Eihän ne satanan toijotat edes näytä autoilta eikä niitä ole tehty suomen oloihin. tai sitten ajetaan vitn eurooppalaisilla, joillain alitehosilla pemareilla ja volvonkopperoilla, niihin ei edes miehen kokonen mies mahu sisään. toista se on kun letukalla ajaa niin ei rajaa riemulla. ennemmin jään kotio kun ajan muulla kun jenkillä.
En tajua miks jotkut ajaa
85
4132
Vastaukset
- Jorma_Einari
No, kaikille auto ei ole palvottava fetissi, vaan ihan arkinen käyttökapistus.
- lkdglfgjg
Käyttöauto on käyttöauto, harrasteautot erikseen. Itsellä työmatka 80 km päivässä joten en kehtaa lyödä 40 euroa joka aamu tankkiin että pääsee tienaamaan rahaa. Sitä en tajua vaan miten tyhmä pitää olla että ajaa kaikki ajunsa jollain 6 litran kasilla näillä bensan hinnoilla? Tai sitten on rahaa mitä laittaa menemään, mut moni ajaa jollain kuppasella puuseinäbuickilla jatkuvat ajunsa , jee =). 5,7 litranen farmarijenkkilaiva vuodelta kirves, vaiko esimerkiksi 2.5 litrainen turbo V70, vuodelta 2000 tai Bmw 525 -98???? Eipä tarvii paljon arpoa...vanhemmista jenkeistä ei löydy yhtään parempaa puolta. Paska alusta, paska ajettava, paska kiihtyvyys, todella paskamainen kulutus, varaosien saanninkin kanssa niin ja näin. Ja samalla hinnalla, halvemmalla saa vielä tehokkaampia/nopeampia volvoja ynnä muita bemareita kun noita jenkkiletukoita. Vanhoista jenkkituotannoista arvostan näitä, vanhat Bel Airit, Impalat ym. ja sitten muskeliautoista Chargerit,Challengerit, Cudat, Mustangit. Siinä on oikeasti hienoja autoja. Ja noita nyt ei kukaan rupee käyttöautoina pitämään. Ja vai ei ole toyotasta suomen oloihin???? Menepä kadulle kattelemaan talvella vaikka tunnin ajaksi ja laske kuinka monta jenkkiletukkaa näkyy ja laske samalla niiden tojotien määrä??? Kumma kyllä, kaikki jenkkiletukat menee piiloon talveksi.
- gfdhjtygsh,ujkgbn
Toihan on sun oma mielipide ja aika kapeakatseinen. Ja taitaa sulla kaikki rahat mennä siihen jenkkiis.
- jenkki
ei se oo kyse siittä kulutuksesta vaan ajo mukavuuesta...onhan se ny mukava ko pellin alla jyllää 6 litranen v8...alkaa yleensä bemmu miehillä naama vihertää ko polkasee kaasua...son katos että köyhät ajaa diiselillä ja persaukiset hakee saksasta!on niis jenkeis vaa eri tyyli ko esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko...justiisa tänää oman letukan herätin talvi horroksesta eikähän menny ko kaks litraa puoles tunnis tyhjä kaasulla ko venttiilit alko vasta vertyä..
- kaikilla muilla on paska ajaa
jenkki kirjoitti:
ei se oo kyse siittä kulutuksesta vaan ajo mukavuuesta...onhan se ny mukava ko pellin alla jyllää 6 litranen v8...alkaa yleensä bemmu miehillä naama vihertää ko polkasee kaasua...son katos että köyhät ajaa diiselillä ja persaukiset hakee saksasta!on niis jenkeis vaa eri tyyli ko esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko...justiisa tänää oman letukan herätin talvi horroksesta eikähän menny ko kaks litraa puoles tunnis tyhjä kaasulla ko venttiilit alko vasta vertyä..
jenkit on osannu tehä autoi aina 80luvun capricen ajomukavuus on ihan toista luokkaa kun jonkun paskan uuden volvon. liikennevaloissa bemumiehet ja volvokuskit on kateudesta vihrenä kun kaasutan veekasiani! ja siihen jäävät niinku mummo hankeen kun meikä lähtee.
- ...uhoaa taas,,,
kaikilla muilla on paska ajaa kirjoitti:
jenkit on osannu tehä autoi aina 80luvun capricen ajomukavuus on ihan toista luokkaa kun jonkun paskan uuden volvon. liikennevaloissa bemumiehet ja volvokuskit on kateudesta vihrenä kun kaasutan veekasiani! ja siihen jäävät niinku mummo hankeen kun meikä lähtee.
...kunnes vaimo komentaa laittamaan netin kiinni.
- Tankkaajak
kaikilla muilla on paska ajaa kirjoitti:
jenkit on osannu tehä autoi aina 80luvun capricen ajomukavuus on ihan toista luokkaa kun jonkun paskan uuden volvon. liikennevaloissa bemumiehet ja volvokuskit on kateudesta vihrenä kun kaasutan veekasiani! ja siihen jäävät niinku mummo hankeen kun meikä lähtee.
Viestiketjun aloittaja taitaa olla aikamoinen vajakki.
- edellisen kanssa
Tankkaajak kirjoitti:
Viestiketjun aloittaja taitaa olla aikamoinen vajakki.
Aiheen aloittaja on ehkä liikaa haistellut pakokaasua ja luulee että kaikkien maailma pyörii samojen arvojen ympärillä. Vähän sama kuin teettäisin itselleni kullatut kalsongit ja nenä pystyssä heiluisin pukeutumispalstalla: "Hmmph...mä en siis niq daijuu mix jotkut käyttää jotai god damn sloggei?"
- rehellinen
jenkki kirjoitti:
ei se oo kyse siittä kulutuksesta vaan ajo mukavuuesta...onhan se ny mukava ko pellin alla jyllää 6 litranen v8...alkaa yleensä bemmu miehillä naama vihertää ko polkasee kaasua...son katos että köyhät ajaa diiselillä ja persaukiset hakee saksasta!on niis jenkeis vaa eri tyyli ko esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko...justiisa tänää oman letukan herätin talvi horroksesta eikähän menny ko kaks litraa puoles tunnis tyhjä kaasulla ko venttiilit alko vasta vertyä..
Minua huvittaa suunnattomasti kun joku "jenkkiautoharrastaja" ajaa ylpeänä luu ulkona ikivanhaa farmariautoa, puisine kylkineen! Ja sitten puhutaan vielä: "esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko..." Juuri laatikon muotoisiahan nuo vanhat lussut "letukat" juuri ovat! Onhan niissä komeet soundit kun V8 kehrää, mutta ei ne äänet riitä sitä rotiskoa liikuttamaan lähellekään siihen malliin kuin oma 2-litrainen 4-sylinterinen Opel! Ajomuksvuuskin on vähän niin ja näin. Alusta on niin löysä ettei mutkaan voi ajaa edes rajoitusten mukaan tai sivupelili raapii asfalttia! Sohvat (istuimet) ei anna mitään sivuttaistukea (ei tietysti tarvitsekaan edellämainitun takia) Kunnon muskeliautot ovat sitten erikseen, mutta ne ovatkin oikeita harrasteautoja, kaikki kunnia niille! Niilläkään ei radalla pärjää uudemmille euroautoille, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, ei niitä radalle ole tarkoituskaan viedä.
- .....
rehellinen kirjoitti:
Minua huvittaa suunnattomasti kun joku "jenkkiautoharrastaja" ajaa ylpeänä luu ulkona ikivanhaa farmariautoa, puisine kylkineen! Ja sitten puhutaan vielä: "esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko..." Juuri laatikon muotoisiahan nuo vanhat lussut "letukat" juuri ovat! Onhan niissä komeet soundit kun V8 kehrää, mutta ei ne äänet riitä sitä rotiskoa liikuttamaan lähellekään siihen malliin kuin oma 2-litrainen 4-sylinterinen Opel! Ajomuksvuuskin on vähän niin ja näin. Alusta on niin löysä ettei mutkaan voi ajaa edes rajoitusten mukaan tai sivupelili raapii asfalttia! Sohvat (istuimet) ei anna mitään sivuttaistukea (ei tietysti tarvitsekaan edellämainitun takia) Kunnon muskeliautot ovat sitten erikseen, mutta ne ovatkin oikeita harrasteautoja, kaikki kunnia niille! Niilläkään ei radalla pärjää uudemmille euroautoille, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, ei niitä radalle ole tarkoituskaan viedä.
no en puhunu näistä uuvemmista farmareista vaan vanhoista kunnon amerikanrauvoista...60 luvusta alaspäin...itellä -66 chevrolet caprice 6.2l v8 eikähän ainakaa viel oo euroautoja ohi menny...johtunee osaks siitä et alkuperänen kone on 5 litranen ja tuo 6.2 tuo tehoja ihan mukavasti (jostai muistan lukeneeni et 300 heposen seutuville vakiona)...onha mul alkuperänenki kone tallessa mut se pitäs porata ko käyny väljäks...ja ooppelin laadusta ny en puhus saatikka tehokkuuest...sen verta oon niitä nähny ko asentajaks opiskelen..esim varsinki uuvemmissa sähköt on ääliömäiset ja melko vika alttiit...samoten sitikassa ja pösössä...volkkari ja mersu on ehkä matala viritteisimpiä vehkeitä...kahtoo ny jos vuojen parin päästä ku on tuo oma rassi kunnolla entisöity ni alkas katella ameriikoista viritys osia...on tuos ja reilun kokonen nelikurkkunen kaasari mut ei se riitä...nuo ku on suhteellisen matalaviritteisiä et ko virittämään tosissaa alkaa ni tehot voi melkeempä tuplaantua...ja kyl se 500-600 hv on 2.0 ooppelille aika toive unta ;) ja alusta kyl o suoralla tiellä nii pe´hmyt kyytine et harva nyky autokaa pystyy moisee...vakio varusteena tietysti ilmajouset ja ohjaustehostin ja uuvemmissa ilmastoinnit ja sähköikkunat yms mukavuuet joita ei 70 luvulla ollu euroautoissakaa pahemmin...on tuos -66 letukaski jo paikka ilmastoinnille et varmaa joskus saanukki lisävarusteena..
- ...vähemmän sitä...
