En ole OP:n asiakas enkä aio sellaseksi ryhtyäkään. Uteliaisuudesta vaan kyselen että onko Osuuspankin Visa-luottokortti Osuuspankin oma vai onko se edelleen Luottokunnan myöntämä? Kysymykseni vaan liittyy pohdiskeluuni Luottokunnan tulevaisuudesta ja roolista Visa-luotoissa. Nordeahan siirtyi juuri kuun alussa omaan Visaan, S-pankilla se on ollut alusta asti oma, Sampopankin ainakin on tarkoitus siirtyä omaan ellei jo ole siirtynyt (asiasta perillä olevat korjatkoot tietoni Sampopankin Visasta), ja OP:n Visasta olen kuullut niin ristiriitaista infoa ettei tiedä ketä uskoa. Kaikilla pikkupankeilla (aktia, SP, POP, Tapiola, Handelsbanken, Ålandsbanken, Hypo) taas on vielä Luottokunnan Visa...vai onko?
Onko OP:n Visa Luottokunnan
17
6363
Vastaukset
- täytyy pohtia
älä huoli Luottokunta voi hyvin ja tukevasti. Juuri saivat mm. GE Money :n entiset Visat hoitoonsa - ja kaikki maksuliikenne muillakin Visoilla ja Luottkorteilla kulkee Luottokunnan järjestelmän läpi, josta vetävät provikat, joten kyllä ne pärjää huolehtimattakin.
- Asian tunteva
Luottokunnan kortti, jonka hallinnointi on jaettu Luottokunnan ja OP-Kotipankin kesken. Tämä siksi, että tiettyjä korttiin liittyviä toimintoja on pystytty järkeistämään ja nopeuttamaan, mm. päätökset kortin myöntämisestä (=hakemuskäsittely nopeaa, OP-Kotipankki pystyy yksin tekemään päätöksen myöntämisestä).
- Visa-kortille
Lukeeko OP:n kautta saadussa Visa-kortissa "Issued by Luottokunta" vai ei?
- lkösdlkäöfk0
Visa-kortille kirjoitti:
Mulla on v. 2005 marraskuussa myönnetty OP Pankkikortti Visa (ei siis mikään debit), joka on uusittu tammikuussa 2008, menee vanhaksi vuoden 2010 tammikuussa ja jossa lukee "Issued by Luottokunta". Sopimuksessa lukee, että päätöksen luottokortin myöntämisestä tekevät Luottokunta ja OP-Kotipankki Oyj yhdessä. Aikaisempi kortti oli OP-Visa yhdistelmäkortti, jota ei enää saanut (se oli yksin Luottokunnan myöntämä muistaakseni). Tyydyttikö vastaus?
- visainenvisa
Visa-kortille kirjoitti:
paistaa kyllä niin läpi ettei kysyjälle luottokunnasta korttia myönnettäisi ei kukaan muuten noin kovasti tinkisi kortinmyöntäjää. Sama kai se on kuka sen myöntää, jos sen saa kun sitä tarvitsee.
- Näinhän se
Visa-kortille kirjoitti:
Kyllä lukee. Sen sijaan esim. laskut saapuvat OP-Kotipankki Oyj:ltä. Samaten luottorajan korotuspyynnöt, yms. pitää tehdä OP-kotipankkiin.
- voi asia olla
visainenvisa kirjoitti:
paistaa kyllä niin läpi ettei kysyjälle luottokunnasta korttia myönnettäisi ei kukaan muuten noin kovasti tinkisi kortinmyöntäjää. Sama kai se on kuka sen myöntää, jos sen saa kun sitä tarvitsee.
Ehkä asia ei ole aivan noin. Luottokunnan myöntämällä Visa on ollut varmatoimisin. Voi käyttää nettikaupoissa Verified by Visa -ominaisuudella tai ei. Joisenkin pankkien myöntämillä korteilla on tässä ollut rajoituksia. On ollut käytettävä vain VbV-paikkoja, mikä on karsinut käytännössä ulkomaisia nettiostospaikkoja tehokkaasti. Joidenkin pankkien myöntämillä korteilla taas ei ole toiminut VbV! Lisäksi muissakin maksutapahtumissa Luottokunnan Visa on ollut toimivin. Itselläni on tällä hetkellä Tapiolan kautta saatu Luottokunnan Visa. Eduksi lasken VbV-asiassa myös sen, että ei tarvitse pankkitunnuksia tähän, koska VbV hoidetaan kiinteällä tunnuksella. Ei siis tarvitse verkkopankkitunnuksia VbV-käyttöön. Omistan myös S-Pankin Visa credit/debitin. Sillä oli alkuun VbV:n kanssa vaikeuksia ainakin creditillä. Nyt tosin on tuntunut toimivan sekin kunnolla. Kortin käyttö on tosin pääosin S-ryhmän ja bonuskumppaneiden paikoissa. Jos tällä hetkellä ottaisin Visa-kortin, se olisi Hypopankista. Kortti on maksuton ja Luottokunnan myöntämä. Toiseksi kortiksi kannattaa ottaa S-Pankin Visa credit/debit. Se on maksuton (samoin kuin verkkopankki ja muut peruspalvelut).
- kuitenkin
lkösdlkäöfk0 kirjoitti:
Mulla on v. 2005 marraskuussa myönnetty OP Pankkikortti Visa (ei siis mikään debit), joka on uusittu tammikuussa 2008, menee vanhaksi vuoden 2010 tammikuussa ja jossa lukee "Issued by Luottokunta". Sopimuksessa lukee, että päätöksen luottokortin myöntämisestä tekevät Luottokunta ja OP-Kotipankki Oyj yhdessä. Aikaisempi kortti oli OP-Visa yhdistelmäkortti, jota ei enää saanut (se oli yksin Luottokunnan myöntämä muistaakseni). Tyydyttikö vastaus?
Tuota... ei oikein. Miten on, jos ei ole saanut tuotetta tai palvelua, josta Visa-korttilaskussa on kuitenkin veloitus. Tällaiset asiat on Luottokunnan myöntämän kortin ollessa kyseessä hoidettu Luottokunnan kanssa. Luottokunnalla on vakiintuneet käytännöt eikä perusteetonta veloitusta joudu maksamaan. Jos nyt joutuu asiaa selvittämään OP:n kanssa, ei homman sujuvuudesta ole varmaan mitään takeita. Toinen asia on luottorajan muutos. Se on Luottokunnan myöntämissä Visa-korteissa hoidettu Luottokunnan kanssa suoraan eikä sen pankin kanssa, jonka kautta kortti on myönnetty.
- OP:sta
kuitenkin kirjoitti:
Tuota... ei oikein. Miten on, jos ei ole saanut tuotetta tai palvelua, josta Visa-korttilaskussa on kuitenkin veloitus. Tällaiset asiat on Luottokunnan myöntämän kortin ollessa kyseessä hoidettu Luottokunnan kanssa. Luottokunnalla on vakiintuneet käytännöt eikä perusteetonta veloitusta joudu maksamaan. Jos nyt joutuu asiaa selvittämään OP:n kanssa, ei homman sujuvuudesta ole varmaan mitään takeita. Toinen asia on luottorajan muutos. Se on Luottokunnan myöntämissä Visa-korteissa hoidettu Luottokunnan kanssa suoraan eikä sen pankin kanssa, jonka kautta kortti on myönnetty.
Katso tuosta alempaa vastaukseni aiheesta. Lyhyesti: OP:n Visan luottorajasta päättää OP Kotipankki, reklamaatiot ja laskutusepäselvyydet hoitaa Luottokunta.
- 1234567890
Visa-kortille kirjoitti:
Mä en ainakaan ottaisi op-kotipankista tai luottokunnalta mitään visa korttia tai muutakaan korttia käyttöön. Ihan paskat ovat.
- asxcvbnjk
1234567890 kirjoitti:
Mä en ainakaan ottaisi op-kotipankista tai luottokunnalta mitään visa korttia tai muutakaan korttia käyttöön. Ihan paskat ovat.
Ja jos minä saisin luottokortin, se olisi Amex, muut ihan paskoja.
- Näin on
asxcvbnjk kirjoitti:
Ja jos minä saisin luottokortin, se olisi Amex, muut ihan paskoja.
Mikäs nassikka kerho täällä juttelee?Amex kun ei juuri kelpaa moniinkaan paikkoihin korkeitten firma maksujen takia.Joten sillä ei juuri ole käyttöä ainakaan Suomessa.
- OP:sta
Koska näitä juttuja korttien toimivuudesta ja myös epäselvien veloitusten selvittelyistä lähinnä S-pankin Visojen suhteen on ollut liikenteessä, tarkistin asian viime viikolla omaan pankkini (OP) konttorista. Kortti on Luottokunnan myöntämä (2008 kortissani lukee ISSUED BY LUOTTOKUNTA) ja kaikki reklamaatiot käsittelee Luottokunta jonne ne myös osoitetaan. OP Kotipankin rooli jäi vähän avoimeksi, mutta ilmeisesti se hallinnoi asikkaiden tietoja, tekevät päätökset esim. luottorajoista ja hoitavat rahaliikenteen. Riskienhallinta on siis Luottokunnalla, joka omien kokemusteni mukaan on erinomaisen hyvä asia. Pari kertaa olen joutunut edellisen pankkini (Sampo v.2008 saakka) Visa-yhdistelmäkortin ulkomaisista tapahtumista reklamoimaan Luottokuntaan. Aiheettoman veloituksen poistaminen laskulta sujui mallikkaasti eikä minun tarvinnut olla suoraan yhteydessä kauppiaaseen vaan senkin osuuden hoiti Luottokunnan ulkomaisten riskienhallinnan osasto. Itse en uskaltaisi käyttää Visaa ulkomailla ja nettikaupoissa, jos vastuuta mahdollisista väärinkäytöksistä oltaisiin työntämässä asiakkaalle Nordean (ehtojen mukaan vain VfV veloitukset sallittu) tai S-pankin (ulkomaisissa nettiostoksissa asiakas hoitakoon selvittelyn esim. aiheettomissa veloituksessa) tyyliin...
- osaltani
"Itse en uskaltaisi käyttää Visaa ulkomailla ja nettikaupoissa, jos vastuuta mahdollisista väärinkäytöksistä oltaisiin työntämässä asiakkaalle Nordean (ehtojen mukaan vain VfV veloitukset sallittu) tai S-pankin (ulkomaisissa nettiostoksissa asiakas hoitakoon selvittelyn esim. aiheettomissa veloituksessa) tyyliin..." Tuo Nordean VbV-vaatimus on tuttu ja sinänsä ihmeellinen. Sulkee käytännössä melkein kaikki ulkomaiset nettikaupat pois. Aiheuttaa siis tässä suhteessa jo usein isoja taloudellisia menetyksiä. Todella kallis kortti! S-Pankin Visa-laskujen oikaismisesta aiheettomien laskujen takia oli jo viestiketju täällä. Käsityksekseni jäi, että homman on hoiduttava samaan tapaan kortin myöntäjästä riippumatta. Luottokunnalla toimii siis asia hyvin. Siis lasku on oikaistava eikä vieritettävä vastuuta kortin haltijalle. Olisi mielenkiintoista kuulla joltakin, onko tässä asiassa mitään konkreettista tapahtunut. Selvin on suosia sellaisia Visakortteja, jotka ovat Luottokunnan myöntämiä ja joissa Luottokunta hoitaa koko kortin hallinnoinnin. Mitä enemmän kortissa on pankki mukana, sitä hankalammaksi asiat tuppaavat käymään.
- se menee
Olen myös vahvistanut asian sekä op pankista että luottokunnasta. se menee juuri näin kun edellinen kirjoitti.
