Kivihaka?

Jon772

Kyselisin teiltä, että minkälaista aluetta Kivihaka on? Asustelen Turussa nyt ja tarkoitus olisi muuttaa opiskeluiden takia Helsinkiin kesällä ja Kivihaka on pyörinyt mielessä, kerran jopa olen ajanut alueen läpi ja ensivaikutelma oli suhteellisen rauhallinen, mutta kertokaapa totuus. Eli minkälaiset mahdollisuudet käyttää julkista liikennettä? Miten lähellä palvelut ovat, siis pankit, kaupat yms.? Mitään puistoja tai vastaavia lähellä? Kiitos kovasti.

14

7572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvasin et kysyt, millasta ...

tota samaa paskaa kaikki palstat täynnään, tuo yks jauhaa samaa jatkuvasti. kyselee, millasta aluetta ostaisi tai vuokraisi, joka pitäjästä ostanut ja vuokrannut ja muuttamassa.

• Jon772

Sullahan on siinä itse kirjoittamasi syy olla lukematta näitä palstoja. "Helsinki - Keskustele Helsingin alueen asioista." näyttäis lukevan tossa ku klikkailee hiirellä tänne palstalle, eiköhän toi aika suoranaisesti kuulu Helsingin alueen asioihin, vai?

• Sörkanruusu
        Jon772 kirjoitti:

Sullahan on siinä itse kirjoittamasi syy olla lukematta näitä palstoja. "Helsinki - Keskustele Helsingin alueen asioista." näyttäis lukevan tossa ku klikkailee hiirellä tänne palstalle, eiköhän toi aika suoranaisesti kuulu Helsingin alueen asioihin, vai?

En ole koskaan asunut Kivihaassa, mutta mitä olen siellä käynyt niin ihan rauhallista puistomaista aluetta. Mannerheimintieltä kulkee busseja tiuhaan vähän joka suuntaan ja 23 bussi tulee myös keskustaan. Kannattaa tarkistaa noita kulkuvälineitä HKL:n sivuilta. Siellä on kartat ja pysäkkikohtaiset aikataulut.

• asunnot on
        Jon772 kirjoitti:

Aito, älykäs keskustelu olisi mukavaa vaihtelua. Nämä aloitukset on niin feikkejä. Helsingissä muutetaan sinne, mistä asunto saadaan tai halutaan asunto jostain tietystä paikasta tietystä syystä. Ohiajaminen on aika huono syy.

• aito ja älykäs
        asunnot on kirjoitti:

Aito, älykäs keskustelu olisi mukavaa vaihtelua. Nämä aloitukset on niin feikkejä. Helsingissä muutetaan sinne, mistä asunto saadaan tai halutaan asunto jostain tietystä paikasta tietystä syystä. Ohiajaminen on aika huono syy.

"mistä asunto saadaan tai halutaan asunto jostain tietystä paikasta tietystä syystä". Tulikohan nyt mietittyä ihan loppuun saakka mitä aloittaja kysyi ja mitä itse vastasit????

• Helsingissä muutetaan sinne...
        asunnot on kirjoitti:

"Helsingissä muutetaan sinne, mistä asunto saadaan ..." No ei pidä muuten paikkansa kuin köyhien osalla, jos on rahaa voi muuttaa sinne haluaa. Ei helsingissä kaikki ole köyhiä.

• Jon772
        Helsingissä muutetaan sinne... kirjoitti:

"Helsingissä muutetaan sinne, mistä asunto saadaan ..." No ei pidä muuten paikkansa kuin köyhien osalla, jos on rahaa voi muuttaa sinne haluaa. Ei helsingissä kaikki ole köyhiä.

Ettei mentäisi aivan aiheen ohi, niin tarkennan teille opiskelijoille hieman; en ole muuttamassa "sinne mistä asunnon saan", siksi juuri kysyin, että minkälaista aluetta Kivihaka on. En ole muuttamassa vuokralle, siksi juuri ajattelin Kivihakaa potentiaalisena vaihtoehtona, koska uskoakseni ja tietääkseni Kivihaassa ei juurikaan vuokralla ihmisiä asustele. Vuokra-asunnot ja niissä asujat on toki sinänsä hieno juttu, mutta kokemuksieni perusteella vuokralaiset ei naapureista ja naapurirauhasta piittaa yhtään mitään, kerrostalossa tuokin on suhteellisen iso ja vaikuttava tekijä asuintalon taikka -alueen päätöksessä. Kuulemani mukaan lapsiperheitä, vanhuksia ja norm. tuloisia työssäkäyviä ihmisiä suurinosa. Kiitos nyt kuitenkin vastauksista, aina yhtä hohdokasta ja mielenkiintoista kirjoitella tänne.

• Faktaa?
        Jon772 kirjoitti:

Ettei mentäisi aivan aiheen ohi, niin tarkennan teille opiskelijoille hieman; en ole muuttamassa "sinne mistä asunnon saan", siksi juuri kysyin, että minkälaista aluetta Kivihaka on. En ole muuttamassa vuokralle, siksi juuri ajattelin Kivihakaa potentiaalisena vaihtoehtona, koska uskoakseni ja tietääkseni Kivihaassa ei juurikaan vuokralla ihmisiä asustele. Vuokra-asunnot ja niissä asujat on toki sinänsä hieno juttu, mutta kokemuksieni perusteella vuokralaiset ei naapureista ja naapurirauhasta piittaa yhtään mitään, kerrostalossa tuokin on suhteellisen iso ja vaikuttava tekijä asuintalon taikka -alueen päätöksessä. Kuulemani mukaan lapsiperheitä, vanhuksia ja norm. tuloisia työssäkäyviä ihmisiä suurinosa. Kiitos nyt kuitenkin vastauksista, aina yhtä hohdokasta ja mielenkiintoista kirjoitella tänne.

Mielenkiintoinen analyysi eri asujatyypeistä. Päteekö tuo minuunkin, vaikka olen tässä elämässä vuorotellut vuokra- ja omistusasunnoissa? Olen työn ja opiskelun vuoksi joutunut asumaan muualla kuin omassa omistusasunnossani. Kuinkahan asunnossani vuokralla ollut on käyttäynyt, kun asunto sinällään on omistusasunto asunto-osakeyhtiössä, mutta hän statukseltaan vuokralainen? Siinä phdittavaa!

• K:haasta
        Faktaa? kirjoitti:

Mielenkiintoinen analyysi eri asujatyypeistä. Päteekö tuo minuunkin, vaikka olen tässä elämässä vuorotellut vuokra- ja omistusasunnoissa? Olen työn ja opiskelun vuoksi joutunut asumaan muualla kuin omassa omistusasunnossani. Kuinkahan asunnossani vuokralla ollut on käyttäynyt, kun asunto sinällään on omistusasunto asunto-osakeyhtiössä, mutta hän statukseltaan vuokralainen? Siinä phdittavaa!

Oma kokemukseni on että nimenomaan vuokralla asujan tulee olla tarkka miten käyttäytyy tai tulee aika nopeesti häätö sellasissa asuinyhtiöissä joissa suurin osa asunnoista on omistusasuntoja. Jos itse sen sijaan omistaa koko kämpän voi elää paljon vapaammin eikä naapureilla oo kauheesti urputtamista, tosin siinäkin kyllä pätee Suomen lait. Ehkä monissa tapauksissa asuntonsa omistavat pitää parempaa huolta asunnosta ja ympäristöstä. Ne jotka ei yhtään välitä mistään mitään, oman kokemukseni mukaan, niitä on suhteellisesti eniten kaupunkien vuokra-asunnoissa ja sitte on tyyppejä jotka on ottanut "elämänurakseen" aina majottua jonkun toisen luokse, jopa ilman että ollaan edes kirjoilla, no, nehän ei tietenkään välitä p-kaakaan vaikka soittais musaa täysillä joka yö, jos vuokralaiselle tulee liikaa valituksia ja sitte vaikka häätö, ne sanoo vaan että soronoo, ja häipyy seuraavan hyväkskäytettävän luo, yllättävän yleinen ilmiö nykyään pk-seudulla. Kivihaasta: Ihan kivaa ja rauhallista seutua, ite en kyllä tykkää siitä ku se sijaitsee siellä korkeella kalliolla josta on vähän hankalat bussiyhteydet eikä siel ittessään oo oikeen "mitään". Huomattavasti viihtysämpää seutua on ympäröivä Etelä-Haaga, Ruskeasuo eikä se läheinen Pikku-Huopalahtikaan oo hassumpi.