..... kirjoitti:
no en puhunu näistä uuvemmista farmareista vaan vanhoista kunnon amerikanrauvoista...60 luvusta alaspäin...itellä -66 chevrolet caprice 6.2l v8 eikähän ainakaa viel oo euroautoja ohi menny...johtunee osaks siitä et alkuperänen kone on 5 litranen ja tuo 6.2 tuo tehoja ihan mukavasti (jostai muistan lukeneeni et 300 heposen seutuville vakiona)...onha mul alkuperänenki kone tallessa mut se pitäs porata ko käyny väljäks...ja ooppelin laadusta ny en puhus saatikka tehokkuuest...sen verta oon niitä nähny ko asentajaks opiskelen..esim varsinki uuvemmissa sähköt on ääliömäiset ja melko vika alttiit...samoten sitikassa ja pösössä...volkkari ja mersu on ehkä matala viritteisimpiä vehkeitä...kahtoo ny jos vuojen parin päästä ku on tuo oma rassi kunnolla entisöity ni alkas katella ameriikoista viritys osia...on tuos ja reilun kokonen nelikurkkunen kaasari mut ei se riitä...nuo ku on suhteellisen matalaviritteisiä et ko virittämään tosissaa alkaa ni tehot voi melkeempä tuplaantua...ja kyl se 500-600 hv on 2.0 ooppelille aika toive unta ;) ja alusta kyl o suoralla tiellä nii pe´hmyt kyytine et harva nyky autokaa pystyy moisee...vakio varusteena tietysti ilmajouset ja ohjaustehostin ja uuvemmissa ilmastoinnit ja sähköikkunat yms mukavuuet joita ei 70 luvulla ollu euroautoissakaa pahemmin...on tuos -66 letukaski jo paikka ilmastoinnille et varmaa joskus saanukki lisävarusteena..
...pakokaasua. Tulisi ehkä tekstiä jonka jaksaisi lukea ekaa lausetta pitemmälle.
- huvittavan
rehellinen kirjoitti:
Minua huvittaa suunnattomasti kun joku "jenkkiautoharrastaja" ajaa ylpeänä luu ulkona ikivanhaa farmariautoa, puisine kylkineen! Ja sitten puhutaan vielä: "esim volvossa joka voi olla ylpee pelkästää pensa pihistä koneesta ko ulkomuoto on jokseenki laatikko..." Juuri laatikon muotoisiahan nuo vanhat lussut "letukat" juuri ovat! Onhan niissä komeet soundit kun V8 kehrää, mutta ei ne äänet riitä sitä rotiskoa liikuttamaan lähellekään siihen malliin kuin oma 2-litrainen 4-sylinterinen Opel! Ajomuksvuuskin on vähän niin ja näin. Alusta on niin löysä ettei mutkaan voi ajaa edes rajoitusten mukaan tai sivupelili raapii asfalttia! Sohvat (istuimet) ei anna mitään sivuttaistukea (ei tietysti tarvitsekaan edellämainitun takia) Kunnon muskeliautot ovat sitten erikseen, mutta ne ovatkin oikeita harrasteautoja, kaikki kunnia niille! Niilläkään ei radalla pärjää uudemmille euroautoille, mutta sillä ei ole mitään merkitystä, ei niitä radalle ole tarkoituskaan viedä.
näköst touhuu on ku sakki ajaa luu ulkona pikku tötteröllä kun se käsi näyttää et se ois isompi ku auto.... et oo tainnu ajaa yhelläkään jenkillä saati tiiä niistä hölkäsen pöläjyst.
eipä sitä laatikko "letukkaa" oo tehty mihinkään sportti ajoon ellei sit siel oo pellin alla lt-1:stä sit tekis ooppelillekin tiukkaa pysyy peräs. eipä noi uudet eurot näytä miltään. voiks noist uusist autois olla ees ylpee ku maksaa ittensä kipeeks ankeesta autosta ja jos hotain hajoo ni ei voi muuta tehä ku otta puhelin käteen ja tilaa huolto. - ...
edellisen kanssa kirjoitti:
Aiheen aloittaja on ehkä liikaa haistellut pakokaasua ja luulee että kaikkien maailma pyörii samojen arvojen ympärillä. Vähän sama kuin teettäisin itselleni kullatut kalsongit ja nenä pystyssä heiluisin pukeutumispalstalla: "Hmmph...mä en siis niq daijuu mix jotkut käyttää jotai god damn sloggei?"
.joka ei ole V8kaan ikinä nähnyt, katsonut Mad Maxin tai Fast & Furious pari kertaa liikaa ja älykkyyttä alle 50.
- Anonyymi
kaikilla muilla on paska ajaa kirjoitti:
jenkit on osannu tehä autoi aina 80luvun capricen ajomukavuus on ihan toista luokkaa kun jonkun paskan uuden volvon. liikennevaloissa bemumiehet ja volvokuskit on kateudesta vihrenä kun kaasutan veekasiani! ja siihen jäävät niinku mummo hankeen kun meikä lähtee.
70-luvun lopulla minulla oli Floridassa vuokra-autona Chevyn Citation. Enpä ollut Suomessa vielää ajanut niin koko ajan ohjattavaa autoa, kuin se oli. Ladakin oli suuntavakaampi. Siinä toki oli automaatti ja ilmastointi, mitkä olivat Suomessa vielä harvinaisia herkkuja.
- sytykebensa
Syyt, verrattuna jenkkiautoihin: -hienompi ulkonäkö -pienempi kulutus -parempi kiihtyvyys -parempi ajomukavuus -perempi tuvallisuus -parempi kestävyys
- se......
on kulutuksesta kiinni. eipä noi uudet saippua kotelot näytä miltään paria poikkeusta lukuun ottomatta ja pellin alla hyrrää ompelukone. kojelaudatkin on tylsän näkösiä mouvi lirppuja. ankeita "autoja"
- hevari
-hienompi ulkonäkö, monet uudetkin autot ovat ihan hienoja, myös jenkit, makuasia -pienempi kulutus, totta -parempi kiihtyvyys, miten voit verrata, kiihtyykö korollasi 5s 0-100, sitten tämäkin kohta totta -parempi ajomukavuus, tästä olen voimakkaasti eri mieltä, edelleen makuasia -perempi tuvallisuus, ehkä kallioon ajaessa, yleisesti ottaen ei muuten, taas riippuu mihin vertaa. -parempi kestävyys, olen eri mieltä, normaalilla huollolla kestää siinä kuin nykyautokin. Topikin aloittajalle vastaan vielä, minä ymmärrän hyvin miksi suurin osa ajaa jollain muulla kuin isolla letukalla, eihän näillä lotjilla ajeluun useinkaan taloudellista järkiperustetta ole, joka kuitenkin monella painaa vaakakupissa enemmän kuin 50kg puskurit.
- kuvailemiasi autoja
se...... kirjoitti:
on kulutuksesta kiinni. eipä noi uudet saippua kotelot näytä miltään paria poikkeusta lukuun ottomatta ja pellin alla hyrrää ompelukone. kojelaudatkin on tylsän näkösiä mouvi lirppuja. ankeita "autoja"
viimeseen viiteenkymmeneen vuoteen? Tuohan kuulosti joltain vanhalta 50-60 luvun jenkiltä. Eihän nykyisiä jenkkejä enää erota muista. Miksei ne enää ole sellasia lullia? Koska ne on vanhaa tekniikkaa ja paskoja autoja, siksi!
- olla.-.
kuvailemiasi autoja kirjoitti:
viimeseen viiteenkymmeneen vuoteen? Tuohan kuulosti joltain vanhalta 50-60 luvun jenkiltä. Eihän nykyisiä jenkkejä enää erota muista. Miksei ne enää ole sellasia lullia? Koska ne on vanhaa tekniikkaa ja paskoja autoja, siksi!
erottamatta esim uutta mustia tai challengerii muista paskoista. challengeri on melkein suoraan kopsattu vm 70 autosta.
- rehellinen
olla.-. kirjoitti:
erottamatta esim uutta mustia tai challengerii muista paskoista. challengeri on melkein suoraan kopsattu vm 70 autosta.
Mustang ja Challenger on legendaarisia muskeliautoja joiden paluuta on kauan odotettu. Jos ne olisi muuttuneet eri tyylisiksi, olisi se ollut anteeksiantamaton virhe. Iso väkivahva moottori löysähköllä alustalla. Nykytekniikka mahdollistaa vielä kohtuulliset kaarreominaisuudet, jotka vanhoista puuttui kokonaan. Nyt pitää muistaa että noita autoja ei ole tarkoitettukaan kauppakasseiksi, vaan lähinnä harrasteautoiksi. Alustaan voisi ainakain Shelbyssä kiinnittää kyllä vähän enemmin huomiota. Jäykkä taka-akseli ei ole tätä päivää moisessa autossa.
- rehellinen
hevari kirjoitti:
-hienompi ulkonäkö, monet uudetkin autot ovat ihan hienoja, myös jenkit, makuasia -pienempi kulutus, totta -parempi kiihtyvyys, miten voit verrata, kiihtyykö korollasi 5s 0-100, sitten tämäkin kohta totta -parempi ajomukavuus, tästä olen voimakkaasti eri mieltä, edelleen makuasia -perempi tuvallisuus, ehkä kallioon ajaessa, yleisesti ottaen ei muuten, taas riippuu mihin vertaa. -parempi kestävyys, olen eri mieltä, normaalilla huollolla kestää siinä kuin nykyautokin. Topikin aloittajalle vastaan vielä, minä ymmärrän hyvin miksi suurin osa ajaa jollain muulla kuin isolla letukalla, eihän näillä lotjilla ajeluun useinkaan taloudellista järkiperustetta ole, joka kuitenkin monella painaa vaakakupissa enemmän kuin 50kg puskurit.
-hienompi ulkonäkö, monet uudetkin autot ovat ihan hienoja, myös jenkit, makuasia MAKUASIA JOO, MUTTA AINAKAAN LAATIKONMUOTOISET JENKKIFARMARIT EI OIKEIN ISKE. NÄYTTÄÄ ISOILTA LADOILTA -pienempi kulutus, totta JA AIKA PALJONKIN PIENEMPI -parempi kiihtyvyys, miten voit verrata, kiihtyykö korollasi 5s 0-100, sitten tämäkin kohta totta TUSKIN SITÄ KOROLLAA TARVII VERRAVA CHALLENGERIIN, VAAN VASTAAVAAN. LAITETAAN CHALLENGERIA VASTAAN M5 TAI A8 JA JOS SUORALLA KIIHDYTYKSELLÄ HIEMAN JÄÄKIN, OTTAA ENSIMMÄISESSÄ MUTKASSA KIINNI JA HÄVIÄÄ HORISONTTIIN. KOROLLA PÄRJÄÄ HYVIN SILLE LAATIKKOFARMARILLE -parempi ajomukavuus, tästä olen voimakkaasti eri mieltä, edelleen makuasia MAKUASIA TÄMÄ JUURI ON. JOS TYKKÄÄ PEHMEÄSTÄ LÖYSÄSTÄ LULLASTA, ON VANHA JENKKI OK. JOS TAAS HALUAA KUNNOLLISTA ALUSTAA JOLLA VOI AJAA MUTKATKIN KUNNOLLA, PITÄÄ ETSIÄ JOTAIN MUUTA. -perempi tuvallisuus, ehkä kallioon ajaessa, yleisesti ottaen ei muuten, taas riippuu mihin vertaa. KYLL SE NIIN ON ETTÄ MITÄ ISOMPI, SITÄ TURVALLISEMPI ESIM. NOKKAKOLARISSA. MUTTA JOS AJAT SEINÄÄN, REKAN PERÄÄN TAI ULOS TIELTÄ, ON VANHA JENKKIAUTO KAIKKEA MUUTA KUIN TURVALLINEN. EI OLE MITÄÄN TURVAVARUSTEITA PAITSI VANHA RISPAANTUNUT VYÖ JOKA ON TOSIN LÖYSÄLLÄ KUN KELA EI ENÄÄ TOIMI. -parempi kestävyys, olen eri mieltä, normaalilla huollolla kestää siinä kuin nykyautokin. KESTÄÄ JA VARMAAN VIELÄ PAREMMINKIN KUN ON NIIN YKSINKERTAISTA TEKNIIKKAA. JOS KULUVAT OSAT VAIHTAA AJOISSA, MIKÄ SIINÄ ENÄÄ VOI HAJOTA?
- ...
rehellinen kirjoitti:
Mustang ja Challenger on legendaarisia muskeliautoja joiden paluuta on kauan odotettu. Jos ne olisi muuttuneet eri tyylisiksi, olisi se ollut anteeksiantamaton virhe. Iso väkivahva moottori löysähköllä alustalla. Nykytekniikka mahdollistaa vielä kohtuulliset kaarreominaisuudet, jotka vanhoista puuttui kokonaan. Nyt pitää muistaa että noita autoja ei ole tarkoitettukaan kauppakasseiksi, vaan lähinnä harrasteautoiksi. Alustaan voisi ainakain Shelbyssä kiinnittää kyllä vähän enemmin huomiota. Jäykkä taka-akseli ei ole tätä päivää moisessa autossa.
entäs pontiacin tuotokset?firebird ja trans am...ei vanhojakaa vehkeitä ja kylläpä niistäki löytyy muhkee v8 pellin alta ja jenkkiläisyys oikee huokuu...
- ....
rehellinen kirjoitti:
-hienompi ulkonäkö, monet uudetkin autot ovat ihan hienoja, myös jenkit, makuasia MAKUASIA JOO, MUTTA AINAKAAN LAATIKONMUOTOISET JENKKIFARMARIT EI OIKEIN ISKE. NÄYTTÄÄ ISOILTA LADOILTA -pienempi kulutus, totta JA AIKA PALJONKIN PIENEMPI -parempi kiihtyvyys, miten voit verrata, kiihtyykö korollasi 5s 0-100, sitten tämäkin kohta totta TUSKIN SITÄ KOROLLAA TARVII VERRAVA CHALLENGERIIN, VAAN VASTAAVAAN. LAITETAAN CHALLENGERIA VASTAAN M5 TAI A8 JA JOS SUORALLA KIIHDYTYKSELLÄ HIEMAN JÄÄKIN, OTTAA ENSIMMÄISESSÄ MUTKASSA KIINNI JA HÄVIÄÄ HORISONTTIIN. KOROLLA PÄRJÄÄ HYVIN SILLE LAATIKKOFARMARILLE -parempi ajomukavuus, tästä olen voimakkaasti eri mieltä, edelleen makuasia MAKUASIA TÄMÄ JUURI ON. JOS TYKKÄÄ PEHMEÄSTÄ LÖYSÄSTÄ LULLASTA, ON VANHA JENKKI OK. JOS TAAS HALUAA KUNNOLLISTA ALUSTAA JOLLA VOI AJAA MUTKATKIN KUNNOLLA, PITÄÄ ETSIÄ JOTAIN MUUTA. -perempi tuvallisuus, ehkä kallioon ajaessa, yleisesti ottaen ei muuten, taas riippuu mihin vertaa. KYLL SE NIIN ON ETTÄ MITÄ ISOMPI, SITÄ TURVALLISEMPI ESIM. NOKKAKOLARISSA. MUTTA JOS AJAT SEINÄÄN, REKAN PERÄÄN TAI ULOS TIELTÄ, ON VANHA JENKKIAUTO KAIKKEA MUUTA KUIN TURVALLINEN. EI OLE MITÄÄN TURVAVARUSTEITA PAITSI VANHA RISPAANTUNUT VYÖ JOKA ON TOSIN LÖYSÄLLÄ KUN KELA EI ENÄÄ TOIMI. -parempi kestävyys, olen eri mieltä, normaalilla huollolla kestää siinä kuin nykyautokin. KESTÄÄ JA VARMAAN VIELÄ PAREMMINKIN KUN ON NIIN YKSINKERTAISTA TEKNIIKKAA. JOS KULUVAT OSAT VAIHTAA AJOISSA, MIKÄ SIINÄ ENÄÄ VOI HAJOTA?
ainako sua rasittaa jenkki farmarit?entä 70 ja 80 luvun laatikko volvot?ihan samanlaisia ne on ja veikkaampa et jälkeen ne jäis...eikähän jenkki diesel kuluta matka ajossa paljoo paskaakaa...eri asia jos pitää kiihytellä niinku rallia ajas..ja ei se alusta paljoo mutkasa vaikuta...kyl se melko pehmeesti kuule menee jos sutissa menee perä eikä kyl pahemmin kallistu...sitä varten se motti on kookas ;) ja kyl ei jenkkiläises dollarihymys huomaakkaa jos joku nissan micra tömähtää keulaa...lähinnä kärpäsen paskalta se tuntuu ko on massaa aika paljo enempi ja reilusti rautaa ympärillä...tietysti se kostautuu jos ulos tieltä ajaa ko ei oo turvavöitä vanhemmissa jenkeis mut mieluummin nirri kerralla poisa rautasen kojelaudan takia ko että jää kitumaan sardiinipurkkiin jalat paskana ja joka paikasta puristuksissa...ja kyl se luotettavuus on melkosen varmaa...kone toimii aina...se on melkeempä sama mitä reilulle v8 antaa ni se käy aina eikä tunnu missää vaikka pari pyttyä oiski kylmänä...vaa otappa 305 pösö...saa sahata että lähtee ja on nii hemmetin vika altis ja nuuka kaikesta...yks pytty kylmänä ni voi käyä viel kaasu pohjas mut kahella vaa nelistää...eli jos hirvittää kulutus ni ei muutako parista pytystä tulppa johtoinee poisa ja imusarja tukkoo niiltä pytyiltä ja vaikka koivu halko männän tilalle (on niitäki nimittäi nähty että ko on leikannu kii ni on vaa mäntä poisa ja imusarja tukkoo ja tulppa yms irti ja koivu halko pyttyy)...
- rehellinen
... kirjoitti:
entäs pontiacin tuotokset?firebird ja trans am...ei vanhojakaa vehkeitä ja kylläpä niistäki löytyy muhkee v8 pellin alta ja jenkkiläisyys oikee huokuu...
Mutta Ritari Ässä vähän pilasi tuon auton... Onhan niissäkin amerikkalaisuutta, mutta ei oikein iske, ei ne mitään kunnon muskeliautoja ole. Ennemmin otan Porschen Toivottavasti ei käy Mustangille samoin kun sillä se Ritari Ässä ajelee uusissa jaksoissa (Shelby)
- on muskeliauto?
rehellinen kirjoitti:
Mutta Ritari Ässä vähän pilasi tuon auton... Onhan niissäkin amerikkalaisuutta, mutta ei oikein iske, ei ne mitään kunnon muskeliautoja ole. Ennemmin otan Porschen Toivottavasti ei käy Mustangille samoin kun sillä se Ritari Ässä ajelee uusissa jaksoissa (Shelby)
Enpä ole muskeliautonimitystä ennen porgen yhteydessä kuullut.Onkos porgessa paljon amerikkalaisuutta? Eikös se ole saksasta, pysy asiassa. Vähän sama kun kirjoittaisit että ei ole paljon Shelbyssä amerikkalasuutta eikä muskeliauto meininkiä, ennemmin otan Hiacen.
- kone toimii aina
.... kirjoitti:
ainako sua rasittaa jenkki farmarit?entä 70 ja 80 luvun laatikko volvot?ihan samanlaisia ne on ja veikkaampa et jälkeen ne jäis...eikähän jenkki diesel kuluta matka ajossa paljoo paskaakaa...eri asia jos pitää kiihytellä niinku rallia ajas..ja ei se alusta paljoo mutkasa vaikuta...kyl se melko pehmeesti kuule menee jos sutissa menee perä eikä kyl pahemmin kallistu...sitä varten se motti on kookas ;) ja kyl ei jenkkiläises dollarihymys huomaakkaa jos joku nissan micra tömähtää keulaa...lähinnä kärpäsen paskalta se tuntuu ko on massaa aika paljo enempi ja reilusti rautaa ympärillä...tietysti se kostautuu jos ulos tieltä ajaa ko ei oo turvavöitä vanhemmissa jenkeis mut mieluummin nirri kerralla poisa rautasen kojelaudan takia ko että jää kitumaan sardiinipurkkiin jalat paskana ja joka paikasta puristuksissa...ja kyl se luotettavuus on melkosen varmaa...kone toimii aina...se on melkeempä sama mitä reilulle v8 antaa ni se käy aina eikä tunnu missää vaikka pari pyttyä oiski kylmänä...vaa otappa 305 pösö...saa sahata että lähtee ja on nii hemmetin vika altis ja nuuka kaikesta...yks pytty kylmänä ni voi käyä viel kaasu pohjas mut kahella vaa nelistää...eli jos hirvittää kulutus ni ei muutako parista pytystä tulppa johtoinee poisa ja imusarja tukkoo niiltä pytyiltä ja vaikka koivu halko männän tilalle (on niitäki nimittäi nähty että ko on leikannu kii ni on vaa mäntä poisa ja imusarja tukkoo ja tulppa yms irti ja koivu halko pyttyy)...
pari pyttyy pimeenä, ja koivuhalko mäntänä. Noinko sen on jenkki-inssi suunnitellut? Jos se on luotettava niin miksi siinä on puinen mäntä? Ei kai luotettava auto leikkaa kiinni.
- rehellinen
on muskeliauto? kirjoitti:
Enpä ole muskeliautonimitystä ennen porgen yhteydessä kuullut.Onkos porgessa paljon amerikkalaisuutta? Eikös se ole saksasta, pysy asiassa. Vähän sama kun kirjoittaisit että ei ole paljon Shelbyssä amerikkalasuutta eikä muskeliauto meininkiä, ennemmin otan Hiacen.
Joo, eihön nuo tietysti ole sillälailla vertailukelpoisia että olisivat saman tyylisiä. Mutta tarkoitin että jos olisi nuo 2 vaihtoehtoa, painaisi Porschen edut enemmän kun KITT:n Muskeli hävitään, mutta urheilullisuus voitetaan... tai jotenkin näin.
- no huh huh
.... kirjoitti:
ainako sua rasittaa jenkki farmarit?entä 70 ja 80 luvun laatikko volvot?ihan samanlaisia ne on ja veikkaampa et jälkeen ne jäis...eikähän jenkki diesel kuluta matka ajossa paljoo paskaakaa...eri asia jos pitää kiihytellä niinku rallia ajas..ja ei se alusta paljoo mutkasa vaikuta...kyl se melko pehmeesti kuule menee jos sutissa menee perä eikä kyl pahemmin kallistu...sitä varten se motti on kookas ;) ja kyl ei jenkkiläises dollarihymys huomaakkaa jos joku nissan micra tömähtää keulaa...lähinnä kärpäsen paskalta se tuntuu ko on massaa aika paljo enempi ja reilusti rautaa ympärillä...tietysti se kostautuu jos ulos tieltä ajaa ko ei oo turvavöitä vanhemmissa jenkeis mut mieluummin nirri kerralla poisa rautasen kojelaudan takia ko että jää kitumaan sardiinipurkkiin jalat paskana ja joka paikasta puristuksissa...ja kyl se luotettavuus on melkosen varmaa...kone toimii aina...se on melkeempä sama mitä reilulle v8 antaa ni se käy aina eikä tunnu missää vaikka pari pyttyä oiski kylmänä...vaa otappa 305 pösö...saa sahata että lähtee ja on nii hemmetin vika altis ja nuuka kaikesta...yks pytty kylmänä ni voi käyä viel kaasu pohjas mut kahella vaa nelistää...eli jos hirvittää kulutus ni ei muutako parista pytystä tulppa johtoinee poisa ja imusarja tukkoo niiltä pytyiltä ja vaikka koivu halko männän tilalle (on niitäki nimittäi nähty että ko on leikannu kii ni on vaa mäntä poisa ja imusarja tukkoo ja tulppa yms irti ja koivu halko pyttyy)...
Kyse on siis siitä mi kulkee kovempaa? Entäs liikenneturvallisuus ja nopeusrajoituksen. Koskaan ei ole tullut paha mieli siitä että joku on ehtinyt minun edelle liikenevaloista lähdettäessä tai vaikka ajanut ohi maantiellä. Saattaa olla että jenkissäsikin huomaat sen micran keulassa...varsinkin ilman turvavöitä. Mieluummin selviän elossa sardiinipurkista kun kuolen autovalinnan tähden. Pari pyttyä kylmänä? Koskaan ei ole minun autoistani tai moottoripyöristäni pytyt kylmenneet eikä kyllä ole tielle jättäneet vaikken ole yhtään jenkkiä omistanut. Koivuhalko pyttyyn? voi elläimen käsi!
- ....
no huh huh kirjoitti:
Kyse on siis siitä mi kulkee kovempaa? Entäs liikenneturvallisuus ja nopeusrajoituksen. Koskaan ei ole tullut paha mieli siitä että joku on ehtinyt minun edelle liikenevaloista lähdettäessä tai vaikka ajanut ohi maantiellä. Saattaa olla että jenkissäsikin huomaat sen micran keulassa...varsinkin ilman turvavöitä. Mieluummin selviän elossa sardiinipurkista kun kuolen autovalinnan tähden. Pari pyttyä kylmänä? Koskaan ei ole minun autoistani tai moottoripyöristäni pytyt kylmenneet eikä kyllä ole tielle jättäneet vaikken ole yhtään jenkkiä omistanut. Koivuhalko pyttyyn? voi elläimen käsi!
kyl ainaki 305 pösö ja 93 corolla o jättäny välille...toisesta palo kannentiiviste ja toisesta pimeni sytty yksikkö...eikä se vauhista oo kiinni...esim itellä ku on hevosia ja tarttee kunnon veto auton...primera nissani ei ainakaa jaksanu heinä kuormaa vetää ja sitikka xsarassa ei puhettakaa...eli kyl se voima on tarpeen toisinaan...
- hevari
no huh huh kirjoitti:
Kyse on siis siitä mi kulkee kovempaa? Entäs liikenneturvallisuus ja nopeusrajoituksen. Koskaan ei ole tullut paha mieli siitä että joku on ehtinyt minun edelle liikenevaloista lähdettäessä tai vaikka ajanut ohi maantiellä. Saattaa olla että jenkissäsikin huomaat sen micran keulassa...varsinkin ilman turvavöitä. Mieluummin selviän elossa sardiinipurkista kun kuolen autovalinnan tähden. Pari pyttyä kylmänä? Koskaan ei ole minun autoistani tai moottoripyöristäni pytyt kylmenneet eikä kyllä ole tielle jättäneet vaikken ole yhtään jenkkiä omistanut. Koivuhalko pyttyyn? voi elläimen käsi!
usein juurikaan huomaa
"Saattaa olla että jenkissäsikin huomaat sen micran keulassa...varsinkin ilman turvavöitä.
Mieluummin selviän elossa sardiinipurkista kun kuolen autovalinnan tähden."
Tähän siis viittasin.
Useitakin esimerkkejä voisin kertoa.
Ajoi oikealle kaartuvaa mutkaa noin 90km/h, vastaan tuli -90 luvun alun renu ja tietenkin leikaten väärää kaistaa.
Jysähti, tupakki kirpos kädestä, tais käydä huonosti, kääntymässä ympäri seuraavassa risteyksessä ja takaisin katsomaan miten kävi.
Renu pellolla kyljellään, suuri osa keulasta puuttui, A-pilarin tyvestä hytti puoliksi poikki, kuski tajuton,
sentään jäi eloon.
Ei kauheasti osannut harmitella Desoton vääntynyttä puskuria, maskia ja lokaria koska "haastajalta" hajosi auton lisäksi niska, ranteet, sääret, polvi ja iskiashermo,
tänäpäivänäkin varmaan soittaa pianoa ..tun hyvin.
Tavallaan jopa epäoikeudenmukaista,
tosin käänteisesti nykyään,
euro- ja japsiautojen massat kasvavat jatkuvasti, jenkit osin jopa kevyempiä. - pakko kehua
... kirjoitti:
entäs pontiacin tuotokset?firebird ja trans am...ei vanhojakaa vehkeitä ja kylläpä niistäki löytyy muhkee v8 pellin alta ja jenkkiläisyys oikee huokuu...
Fiero GT on hieno peli, vähän viritettynä suorastaan loistava, mutta trans amit on liian isoja
- ihmettelen?
Olen joskus omistanut yhden riisikupin ja riitti mulle. Miksi ihmiset ostavat mitäänsanomattomia, tyylittömiä "harmaita" rimpuloita, kun samalla rahalla saisi autonkin? Haluan nauttia autoilusta ja auton kyydistä, ei mitään meluavaa, täristävää kottosta.
- Näin on
USA:n myydyimmät henkilöautot monena vuonna: 1. Toyota Camry 2. Toyota Corolla Näiden edellä on tosin "truck"-luokkaan kuuluvia tila-autoja, maastureita ja avopakuja. Moni jenkki kun on niin läski ettei mahdu tavalliseen henkilöautoon, ja on niin huono kuski että pelkää ajavansa kolarin, ja siksi pitää olla tonni ylimääräistä rautaa mukana.
- varmaan
ajelisit jenkeissa jariksella ja oottaisit et koska se talonkokonen "citymaasturi" tulee kyljestä sisään.
- miguelll
Mulla sama japsi jo 9 vuotta. Ei kertaakaan mitään ongelmia. Säästyneillä rahoilla matkustelen, käyn naisissa ja pidän muutenkin hauskaa. Hinkkaa sinä naama rasvassa jenkkiromua. Mielummin elvistelen kalliilla asunnolla, kuin autolla, jossa fyrkat katoo savuna ilmaan. Auto on vain väline liikkua. Jos tarvii fiilistellä, niin vuokraan prätkän.
- Letukka Man
siinähän elvistelet sitten kateellisena katot kun ajan letukalla sun saippuakotelos ohi ja naisetkin kattoo että kun pääsis kunnon jenkin kyytiin. syyntön kai minä oon josset osaa korjata autoja.
- hhht gt4r
mulla sama usa auto 18 vuotta ei kertaakaan mitään ongelmia.samaan aikaan japsi ja euro autoja jotka huollossa säännöllisen epä säännöllisesti.onneksi jenkkki halukas lähtemään matkaan aina, jolla kiva matkustella kuuden hengen perhekoolla.jos tahdon fiilistellä niin menen perheen kanssa esim risteilylle kun näin fiilistelyä tulee kaikille eikä vain itselle.
- auto?
Miksi tulet tänne ruikuttamaan elämäsi ankeutta? Hanki Jenkki ja nauti elämästäsi.
- onhan vehje.
hhht gt4r kirjoitti:
mulla sama usa auto 18 vuotta ei kertaakaan mitään ongelmia.samaan aikaan japsi ja euro autoja jotka huollossa säännöllisen epä säännöllisesti.onneksi jenkkki halukas lähtemään matkaan aina, jolla kiva matkustella kuuden hengen perhekoolla.jos tahdon fiilistellä niin menen perheen kanssa esim risteilylle kun näin fiilistelyä tulee kaikille eikä vain itselle.
Kyllä minöä olen käyttänyt kaikkia autojani huollossa ihan säännöllisesti. Kannattaiskohan sinunkin ainakin öljyt vaihtaa? En kyllä jaksais ajaa samalla vanhalla rotiskolla kahdeksaatoista vuotta...
- niiii...
säästyneillä rahoilla käyt naisissa....
- sullekaan
niiii... kirjoitti:
säästyneillä rahoilla käyt naisissa....
taida paljoa jäädä ku oot maksanu auton talon lainan.
- 7 litraa
130hv ja Trabant näyttää takavaloja.
- jee...
on namu!
- toii
tehopaino suhteesta???
- Retkuilija
Kyllä mielestäni sellaisella kelpais ajella...
- gti-r
Mutta aika harva jenkki kiihtyy tarpeeksi hyvin. Onhan se kiva kun pellin alta löytyy 280hp esim. mutta sitten tulee vanha Datsuni ja päräyttää ohi :D Mitä noi normi jenkit kiihtyy 0-100km/h ???
- ottaa...
Itselläni on tällä hetkellä tuollainen ´84 Farmi Chevy (ei lankku), ja ainakin itse kohtelen tätä täysin harrasteautona.
Autoon on mm. vaihdettu .30 ylikoossa oleva 350 kone 10,5 puristeilla olevat pattipää" männillä, Crane Camsin 283 asteen nokka, Holleyn 650 cfm tuplapumppu kaasari, peltisarjat, paremmin virtaavat kannet yms...
Mutta itse olen siinä asemassa että en voi tuomita "lankkufarmia tai corollaa" täysin paskaksi autoksi...
Eka(t) omistamani autot nimittäin olivat molemmat Corollia, joista ensimmäinen oli vm. ´84 1.3l "lippalakki" ja toinen ´89 1.6l sedan
Ja sen voin kyllä sanoa, että noita corollia varmempia käyttöautoja ei maailmasta varmasti löydy (tosin omistamani 1200 lada kilpailee vahvasti tittelistä)...
Toki tuosta Chevystä on toimiessaan ollut paljon enemmän iloa kun näistä kaikista muista yhteensä, mutta taasen jos lähdetään siitä että aamulla pitää päästä varmasti töihin näkökulmasta niin valintani olisi ehdottomasti Corolla (tai lada...) - hevari
Löytyy jos löytyy, vanhat sae hepat oli mitä oli, vanhat kyläseppien pajottamat kannet on mitä on jne.
mutta,
Kyllä jenkitkin pääasiassa alle kympin lipuu satkuun lukuunottamatta kaikkein nuhimpia energiakriisin tuotoksia.
Itsellä tuo 280 nettoheppaa, mitattua, paritonnia 5.5 sekkaa satkuun, 13.2 sataan mailiin, mitattua.
Myönnetään, datsuni mut vartilla kyllä pesi, tosin vaati melkein 700 kiloa kevyemmän kopan karmeet ahdot ja vajaan 400heppaa.
Se jolla hyttiä lopulta liikutetaan, elikkäs keskimääräinen teho joka tarjolla aina ja joka vaihteella,
on kuitenkin suurempi kuin siinä 400hv piikittävässä datsunissa, kevyempi voitti, niukasti,
ne on niitä "ameriikan" heppoja. lol
- hevari
kyllä tämmösten "kakaroitten" puheiden jäljiltä välillä itseäkin hävettää myöntää ajavansa vain ja ainoastaan detroitin tuotteilla, vanhahkoilla sellaisilla.
kovasti niin enää ihmettele mistä tuntemattomien alentuva käytös meikäläistäkin kohtaan sikiää.
tykkään ajaa joudosta asti vetävällä koneella, pehmeällä alustalla ja tomaatilla, syntynyt väärällä mantereella?
Lisää vaan uhoamista, sillähän se omakin maailma paranee, not. - juu8
kyllä se vaan niin oon että japsit ei ikänä tuu tekee autoa joka olis käytännöllinen joka suhteessa... itellä on menos 3 silverado nykyyne on vuosimallia 2006 auto on 6 paikkainen ja pitkällä lavalla nii käy perhe ja työautosta ku on tuota koneurakointia nii tarttee raskaampaa autoa... hiluxi on aiva hyödytön vehje, lavalle ei mahdu muutaku ruokaostokset jos sitäkää.. emännällä on -05 vuoden avensis joka on jatkuvasti huollos, koiranluita ja iskareita menee harvase päivä.. tuon avensiksen huolto kustannuksiin on menny 10 kertaa enemmä massia mitä tuon letukan... ja avensis 2.0 td farkku keskikulutus 5.6 litraa per sata kilsaa kun taas tuo letukka 6.6 litrane v8 TD keskikulutus 8-9 litraa satasella ja kun vertaa autojen painoja ja tehoja nii suhteessa tuo letukka on taloudellisempi kun siitä on myös paljon enemmän hyötyä... taitaa tuo avensin pian vaihtua blazeriin
- kaikki muuttuu
SUV:ien ja muiden isojen autojen kohtalo alkaa olla ohi USA:ssa. Ainahan niille löytyy ostajia, esim. isot perheet maaseudulla ja rikkaampi keskiluokka. Mutta bensan hinnan nousu jenkeissä on ajamassa tehtaan valmistamaan ja markkinoimaan uusia pienempiä ja vähemmän bensaa kuluttavia autoja markkinoille. Suvit tulevat olemaan hybridejä ja sitten joskus sähköautoja kun tekniikka on 10 vuoden päästä kohillaan.
Taloudellinen totuus on että noita isoja autoja tehneet firmat ovat nyt kusessa koska pieniä autoja ovat myyneet vain esim. aasialaiset merkit USA:ssa. Nyt on hätä kädessä kun kansa ostaa pienempää kun ei palkka enään riitä isoon.
Mutta kuten sanoin, isoille autoille on aina markkinat ympäri maailmaa. Ja vaikka USA menisi "eurooppalaistuneeksi" autokulttuurissaan, kyllä näitä amerikan isojen autojen harrastajia riittää.
Ja mitä tulee kysymykseesi japsien, eurooppalaisen ja jenkkien välillä, olet aika suppeakatseinen. Minulle auto on vain käyttöesine jolla ajan noin 10km päivässä ja 1-2 pidempää matkaa per vuosi. Siihen riittää riisipussi mainiosti, en tekisi mitään isolla autolla kun matkani teen 90% yksin.
Henkilökohtainen mielipiteeni on että japsit tekevät luotettavimpia autoja maailmassa, joskis eivät ole parhaita ajaa tai mukavimpia tai seksikkäimpiä. Eurooppalaiset ovat luotettavia ja kestäviä ja parempia ajaa. Jenkit ehkä mukavampia vielä(riippuen ihan merkistä/mallista), mutta isompimoottirisia eivätkö pärjää teknisessä kestävyydessä saksalaisille.
Melkein joka merkiltä on hyviä malleja myynnissä. Itse ajan pientä Hondaa mutta kyllä esim. uusi Accord on todela mukava.
Viestisi oli mielipide, tunteisiin perustuva provo - ei mikään faktaan perustuva perustelu joten jätän sen sananhelinänä sen enempää kommentoimatta.- mutta en usko
En usko että viestiäsi otetaan avomielin vastaan. Suomalaiset eivät ole tottuneet poleemiseen keskusteluun. Vrt. "Hevi on paskimmillaankin parasta"
- myös että
jenkkilässä on aika suuressa osassa pickuppeja jne autoja vielä dieselit olleet viime päiviin asti harvinaisia..siellä kuitenkin se kotoinen hiluxikin kulkee veekasin voimin..nyt tosin dieselit yleistyvät sielläkin..
uudet isot kasidieselit on vielä voimakkaampia kuin vanhat ja vaikka polttoainetta luonnollisesti palaa enemmän kuin tilavuudeltaan kolmasosan omaavalla moottorilla niin ero ei suinkaan ole suhteessa tähän..mutta sitten kun tarvii voimaa niin sitä myös on..käytännön eron huomaa vaikkapa vetäessä asuntovaunua,unohtuu parin litran lisäkulutus kun pystyy pitämään turvallisesti tasaisen nopeuden,jota tietysti cruise control on helpottanut jo tosiaan sieltä 60-luvulta lähtien...
mukavia jenkit on,tosin aina löytyy yksilöitä joiden on ajettava yli 160 km/t saadakseen hyvän mielen ja silloin saattaa olla ettei perusfysiikalle sitten oikein keksi selitystä,kaks ja puoli tonnia on ihan eri juttu kuin yks tonni..
turvallisuus on tärkeää,vyöt kiinni ja hyvä tulee,oli sitten alla mikä tahansa rakkine..
en lähde ketään tuomitsemaan auton valinnasta,koska en itsekään osaa valita autoa oikein..on ollut monenlaista ja aina on viimeistään kolmas juttukaveri löytänyt jonkun huonon piirteen..
taloudellisuus,no,jos on pakko verrata keskenään ajoneuvoja joiden ikäero on 15 vuotta ja omapainossa on eroa tuhat kiloa niin ei kait siinä mitään..olishan se aika outoa jos nämä ns.ekoautot vielä kuluttais enemmän..siis enemmän kuin vanhat jenkit..ilmoitetut kulutuksethan ylittyy vallan usein nykyäänkin ja samoin grammapäästöt,mutta eihän se haittaa,pääasia että paperilla toimii..
- pörje
joo ehkä vähän provoo... ihmiset ostavat autoja tarpeen mukaan, siinä olet oikeassa että ne ei näytä miltään.
Minulla on LT1 koneinen camaro käyttöautona, ja tässä 50/50 taajama / stadi ajossa menee se 18l 100km... ei perjaattees kovin järkevää mutta hauskaa! mutta aika moni harrastaja ajaa yleensä talvet jollain toisella euro tai vataavalla kikottimella.- tai...
"...siinä olet oikeassa että ne ei näytä miltään." ... eikä tunnu miltään, eikä niihin mahdu sisään.
- leopold stotch
tai... kirjoitti:
"...siinä olet oikeassa että ne ei näytä miltään." ... eikä tunnu miltään, eikä niihin mahdu sisään.
valitaanko tämän keskustelun päätteeksi voittaja? vai oliko tää nyt edes kovin aiheellista... niin kauan ku jengi ostaa ite omat autonsa ni ajakoot iha millä tahansa.
ihan vitun sama mitä mieltä porukka on vaikka minun omista autoista. molemmat on jenkkejä, ja kyllä, ne kuluttaa poltto-ainetta. jos haluaa kitistä ja laskeskella senttejä niin ottaen huomioon auton arvon romahduksen ja huoltokulut yms. niin se vanha/vanhahko hyvin pidetty jenkki on edullinen kaikkine kulutuksineen. mut auto itsessään on muutaki kun kulkuneuvo tai vaurauden symboli, se on merkittävä tuote kulttuurissa ja historiassa ja niiden kehittelyyn on panostettu varmaan yhtä paljo ku aseisiin, ja kumpiakin käytetään hyötyyn ja huviin. - Asiantuntija
leopold stotch kirjoitti:
valitaanko tämän keskustelun päätteeksi voittaja? vai oliko tää nyt edes kovin aiheellista... niin kauan ku jengi ostaa ite omat autonsa ni ajakoot iha millä tahansa.
ihan vitun sama mitä mieltä porukka on vaikka minun omista autoista. molemmat on jenkkejä, ja kyllä, ne kuluttaa poltto-ainetta. jos haluaa kitistä ja laskeskella senttejä niin ottaen huomioon auton arvon romahduksen ja huoltokulut yms. niin se vanha/vanhahko hyvin pidetty jenkki on edullinen kaikkine kulutuksineen. mut auto itsessään on muutaki kun kulkuneuvo tai vaurauden symboli, se on merkittävä tuote kulttuurissa ja historiassa ja niiden kehittelyyn on panostettu varmaan yhtä paljo ku aseisiin, ja kumpiakin käytetään hyötyyn ja huviin.Ketjun aloittaja taitaa saatananmoinen läski jolla on aina joku vitun liekkikauluspaita (tai sitten oranssi) ja maailmansuurin vyönsolki joka ei kuitenkaan näy läskien alta. Hänellä on (ihme kyllä) muija, joka on punahiuksinen finninaamainen 120 kg susiruma ämmä, jonka rinnat roikkuvat reisien välissä. Tällöin toki tarvitaankin helvetin iso auto, jotta kaksi läskiä mahtuvat sisään. Ylipehmeä jousitus takaa, että läskeillä on mukava olla sisällä ja kuopat eivät tunnu läskeissä. Ylitehostettu ohjaus on myös oltava, koska eihän tollanen löysä pullamössö läski jaksa kääntää muuten rattia.
- insinööri
Asiantuntija kirjoitti:
Ketjun aloittaja taitaa saatananmoinen läski jolla on aina joku vitun liekkikauluspaita (tai sitten oranssi) ja maailmansuurin vyönsolki joka ei kuitenkaan näy läskien alta. Hänellä on (ihme kyllä) muija, joka on punahiuksinen finninaamainen 120 kg susiruma ämmä, jonka rinnat roikkuvat reisien välissä. Tällöin toki tarvitaankin helvetin iso auto, jotta kaksi läskiä mahtuvat sisään. Ylipehmeä jousitus takaa, että läskeillä on mukava olla sisällä ja kuopat eivät tunnu läskeissä. Ylitehostettu ohjaus on myös oltava, koska eihän tollanen löysä pullamössö läski jaksa kääntää muuten rattia.
on päässy vauhtiin eikä tossakaan tullu mitään uutta jenkkien vihaajilta.
- jenkkivihaa ole,
insinööri kirjoitti:
on päässy vauhtiin eikä tossakaan tullu mitään uutta jenkkien vihaajilta.
vaan täyttä faktaa. Kesäisin tällaiset tyypit kaivavat talleista esiin vanhat ruosteiset mattamustat Dartit ja lähtevät "kylille" ajelemaan. Hiuksissa on geeliä enemmän kuin laki sallii ja rock'n'roll soi. Ja sit ollaan niin vitun kovaa jätkää olevinaan ku eletään 50-60 lukua uudelleen. Oikeasti säälittävää.
Aivan eriasia ovatkin tyylillä rakennetut tai alkuperäisiksi laitetut vanhat jenkkiautot. Ne ovatkin hienoja ja tyyli kohdallaan. - taida.
jenkkivihaa ole, kirjoitti:
vaan täyttä faktaa. Kesäisin tällaiset tyypit kaivavat talleista esiin vanhat ruosteiset mattamustat Dartit ja lähtevät "kylille" ajelemaan. Hiuksissa on geeliä enemmän kuin laki sallii ja rock'n'roll soi. Ja sit ollaan niin vitun kovaa jätkää olevinaan ku eletään 50-60 lukua uudelleen. Oikeasti säälittävää.
Aivan eriasia ovatkin tyylillä rakennetut tai alkuperäisiksi laitetut vanhat jenkkiautot. Ne ovatkin hienoja ja tyyli kohdallaan.ku yleistää tota touhua. et tiiä asioista yhtää mitää.
- Jaskaa...
tai... kirjoitti:
"...siinä olet oikeassa että ne ei näytä miltään." ... eikä tunnu miltään, eikä niihin mahdu sisään.
Minullakin oli yksi Jaska, mutta tuskin toista, oli typerääkin kehnompi esitys, reilusti ylimainostettu. Todella kelvoton ajomukavuus, mitäänsanomaton.
- synkkää
jenkkivihaa ole, kirjoitti:
vaan täyttä faktaa. Kesäisin tällaiset tyypit kaivavat talleista esiin vanhat ruosteiset mattamustat Dartit ja lähtevät "kylille" ajelemaan. Hiuksissa on geeliä enemmän kuin laki sallii ja rock'n'roll soi. Ja sit ollaan niin vitun kovaa jätkää olevinaan ku eletään 50-60 lukua uudelleen. Oikeasti säälittävää.
Aivan eriasia ovatkin tyylillä rakennetut tai alkuperäisiksi laitetut vanhat jenkkiautot. Ne ovatkin hienoja ja tyyli kohdallaan.Elä nyt kerro kaikille millanen mie olen, menee vielä mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin.. =) Juu mutta asiaan, tää topikki näyttäs olevan sellasta nahistelua, että muistuttaa enemmän pikkulasten toimintaa hiekkalaatikolla.=) (Joten tietenkin koin pakottavaksi tarpeeksi osallistua kun itseni hyvinkin lapsenmielisenä koen) Mutta jokainenhan tekee niinkuin tykkää ja harrastaa ja käyttää niitä ajoneuvoja joita tahtoo, mutta olisipa mukavaa joskus nähdä hieman suvaitsevaisuutta kaikilta osapuolilta toisiaan kohtaan. Minusta on aivan turha kiistellä siitä kumpi nyt on parempi auto jenkki vai japsi, kun tuohon ei oikeastaan suoraa ja simppeliä vastausta löydy, kun kummastakin löytyy omat hyvät puolensa sekä huonot puolensa, loppujen lopuksi on ainostaan kysymys siitä mistä kukakin sattuu tykkäämään, ja se jos itse pitää jenkeistä enemmän ei lieneen anna oikeutta haukkua maan rakoon japseja ym. eikä myöskään toisinpäin, mutta moni sortuu yleistämään muutaman oman kokemuksen ja niiden useiden "kavereiden" kertomusten perusteella ja siinähän se sitten menikin jo persiilleen. Älkäää kukaan tulkitko tätä vittuiluna tms. , koska sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu. Itselläni on molempia kulkineita, harrastepelinä toimii -69 vuoden Dodge Dart GT joka on ulospäin vanteita ja renkaita lukuunottamatta alkuperäiskuntoinen ja käyttöautona on -07 vuoden 2.5 turbo subaru Forester. Subarulle luvataan tehtaalta 230hv ja 5.9s 0-100km/h siinä on tällä hetkellä renkailta mitattu noin 285hv ja 450Nm ja Dodge on pikkulohko V8 koneella jota on piristetty nokalla, peltisarjoilla ja paremmalla kaasarilla ja imusarjalla ja on pakko todeta että vaikka subaru on hieno nykypäivän laite ja kulkee hyvin niin kyllä tuo Dartti sen pesee SUORALLA aivan mennen tullen, mutta niinhän se yleensä menee että kaarreajo kisaan otetaan japsi tai euro ja varttimailille mennään jenkillä ja tähänkin löytyy yksinkertaisia selityksiä jo pelkästään siitä että jenkki on usein jäykällä taka-akselilla kun taas japsit erillisjousitetulla ja jäykkä pelaa paremmin kiihdyttelyssä, poikkeuksia toki tietysti on suuntaan ja toiseen, mutta näinhän se yleensä menee, että kaik on hyviä jossain asiassa ja huonoja jossain toisessa ja kompromissiahan ei saada aikaseksi varttimailerin ja rata-auton välillä. Japsit on aina panostaneet enemmän kaarreajo puolelle ja jenkit varttimailille(ja tosiaankin nyt hairahduin höpöttelemään kilvanajosta, sori) molemmat ovat tosian ruvenneet panostamaan myöskin toistensa osaamisiin. Ja mikä huvittavinta niin harrastajat ja käyttäjät eivät tule selkeästikkään toimeen keskenään, mutta jenkeillä ja japseilla ei ole kuitenkaan ongelmia tehdä yhteistyötä keskenään kun puhutaan tehtaista ja valmistajista. =) Ja tuosta kulutuksesta on pakko myöskin todeta, että korpeaa hieman sisintä mutta tuo subaru ei kyllä loppujen lopuksi mene kovin paljoo pienemmällä bensalla satasta kuin tuo darttikaan, mutta se soveltuu farkkuna ja nelikkona paremmin käyttöpeliksi ja kun toi dodge on harrasteauto ja lähellä sydäntä niin en minä raaaski sitä ruveta raiskaamaan tiesuolassa ym. ympärivuotisesti, vaikkakin se oikein hyvin siihen kykeneekin, mutta laitteella on ikää jo 40 vuotta niin koitan sen pitää niin hyvässä kunnossa jotta se elää vielä toisetkin 40 vuotta ja tämähän ei suinkaan tarkoita etteikö sillä ajettaisi vaan se simppelisti huolletaan ajallaan niinkuin kaikki laitteet kuuluu huoltaa.(tein jakopäänrempan dodgeen, maksoi 30e osat ja tehtiinpä myös subaruun, se maksoikin sitten 300e) Ja tämän uskomattoman sekavan höpinän jälkeen lopputoteamuksena sanon vain että en ymmärrä mikä normaalisti jenkki sekä japsi harrastajia riivaa kun ei voida olla aukomatta toisille siitä toisen valinnasta harraste/käyttökulkineeksi, ettei vaan olisi kyse perisuomalaisesta kateudesta molemmin puolin..=) Ne on niitä oikeasti kovia jätkiä ketkä osaa kunnioittaa sitä toisen tekemää valintaa..
