Vinkkejä aloittelijalle

Lännen C110

Pitkäaikainen haave on nyt toteutettu ja mehumaija (Lännen C110 vuodelta -86) seisoo pihassa. Sen verran on jo ehditty kaivamaankin, että homma alkaa sujua. (Pelkäsin, että olisi vaikeampaa.) Isompaa urakointia tällä koneella ei ole tarkoitus yrittää, mutta pientä "harrastustoimintaa" omalla tilalla löytyy jonkin verran. Vaikka kone on ihan työkuntoinen, on laitettavaakin. Esim. sisusta on melkoisen rähjäinen. Toisaalta tekisi mieli kunnostaa kone vähitellen oikein kunnolla (tapitukset, maalaukset jne. tekisivät terää) Lännen kaivurit eivät ehkä ole kaikista luotettavimpien koneiden maineessa, mutta toivotaan, että kevyesä työssä tuo kestää. Eniten tuossa arveluttaa momentinmuunnin ja Valmetin 4.4l moottori. Onko muilla millaisia kokemuksia Lännen koneista? Kunnon ohjekirjakin puuttuu, joten kaikki koneeseen liittyvät vinkit ovat erittäin tervetulleita. t. Noviisi

29

16557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä on näppärä

      kaivurikuormain, kannattaa käydä koeajamassa mikäli tollaseen törmäät. Toimiva peli, mut Länkkäreistä ei tietoo.

      • Lännen C110

        Eipä ole mitään Case:akaan vastaan, mutta nyt osui kohdalle Lännen C110. Hinta ei ollut hirveästi ylikanttiin ja kone löytyi kohtuullisen läheltä. Lännen C110:ssä miellyttää erityisesti runko-ohjaus, joka tekee koneesta kohtuullisen ketterän kokoonsa nähden. Lisäksi uskon, että reilunkokoiset etupyörät edesauttavat etenemistä huonossa maastossa.


      • nääs...

        Teidän molempien kannattaa käydä koe ajolla! Toisen sillä kasella ja toisen Länkkärillä. Sitte tiiätte miks Länkkäri on monin verroin kasesta parempi.


      • Lännen C110
        nääs... kirjoitti:

        Teidän molempien kannattaa käydä koe ajolla! Toisen sillä kasella ja toisen Länkkärillä. Sitte tiiätte miks Länkkäri on monin verroin kasesta parempi.

        Olisihan se kiva päästä vertaamaan. Yli 2-kymmentä vuotiaissa työkoneissa saattaa kyllä olla melkoisia eroja yksilöiden välillä, joten vertailun voittajaa ehkä paha veikata. Länkkäreissäkin on omat huonot puolensa.


      • niinkin
        Lännen C110 kirjoitti:

        Olisihan se kiva päästä vertaamaan. Yli 2-kymmentä vuotiaissa työkoneissa saattaa kyllä olla melkoisia eroja yksilöiden välillä, joten vertailun voittajaa ehkä paha veikata. Länkkäreissäkin on omat huonot puolensa.

        Mutta alkaapäälle toinen on tehty kaivamiseen ja toinen kukkapenkin kääntämiseen(jos sattuu sinä päivänä oleen yhteistyö haluinen)


      • hymas
        Lännen C110 kirjoitti:

        Eipä ole mitään Case:akaan vastaan, mutta nyt osui kohdalle Lännen C110. Hinta ei ollut hirveästi ylikanttiin ja kone löytyi kohtuullisen läheltä. Lännen C110:ssä miellyttää erityisesti runko-ohjaus, joka tekee koneesta kohtuullisen ketterän kokoonsa nähden. Lisäksi uskon, että reilunkokoiset etupyörät edesauttavat etenemistä huonossa maastossa.

        iso etu pehmeässä. Kun upottaa ja joutuu nostamaan perää kaivurilla, ni kun isot etupyörät ni lukko päälle ja vedätystä ja samalla pökkää kaivurilla ronskisti, ni todennäkösemmin matka etenee kuin pienipyöräisellä, esim casella, jossa ei edes taakseajolaitteita? isot etupyörät ovat yhtä tärkeät kuin runko-ohjaus. ahtaassa paikassa runko-ohjattu ei uppoa niin herkästi, kuin jäykkä kone. tänään kävin niin jyrkässä penkassa tekemässä rakennuspohjaa että puomin käännöstä loppui voima (ja sitä on). tyhjä kauha ei jaksanut kääntyä. meinasi konekin kaatua. Mutta jälleen tärkeä varuste etuakselin keinun lukitus kaivuasennossa! hyvin pienikin asia auttaa tosi paljon tukalassa paikassa. jäykälläkin koneella pärjää, takavedollakin vielä kaivellaan, eikä etuakselin lukituskaan pakollinen, ja pienet etupyörätkin menee.mutta jos ei ole mitään noista ja vertaa että samassa koneessa onkin kaikki, ni täytyyhän lopputuloksessa olla eroa ja jos löytyy vielä kokenut kuski joka osaa hyödyntää koneesta kaiken, ni jonkinmoinen ero on. Itselläni on "superkone" mielestäni lähes täydellinen kaivuri harrastelijalle ja osaan siitä hyödyntää kohtuu hyvin ominaisuudet, mutta kun kävin kokeilemassa erään kaverini uutta telakaivuri metsävarustuksella, ni sillä tekee "superkaivurini" työt puolet nopeammin ja mukavammin. onkin herännyt ajatus että käykö vanha vastapainokone edes onkimatojen kaivuun? tai sitten joku ford 655, josta maksaa 15000e tai case joka maksaa jopa hieman enemmän...


      • sitte...
        hymas kirjoitti:

        iso etu pehmeässä. Kun upottaa ja joutuu nostamaan perää kaivurilla, ni kun isot etupyörät ni lukko päälle ja vedätystä ja samalla pökkää kaivurilla ronskisti, ni todennäkösemmin matka etenee kuin pienipyöräisellä, esim casella, jossa ei edes taakseajolaitteita? isot etupyörät ovat yhtä tärkeät kuin runko-ohjaus. ahtaassa paikassa runko-ohjattu ei uppoa niin herkästi, kuin jäykkä kone. tänään kävin niin jyrkässä penkassa tekemässä rakennuspohjaa että puomin käännöstä loppui voima (ja sitä on). tyhjä kauha ei jaksanut kääntyä. meinasi konekin kaatua. Mutta jälleen tärkeä varuste etuakselin keinun lukitus kaivuasennossa! hyvin pienikin asia auttaa tosi paljon tukalassa paikassa. jäykälläkin koneella pärjää, takavedollakin vielä kaivellaan, eikä etuakselin lukituskaan pakollinen, ja pienet etupyörätkin menee.mutta jos ei ole mitään noista ja vertaa että samassa koneessa onkin kaikki, ni täytyyhän lopputuloksessa olla eroa ja jos löytyy vielä kokenut kuski joka osaa hyödyntää koneesta kaiken, ni jonkinmoinen ero on. Itselläni on "superkone" mielestäni lähes täydellinen kaivuri harrastelijalle ja osaan siitä hyödyntää kohtuu hyvin ominaisuudet, mutta kun kävin kokeilemassa erään kaverini uutta telakaivuri metsävarustuksella, ni sillä tekee "superkaivurini" työt puolet nopeammin ja mukavammin. onkin herännyt ajatus että käykö vanha vastapainokone edes onkimatojen kaivuun? tai sitten joku ford 655, josta maksaa 15000e tai case joka maksaa jopa hieman enemmän...

        Vaikka telakone tai ympäri pyörivät yleensäkin on koneita joilla maa liikkuu ja nopeesti. Silti kaivuri kuormaajille on edelleen paikkansa. Esim. kaapelointi töissä kun kaivetaan pientä ojaa voimat riittää ja ympäri pyörivyydellä ei ole mitään virkaa. Sen sijaan hyvä näkyvyys joka puolelle ja nopea liikkuminen paikasta toiseen on tärkeää. Pylvään pito laitteella/ henkilö nostimella varustettuna linjan rakennus kone onkin sitte jo oma lukunsa, mutta siinäkin kaivuri kuormaaja ainoa oikea vaihtoehto. Mätästys/laikutus hommissakin kaivuri kuormaaja on käypä peli jos ei ole kovin kiviset ja jyrkät maastot ja voittaa telakoneen siinä mielessä kun voi viedä ajamalla työmaalta toiselle pitkiäkin matkoja. Nykyään muokkaus työmaat aika pienia ja telakoneen kanssa sitoo lavettia aika paljon. Entäs jos on tarvetta 10tonnin painoselle pyörä kuormaajalle ja kompaktille kaivurille. Joko ostaa runko-ohjatun kaivuri kuormaajan tai sitten molemmat erikseen ja seisottaa toista konetta kun sille ei ole töitä. Sitäpaitsi jos ostat molemmat niin tulee kalliimmaksi kuin hankinta hinnaltaan kallis linkku kaivuri kuormaaja. Lisäksi kaivuri kuormaajaa voi käyttää lumen auraukseen/harjaukseen yms. kaivamisen lisäksi. Siihen ei varsinaisista kaivinkoneista ole. Traktori kaivuri/kaivuri kuormaaja etenee myös pehmeällä hyvin verrattuna ympäri pyöriviin pyörä alustaisiin.


      • attekannelniemi
        niinkin kirjoitti:

        Mutta alkaapäälle toinen on tehty kaivamiseen ja toinen kukkapenkin kääntämiseen(jos sattuu sinä päivänä oleen yhteistyö haluinen)

        Kuvat missä


      • Anonyymi

        onko kukaan tehnyt valmetin 411 ilman turboa koneen kiertokangen ja kampiakselin laakerien vaihtoa kyseessä yhdistelmäkaivuri valmet valtra 6000 4veto vm 89 t. mauri


    • lappeli

      Kestäviä koneita nuo on, Lännen varaosista saa ostettua ohje sekä varaosakirjoja myös vanhoihin koneisiin.

      • Lännen C110

        Kiitti, Täytyy ilmeisesti investoida uusiin ohje- ja varaosakirjoihin. Harmi, ettei Lännen-tehtaat tarjoa hakupalvelua varaosiin. (Vuoden alusta varaosia myy myös Valtra, mutta ei senkään sivuilta paljoa tietoa C110:n osista löydy. Pikaisella haulla netistä löytyi ainoastaan tällainen mainoslehdykkä: http://www.autonordas.no/lannen/PDF Filer/Brosjyre C 110.pdf


      • Tsemppe
        Lännen C110 kirjoitti:

        Kiitti, Täytyy ilmeisesti investoida uusiin ohje- ja varaosakirjoihin. Harmi, ettei Lännen-tehtaat tarjoa hakupalvelua varaosiin. (Vuoden alusta varaosia myy myös Valtra, mutta ei senkään sivuilta paljoa tietoa C110:n osista löydy. Pikaisella haulla netistä löytyi ainoastaan tällainen mainoslehdykkä: http://www.autonordas.no/lannen/PDF Filer/Brosjyre C 110.pdf

        toivoa sopii,että vaihteisto on hiljattain rempattu...koneen hinta kaksinkertaistuu kertaheitolla,kun paukahtaa...


    • Lännen C110

      Osaako joku neuvoa Lännen C110:n vaihteistosta (sama ilmeisesti kuin esim. Lännen C8). Vaihteita eteenpäin on 6 ja taaksepäin kolme, mutta miksi vapaa-asentoja on myös kolme? Vapaalle (keskelle) voi vaihtaa joko ykkös- tai kakkosnopeudesta eteen tai taaksepäin ja lisäksi vapaan voi lukita ala-asentoon. Onko näillä eri vapailla mitään eroa käytännössä? t. Noviisi

      • Clarkin laatikko?

        Metsäkoneissa oli tuota samaa mallia sillon kun niissä viä käytettiin muunnin voimansiirtoo. Niissä oli silleen että vapaa ala asennossa meni kuormaus jarru päälle, elikkäs ajojarrut päälle ja runko lukko päälle. Siinä keskellä oli vain vapaalla.


    • hymas

      Kaikki koneet on vahvoja oikein idettynä ja säännöllisesti huollettuna. Tuommottinen clarkin laatikko oli yhessä valmetissa jota koeajoin ja oli todella mukavan tuntuinen käyttää. Minä voisin ostaa kauhoja jos on ylimääräisiä LE-kiinnikkeellä Puomi kestää vääntöä enemmän ratkeamatta kun tapit kunnossa, muuten repeilee helpommin. Momentin muunnin kestänee jos on nyt kunnossa ni kun tin päällä pitää kierrokset 2000rpm, ni ei luista suotta. niin olen itse valmet 9000 ajellu ja kasassa on pysyny. työntelin lumiauraakin 200h viime talvena. reippaat kierrokset ni pitäis kestää ja kun hajoaa ni sit korjataan Valmetin moottori on aina arvoitus. (411DS moottori) Tyyppivikahan niissä on että sylinteriputken tiivisteet alkavat vuotaa jolloin moottoriöljy ja jäähdytysneste menevät sekaisin. Omalla kohdallani kaivurin toinen omistaja kertoi saaneensa koneeseen valmetilta korjaussarjan ilmaiseksi n.6000h kohdalla kun niitä vikoja oli ollut niin monella. Kone kuitenkin toimi hyvin ja silloinen urakoitsija ajatteli että ajelee rauhassa ja korjaa vasta sitten kun kone hajoaa, ni sitten korjatulla pääsee mahdollisimman pitkälle. Hän ajoi kaivurilla 15000h:iin asti jolloin hän vaihtoi uudempaa. Tuohon mennesä korjaussarja oli käyttämättä ja meni kaivurin mukana. itse ostin kaivurin 17000h:a ajettuna ja mielestäni moottoria ei ole aukaistu. Silloinen omistaja ei tiennyt korjaussarja mitään. Kone kuitenkin toimii, käynnistyy herkästi, savuttaa ja huohottaa runsaasti, mutta ei syö öljyä ja pieni ruokainen. Saatan sillä päästä vielä jopa tuhansia tunteja? että se niistä tyyppivioista. Paljonko sinun koneellasi ajettu ja pitääkö lukema paikkansa.

      • Lännen C110

        Moi, Joo tunteja on mittarissa vähän alle 11 tuhatta ja uskoisin niiden pitävän paikkana. Kone on kohtuullisen siisti ikäisekseen, mutta ei mikään helmi. Suoraan työkäytöstä ostin, joten toimiva, mutta toisaalta ei mikään näyttelyesine. (Voin yrittää laittaa kuvan, jos jotakuta kiinnostaa.) Tuossa kun nettiä selailin, niin löytyi tuollainen linkki: http://www.mascus.fi/productimageviewer.aspx?loc=red&ctl=construction&ctgn=backhoeloaders&brand=Lännen&model=C110&prodid=a5145e79-4bde-4872-be5d-5d6d092df837 Kuvista päätellen on viimeisen päälle laitettu. Tämä länkkäri on jo myyty, mutta kuvat innostavat laittamaan omaakin konetta parempaan kuntoon. Tapit olisi varmaan viisasta laittaa, niin puomi kestää jatkossakin ilman ylimääräisiä hitsejä. t. Noviisi Ps. Tänään tuli vakuutusmaksu. Prrrrk. 300 euroa/vuosi. Luulin, että olisi lähempänä tavallisen traktorin vakuutusta, eli kymmenesosa tuosta.


      • hymas
        Lännen C110 kirjoitti:

        Moi, Joo tunteja on mittarissa vähän alle 11 tuhatta ja uskoisin niiden pitävän paikkana. Kone on kohtuullisen siisti ikäisekseen, mutta ei mikään helmi. Suoraan työkäytöstä ostin, joten toimiva, mutta toisaalta ei mikään näyttelyesine. (Voin yrittää laittaa kuvan, jos jotakuta kiinnostaa.) Tuossa kun nettiä selailin, niin löytyi tuollainen linkki: http://www.mascus.fi/productimageviewer.aspx?loc=red&ctl=construction&ctgn=backhoeloaders&brand=Lännen&model=C110&prodid=a5145e79-4bde-4872-be5d-5d6d092df837 Kuvista päätellen on viimeisen päälle laitettu. Tämä länkkäri on jo myyty, mutta kuvat innostavat laittamaan omaakin konetta parempaan kuntoon. Tapit olisi varmaan viisasta laittaa, niin puomi kestää jatkossakin ilman ylimääräisiä hitsejä. t. Noviisi Ps. Tänään tuli vakuutusmaksu. Prrrrk. 300 euroa/vuosi. Luulin, että olisi lähempänä tavallisen traktorin vakuutusta, eli kymmenesosa tuosta.

        eipä kuva auennut mutta jonkinmoinen aavistus on koneen mallista. Kaivureissa yleensä tyyppivikoja, paljon kun ajetaan ni samoista kohdista jokainen repsahtaa. Jopa hyvinkin tarkasti. Valmet (hymas) kaivuri kun itsellä, ni huoltomies tietää lähes aina ennakolta mistä vikaa hakea. Toiset moittii tuota hymasvalmettia että ois vikoja paljon, kaihan niitä jokaisessa, on ollut todella pahan oloisia vikoja pari ja kun oon murehtinut ni huollosta on aina löytynyt edullinen korjausmenetelmä ja edes huoltomiestä en ole siksi käyttänyt. Yksi mies tietää hymaksen kaivureista KAIKEN, pitkää ikää hänelle. Sähkö on vinkeä kaveri, johno kannattaasyventyä, ni monta pikkuvikaa korjaantuu kun laittelee sähkövimpaimet kuntoon. Kaivurisi viat todennäköisesti tuntee kokeneempi ja osaa jo ennakolta kertoa mistä kannattaa ratkeamia etsiä. Ajomäärät ja kunto on kiintoisa asia. omassani siis 17652h, kuppa on ruostuttanut maalipintoja, mutta täydellisesti kaikki suojat ja panssarit tallella ja pohjassa ei näy kiveniskemiä, mutta jos kattoo nettikoneen huddig 960, joka ollut myynnissä koko urakointini ajan ni pohja on kuin perunasäkki! Samoin tassut ovat ihan ehjät, vain kulumaa mutta ei vääntymiä, kun taas kaverillani valmethymas 9000, jolla ajettu 10000h, ni tassut ovat hyvin kärsineet mitä itse koneita kiertelin ni totesin et ajomäärä ei paljon kunnosta kerro, ei itse asiassa mitään? Omassa koneessa epäilen että tunnit pitävät paikkansa kun niitä on niin paljon ja kone suht siisti. Kaivurin pohja kertoo paljon käytöstä ja tassut ja puomi Kiintoisaa hommaa nää konejutut!


      • tunnit
        hymas kirjoitti:

        eipä kuva auennut mutta jonkinmoinen aavistus on koneen mallista. Kaivureissa yleensä tyyppivikoja, paljon kun ajetaan ni samoista kohdista jokainen repsahtaa. Jopa hyvinkin tarkasti. Valmet (hymas) kaivuri kun itsellä, ni huoltomies tietää lähes aina ennakolta mistä vikaa hakea. Toiset moittii tuota hymasvalmettia että ois vikoja paljon, kaihan niitä jokaisessa, on ollut todella pahan oloisia vikoja pari ja kun oon murehtinut ni huollosta on aina löytynyt edullinen korjausmenetelmä ja edes huoltomiestä en ole siksi käyttänyt. Yksi mies tietää hymaksen kaivureista KAIKEN, pitkää ikää hänelle. Sähkö on vinkeä kaveri, johno kannattaasyventyä, ni monta pikkuvikaa korjaantuu kun laittelee sähkövimpaimet kuntoon. Kaivurisi viat todennäköisesti tuntee kokeneempi ja osaa jo ennakolta kertoa mistä kannattaa ratkeamia etsiä. Ajomäärät ja kunto on kiintoisa asia. omassani siis 17652h, kuppa on ruostuttanut maalipintoja, mutta täydellisesti kaikki suojat ja panssarit tallella ja pohjassa ei näy kiveniskemiä, mutta jos kattoo nettikoneen huddig 960, joka ollut myynnissä koko urakointini ajan ni pohja on kuin perunasäkki! Samoin tassut ovat ihan ehjät, vain kulumaa mutta ei vääntymiä, kun taas kaverillani valmethymas 9000, jolla ajettu 10000h, ni tassut ovat hyvin kärsineet mitä itse koneita kiertelin ni totesin et ajomäärä ei paljon kunnosta kerro, ei itse asiassa mitään? Omassa koneessa epäilen että tunnit pitävät paikkansa kun niitä on niin paljon ja kone suht siisti. Kaivurin pohja kertoo paljon käytöstä ja tassut ja puomi Kiintoisaa hommaa nää konejutut!

        Näinhän se on oli sitte minkälainen kone kyseessä hyvänsä niin se mihin sitä on käytetty ja miten ratkaisee paljon enemmän kuin se minkä verran tuntimittarissa on lukemaa. Telakoneitakin kun katselee niin on koneen kunnossa huimia eroja. Vaikkapa uudesta asti kannon nostossa ollu kone voi olla paljon pahemmassa kunnossa 5000 tunnin kohdalla mitä joku levitys ja tasaus töissä ollu kone yli 10 000 tunnin jälkeen. Onhan sitte eroja hinnassakin... Ehkäpä sitä koneen todellista kuntoa kannattaa katsoa enemmän kuin vuosimallia ja käyttötunteja..?


    • c-110

      Momentin muunnin ja vaihteisto kesti hyvin, toisin kuin valmetin vastaavissa. Mutta puomisto oli heikko. Suunilleen kaksi vuoroa (16 tuntia kaivua) ja oli puomi rikki. Rupesi se ärsyttämään, että ei kestänyt millään. Etukuormaaja oli hyvä ja kestävä ja voimakas. Mutta nyt kun on ympäripyörivä ja tela-alustainen, niin en muuhun vaihda. Ja vaikka kevyempi kuin länkkäri, niin on paljon suorituskykyisempi. On se ihan eri juttu kun voi "selän taakse" kasata.

    • LÄNKKÄRI FANI

      SE VALMETIN MOOTTORI PARAS TYÖKONE MOOTTORI KOKEMUSTA ON JOS ON ZF MOMENTTI AJA HAMAAN TULEVAISUUTEEN

    • valumötti

      Länkkäreissä puomit aina plleet pehmeintä melto-rautaa. Voimansiirtoa ei voi kehua, Valmetti nyt ei kestä mitään

    • valtla-valmööt

      Valumötin koneissa voimattoimuus yhdistynyt suureen kulutukseen. Kaupanpäällisenä seuraa tietty Valmöötin heikko k,estävyys.

    • Perkule !

      Notta moro kaikille !

      Itselläni hieman alle 10000 h ajettu Valtra 600 traktorikaivuri.
      jossa on Hurth merkkinen taka-akseli. Niin ja siitä on ne lautaspyörät hampaattomia nytten.

      Siks ipyydänkin neuvoa / tietoa onko teillä vastaavaa laitetta ja minkämerkkinen takaakseli koneessanne on ?
      Itselläni on se Hurth mutta siihen on osat hakusessa ja maksaa mansikoita ja maltaita.
      Vastauksia odotellessa lähden purkamaan perää irti.

      -T-

    • galaxy ffv

      Moron vaan......ihmettelin kans tota lännen varaosa systeemiä kun ei oo enää netis luetteloa.....myynti on kyllä loimaalla niinku ennenkin
      Hmmm......meillä on kokemusta valmetista 36 vuoden ajalta......yhestä koneesta meni venttiilin nostaja väärään......syy ei selvinny,tunteja 15000 ....eli näin heikko sekin oli.....muista ei oo konetta availtu......perää ennemmin pelkään ku konetta näis valtra/valmet traktoreissa.....
      No...nyt tuli sit hommattua tollanen valtra um 855 ....ihan hyväs kunnos tuntuu olevan ....ollu maatalouskäytössä koko iän vm.-81.......onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta....ennen tätä oli 352c....leukku alla.....joten ei oikeen voi siihen verrata.....

    • monttoori

      Lännen 110 on ihan hyvä kampe paitsi laatikossa on yksi laakeri,joka ei kestä koko koneen ikää.

    • JVa11

      Lännen c110 kierroslukumittari alkoi vikaantumaan. Ensiksi oli käynnistyksen jälkeen neula pitkään siinä vitosessa, kunnes rattia kääntämällä (luullakseni) sai ottamaan kosketuksen ja alkoi näyttämään oikeaa lukemaa. Nyt myöhemmin ei ollenkaan enää näytä kierroksia, vaan neula nousee ja pysyy siinä viitosessa. Olen olettanut, että vika on siinä johtonipussa rungon taittumiskohdassa, josta siis luullakseni on kierroslukumittariin menevä johdin sisältä katkenut taittumisten vuoksi. Joskus olen sitä nippua tutkinut, mutta vikaa ei ole löytynyt.
      Mistä voisi tunnistaa sen johtimen, eli väri tai muu tunniste.

      • JVa11

        Taisi löytyä vika. Oli laturin hihna kovin löysällä ja akut alkoivat lopuksi olla ihan tyhjiä, eikä hydrauliikkakaan sitten enää toiminut. Kun kiristin laturin, ihmeekseni kierroslukumittarikin alkoi näyttää lukemia.


    • Anonyymi

      Löytyykö jostain uutta/käytettyä puomin sivusiirtävää sylinteriä James 80 c vm 78

      • Anonyymi

        Löytyy käyttämätön, 800€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      77
      2727
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      281
      1559
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1497
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1351
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      399
      1321
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      394
      1260
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1007
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      929
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      321
      832
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      822
    Aihe