimet ja ruohon, pystyisi antamaan ihmiselle iankaikkisuusruumista, puvuksi iankaikkiselle sielulle? ELÄIN ON MAASTA - IHMINEN ON YLHÄÄLTÄ 1.Kor 15:34-38 34 Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. 35 Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?" 36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole! 37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa. 38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren. - 42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa; 43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa; 44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen. Ystävällisesti Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591184Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11850Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83613Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45542Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501