Joh. 21:15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Joh. 21:16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Joh 21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani. Joka kerta Jeesus hieman muuttaa sanamuotoa, jotta asia menisi syvälle. Pietari murtuu lopulta niin, että voihkaisee: Herra, sinä tiedät kaikki. Tuollaisia Herra kutsuu palvelukseensa. Ei Jeesus muista lepopäivää, kysellä. Eikä lakia. Rakkaus valtuuttaa, yksin rakkaus. Sillä Jumala on rakkaus. Jumala ei ole laki.
Kolme kysymystä RIITTÄÄ !!!
24
263
Vastaukset
### Ajatus mikä tulee mieleen Kirjoittanut: alex-kasi 5.5.2009 klo 01.20 Onkohan se suuri pettymys Antille ja muille ikuiseen piinaan uskoville, kun he kerran havaitsevat, että mitään ikuista piinaa ei sitten ollutkaan - turhaa uskoivat ja pelkäsivät ja muillekin uskottelivat.. ### Alexin kysymys n:o 1 vuodesta vuoteen palstalla: "Onkohan se suuri pettymys Antille ja muille ikuiseen piinaan uskoville, kun he kerran havaitsevat, että mitään ikuista piinaa ei sitten ollutkaan?" Halleluja-huudon paikkahan se olisi, jos Jumala vain pelottelikin - jotta pakenisimme Kristukseen. Vaikka kaikki pääsisivät taivaaseen, silti minä tahdon ehdä pelkkää hyvää, enkä mitään väärää. Edes väärää ajatusta. Tahdon hengellä kuolettaa lihan teot, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä. Room. 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. Vaikka Jumala hylkäisi minut, toivon voivani silti pitää kiinni Hänestä. Niinkuin Job puolen vuoden, ehkä jopa 9 kk:n koetuksessaan Jumalan vaietessa sanoi: Job 19:25 Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Niin todisti Job, vaikka ei ollut edes rukousyhteyttä Jumalaan. Ja se juuri luettiin hänelle vanhurskaudeksi! EN ILOITSE TUOMIOSTA VAAN MURHE ON MAAILMAN EDESTÄ Niinkuin pakanain apostoli Paavali, niin minäkin tunnen tuskaa erityisesti juutalaisten puolesta. En SILLÄ LAILLA, mutta siihen suuntaan. Room 9:1-5 1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä- 2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. 3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, 4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; 5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
- alex-kasi
muutamissa uskonnoissa ei saa kysellä - mutta minä en kuulu siihen lahkoon.. Tässä nämä kysymykset - jos ei jokainen m´niitä ole nähnyt. Minusta ne ovat kysymyksiä joita ei ehkä tule ajatelleeksi - otti aikaa minullekin ennen kuin vastaukset noihin oli selvinneet niinkin paljon kuin tänään on .. -**- Miksi Jumalalla on kuolemattomuus ja miksi ihmisellä ei ole, vaan tarvitsee pelastajaa ? Miksi Jumalan käskyt ovat HYVÄT ? Miksi Jumalan laki on ikuinen? Miksi ei kukaan pelastu kuin armosta? Miksi vain Jumala voi pelastaa syntisen? Miksi pelastuksen täytyy olla oikeudenmukainen ja rakkaudellinen? Miksi ei kaikki pelastu vaikka Raamattu sanoo että Jumala haluaisi kaikkien pelastuvan? Miksi iankaikkinen elämä mahdollista on vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa? Miksi Jeesuksen ristinkuolema voi pelastaa, mutta ei kenenkään muun? Miksi Jumala pelastaa ihmisen kuolemasta elämään? Siitä vain vastailemaan.. alex
3 OIKEAA KYSYMYSTÄ VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA Matt 25;37-38 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: (1) 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, (2) tai janoisena ja annoimme sinulle juoda? (3) Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut? KOLME PELASTAVAA VASTAUSTA VIIMEISELLÄ TUOMIOLLA Jumalan oikeudenmukaisuudesta ersä näkökulma ... Kolme myönteistä vastausta (Jeesukselta) riittää viimeisellä tuomiolla: Matt. 25:35 (1) Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; (2) minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; (3) minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne; Keskittykäämme lähimmäiseen ja tekoihin eikä turhiin sanakiistoihin laista sun muusta.