• Jon772
        Faktaa? kirjoitti:

Sanoinhan jo, että Kokemuksieni perusteella, eli ei siis ole mitään tutkittua faktaa tai avaruustiedettä. On ihmisiä, jotka asuvat vuokralla ja käyttäytyvät hyvin, mitään ei ikinä kuulu ja ikkunat ja ovet pysyvät ehjänä, mutta sitten on se kolikon toinen puoli, johon minä olen tutustunut tarkemmin naapurin näkökulmasta; ovet paukkuu, huutoa, poliisit paikalla kerran viikossa, musiikkia yms. yms. Tuskin pätee sinuun, pätee lähinnä niihin, noh, en tiedä, tuskin kovinkaan moneen.. Joihinkin sentään valitettavasti.. Rauhallista äitienpäivää.

• Sörkanruusu
        Jon772 kirjoitti:

Sanoinhan jo, että Kokemuksieni perusteella, eli ei siis ole mitään tutkittua faktaa tai avaruustiedettä. On ihmisiä, jotka asuvat vuokralla ja käyttäytyvät hyvin, mitään ei ikinä kuulu ja ikkunat ja ovet pysyvät ehjänä, mutta sitten on se kolikon toinen puoli, johon minä olen tutustunut tarkemmin naapurin näkökulmasta; ovet paukkuu, huutoa, poliisit paikalla kerran viikossa, musiikkia yms. yms. Tuskin pätee sinuun, pätee lähinnä niihin, noh, en tiedä, tuskin kovinkaan moneen.. Joihinkin sentään valitettavasti.. Rauhallista äitienpäivää.

Kantakaupungissa on paljon vuokra-asuntoja mielestäni sillä ei ole niinkään merkitystä onko rauhatonta vai rauhallista. Olet aivan oikeilla jäljillä aloittaessasi selvittämisen kaupunginosasta. Se nimittäin merkitsee täällä todella paljon. Järkyttävä lähiö on mitä on ihan sama onko siellä enemmän vuokra-asuntoja vai omistusasuntoja. Idällä ja lännellä on täällä myös vissi ero. (Väittävät, ettei täällä nouse idästä muuta kuin aurinko).

• suomi24 palsta
        Jon772 kirjoitti:

teille opiskelijoille jalle aika huonosti menee jos tältä palstalta tuut kysymään minne kannattaa muuttaa ...hmmm

• Jon772
        suomi24 palsta kirjoitti:

teille opiskelijoille jalle aika huonosti menee jos tältä palstalta tuut kysymään minne kannattaa muuttaa ...hmmm

Mullekko toi oli osoitettu? Jos oli, niin missä mä olen suoranaisesti KYSYNYT, että minne kannattaa muuttaa? Kysyin, että minkälaista aluetta Kivihaka on? Voinhan mä jumalauta kysyä, että minkälaista aluetta Lawrenceville Georgiassa on, mutta en kai mä sinne nyt muuta siltikään. Sekoitat junior kaks asiaa, jotka ei liity mitenkään toisiinsa, vähän ku valokuvaaminen ja piirtäminen. Edelliselle vastaajalle; totta varmastakkin tuo itä-länsi -puhe, pidän mielessä.

• Kivihaka1

Todella hyvät yhteydet, puistomainen, kaupat Haagan / Mannerheimintien puolella, suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe