Onko kokemusta Lidl:n öljyistä

W 5

Onko kellään kokemusta Lidl:ä myytävistä W5 merkkisesestä moottoriöljystä 10w-40 12.99e 5 litran kannu (Semisynt)uskaltaako käyttää?

16

4602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen käyttänyt

      on kokemusta ja hyvin uskaltaa käyttää. Katsot vaan että siinä on ne vaatimusluokat (api jne) mitä sulla autoon vaaditaan. Sehän on vähintäin yhtä tärkeää kuin tuo viskositeetti. Sitä samaa öljyä myydään läpi Euroopan. Tulee isoilta saksan tai ranskan jalostamoilta ja on ihan sitä tavaraa mitä sen vaatimusluokitterlu kertoo.

    • sitä voi

      johonkin vanhaan louskuun laittaa missä ei vaatimukset ole kovin suuria / luokitus riittää. Mutta en kyllä noin paljoa säästäisi öljyssä. Öljyn vaihto riittävän usein ja laadukkailla öljyillä on kuitenkin mielestäni sitä "halvinta huoltoa". Jättää yhden perjantain juopottelematta niin se säästö tulee siinä ja voi hyvillä mielin ostaa jotain varmasti laadukasta öljyä.

      • liidelin w5:ssa

        olevan mitään vikaa sinänsä (muuta kuin hinta), ajanee asiansa normikäytössä. uusiin autoihin täyssynteettinen olisi kuitenkin ihan suositeltava, mutta luokituksista se kuitenkin on kiinni. itse pyrin ostamaan vain riittävän hyvää ja jättämään sen lopun rahan omaan käyttöön, elämisestä tinkimättä.. vaikka ei tuo niin tiukille rahallisesti ottaisikaan ostaa "parasta", mutta en silti pidä sitä tarpeellisena kun ei se raha siellä lämmitä :) vaihtovälit tietysti huolto-ohjeen mukaan


      • Anonyymi
        liidelin w5:ssa kirjoitti:

        olevan mitään vikaa sinänsä (muuta kuin hinta), ajanee asiansa normikäytössä. uusiin autoihin täyssynteettinen olisi kuitenkin ihan suositeltava, mutta luokituksista se kuitenkin on kiinni. itse pyrin ostamaan vain riittävän hyvää ja jättämään sen lopun rahan omaan käyttöön, elämisestä tinkimättä.. vaikka ei tuo niin tiukille rahallisesti ottaisikaan ostaa "parasta", mutta en silti pidä sitä tarpeellisena kun ei se raha siellä lämmitä :) vaihtovälit tietysti huolto-ohjeen mukaan

        Voi voi, jos ajat perusautolla ihan rajoitusten mukaan normaalia maantie/ kaupunkiajoa olen satavarma että ajat Lidlin öljyillä yhtä kauan kun autosikin sulla on. Itse olen ajanut Bilteman öljyillä 40 vuotta erilaisilla autoilla ja yksikään auto ei öljyn takia oöe hajonnut. Pitääkö sitä kaikessa isotella. Vaihtaa öljyt riittävän usein niin ei satu vahinkoja. Moni ei edes tiedä että öljyt pitäis vaihtaa vaihdelaatikkoonkin/ perään tai edes moottoriin. Lisätään vaan jotain öljyä mitä sattuu löytymään jos tarvii. Ja eteenpäin nekin autoullaan menee vuosikaudet.


    • W 5

      Kiitos asiallisista vastauksista,taidan kuitenkin vain kokeilla sitä W5 öljyä ruohonleikkuriin!

      • sitä voi

        Varmaan ihan fiksu päätös. Öljyn luokitus huomioon ottaen varmaan asiallinen öljy. Mutta hintakin jo kertoo ettei varmasti mitään huippuöljyjen tasoa. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää se, että kaikenmaailman ruokakaupat myyvät moottoriöljyjä ja muita ns. kriittisiä autovarusteita. Siinä on se vaara, että ihmiset, jotka eivät öljyistä mitään ymmärrä, ostavat sitä autoonsa vaikka ei ole hajuakaan sopiiko se siihen. Autotarvikeliikkeestä voi kysyä ja ihme olisi jos eivät öljyjen luokituksesta mitään tiedä. Sensijaan ruokamarketissa on myyjältä aivan turha kysyä öljyn sopivuudesta omaan autoonsa. Sitten ihmetellään kun moottori savuttaa ja vie öljyä tai leikkaa jopa kiinni...


      • NiPa.
        sitä voi kirjoitti:

        Varmaan ihan fiksu päätös. Öljyn luokitus huomioon ottaen varmaan asiallinen öljy. Mutta hintakin jo kertoo ettei varmasti mitään huippuöljyjen tasoa. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää se, että kaikenmaailman ruokakaupat myyvät moottoriöljyjä ja muita ns. kriittisiä autovarusteita. Siinä on se vaara, että ihmiset, jotka eivät öljyistä mitään ymmärrä, ostavat sitä autoonsa vaikka ei ole hajuakaan sopiiko se siihen. Autotarvikeliikkeestä voi kysyä ja ihme olisi jos eivät öljyjen luokituksesta mitään tiedä. Sensijaan ruokamarketissa on myyjältä aivan turha kysyä öljyn sopivuudesta omaan autoonsa. Sitten ihmetellään kun moottori savuttaa ja vie öljyä tai leikkaa jopa kiinni...

        "kaikenmaailman ruokakaupat myyvät moottoriöljyjä" Olen samaa mieltä. Monikaan ei katso, millaisia rasvoja itse syö, joten ei varmaan autonkaan rasvoista niin tiedä eikä myyjätkään osaa yleensä auttaa... Hyvä jos ostaa Lidlin perusmoottoriöljyä uuteen erikoisluokituksia vaativaan autoon, niin voi käydä vahinko.


      • asdfghjklöä'
        NiPa. kirjoitti:

        "kaikenmaailman ruokakaupat myyvät moottoriöljyjä" Olen samaa mieltä. Monikaan ei katso, millaisia rasvoja itse syö, joten ei varmaan autonkaan rasvoista niin tiedä eikä myyjätkään osaa yleensä auttaa... Hyvä jos ostaa Lidlin perusmoottoriöljyä uuteen erikoisluokituksia vaativaan autoon, niin voi käydä vahinko.

        urpot tekö ootte mestareita


      • master1_oil
        asdfghjklöä' kirjoitti:

        urpot tekö ootte mestareita

        eikö se nyt tekstistäkin näy että halvalla öljyllä rikot auton


      • Ihan itse voi lukea
        sitä voi kirjoitti:

        Varmaan ihan fiksu päätös. Öljyn luokitus huomioon ottaen varmaan asiallinen öljy. Mutta hintakin jo kertoo ettei varmasti mitään huippuöljyjen tasoa. Henkilökohtaisesti minua ärsyttää se, että kaikenmaailman ruokakaupat myyvät moottoriöljyjä ja muita ns. kriittisiä autovarusteita. Siinä on se vaara, että ihmiset, jotka eivät öljyistä mitään ymmärrä, ostavat sitä autoonsa vaikka ei ole hajuakaan sopiiko se siihen. Autotarvikeliikkeestä voi kysyä ja ihme olisi jos eivät öljyjen luokituksesta mitään tiedä. Sensijaan ruokamarketissa on myyjältä aivan turha kysyä öljyn sopivuudesta omaan autoonsa. Sitten ihmetellään kun moottori savuttaa ja vie öljyä tai leikkaa jopa kiinni...

        Mitä moottoriöljystä tietää Motonetin myyjä, Laakkosen tai Vehon myyjä, Autotarvikeliikkeen myyjä? Kukaan niistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Enintään ovat sisälukutaitoisia ja pystyvät purkin kyljestä katsomaan luokituskoodin. Samaan pystyy ruokamarketin asiakas ihan itse.


      • sitä voi
        Ihan itse voi lukea kirjoitti:

        Mitä moottoriöljystä tietää Motonetin myyjä, Laakkosen tai Vehon myyjä, Autotarvikeliikkeen myyjä? Kukaan niistä ei oikeasti tiedä yhtään mitään. Enintään ovat sisälukutaitoisia ja pystyvät purkin kyljestä katsomaan luokituskoodin. Samaan pystyy ruokamarketin asiakas ihan itse.

        No ehkä Motonetin myyjältä tullaan useammin kysymään öljyistä kuin Lidlin myyjältä, kun Lidlissä myydään öljyä ehkä kerran vuodessa viikon ajan. Tästä voi päätellä, että Motonetin myyjä todennäköisemmin ottaa asiasta vähän selvää tai jopa omaa hieman kiinnostusta asiaan oma-alotteisesti. Ja keskimääräinen ruokamarketin asiakas tietää öljyistä suunilleen saman verran kuin afrikkalainen maanviljelijä rakettitieteestä.


      • Nimetön

        Oman tietoni mukaan ei ole ainakaan Brig/Strattonin mukaan suositelta öljy tuo osasynt 10/40. Tuo yksiaste 30 olisi kesäkäyttöön. Tuossa luin erästä pienkone kirjaa ja siinä varoitettin , että saatta kone ylikuumentua moniasteöljyllä (tiedä sitten). Mutta kyllä tuo lidl öljy on ihan passelli vanhempaan käyttöautoon ja tuskin sitä kukaan harkitsisikaan uuteen Ferrariin laittavansa.


      • ruohonleikkurissa
        Nimetön kirjoitti:

        Oman tietoni mukaan ei ole ainakaan Brig/Strattonin mukaan suositelta öljy tuo osasynt 10/40. Tuo yksiaste 30 olisi kesäkäyttöön. Tuossa luin erästä pienkone kirjaa ja siinä varoitettin , että saatta kone ylikuumentua moniasteöljyllä (tiedä sitten). Mutta kyllä tuo lidl öljy on ihan passelli vanhempaan käyttöautoon ja tuskin sitä kukaan harkitsisikaan uuteen Ferrariin laittavansa.

        10w-30 jotain halpaa traktoriöljyä samasta kannusta mitä traktoriinkin menee. mobiilin 5w-50 on joskus kans käytetty. eikä ole briggstrattoni hajonnut, on ilmajäähy pitänyt lämmöt hyvin normaalin oloisina.


      • mihinkään ole
        sitä voi kirjoitti:

        No ehkä Motonetin myyjältä tullaan useammin kysymään öljyistä kuin Lidlin myyjältä, kun Lidlissä myydään öljyä ehkä kerran vuodessa viikon ajan. Tästä voi päätellä, että Motonetin myyjä todennäköisemmin ottaa asiasta vähän selvää tai jopa omaa hieman kiinnostusta asiaan oma-alotteisesti. Ja keskimääräinen ruokamarketin asiakas tietää öljyistä suunilleen saman verran kuin afrikkalainen maanviljelijä rakettitieteestä.

        Kysytään mitä kysytään ja vastataan mitä vastataan, mutta kyllä se on niin että nykyajan myyjät ei tiedä yhtään mitään muuta tuotteesta kuin itselle tulevat provikat ja kaupan katteen, täts it.


    • 1.8i sitikka.

      kai pari vuotta lidin kura? öljyllä...
      hyvin "pyörii".
      kai samaa öljyä muualta 10e kannu.

    • uskallan väittää

      että miljoonia astioita mainittua öljyä on jo maailmalla käytetty. Epäilen myös että yksikään jälleenmyyjä tai öljynvalmistaja ei ota sellaista riskiä että joutuisi myymänsä öljyn takia korvausvelvolliseksi vaikkapa tuhoutuneen autonmoottorin takia. Minua ei ainakaan pelota nykyiset öljyt, täysin varmasti ne kestää normaalin huoltovälin. Jos mennään sitten pitkitettyihin, vaikkapa 20tuhannen km:n vaihtoväleihin niin ehkä niissä jo kannattaisi harkita näin Suomen oloissa sellaiseen matkaan suunniteltujen kalliimpien öljyjen käyttöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe