Menin tossa alkuvuodesta autokouluun, olen käynyt kaikki teoriatunnit ja ajanut jo ehkä n. 7 ajokertaa. Ajaminen tyssäsi mulla kokonaan kun mulle kehittyi lyhyessä ajassa vaikea paniikkihäiriö, eli vieraan kanssa opettelu on nyt kuvioista pois, lisäksi en voi ko. autokoulua käydä senkään takia että en voi tietää milloin voin lähteä ajamaan ja milloin en, joten peruutuksia tulisi aivan varmasti ja jäisi sitten kortti saamatta.. 400 kerkesin jo noistakin maksaa, niin harmittaisi jos en saisi korttia ollenkaan!! Mietinkin nyt, että kuka voi siis kotiopetusluvan hankkia isän ja äidin lisäksi. Äidilläni ei ole ajokorttia, ja isäni ei kuulemma muuten vaan halua ruveta opettamaan. Kuulin, että myös esim. avomies voisi opettaa jos on asuttu 2 vuotta samassa taloudessa? Hänellä on ollut autoajokortti n. 4 vuotta, sen lisäksi myös moottoripyöräkortti, ei liikennerikkomuksia. Ainoa ongelma on vain se, että olemme virallisesti olleet kirjoilla samassa asunnossa vasta vuoden ja pari kuukautta, vaikka olemme jo reilusti yli kaksi vuotta asuneet yhdessä, niin en ollut ensimmäisessä asunnossamme kirjoilla ennen kuin muutimme tilavampaan asuntoon viime talvena. Onkohan mahdollista että hän saisi opetusluvat?
Kotiopetuksesta..
2
394
Vastaukset
Älä ainakaan lannistu. Avomiehesi saa opetusluvan. Se kaksi vuotta ei ole mikään laki. Jos hän muuten täyttää luvan saamisen edellytykset, niin lupa tulee. Eli menee näin: Opetuslupa haetaan poliisilta. Tämä vaatii opettajan teoriakokeen ja opetusauton katsastuksen. Sitten vain opetus käyntiin. Saamistasi teoria- ja ajotunneista saat todistuksen autokoululta, joten ainakaan teoriatunteja ei oman miehesi sinulle enää tarvii pitää. Otat todistuksen sitten mukaan teoriakokeeseen. Ajokertojen minimimäärä on 30, eli autokoulussa saatu opetus vähennetään siitä. Tosin opetusluvalla kun ajaa, niin ajokertojahan voi ennen tutkintoa ajja reilustikkin yli minimin. Onnea matkaan.
- Kiki
Koska sulla on terveydellinen syy, niin opettajanasi saa toimia vaikka minun äitini...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483