- 318
synkkää kirjoitti:
Elä nyt kerro kaikille millanen mie olen, menee vielä mahdollisuudet tutustua uusiin ihmisiin.. =) Juu mutta asiaan, tää topikki näyttäs olevan sellasta nahistelua, että muistuttaa enemmän pikkulasten toimintaa hiekkalaatikolla.=) (Joten tietenkin koin pakottavaksi tarpeeksi osallistua kun itseni hyvinkin lapsenmielisenä koen) Mutta jokainenhan tekee niinkuin tykkää ja harrastaa ja käyttää niitä ajoneuvoja joita tahtoo, mutta olisipa mukavaa joskus nähdä hieman suvaitsevaisuutta kaikilta osapuolilta toisiaan kohtaan. Minusta on aivan turha kiistellä siitä kumpi nyt on parempi auto jenkki vai japsi, kun tuohon ei oikeastaan suoraa ja simppeliä vastausta löydy, kun kummastakin löytyy omat hyvät puolensa sekä huonot puolensa, loppujen lopuksi on ainostaan kysymys siitä mistä kukakin sattuu tykkäämään, ja se jos itse pitää jenkeistä enemmän ei lieneen anna oikeutta haukkua maan rakoon japseja ym. eikä myöskään toisinpäin, mutta moni sortuu yleistämään muutaman oman kokemuksen ja niiden useiden "kavereiden" kertomusten perusteella ja siinähän se sitten menikin jo persiilleen. Älkäää kukaan tulkitko tätä vittuiluna tms. , koska sellaiseksi sitä ei ole tarkoitettu. Itselläni on molempia kulkineita, harrastepelinä toimii -69 vuoden Dodge Dart GT joka on ulospäin vanteita ja renkaita lukuunottamatta alkuperäiskuntoinen ja käyttöautona on -07 vuoden 2.5 turbo subaru Forester. Subarulle luvataan tehtaalta 230hv ja 5.9s 0-100km/h siinä on tällä hetkellä renkailta mitattu noin 285hv ja 450Nm ja Dodge on pikkulohko V8 koneella jota on piristetty nokalla, peltisarjoilla ja paremmalla kaasarilla ja imusarjalla ja on pakko todeta että vaikka subaru on hieno nykypäivän laite ja kulkee hyvin niin kyllä tuo Dartti sen pesee SUORALLA aivan mennen tullen, mutta niinhän se yleensä menee että kaarreajo kisaan otetaan japsi tai euro ja varttimailille mennään jenkillä ja tähänkin löytyy yksinkertaisia selityksiä jo pelkästään siitä että jenkki on usein jäykällä taka-akselilla kun taas japsit erillisjousitetulla ja jäykkä pelaa paremmin kiihdyttelyssä, poikkeuksia toki tietysti on suuntaan ja toiseen, mutta näinhän se yleensä menee, että kaik on hyviä jossain asiassa ja huonoja jossain toisessa ja kompromissiahan ei saada aikaseksi varttimailerin ja rata-auton välillä. Japsit on aina panostaneet enemmän kaarreajo puolelle ja jenkit varttimailille(ja tosiaankin nyt hairahduin höpöttelemään kilvanajosta, sori) molemmat ovat tosian ruvenneet panostamaan myöskin toistensa osaamisiin. Ja mikä huvittavinta niin harrastajat ja käyttäjät eivät tule selkeästikkään toimeen keskenään, mutta jenkeillä ja japseilla ei ole kuitenkaan ongelmia tehdä yhteistyötä keskenään kun puhutaan tehtaista ja valmistajista. =) Ja tuosta kulutuksesta on pakko myöskin todeta, että korpeaa hieman sisintä mutta tuo subaru ei kyllä loppujen lopuksi mene kovin paljoo pienemmällä bensalla satasta kuin tuo darttikaan, mutta se soveltuu farkkuna ja nelikkona paremmin käyttöpeliksi ja kun toi dodge on harrasteauto ja lähellä sydäntä niin en minä raaaski sitä ruveta raiskaamaan tiesuolassa ym. ympärivuotisesti, vaikkakin se oikein hyvin siihen kykeneekin, mutta laitteella on ikää jo 40 vuotta niin koitan sen pitää niin hyvässä kunnossa jotta se elää vielä toisetkin 40 vuotta ja tämähän ei suinkaan tarkoita etteikö sillä ajettaisi vaan se simppelisti huolletaan ajallaan niinkuin kaikki laitteet kuuluu huoltaa.(tein jakopäänrempan dodgeen, maksoi 30e osat ja tehtiinpä myös subaruun, se maksoikin sitten 300e) Ja tämän uskomattoman sekavan höpinän jälkeen lopputoteamuksena sanon vain että en ymmärrä mikä normaalisti jenkki sekä japsi harrastajia riivaa kun ei voida olla aukomatta toisille siitä toisen valinnasta harraste/käyttökulkineeksi, ettei vaan olisi kyse perisuomalaisesta kateudesta molemmin puolin..=) Ne on niitä oikeasti kovia jätkiä ketkä osaa kunnioittaa sitä toisen tekemää valintaa..
....kerralla ajaa 69-mallin suparulla sitä Darttia vastaan mutkissa.
Toisaalta turposuparu on mallisarjan kovimpia laitteita, joten aja mieluumin 70-mallisella suparulla vaikkapa 70-mallista 440-6 tai 340-6 kudaa vastaan.
Viittasin vaan tuohon väittämääsi japsien kaarreajopuoleen panostamiseen......
- ei sitte kukaa
Vaikka itsellä on jenkki kesä/harrasteautona, niin talvet kyllä ajelen japsilla, onhan se talvella mukavempi olla varmatoiminen ja luotettava peli
- masku
kyllä ajan jenkillä, se on vain mukavanpaa.
Muuten hyvä kuvasto tämän vuoden american car showsta voi katsoa osoitteesta :
http://www.luukas.org/kuvat/americancarshow2009/album/
Noi on niin vain namuja! =)- epätietoonen
Niin, noista American car show kuvista
Missä vaiheessa ne on alkaneet valmistamaan Ferraria, Porschea ja kuplavokkaria amerikassa?
- susku69
kyl sitä japanilaista voi ptää ihan käyttö autona mut se mikä on unelma on viel siellä jossain siis se auto se on se 65-66 mustang sen kun saan sit huuto kuuluu ja lujaa
- Nyt riitti riisikipot
Tämä on aivan totta. Aikani kärsittyäni ajamisesta kaiken maailman katiskoilla olenkin päättänyt että seuraava auto, joka taloon tulee on Amerikanrauta isolla A:lla! Jonkin verran olen jenkkiautoja liikkeissä katsellut ja näillä tiedoilla olisin päätymässä Chevyyn. Matizissa olisi hinta kohdallaan, hieno muotoilu ja isolohkosemmalla koneella varustettuna kulkupuolikin olisi riittävä. (Ja olisihan se miehekästä omistaa aito CHEVY ;) ) Eikä muuten edes jenkiksi kuluta paljoa, hienoa huomata että insinöörit rapakon takana pitävät paikkansa autotekniikan edelläkävijöinä! Onkos suomi24:n jenkkiharrastajilla/omistajilla kokemuksia kyseisestä dollarihymystä?
- M.H.
Onhan jenkkiautoissa oma hohtonsa.Minulal oli aikoinaan hieno 64 avo-lincoln ("Kennedy-auto"). Vanha auto on aina vanha auto, ja huoltoa se vaati.
Nyt ajan 89 Opel-Kadetilla. Hyvin tällaien 176 centtinen käppyrä siihen mahtii, vaikka vyörätö ei enää ihan taivukaan. Mainio ja käytännöllinen ajopeli , varisnkin kun vaihdoin kuljettajan istuimeksi recaro-erikosipenkin. (Maksoi puolet koslan hinnasta, mutta kannatti). traktori se on, mutta kustannsutehokas ja vie paikasta A paikkaan B ja selviää etsäteilläkin, mikä on avton tarkoitus
keäsautoona on vuoden 1976 MB 280 E (pikku korilla). Oma hohtionsa siinäkin on ja mukava matkoilla. Mutta ei makeaa mahan täydeltä... Nimi dersi . se tulee elokuvasta Dersu Uzala.- hr
Viestiketjun aloittaja ei kyllä tee kunniaa jenkkiautoille. Itse omistan astron, blazer s10, caprice, fiero, firebird sekä grand prix. Käyttiksenä 1.8 turbodiesel mondeo sekä mitsu colt. Ei noilla jenkeillä ajeta jokapäivä. Astro on ollut noista eniten käytössä, koska auto on tilava ja muutenkin mukava peli, nätissä ajossa menee siihen 8-9 litraan sadalla. Ja niistä jenkkien kiihtyvyydestä en sanoisi mitään, mitä teet yleisen liikenteen seassa kiihtyvyydellä?? Okei, astro kiihtyi nollasta sataan alle 12 sekuntiin mikä on sen kokoiselle autolle ihan kohtalainen tulos. ja niistä muskeleista.. Muistaakseni viimeisin nurburgringin rataennätys tehtiin viperillä tai corvetella.......
- helppo vastaus
Heilla on yksinkertaisesti enemman rahaa kayttettavissa autoon kuin sinulla.
Omasta mielestani naiden sossu-elatti letukka-ihmisten tukirahoja pitaisi vahentaa.- caddilacman jallu
MÄ taas ajan jenkin kanssa (2001 STS CADILLAC) six, ku sillä pääsee ohi kaikista pirun toijota variksista, aygoista, nissan microista yms. Voi helv mikä ajomukavuus ilmajousilla. Ja ei tarvii korjaamoilla käyttää.
STS cadilakkini kiihtyy 6.8 sec 0-100 /km/h se riittää ripeeseen ohitukseen kaikista kotteroista.
NOh bessaa menee maantiellä ihan vidusti 9- 9.5 L / 100 km, eli en mä siihen kuole.
Kaupungissa jos polkeen, niin sitten, sou what ! 5 v sitten makso Cadillaccini aika paljon,
sillä olis saanu uuden mersun. Mutta pitää tyylillä liikkua. Ennen vanhaan cadilakilla oli
slogan =" Standard of the World" - ostaja jannu vrt
caddilacman jallu kirjoitti:
MÄ taas ajan jenkin kanssa (2001 STS CADILLAC) six, ku sillä pääsee ohi kaikista pirun toijota variksista, aygoista, nissan microista yms. Voi helv mikä ajomukavuus ilmajousilla. Ja ei tarvii korjaamoilla käyttää.
STS cadilakkini kiihtyy 6.8 sec 0-100 /km/h se riittää ripeeseen ohitukseen kaikista kotteroista.
NOh bessaa menee maantiellä ihan vidusti 9- 9.5 L / 100 km, eli en mä siihen kuole.
Kaupungissa jos polkeen, niin sitten, sou what ! 5 v sitten makso Cadillaccini aika paljon,
sillä olis saanu uuden mersun. Mutta pitää tyylillä liikkua. Ennen vanhaan cadilakilla oli
slogan =" Standard of the World"oli vertaus,pääset ohi pikkuautoista.....odotan,että osarisi laukeaa ja pääsen ostamaan vanhan käkkyläsi poisottovarikolta.
- koskee
ostaja jannu vrt kirjoitti:
oli vertaus,pääset ohi pikkuautoista.....odotan,että osarisi laukeaa ja pääsen ostamaan vanhan käkkyläsi poisottovarikolta.
Japsi autot on tehty kaupunki liikenteeseen ja suunniteltu elinkaari n. viisi vuotta. Jenkki autot tehty matka-ajoa ja mukavuutta silmälläpitäen, ja suunniteltu käyttöikä n. 30 vuotta.
- taas?
caddilacman jallu kirjoitti:
MÄ taas ajan jenkin kanssa (2001 STS CADILLAC) six, ku sillä pääsee ohi kaikista pirun toijota variksista, aygoista, nissan microista yms. Voi helv mikä ajomukavuus ilmajousilla. Ja ei tarvii korjaamoilla käyttää.
STS cadilakkini kiihtyy 6.8 sec 0-100 /km/h se riittää ripeeseen ohitukseen kaikista kotteroista.
NOh bessaa menee maantiellä ihan vidusti 9- 9.5 L / 100 km, eli en mä siihen kuole.
Kaupungissa jos polkeen, niin sitten, sou what ! 5 v sitten makso Cadillaccini aika paljon,
sillä olis saanu uuden mersun. Mutta pitää tyylillä liikkua. Ennen vanhaan cadilakilla oli
slogan =" Standard of the World"Joo Eldoradossa oli vielä tyyliä, sen sijaan nykycaddyt on hel... rumia, STS mukaanlukien.
Ja liikahtaa ne europeiskitkin, kun ei ota sitä pienintä ja vertaa sitten samankokoisia, ei se Neonkaan mikään vormula ole.
- 4+14
Mitä sä puhut alitehosista??? jenkit ne vasta niitä on 8 litranen v 8 heppoja ja vääntöä on vähemmän kun reippaasti pienemmissä euro kaseissa. ja eurot japskit myös sentään tietää mikä turbo on toisin kun jenkit. GM.llä mietitään mitenkä me saatais tehtyä tehokas auto hymmhh... joo otetaan kuorma-autosta 8litranen v10 ja siitä tulikin sit viper.
- domamado
käyttiksenä menen neliveto mazdalla, ja on kaikkia herkkuja, sähkölasia jarrutehostinta jarrulevyt joka pyöräl ja muuta kilkettä, ja itse asiassa omasta mielestä ihan siistin näköisellä korilla oleva Ylemmän Keskiluokan auto.
sitte harraste vehje 66 4d dartti, ei sitten niin mitään ylimääräsiä hienouksia, edes jarrutehostinta, saati ohjaus, rumpujarrukki jokanurkas, kertakaikkiaan niin simmpeli kun auton vaan saa.. EIKS OO KAMALA AUTO ja vielä LOW PRICE CLASS... EI dartilla ajamisessa on sitä jotain mitä ei edes formula pystyis tarjoon tai paraskaan ralliauto, SE AITO AUTOLLA AJAMISEN TUNNE, se tekee autosta auton- jenkkionjeeskesällä
se olis sitte pakkasta -25 c ja lunta omalla tiellä 40 senttiä tasan 2 km matkan ennenkun pääsee pää tielle....
ottasko tallista
vaihtoehto 1 c4 rättikatto corveten (5,7)
vaihtoehto 2 83 mallin trans amin (5,0)
vaihtoehto 3 88 mallin 4x4 toyota hiacen (2,4d)
ne jotka oikeesti vastaa vaihtoehdot 1 tai 2 niin meillä on tossa talos seinällä lapioita jos pääsette pihaan asti, voitte tulla vähä jeesaamaan, ei meinaan lähteny majori enää aamulla käymään
kyllä jenkit kivoja on mutta täytyy oikeesti olla joku autoki millä täällä vitun korvessa pääsee liikkumaan - ja kumarrus
jenkkionjeeskesällä kirjoitti:
se olis sitte pakkasta -25 c ja lunta omalla tiellä 40 senttiä tasan 2 km matkan ennenkun pääsee pää tielle....
ottasko tallista
vaihtoehto 1 c4 rättikatto corveten (5,7)
vaihtoehto 2 83 mallin trans amin (5,0)
vaihtoehto 3 88 mallin 4x4 toyota hiacen (2,4d)
ne jotka oikeesti vastaa vaihtoehdot 1 tai 2 niin meillä on tossa talos seinällä lapioita jos pääsette pihaan asti, voitte tulla vähä jeesaamaan, ei meinaan lähteny majori enää aamulla käymään
kyllä jenkit kivoja on mutta täytyy oikeesti olla joku autoki millä täällä vitun korvessa pääsee liikkumaanSyy miksi kansa suosii japsi autoja, on siinä että ne ovat halpoja ja halvalla tehtyjä. Tehdäänhän niiden valmistusmaassa talotkin pahvista. Toisaalta jaappanin autot kuluttavat vähän, mutta konekin on sitten yleensä starttimoottorin kokoinen- tosin kierroksia kyllä piisaa. Kestävän kehityksen kannalta japsiautot ovat ehdotonta kärkikastia, koska nykyisinhän suositaan kierrättämistä ja nehän alkavat kierrättyä takaisin luontoon (eli ruostua) todella nopeasti. Sentään japsit nykyisin ovat hoksanneet laittaa autoihinsa varusteita , kromi ja jalopuulistoja mukavuutta lisäämään, mutta liekö joku Tokio Kokiyo tehtaan suunnitteluinsinööri, kansainvälisillä automessuilla kurkannut esim. jenkkiauton sisälle ja huudahtanut HOTTOROO JA KAMIGATSE, näin mekin aletaan tehdä.
- heartbeat of america
ja kumarrus kirjoitti:
Syy miksi kansa suosii japsi autoja, on siinä että ne ovat halpoja ja halvalla tehtyjä. Tehdäänhän niiden valmistusmaassa talotkin pahvista. Toisaalta jaappanin autot kuluttavat vähän, mutta konekin on sitten yleensä starttimoottorin kokoinen- tosin kierroksia kyllä piisaa. Kestävän kehityksen kannalta japsiautot ovat ehdotonta kärkikastia, koska nykyisinhän suositaan kierrättämistä ja nehän alkavat kierrättyä takaisin luontoon (eli ruostua) todella nopeasti. Sentään japsit nykyisin ovat hoksanneet laittaa autoihinsa varusteita , kromi ja jalopuulistoja mukavuutta lisäämään, mutta liekö joku Tokio Kokiyo tehtaan suunnitteluinsinööri, kansainvälisillä automessuilla kurkannut esim. jenkkiauton sisälle ja huudahtanut HOTTOROO JA KAMIGATSE, näin mekin aletaan tehdä.
noh eipäs niillä detroitin taloillakaan mitään arvoa ole tai ainakaan niitä ei kukaan huoli.
tainnu hombret jo mennä takas rio granden yli...
lueppas tosta kuinka hyvin niillä menee ja osta uusi GM tuote kun niitä vielä saa......
http://www.forbes.com/feeds/afx/2009/10/25/afx7041356.html - Hondo
heartbeat of america kirjoitti:
noh eipäs niillä detroitin taloillakaan mitään arvoa ole tai ainakaan niitä ei kukaan huoli.
tainnu hombret jo mennä takas rio granden yli...
lueppas tosta kuinka hyvin niillä menee ja osta uusi GM tuote kun niitä vielä saa......
http://www.forbes.com/feeds/afx/2009/10/25/afx7041356.htmlVaan tietävät, että harrasteauto ja käyttöauto ovat tosiaan kaksi aivan eri asiaa.
- kyä näin on
Full-size jenkit on kivoja harrasteautoja mutta enpä viitsisi käyttöautona pitää. Hyvin mahtuu keskimittainen mies Corollaankin, eri asia jos tarkoitat miehenmittaisella sellaista jolla pelkästään bissestä ja roskaruoasta koostuva ruokavalio on tuonut 50 kiloa ylimääräistä keskivartaloon. Käytännön ajossa pienitehoisella pikkuautolla pääsee aikaisemmin perille koska parkkipaikka löytyy helpommin. Yksi jenkkiautokuski kävi kerran kylässä niin kyllähän sai useamman kerran vekslata että mahtui parkkiruutuun. Ja siitä pois.
Toisekseen japsiautoihinkin on jo pitkään saanut automaatit, tehostimet, ilmastoinnit ym. olennaiset varusteet. - Anonyymi
Itse ajan mieluummin V 8 Scanialla. Ei tarvitse hirviä pelätä. Näkyvyys on hyvä ja nykyajan kamerapeilit ovat erittäin hyvät. Tehoa on mukavasti ja samoin vääntömomentti on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047