- ei suomeen lomalle
osaltani kirjoitti:
"Itse en uskaltaisi käyttää Visaa ulkomailla ja nettikaupoissa, jos vastuuta mahdollisista väärinkäytöksistä oltaisiin työntämässä asiakkaalle Nordean (ehtojen mukaan vain VfV veloitukset sallittu) tai S-pankin (ulkomaisissa nettiostoksissa asiakas hoitakoon selvittelyn esim. aiheettomissa veloituksessa) tyyliin..." Tuo Nordean VbV-vaatimus on tuttu ja sinänsä ihmeellinen. Sulkee käytännössä melkein kaikki ulkomaiset nettikaupat pois. Aiheuttaa siis tässä suhteessa jo usein isoja taloudellisia menetyksiä. Todella kallis kortti! S-Pankin Visa-laskujen oikaismisesta aiheettomien laskujen takia oli jo viestiketju täällä. Käsityksekseni jäi, että homman on hoiduttava samaan tapaan kortin myöntäjästä riippumatta. Luottokunnalla toimii siis asia hyvin. Siis lasku on oikaistava eikä vieritettävä vastuuta kortin haltijalle. Olisi mielenkiintoista kuulla joltakin, onko tässä asiassa mitään konkreettista tapahtunut. Selvin on suosia sellaisia Visakortteja, jotka ovat Luottokunnan myöntämiä ja joissa Luottokunta hoitaa koko kortin hallinnoinnin. Mitä enemmän kortissa on pankki mukana, sitä hankalammaksi asiat tuppaavat käymään.
""Itse en uskaltaisi käyttää Visaa ulkomailla ja nettikaupoissa, jos vastuuta mahdollisista väärinkäytöksistä oltaisiin työntämässä asiakkaalle Nordean (ehtojen mukaan vain VfV veloitukset sallittu) tai S-pankin (ulkomaisissa nettiostoksissa asiakas hoitakoon selvittelyn esim. aiheettomissa veloituksessa) tyyliin..."
Tuo Nordean VbV-vaatimus on tuttu ja sinänsä ihmeellinen. Sulkee käytännössä melkein kaikki ulkomaiset nettikaupat pois. Aiheuttaa siis tässä suhteessa jo usein isoja taloudellisia menetyksiä. Todella kallis kortti! "
Mutta kaikissa muissa maailman maissa toimii silti kaikki kortit VbV, vain Suomi tekee poikkeuden. Se mitä kutsut Luottokunnan vastuuksi kutsun minä Luottokunnan monopoliksi. Luottokunnalla ( lue kauppiailla) on kaikkivaltuus Suomessa, pankkien on alennuttava. Kun taas kaikissa muissa maissa tämä toimii pankkien ja Visan tai pankkien ja Master Cardin välillä suoraan, ilman kallista ja itsevaltiasta Luotookuntaa. Kauppiailla ei muissa maissa ole mitään tekemistä korttien kanssa, ei sitten yhtään mitään. Asiakas toimii aina suoraan pankkinsa kanssa olipa hänellä minkälainen kortti tahaansa.
Suomessa vaan maksetaan kauppiaille lisää ja lisää, maksuja ja lisäää maksuja ja kortit eivät tahdo toimia millään, ei varsinkaan ulkomailla.
- OP:n korteista..
Samanlainen kysymys minulta! :) Olen tilannut OP:n Visa Debit sekä Hypon VISA luottokortti. OP:n kortti tulee jossain vaiheessa, se on selvää, kun ei ole luottokortti. Mutta Hypon kortista ei tietoa, heidän sivuilla lukee että tulevat postilla niille jolle ne on myönetty. Viime viikolla sain Luottokunnalta kortille tunnusluvun, ei viellä korttia. Ja nyt mietin että mikä näistä korteista on kysymys? Soitin luottokunnalle ja ei voinut vastaa.. Mielenkiinnolla odotan, koskan tarviin luottokorttia. Niin siis joo :) tietääkö joku jos OP:n myönnetyistä korteista tunnusluvu tulee luottokunnalta? Muistakseni Nordea lähettää tunnusluvut omissa kirjeissä. Kyseessä on muuten tämä entinen GE, Hypon Santander -Visasta.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1313099- 2232971
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791926Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771559Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 114972
- 58968
- 11880