- uteljas
alex-kasi kirjoitti:
muutamissa uskonnoissa ei saa kysellä - mutta minä en kuulu siihen lahkoon.. Tässä nämä kysymykset - jos ei jokainen m´niitä ole nähnyt. Minusta ne ovat kysymyksiä joita ei ehkä tule ajatelleeksi - otti aikaa minullekin ennen kuin vastaukset noihin oli selvinneet niinkin paljon kuin tänään on .. -**- Miksi Jumalalla on kuolemattomuus ja miksi ihmisellä ei ole, vaan tarvitsee pelastajaa ? Miksi Jumalan käskyt ovat HYVÄT ? Miksi Jumalan laki on ikuinen? Miksi ei kukaan pelastu kuin armosta? Miksi vain Jumala voi pelastaa syntisen? Miksi pelastuksen täytyy olla oikeudenmukainen ja rakkaudellinen? Miksi ei kaikki pelastu vaikka Raamattu sanoo että Jumala haluaisi kaikkien pelastuvan? Miksi iankaikkinen elämä mahdollista on vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa? Miksi Jeesuksen ristinkuolema voi pelastaa, mutta ei kenenkään muun? Miksi Jumala pelastaa ihmisen kuolemasta elämään? Siitä vain vastailemaan.. alex
Antti oikaisi sinua alex -- huomasitkos? Väitit että Antti nauttii siitä, että jotkut joutuvat helvettiin. Antti kuitenkin näyttäisi olevan ilahtunut, jos ei tuota rangaistuksen paikkaa olisikaan, vaan kaikki pelastuisivat. Sinä sanot ettei helvettiä ole, joten samaa lopputulosta toivotte kumpikin. Antti vain ei uskalla Raamatun ilmoittamaa helvettiä poistaa.
- Eskatologi
alex-kasi kirjoitti:
Antti vastaa ALEXIN 10 kysymykseen Kirjoittanut: AnttiVKantola 7.5.2009 klo 05.29 Antti VASTAA ALEXIN 10 OMAPERÄISEEN KYSYMYKSEEN Miksi Jumalalla on kuolemattomuus ja miksi ihmisellä ei ole, vaan tarvitsee pelastajaa ? SIKSI että kuolemassa ei saavuteta ikuista rauhaa ja lepoa, vaan meidät täytyy pelastaa loputtomista tunnontuskista ja iankaikkisesta rangaistuksesta. (Dan. 12:1-3) Miksi Jumalan käskyt ovat HYVÄT ? SIKSI että ne pajastavat ihmisen viheliäisyyden ja varoittavat iankaikkisesta rangaistuksesta ja siten ajavat käskyjen alta armon alle Kristuksessa. (Room. 7. luku) Miksi Jumalan laki on ikuinen? SIKSI ja vain siksi luonnollisesti, että jos laki poistettaisiin, niin iankaikkinen rangaistuskin täytyisi keskeyttää. Siksi evankelista hirvaksen ajattelematon väite, että laki olisi poistettu, on jokseenki vaarallinen ja epälooginen. Kyllä se on iankkaikkisesti voimassa, että rakkaudettomuus ja uskosta osattomuus Jumalan toimesta lopussa kostetaan ja rangaistaan ihan sillä mitalla, millä ihminen itsekin on mitannut. Erotuksena vain se, että täällä kaikki on ajan rajoissa, mutta ikuisuus on ikuisuus. Matt. 12:31 Miksi ei kukaan pelastu kuin armosta? SIKSI että Jumala näki hyväks iniin säätää Pojassaan - viisaus ei pelasta vaan Jumalan säätämä hullutus armosta yksin Jeesuksessa, "ilman lakia", "irti laista". Room. 7. luku ja 1. Kor. 1:18-31 Miksi vain Jumala voi pelastaa syntisen? SIKSI että Jumalan oikeudenmukaisuutta ei tyydytä mikään vieras uhri. Ja siksi että vain se pätee, minkä Jumala itse on säätänyt. Ja hän on säätänyt saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa kaikki ne jotka uskovat, "ilman erotusta" ja joutuu oikeudenmukaisuutensa vuoksi jättämään pelastamatta ne, jotka eivät usko. Hyvätkin ihmiset, jotka "eivät katso itseään arvollisiksi" Jeesusta vastaan ottamaan. Hepr. 4. luku Miksi pelastuksen täytyy olla oikeudenmukainen ja rakkaudellinen? SIKSI että Jumala ei osaa olla muuta kuin oikeudenmukainen ja rakkaudellinen. Jos Jumala ei sallisi ihmsien valita jäädä ulkopuolelle rakkauden, niin ei rakkaus mikään rakkaus olisikaan. Mutta Jumala kovasti houkuttelee hyvyydellään ja asettamallaan ilmaisuhrilla. Tekee kaikkensa, jotta ihminen ymmärtäsii pyrkiä sisälle Jumalan valtakuntaan, eikä jäädä iäksi ulkopuolelle. Joh. 1. luku Miksi ei kaikki pelastu vaikka Raamattu sanoo että Jumala haluaisi kaikkien pelastuvan? SIKSI että Jumala kunnioittaa luomaansa vapaatahtoista ihmistä. Vaikka Jumala on määrännyt kaikki pelastukseen ja tietää, että on mielettömiä, jotka vastaavat armokutsuun "ei", niin Jumalan oikeudenmukaisuus ei voisi sisältää sitä, että ihmisen täytyisi vastentahtoisesti olla Jumalaa lähellä. Jumala voisi pakottaakin. Tahdonvapautta kunnioittaa länsimainen lakikin. Vastarakkautta ei voi vaatia. Jos Jumala toimisi lakimiehen ominaisuudessa, Hän pakottaisi kaikki pelastumaan, mutta nytpä Jumalan valtakunta perustuukin rakkauteen eikä lakiin. Jokainen joka tahtoo, voi astua sisälle Jumalan valtakuntaan. Jumala tietä tasan tarkkan, ketkä tahtovat ketkä eivät. Monet ovat kutsutut mutta harvat valitut. Luuk. 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. Miksi iankaikkinen elämä mahdollista on vain oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa? SIKSI että olisi epäoikeudenmukaista ja rakkaudetonta pakottaa sisäpuolelle ne, jotka eivät katso itseään arvollisiksi, vaan siinä suhteessa langenneet joko ylpeyteen tai sitten alaspäin. Juudas Iskariot on esimerkki katuvaisesta, joka ei anna itselleen anteeksi. Toki Jumala tiesi jo edeltä, ettei Juudas pelastu, mutta estettä ei ollut Jumalan puolella vaan Juudaksessa itsessään. Matt 27:1-6. Huom! Tietenkään Juudas ei tapettuaan itsensä rauhaa ja lepoa saanut eikä saa. Dan 12:2 Miksi Jeesuksen ristinkuolema voi pelastaa, mutta ei kenenkään muun? SIKSI että Jumala rakastaa ihmistä niin paljon ja tahtoo osoittaa sen oikeasti, että antoi kaikkensa ja parhaimpansa ja korkeimpansa. Olisi Hän voinut säätää niinkin, että kiveen tai pariin uskomalla pelastuttaisiin, mutta se ei olisi ollut uskottavaa. Suurin mahdollinen uhri on hulltutusta sekin, mutta todistaa että Jumala on rakkaus. Joh. 3:16 Miksi Jumala pelastaa ihmisen kuolemasta elämään? SIKSI ETTÄ Jaak. 4:5 Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Olkaa siunatut Herrassa Jeesuksessa! Antti
- sinä yrität
kumota Jeesuksen opetuksen käskyistä. Jeesus opetti todella paljon kolmen vuoden aikana ja neuvoi OMAA KANSAANSA elämisentaidossa. Ei Jeesus jättänyt meitä ilman ohjeita ja neuvoja ja jokainen Evankeliumi todistaa sen. Rakkaus tosin täyttää lain, mutta se tarkoittaa sitä, että rakkaus ei riko käskyjä, vaan pitää ne. Matteus 5 17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. 18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. 19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. 20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. 21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. 25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen. 26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon. 27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. 28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. 29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. 30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin. 31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'. 32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin. 33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'. 34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, 35 Älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki; 36 Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi; 37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta. 38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. 39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; 40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin; 41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. 42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää. 43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. 44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, 45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. 46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? 47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? 48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
- Veli Herrassa
Päinvastoin. Laikiyrittämistä siinä ei ole laisinkaan. Vaan särkynyt sydän lahjoitetaan Jeesukselle: sinä tiedät kaikki. Luepa uusiksi: Joh. 21:15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Joh. 21:16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Joh 21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani. Joka kerta Jeesus hieman muuttaa sanamuotoa, jotta asia menisi syvälle. Pietari murtuu lopulta niin, että voihkaisee: Herra, sinä tiedät kaikki. Tuollaisia Herra kutsuu palvelukseensa. Ei Jeesus muista lepopäivää, kysellä. Eikä lakia. Rakkaus valtuuttaa, yksin rakkaus. Sillä Jumala on rakkaus. Jumala ei ole laki.
- Kantolan kirjoituksia
Veli Herrassa kirjoitti:
Päinvastoin. Laikiyrittämistä siinä ei ole laisinkaan. Vaan särkynyt sydän lahjoitetaan Jeesukselle: sinä tiedät kaikki. Luepa uusiksi: Joh. 21:15 Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani". Joh. 21:16 Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani". Joh 21:17 Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani. Joka kerta Jeesus hieman muuttaa sanamuotoa, jotta asia menisi syvälle. Pietari murtuu lopulta niin, että voihkaisee: Herra, sinä tiedät kaikki. Tuollaisia Herra kutsuu palvelukseensa. Ei Jeesus muista lepopäivää, kysellä. Eikä lakia. Rakkaus valtuuttaa, yksin rakkaus. Sillä Jumala on rakkaus. Jumala ei ole laki.
joissa hän väittää, että lakia ei tarvita, eikä sitä ole nykyisessä uskossa. Hän opastaa ihmisiä menemään väärää tietä, sillä vain kasvatus ajaa ihmisen Kristukseen ja ei mikä tahansa kasvatus, vaan sisäisen lain kasvatus. Ei kukaan pääse suoraan armoon, vaan jokaisen on tehtävä parannus ja tahdottava hyljätä lihallisuus ennen, kuin pääsee Jumalan kasvatuksesta osalliseksi. Ei synnitön harppaa synnittömyyteen, vaan on välivaihe, jossa oma lihallisuus tuomitaan, mutta millä kukakin sen tuomitsee, jos ei lakia ole näyttämässä syntiä.
- Jeesus lähettää Sinut!
Kantolan kirjoituksia kirjoitti:
joissa hän väittää, että lakia ei tarvita, eikä sitä ole nykyisessä uskossa. Hän opastaa ihmisiä menemään väärää tietä, sillä vain kasvatus ajaa ihmisen Kristukseen ja ei mikä tahansa kasvatus, vaan sisäisen lain kasvatus. Ei kukaan pääse suoraan armoon, vaan jokaisen on tehtävä parannus ja tahdottava hyljätä lihallisuus ennen, kuin pääsee Jumalan kasvatuksesta osalliseksi. Ei synnitön harppaa synnittömyyteen, vaan on välivaihe, jossa oma lihallisuus tuomitaan, mutta millä kukakin sen tuomitsee, jos ei lakia ole näyttämässä syntiä.
Jeesus ei omilleen lakia lue, vaan kolme kovaa kysymystä. Testin läpäisseet lähetetään todistamaan Jumalan rakkaudesta Kristuksessa.
- eikö Jeesus käske
Jeesus lähettää Sinut! kirjoitti:
Jeesus ei omilleen lakia lue, vaan kolme kovaa kysymystä. Testin läpäisseet lähetetään todistamaan Jumalan rakkaudesta Kristuksessa.
pitää käskyjä, jota sydämen laiksi sanotaan ja joka on ikusena tallella liitonarkissa ja ihmisen hengessä? Vastaa suoraan, kieltääkö Jeesus käskyt?
- Jotain sentään oppinut
eikö Jeesus käske kirjoitti:
pitää käskyjä, jota sydämen laiksi sanotaan ja joka on ikusena tallella liitonarkissa ja ihmisen hengessä? Vastaa suoraan, kieltääkö Jeesus käskyt?
Vastaa suoraan tähän tai häpeä ... Monesko käsky on lähimmäisenrakkaus? Kirjoittanut: uteljas 7.5.2009 klo 03.56 Kerropa nyt sitten meilelkin monesko käsky tuo Jeesuksen uusi rakkauden kaksoiskäsky on lain tauluissa. Jos kaikki käskyt sisältyvät kaksoiskäskyyn, niin miksi sinä kehotat palaamaan vajavaisiin kivitauluihin? Entä tämä? Kuinka mones käsky kivitauluissa? "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!" Nutta apostoli sanoo, että laissa on vain varjo tulevasta.
