eli Electroluxilla on säädettävällä kahvimyllyllä ja ajastimella varustettu kahvinkeitinmalli. Laite on ollut itselläni nyt käytössä pari vuotta ja vaikeata olisi enää tavalliseen vaihtaa. Illalla jauhaa aamun kahvit valmiiksi (mylly pitää kyllä aika pahaa ääntä), ja laittaa ajastimella aamuksi kahvit valmiiksi. Jauhatuksen hienoutta (kahvinporojen vahvuutta) pystyy myös säätämään.
Maku on aikaslailla eri planeetalta kun tavallisissa jauhokahveissa. Kahvin 'mittaamiselta' säästyy myöskin tämän härvelin kanssa. Samoin papukahvi pysyy itsekseen aromikkaana - ei väljähdy.
Suosittelen ko. laitetta härveleistä pitäville hyvän kahvin ystäville. (en muuten ole ko. laitteen kauppias - ainoastaan tyytyväinen käyttäjä)
pavuista jauhava kahvinkeitin
5
8350
Vastaukset
- Kiinnostunut
Mitä tollainen vekotin maksaa? Pavut ilmeisesti huomattavasti kalliimpia kun tavallinen kahvi?
- -a-
Itse härveli oli jotain tonnin luokkaa markka-aikana (Tapiolan Stokka), ja kultamokkapavut on tukussa jotain 5-6€ kilolta. Papuja voi löytyä jostain halvemmallakin. En ole tarjousten perässä juossut :)
- stef
-a- kirjoitti:
Itse härveli oli jotain tonnin luokkaa markka-aikana (Tapiolan Stokka), ja kultamokkapavut on tukussa jotain 5-6€ kilolta. Papuja voi löytyä jostain halvemmallakin. En ole tarjousten perässä juossut :)
en halua mollata, mutta minusta kannattaisi mieluummin ostaa täysautomaattinen espressokeitin. ei siihen tarvitse ostaa espressopapua, ja veden määrää voi säätää suuremmaksi. halvimmat täysautomaattiset maksavat saksassa jotain 350-400eur. sveitsissä näin pari viikkoa sitten halvimman 450chf (n.320eur). vaahto tulee kuppiin niinkuin kahviloiden laitteissa, ja maku on ihan toisesta maailmasta kuin suodatinkahvissa...
maksaako vastaava laite suomessa paljon enemmän? jos maksaa, niin tilaus mukaan jollekin tuttavalle, joka lähtee saksaan työ- tai autonhakumatkalle. media markt on ainakin paikka, josta löytyy.
- Impressa S 95
Olen myös kahviautomaatin erittäin onnellinen omistaja. En luopuisi enää mistään hinnasta!!!
Hankimme automaatin, joka jauhaa pavut kahvinkeiton yhteydessä. Eli nappia painamalla saamme aina takuulla tuoreen kahvin vastajauhetuista pavuista. Keittimessä on myös mahdollisuus kuuman veden annosteluun esim. teetä varten, sekä automaattinen maidon vaahdottaja Cappucinoa varten.
Kahveja on kolmea eri kokoa saatavilla ja jauhatuksen karkeuden voi säätää kukin itse maun mukaan. Ja mahdollisuus on myös valmistaa espresso espressojauhosta. Siis moneen on tästä värkistä. Mutta hintaakin tietysti oli... Maksoimme omastamme 1300 €. Mutta emme ole tuota sijoitusta katuneet. Merkki on JURA ja malli on IMPRESSA S 95. Suosittelen lämpimästi eteenpäin kahvin nautiskelijoille. - Kahvipapu
Aika huimia on jutut sulla...
Kun jauhat itse, on kahvi valmistettava mah. pian. Kuinka se nyt niin ihmeellisesti säilyisi "itsekseen" aromikkaana?? Heh... :)
Pavut ja jauhe säilytettävä aina tyhjiöastiassa tai -pussissa.
Ja huom, pavut moninkertaisesti kalliimpia kuin jauhettu kahvi...
Mutta hyvä on kun jaksaa duunata ja olla tarkkana monen asian suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151016Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82913Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839