Osmium (lat. osmium) on siirtymäalkuaineisiin kuuluva metallimainen alkuaine. Se on jaksollisessa järjestelmässä 76:s alkuaine. Sen kemiallinen merkki on Os, tiheys huoneenlämmössä 2,257×104 kg/m3, sulamispiste 3044,85 °C ja atomipaino 190,23. Osmium on kova, sinertävänvalkoinen metalli. Osmiumtetroksidi OsO4 on erittäin myrkyllinen orgaanisissa stereoselektiivisissä synteeseissä käytettävä hapetin, jonka avulla voidaan esimerkiksi kaksoissidos hapettaa dioliksi. Osmiumilla on myös toinen oksidi, osmiumdioksidi OsO2. Osmium ja iridium ovat tiheimpiä metalleja, kumpikin yli kaksi kertaa niin tiheitä kuin lyijy. Osmium esiintyy platinamalmeissa lejeerinkinä. Osmiumia käytetään esimerkiksi täytekynien kärkiin ja sähkölaitteisiin. Luokat: Kemiatyngät, Alkuaineet, Metallit Tuossa alussa on hieman tietoa osmium nimisestä metallista, mm, tätä myrkyllistä ainetta Outokummun Tornion tehdas päästää pieninä hiukkasina ilmaan! Otokummun "herrat" ovat tunnustaneet asian, tosin he väittävät jotta heidän päästöistään ei ole haittaa ihmisille, lääkärit ovat asiasta kuitenkin täysin toistamieltä! Nuo hiukkaset aiheuttavat ärsytystä hengityselimiin ja jopa tulehduksia sinne! Itse muutin syksyllä 2005 Tornioon, ja sen jälkeen on ollut jatkuvaa yskää ja flunssaa, nyt viimeiset kaksiviikkoa olen sairastanut molemminpuolista KEUHKOKUUMETTA! Johon ei ensimmäinen 10 päivän antibiootti kuuri purrut vaikka söin päivittäin 6 pilleriä, vaan piti kirjoittaa perään heti vahvempi kuudenpäivän lääkekuuri! Nyt vaadinkin Suomen terveysviranomaisia tutkimaan nuo outokummun päästöt , ja niiden vaikutukset ihmisiin, sillä täällä Torniossa ihmiset sairastavat jatkuvaa flunssaa ympäri vuodet! Ja ellei Suomen terveysviranomaiset saa asioita järjestykseen, uskoisin että EU,sta ne viimeistään pannaan nuo Outokummun päästöt kuriin! Joten seuraava kanteluni lähteekin Brysseliin! Siis ellei Suomessa saada asiaa järjestykseen! Late Lapista!!!! Euro City!!
TUTKIMUS VAATIMUS STM;lle!!!
Late Lapista.
1
142
Vastaukset
- persmerkki-erkki
asukkos siinä tehtaan vieressä vai tuuleeko koko ajan yhdestä ja samasta suunnasta niin, että se osmium levittäytyy tasaisesti vuoden ympäri tornion päälle. teiltä torniolaisilta pitäisi vaatia itte asiassa vähän rahaa siitä osmiumista, sillä kyseistä ainetta käytetään myös nivelkapselin tulehdusten seurasten hoidossa. ilimasta lääkettä hengitättä perkules. käy sitä ennen tohtorilla hoidattamassa se keuhkokuume pois ja lopeta tupakinpoltto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294