- käsitykseen,,
Jotain sentään oppinut kirjoitti:
Vastaa suoraan tähän tai häpeä ... Monesko käsky on lähimmäisenrakkaus? Kirjoittanut: uteljas 7.5.2009 klo 03.56 Kerropa nyt sitten meilelkin monesko käsky tuo Jeesuksen uusi rakkauden kaksoiskäsky on lain tauluissa. Jos kaikki käskyt sisältyvät kaksoiskäskyyn, niin miksi sinä kehotat palaamaan vajavaisiin kivitauluihin? Entä tämä? Kuinka mones käsky kivitauluissa? "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!" Nutta apostoli sanoo, että laissa on vain varjo tulevasta.
jos kerron sinulle, että rakkauskäskyt pitävät riippuvina koko lain ja kaikki profetiat ja se tarkoittaa, että niitä ei ole mihinkään hävitetty, vaan Jeesus täytti ne ja nyt RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMINEN, ei hävitys, eikä rikkomus.
Jeesus ja Kapernaumin sadanpäällikkö - Matt 8:5- 5 Kun Jeesus oli saapunut Kapernaumiin, muuan sadanpäällikkö tuli hänen luokseen ja pyysi häneltä apua [8:5-13: Luuk. 7:1-10; Joh. 4:43-54] 6 sanoen: "Herra, palvelijani makaa kotona halvaantuneena, kovissa tuskissa." 7 Jeesus sanoi: "Minä tulen ja parannan hänet." 8 Mutta sadanpäällikkö vastasi: "Ei, Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit kattoni alle. Sano vain sana, ja palvelijani paranee. [Luuk. 19:7 | Ps. 107:20; Viis. 16:12] TOTTELEN AJ MINUA TOTELLAAN - SIKSI LUOTAN HERRAN ELÄVÄÄN SANAAN 9 Minä tottelen itsekin toisten käskyjä ja komennan omia sotilaitani. Kun sanon sotilaalle: 'Mene', niin hän menee, tai toiselle: 'Tule', niin hän tulee, tai palvelijalleni: 'Tee tämä', niin hän tekee." [2. Tim. 2:4] 10 Tämän kuullessaan Jeesus hämmästyi ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti: näin vahvaa uskoa en ole tavannut yhdelläkään israelilaisella. [Matt. 15:28] 11 Minä sanon teille, että niin idästä kuin lännestä tulee monia, jotka taivasten valtakunnassa käyvät aterialle yhdessä Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin kanssa. [Jes. 60:3; Mal. 1:11; Luuk. 13:28,29] 12 Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." [Matt. 13:42,50, 22:13, 24:51, 25:30; Luuk. 13:28] 13 Sitten Jeesus sanoi sadanpäällikölle: "Mene. Tapahtukoon niin kuin uskot." Sillä hetkellä palvelija parani. [Matt. 9:29, 15:28]
- Herännyt
Ennen muuta on Jumalan voiman halveksuminen paaduttava teko, niin että pelastuskaipuu uupuu. Ja sammuu omantunnon ääni. Taju oikeudenmukaisuudesta hämärtyy ja järkikin lopulta. 2. Moos. 14:4 Minä paadutan faraon sydämen, niin että hän lähtee ajamaan israelilaisia takaa. Mutta minä osoitan voimani ja kunniani sillä, mitä faraolle ja koko hänen sotaväelleen tapahtuu. Silloin egyptiläiset ymmärtävät, että minä olen Herra." Ja israelilaiset tekivät niin kuin Herra oli käskenyt. Jes. 13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden. Jes. 47:3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda. Yhdyn tuohon Antin kääsitykseen ... Niin - voiman kieltämistä ei anteeksi anneta Kirjoittanut: AnttiVKantola 6.5.2009 EGW:n suuressa taistelussa - ei alkuperäisessä - sanotaan saatanan työksi seurakunnan keskellä tapahtuvaa parantamistoimintaa. (V. 2005, s. 394.) Sellainen syytös on Pyhän Hengen pilkka. Jeesusta voi pilkata, mutta hänen voimaansa ei, armovoimaa. Vaan armosta osattomaksi jää sellainen. Matt 9:2-3 2 Siellä ihmiset toivat hänen luokseen halvaantuneen, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvaantuneelle: "Ole rohkealla mielellä, poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi." 3 Jotkut lainopettajat sanoivat silloin itsekseen: "Tuohan herjaa Jumalaa." [Matt. 26:65; Joh. 10:33] Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla". PYHÄN HENGEN PILKKA Mark 3:27-31 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa. 28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; 29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." 30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki". 31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä. Sillä hetkellä hänen sukulaisensakin vielä epäilivät hänen parantamsisoimintaansa.
- Jeesus ei kumoa lakia
Herännyt kirjoitti:
Ennen muuta on Jumalan voiman halveksuminen paaduttava teko, niin että pelastuskaipuu uupuu. Ja sammuu omantunnon ääni. Taju oikeudenmukaisuudesta hämärtyy ja järkikin lopulta. 2. Moos. 14:4 Minä paadutan faraon sydämen, niin että hän lähtee ajamaan israelilaisia takaa. Mutta minä osoitan voimani ja kunniani sillä, mitä faraolle ja koko hänen sotaväelleen tapahtuu. Silloin egyptiläiset ymmärtävät, että minä olen Herra." Ja israelilaiset tekivät niin kuin Herra oli käskenyt. Jes. 13:11 Minä kostan maanpiirille sen pahuuden ja jumalattomille heidän pahat tekonsa; minä lopetan julkeitten kopeuden ja painan maahan väkivaltaisten ylpeyden. Jes. 47:3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda. Yhdyn tuohon Antin kääsitykseen ... Niin - voiman kieltämistä ei anteeksi anneta Kirjoittanut: AnttiVKantola 6.5.2009 EGW:n suuressa taistelussa - ei alkuperäisessä - sanotaan saatanan työksi seurakunnan keskellä tapahtuvaa parantamistoimintaa. (V. 2005, s. 394.) Sellainen syytös on Pyhän Hengen pilkka. Jeesusta voi pilkata, mutta hänen voimaansa ei, armovoimaa. Vaan armosta osattomaksi jää sellainen. Matt 9:2-3 2 Siellä ihmiset toivat hänen luokseen halvaantuneen, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, hän sanoi halvaantuneelle: "Ole rohkealla mielellä, poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi." 3 Jotkut lainopettajat sanoivat silloin itsekseen: "Tuohan herjaa Jumalaa." [Matt. 26:65; Joh. 10:33] Matt. 12:24 Mutta kun fariseukset sen kuulivat, sanoivat he: "Tämä ei aja riivaajia ulos kenenkään muun kuin Beelsebulin, riivaajain päämiehen, voimalla". PYHÄN HENGEN PILKKA Mark 3:27-31 27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa. 28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin; 29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." 30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki". 31 Ja hänen äitinsä ja veljensä tulivat, seisahtuivat ulkopuolelle ja lähettivät hänen luoksensa kutsumaan häntä. Sillä hetkellä hänen sukulaisensakin vielä epäilivät hänen parantamsisoimintaansa.
vaan täyttää sen ja opettaa pitämään käskyt kertoen niiden riippuvan kahdessa suuressa käskyssä. Te sokaistutte Jumalan sanomalle, koska te etsitte vain vikaa toisten uskosta ja sen takia te kumoatte rakkaudenlain.
- uteljas
Jeesus ei kumoa lakia kirjoitti:
vaan täyttää sen ja opettaa pitämään käskyt kertoen niiden riippuvan kahdessa suuressa käskyssä. Te sokaistutte Jumalan sanomalle, koska te etsitte vain vikaa toisten uskosta ja sen takia te kumoatte rakkaudenlain.
Kerropa nyt sitten meilelkin monesko käsky tuo Jeesuksen uusi rakkauden kaksoiskäsky on lain tauluissa. Jos kaikki käskyt sisältyvät kaksoiskäskyyn, niin miksi sinä kehotat palaamaan vajavaisiin kivitauluihin? Entä tämä? Kuinka mones käsky kivitauluissa? "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!" Nutta apostoli sanoo, että laissa on vain varjo tulevasta.
- tullut palstalle?
uteljas kirjoitti:
Kerropa nyt sitten meilelkin monesko käsky tuo Jeesuksen uusi rakkauden kaksoiskäsky on lain tauluissa. Jos kaikki käskyt sisältyvät kaksoiskäskyyn, niin miksi sinä kehotat palaamaan vajavaisiin kivitauluihin? Entä tämä? Kuinka mones käsky kivitauluissa? "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!" Nutta apostoli sanoo, että laissa on vain varjo tulevasta.
Täällä on nyt ollut jokunen aika selkeää opetusta Jumalan ikuiseta laista, mutta ihmeellistä kyllä, perille se ei menen muihin, kuin valittuihin. Kaksi suurta käskyä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi on yhteenveto kaikista käskyistä ja koko laista ja jokaisesta profetiasta, sillä RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS ei rikkomus.
- IDENEB
tullut palstalle? kirjoitti:
Täällä on nyt ollut jokunen aika selkeää opetusta Jumalan ikuiseta laista, mutta ihmeellistä kyllä, perille se ei menen muihin, kuin valittuihin. Kaksi suurta käskyä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi on yhteenveto kaikista käskyistä ja koko laista ja jokaisesta profetiasta, sillä RAKKAUS ON LAIN TÄYTTYMYS ei rikkomus.
Jeesus sanoi antavansa uuden käskyn -- rakastakaa -- eikä hän tentatessaan lainopettajia, maininnut viisi käskyä mainitessaan tai kuusi -- maininnut lainkaan jotain rakkauden kaksoiskäskyä olleen vanhassa liitossa. Mutta jos löydät niin kerro ihmeessä. Minä olen Mooseksen 316 säädöksen joukosta löytänyt sellaisen rakkauskäskyn, joka pieneltä osalta vastaa Jeesuksen lähimmäisenrakkaus-käskyä, mutta se säädös ei tässä kelpaa vastaukseksi. Kyllä Jeesus aivan uduen käskyn antoi laintaulujen tilalle, uskoville. Tuo moraalilaki toki riittää uskosta osattomille, hillitsemään menoa ja meininkiä. Juu - kerro jos löydät sen, mitä kukaan ei koskaan vielä ole löytänyt, sieltä vanhasta liitosta siis. IDENEB
- käsittämään,
IDENEB kirjoitti:
Jeesus sanoi antavansa uuden käskyn -- rakastakaa -- eikä hän tentatessaan lainopettajia, maininnut viisi käskyä mainitessaan tai kuusi -- maininnut lainkaan jotain rakkauden kaksoiskäskyä olleen vanhassa liitossa. Mutta jos löydät niin kerro ihmeessä. Minä olen Mooseksen 316 säädöksen joukosta löytänyt sellaisen rakkauskäskyn, joka pieneltä osalta vastaa Jeesuksen lähimmäisenrakkaus-käskyä, mutta se säädös ei tässä kelpaa vastaukseksi. Kyllä Jeesus aivan uduen käskyn antoi laintaulujen tilalle, uskoville. Tuo moraalilaki toki riittää uskosta osattomille, hillitsemään menoa ja meininkiä. Juu - kerro jos löydät sen, mitä kukaan ei koskaan vielä ole löytänyt, sieltä vanhasta liitosta siis. IDENEB
että tämä on ensimmäinen ja viimeinen käsky, sillä se pitää sisällään kaikki käskyt, lait ja profetiat:Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi. Ehkäpä löydät Raamatusta sen lain, jonka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin ja joka piti laittaa talteen liitonarkkiin ja jonka Jumala on kirjoittanut ihmisen henkeen. Jos löydät, niin silloin sinun ei tarvitse käydä läpi juutalaisille annettuja lakeja ja säädäntöjä, sillä ne eivät sinulle kuulu.
- IDENEB
käsittämään, kirjoitti:
että tämä on ensimmäinen ja viimeinen käsky, sillä se pitää sisällään kaikki käskyt, lait ja profetiat:Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi. Ehkäpä löydät Raamatusta sen lain, jonka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin ja joka piti laittaa talteen liitonarkkiin ja jonka Jumala on kirjoittanut ihmisen henkeen. Jos löydät, niin silloin sinun ei tarvitse käydä läpi juutalaisille annettuja lakeja ja säädäntöjä, sillä ne eivät sinulle kuulu.
Ne löytyy katekismuksestakin eikä esim. "Älä tapa" tarkoita vielä mitään, ei edes ajan tappamisen kieltämistä. Mutta katekismuksessa o nmyös selitys (nuolilinkki) -- niinkuin Mosoeksen 316 säädöstä kertoo mitä 10 käskyä tarkoittaa. http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/10kaskya.html Et siis löytänyt lähimmäisenrakkautta 10 käskystä? Etkä Mooseksen säädöksistäkään Jeesuksen antamaa rakkauden kaksoiskäskyä! Et sillä 10 käskyn 8 kieltoa ovat juuri siksi, että lähimmäisenrakkautta ei ollut. Mooseksen säädöksistä löytyy 1 lause, jossa on kehotus rakastaa "oman kansan jäsentä" ja sitä todella adventismissa noudatetaan, Mooseksen säädöstä. Ei-adventisteja vihataan julmetusti. Juu - käskyt kieltoineen on rakkauden vastakohta.
### Jumalan sapatti Kirjoittanut: kolme-enkeliä 6.5.2009 klo 22.00 ### Ihmisen sapatti ei muutu Jumalan sapatiksi. Jumala ei meiltä sapattiamme vie, ei omi itselleen! Jeesus takaa että saamme pitää sapattimme itseämme varten, lepoon ja rauhaan saakka. Saapttikiistoistakin Hän tahtoo vapauttaa meidät. Mark. 2:27 Ja hän sanoi heille: "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten. Hepr. 4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva. Ei hän vaadi meiltä sapattia vaan lahjoittaa meille sapatin.
### Jumalan valtakunta on sisäisesti uskovaisessa ihmisessä, eikä sitä voi ulkopuoliset nähdä, eivätkä väkisin sinne tulla ja tämän valtakunnan asukkailla on keskinäinen rakkaus ja rauha. ### (joku sivullinen) Ideaalisissa olosuhteuissa tosiaan uskova tunnistaa toisen uskovan ihan sanoittakin ja miksikäs ei, kun samasta Hengestä syntyneet. SAmaan valtakuntaan, eikä aitoja ole, ei srk-rajoja. Eikä usksota osattomat järkeilijät voi heidän sisälleen nähdä, mutta he itse pystyvät näkemään läpi tekopyhyyden. 1. Kor. 2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan. Jo vanhan liiton pyhät olivat kaikki yhtä ja samaa väkeä keskenään: 1. Kor. 10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. VÄÄRINKÄSITYSTEN KARSIMISEKSI Kun syystä tai tosiesta mainitsit tuollaisen asian, ettei ulkopuoliset voi sinne väkisin tunkea, niin täytyy väärinkäsitysen välttämiseksi ja rohkaisuksi etsijöille korostaa, että ne, jotka tekevät vilpittömän päätöksen ottaa Jeesus vastaan, ne ovat jo siinä vaiheessa tunkeutuneet sisälle Jeesuksen luvalla. "Uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva". Juuri tuossa se uskovaisuus näkyy, että astutaan sisäpuolelle, eikä jäädä sivullisena haikailemaan. Mark. 11:24 Sentähden minä sanon teille: kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva. Luuk 16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin. ISÄ NÄKEE JA TUNNISTAA JUMALANNÄLKÄISEN JA JANOAVAN Luuk. 15:20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi. JO SISÄLLÄ VALTAKUNNASSA OLEVAT SAATTAVAT JOSKUS KADEHTIA UUSIA SISÄÄN TUNKEUTUJIA: Luu 15:30- 30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.' 31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun. 32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'" Herra armahda! Ha Hän armahtaa. Antti
Tämä Luuk 6:35 jaetta selvittävä viestini kuuluu tietysti tähän ketjuun. Moni ei sitä tuolta alempaa ollut lukenutkaan vielä: ESIMERKIKSI tämmöinen Herran sana - kukaan ei väitä, että se olisi laittomasti lisätty Raamattuun, mutta toiset käsittävät sen käskyksi niinkuin ovat kymmenen käskyt olleet vanhassa liitossa: laintauluthan sisältävät kaksi kehotusta ja 8 kieltoa. Mutta toiset sitävastoin käsittävät nuo Herran sanat Luuk 6:35 antamiseen kehottavina. Ei toiselta vaatimista vaan toiselle antamista. Ei kieltona vaan rohkaisuna: Luuk. 6:35 Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. Herramme ei siis ole niiden palkanmaksaja, jotka lakia ja käskyjä vaativat, vaan niiden jotka ANTAVAT. Tiedämme näinollen, kuka palkkaa maksaa niille jotka jatkuvasti esittävät vaatimuksia. Tiedämme myös että itseltään he eivät vaadi mitään.
- uteljas
VAnhain käskyjen tilalle, näiden ... Luuk. 5:36 Ja hän sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi. Tämä uusi? Joh. 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad781303- 43931
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360753- 127709
- 53683
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116656- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584