Kun on 8 x 3 enkeliä näkösällä palstalla, pitänee minunkin poloisen kirjoittajan osani täyttää taas. SAPATTI Jumala sai työnsä valmiiksi 7. päivänä ja Jeesus täytti työnsä ristillä. Meillä on Golgatalla täytetyn työn ansiosta täysi oikeus (ei pakkopaita, sillä sapatti on ihmistä varten ja iankaikkinen sapatinlepo tavoitteena) viikottaiseen lepopäivään vapautuksemme muistelemiseksi ja että siitä seurasi lepo lain töistä. Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, Mutta Israelin tietenkin TÄYTYY viettää sapattia liiton merkkinä, kun vielä odottavat Messiasta, joka meille uskoville on jo tullut, pari tuhatta vuotta sitten. 5. Mooses 5:15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän. LAINTAULUT HATARA VERÄJÄ - JEESUKSEN KÄSKYT AHDAS Jumala on armo, väittää joku otsikossaan - SYÖTTINÄ? - ja sitten koettaa uskotella, että taivaaseen pääsee, kunhan ei ketään tapa. Mutta vaikket ketään ihan puukolla nirhaisi, saatat olla kovasydäminen! Älä petä itseäsi. "" Nyt, kun Jumala on armo ja rakkaus ja kutsuu jokaista uskomaan Jeesuksen kautta, niin ei Hän silti jätä huomioimatta näitä, jotka vastustavat ihmistä menemästä ahtaasta portista sisään,"" Katsotaanap kuinak paljon ahtaammaksi Jeesus laittaa tekojen portin kuin mitä Mooses! Tässä Jumalan uusin käsky sinulle: "Vanhoille" eli vanhan liiton edustajille, oli 10 käskyä, joista 8 on kieltolakia: Matt 5:21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 Älä luulekaan, että sinä uusi - uusi luomus - pelastut sillä, ettet ketään tappanut vielä ole. Sillä uusille on tappamista koskien tämä uusi kielto: Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15] Ynnä tämä Jumalan laki, Jeesuksen uusi käsky: Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] Lieneekö liian ahdas portti sinulle? Korjaan vielä kolmannenkin virhekäsityksesi: "" Vanhan liiton aikana Jumala osoitti kiivautensa niitä ihmisiä ja kansoja vastaan, jotka estivät irsaelilaisten vaellusta Isreliin, luvattuun maahan. "" Uskollinen Messias tekee samoin yhä vielä ja LOPPUUN ASTI !
Vastaukset 29
Utulilan ketjussa, kakkossivulla, jo yli 1200 lukijaa. Sieltä löydät myös kehotukseni luopua Siinaista. Se sivuaa aloitukseni aihetta, sillä onhan sapatti "ikuinen merkki" Jumalan ja Israelin liittolaisuudesta ja annettiinhan laintaulut Siinailla. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043823817
IÄTI JATKUVA VAIKO HETKEN LEIMAHDUS ? Adv.teologit selittävät omalla tavallaan aioonin. Heidän annihilaatio-oppinsa mukaan aiooni tarkoittaa katdotustuomion kohdalla rajallisuutta ja ikuisen elämän kohdalla loppumatonta. Pöljää! Sama sana ja mukamas päinvastainen merkitys. Oikeesti sana aiooni tarkoittaa päättymätöntä niin rangaistuksen kuin pelastuksen kohdalla. Aiooni 120 kertaa U.T:ssa. Perusmerkitys viittaa "iankaikkisuuteen", "ajasta aikakausiin". "PÄÄTTYMÄTÖN", sitä aiooni tarkoittaa! Hbr 5:6 - Jeesus on pappi iankaikkisesti. Aiooni-sanaa siinä käytetään alunperin. Jos kadotustuomio on vain hetken leimahdus, niin olisi myös Jeesuksen pappeus - logiikan mukaan. Mutta meille kaikille rakas profeetta Daniel varoittaa Herran nimeen: Dan 12:2-3 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Niin - taidolliset eivät joudu ikuiseen häpeään. 1. Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Herran siunausta! Antti
- sitä mistä kirjoittelet.
mutta ei i ymmärrä 3-enkeliäkään kirjoittelette liika molemmat.
- kuokkavieras
Miten sulle, Antti, tuntuu Jumalan lain noudattaminen niin kovin raskaalle. Miten on näitten maallisten lakien noudattamisen kanssa? Miten paljon enemmän on Suomessa lakeja verrattuna Jumalan kymmeneen käskyyn plus rakkauden lakiin, minkä Jeesus vielä anto lisäks. Vai onko kaikki lait naulattu ristiin tieliikennelakia myöten?
## Miten sulle, Antti, tuntuu Jumalan lain noudattaminen niin kovin raskaalle. ## (kuka lie?) Ei minulla vaikeuksia olisi sinun edustamassasi höyhensarjassa - kivitaulujen kevytlaissa! Minä ottelen sarjassa "Kristuksen laki" ja siinäpä onkin puurtamista lähimmäisen hyväksi niin kovasti, että olen vasta aloittelija siinä sarjassa. Uskon että voitokkaasti täytät tätä lakia: älä tapa. Jeesuksen ja MINUN käsitys tappamisesta on aivan toisenlainen, sanoisinko pilkkuja viilaava ja siksi verrattomasti haasteellisempi kuin sinun saippuakuplain puhaltamiseen verrattava lain noudattamisesi. Sinä kilvoittelet turvanasi kieltolain noudattaminen: Matt 5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Minä kilvoittelen helvetin välttämiseksi ja tukenani on verraton tie, rakkaus: Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: - ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Sinä ottelet hengellisyyden alimmassa lohkossa, minä ottelen ensimmäisessä lohkossa; olenhan sitoutunut kovimpaan vaatimustasoon. "Jolle vähän on annettu, siltä vähän vaaditaan; jolle paljon on annettu, siltä paljon vaaditaan. Room. 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Siunaavin kilvoitusterveisin Antti
- kuokkavieras
AnttiVKantola kirjoitti:
## Miten sulle, Antti, tuntuu Jumalan lain noudattaminen niin kovin raskaalle. ## (kuka lie?) Ei minulla vaikeuksia olisi sinun edustamassasi höyhensarjassa - kivitaulujen kevytlaissa! Minä ottelen sarjassa "Kristuksen laki" ja siinäpä onkin puurtamista lähimmäisen hyväksi niin kovasti, että olen vasta aloittelija siinä sarjassa. Uskon että voitokkaasti täytät tätä lakia: älä tapa. Jeesuksen ja MINUN käsitys tappamisesta on aivan toisenlainen, sanoisinko pilkkuja viilaava ja siksi verrattomasti haasteellisempi kuin sinun saippuakuplain puhaltamiseen verrattava lain noudattamisesi. Sinä kilvoittelet turvanasi kieltolain noudattaminen: Matt 5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Minä kilvoittelen helvetin välttämiseksi ja tukenani on verraton tie, rakkaus: Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: - ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen Sinä ottelet hengellisyyden alimmassa lohkossa, minä ottelen ensimmäisessä lohkossa; olenhan sitoutunut kovimpaan vaatimustasoon. "Jolle vähän on annettu, siltä vähän vaaditaan; jolle paljon on annettu, siltä paljon vaaditaan. Room. 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Siunaavin kilvoitusterveisin Antti
Rakastan Jumalaa yli kaiken ja teen parhaani että rakastaisin lähimmäistäni jopa enemmän kuin itseäni. Mutta rakkaus Jumalaan tekee sen niin helpoksi kunnnnioittaa ja yrittää noudattaa Jumalan lakia.Syntiähän silti tehdä puurran, enkä aiokaan kilpasille kanssasi hurskaudessa. Mutta tässä sitä armoa sitten tarvitaankin joka päivä aamusta iltaan. Ja joka päivä saan erheeni anteeksi
kuokkavieras kirjoitti:
Rakastan Jumalaa yli kaiken ja teen parhaani että rakastaisin lähimmäistäni jopa enemmän kuin itseäni. Mutta rakkaus Jumalaan tekee sen niin helpoksi kunnnnioittaa ja yrittää noudattaa Jumalan lakia.Syntiähän silti tehdä puurran, enkä aiokaan kilpasille kanssasi hurskaudessa. Mutta tässä sitä armoa sitten tarvitaankin joka päivä aamusta iltaan. Ja joka päivä saan erheeni anteeksi
Evankeliumi tuomion enkeleiden viitekehyksessä ... Joh. 9:39 Jeesus sanoi: "Minä olen tullut tähän maailmaan pannakseni toimeen tuomion: sokeat saavat näkönsä ja näkevistä tulee sokeita." [Joh. 4:26] Ilm. 3:18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. "yrittää noudattaa Jumalan lakia" En ymmärrä tuota työlään raskasta yrittämistäsi. Rakastamisessa ilo on kokonaan minun puolellani. Minkä jään rakkaudenvelkaa, sen Herra anteeksi suo. Room. 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Siunaten Antti
- mokomakin hulikaani
- katsonut...
Ja niin osuvasti sopi Antin kirjoituksiin, nauroin niin etten ole vuosiin niin naurannut, kun kuvailin Anttia siinä käräjä tuvassa, vähällä se loppujen lopuksi pääsi, kun kun sai vain selkäsaunan, lainrikkoja hulttio.
- siinä käy
kun ei oo muita lakeja kun rakkauden laki enää voimassa
Ei se mitään - vastaan tähän edelliseen viestiisi: ### käsi sydämelle Kirjoittanut: kuokkavieras 11.5.2009 klo 01.06 Miten sulle, Antti, tuntuu Jumalan lain noudattaminen niin kovin raskaalle.### - Käsi sydämellä, Jeesukseni ies on kevyt ja ilo Herrassa on minun väkevyyteni. "Älä tapa"-käskyn suhteen TAHDON noudattaa Jeesuksen käskyä: älä sano toista hulluksi. (Matt 5:22). ### Miten on näitten maallisten lakien noudattamisen kanssa? Miten paljon enemmän on Suomessa lakeja verrattuna Jumalan kymmeneen käskyyn ### - Olen havainnut että kun ottaa toiset huomioon niin välttä myös lain kouran ihan huomaamatta. Polisiia voin ilolla tervehtiä pelkäämättä. Poliisi on myös Jumalan moraalilain vartija. Kiitän tuosta turasta Herraa ja esivaltaa. ### plus rakkauden lakiin, minkä Jeesus vielä anto lisäks. Vai onko kaikki lait naulattu ristiin tieliikennelakia myöten ### - Ei todellakaan ole käskyjä naulittu ristille, vaikka evankelista hirvas niin käsittäisi ja EGW:kin muiden paitsi sapattilain osalta. Lain tuomio Jumaaln edessä - se naulittiin ristille Jeesuksen kanssa. Jeesus kovensi hataraa "älä tapa"-kieltoa niin ankaraksi, että jo herjaamisesta ansaitsee tänä päivänä "helvetin tuomion". Ja kieltolain lisäksi Jeesus antoi käskynsä TEHDÄ - tehdä laupeutta kanssaihmisille. - TIELIIKENNEALISTA sanoisin kokemuksesta ABCED- kortin haltijana ja käyttäjänä, että rakkaus on valttia liikenteessä. Ei tarvitse kytätä nopeusmittariakaan koko ajan, että laillisuuden rajoissa pysyy ja linja-auton kanssa korkeintaan 10 % ylitys - varovaisuus on veressä sillä, joka rakastaa. Rauhan ja rakkauden terveisin Antti
- kuokkavieras
AnttiVKantola kirjoitti:
Ei se mitään - vastaan tähän edelliseen viestiisi: ### käsi sydämelle Kirjoittanut: kuokkavieras 11.5.2009 klo 01.06 Miten sulle, Antti, tuntuu Jumalan lain noudattaminen niin kovin raskaalle.### - Käsi sydämellä, Jeesukseni ies on kevyt ja ilo Herrassa on minun väkevyyteni. "Älä tapa"-käskyn suhteen TAHDON noudattaa Jeesuksen käskyä: älä sano toista hulluksi. (Matt 5:22). ### Miten on näitten maallisten lakien noudattamisen kanssa? Miten paljon enemmän on Suomessa lakeja verrattuna Jumalan kymmeneen käskyyn ### - Olen havainnut että kun ottaa toiset huomioon niin välttä myös lain kouran ihan huomaamatta. Polisiia voin ilolla tervehtiä pelkäämättä. Poliisi on myös Jumalan moraalilain vartija. Kiitän tuosta turasta Herraa ja esivaltaa. ### plus rakkauden lakiin, minkä Jeesus vielä anto lisäks. Vai onko kaikki lait naulattu ristiin tieliikennelakia myöten ### - Ei todellakaan ole käskyjä naulittu ristille, vaikka evankelista hirvas niin käsittäisi ja EGW:kin muiden paitsi sapattilain osalta. Lain tuomio Jumaaln edessä - se naulittiin ristille Jeesuksen kanssa. Jeesus kovensi hataraa "älä tapa"-kieltoa niin ankaraksi, että jo herjaamisesta ansaitsee tänä päivänä "helvetin tuomion". Ja kieltolain lisäksi Jeesus antoi käskynsä TEHDÄ - tehdä laupeutta kanssaihmisille. - TIELIIKENNEALISTA sanoisin kokemuksesta ABCED- kortin haltijana ja käyttäjänä, että rakkaus on valttia liikenteessä. Ei tarvitse kytätä nopeusmittariakaan koko ajan, että laillisuuden rajoissa pysyy ja linja-auton kanssa korkeintaan 10 % ylitys - varovaisuus on veressä sillä, joka rakastaa. Rauhan ja rakkauden terveisin Antti
rakkauden avulla lähimmäisiin on helppo noudattaa lakia, paitsi yhtä Jumalan muistutusta, mutta sekin tuntuu helpolle jos rakastaa Jumalaa. ps. vastasin kyllä äskenkin
- AVK ei kirjautuneena
katsonut... kirjoitti:
Ja niin osuvasti sopi Antin kirjoituksiin, nauroin niin etten ole vuosiin niin naurannut, kun kuvailin Anttia siinä käräjä tuvassa, vähällä se loppujen lopuksi pääsi, kun kun sai vain selkäsaunan, lainrikkoja hulttio.
Mistä puhut? Kyllä minä luokittelisin tuon "epäpyhiksi ämmäin taruiksi". En läydä siitä siteeksikään totuutta. Putositko sängystäsi? Mitä käräjiin tulee, niin enpä usko, että minulla mitään pelättävää on käräjätuvissa. Mutta jos jostain tulisin joskus tuomituksi, niin varmasti se olisi oikeus ja kohtuus. Ei Jumala turhaan ole esivaltaa asettanut.
- Liian kova täyttää
siinä käy kirjoitti:
kun ei oo muita lakeja kun rakkauden laki enää voimassa
Rakkaus ei vihjaa vaan puhuu suoraan ja vilpitön mieli kuvassa mukana. Kun rakastaa niin ei tapa edes piinaavilla sanoillaan ja ilman perusteluja.
- Nyt on kyllä sulla pallit h...
kuokkavieras kirjoitti:
rakkauden avulla lähimmäisiin on helppo noudattaa lakia, paitsi yhtä Jumalan muistutusta, mutta sekin tuntuu helpolle jos rakastaa Jumalaa. ps. vastasin kyllä äskenkin
"paitsi yhtä Jumalan muistutusta" Miksi laitat meidät arvailemaan? Onko se tämä huomautus ... Ap. t. 8. 22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. 23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä." 24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".
- kuokkavieras
Nyt on kyllä sulla pallit h... kirjoitti:
"paitsi yhtä Jumalan muistutusta" Miksi laitat meidät arvailemaan? Onko se tämä huomautus ... Ap. t. 8. 22 Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. 23 Sillä minä näen sinun olevan täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä." 24 Niin Simon vastasi ja sanoi: "Rukoilkaa te minun edestäni Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä te olette sanoneet".
hyvää yötä Antille ja muillekin jotka osuitte linjalle. Älkää pudotko sängystä, nukkukaa hyvin
- mie katon
Ihan veet silimissä mie katon kun tuomari ja lautamiehet Anttia niin hellästi yrittivät ojentaa ja läpi sormien katsoivat Antin tekosia, vähällä tuomiolla nyt Antti tällä kertaa pääsi, kiitos hyvän tuomarin ja hyvää tarkoittavien lautamiesten. nyyh....
- Sinunkin pelastuvan
mie katon kirjoitti:
Ihan veet silimissä mie katon kun tuomari ja lautamiehet Anttia niin hellästi yrittivät ojentaa ja läpi sormien katsoivat Antin tekosia, vähällä tuomiolla nyt Antti tällä kertaa pääsi, kiitos hyvän tuomarin ja hyvää tarkoittavien lautamiesten. nyyh....
Ap. t. 26. 28 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi". 29 Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta".
- nyyh ...
mie katon kirjoitti:
hih heheh hih heh...
- uteljas
nyyh ... kirjoitti:
hih heheh hih heh...
Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä! Entäpä jos Jumala nauraisi sinulle? Sananl. 1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; Voihan itku ... Matt. 22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Matt. 24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." Matt. 25:30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.' Luuk. 13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. Loputon itku ja häpeä: DAniel 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. 1. Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Turvassa kriisien keskellä uteljas
- Sapatti on lauantaipäivä
uteljas kirjoitti:
Luuk. 6:25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä! Entäpä jos Jumala nauraisi sinulle? Sananl. 1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; Voihan itku ... Matt. 22:13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Matt. 24:51 ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." Matt. 25:30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.' Luuk. 13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. Loputon itku ja häpeä: DAniel 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. 1. Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Turvassa kriisien keskellä uteljas
Voit ihan rauhassa soveltaa kirjoituksesi itseesi, tee parannus ja anna kastaa itsesi! Sapatti on lauantaipäivä!
### Miksi Antti pilkkaat Kirjoittanut: lähimmäisisi ? 9.5.2009 klo 20.00 ### Monikin voi tolleen kokea - että pilkkaan - mutta ei se vielä tarkoita että pilkkaisin. Se voi olla myös jonkun tuntemus, kun Sana kauttani osuu kohdalleen. Mutta jos todella pilkkaan kanssaihmisiäni, niin vaikka se ei olekaan laintaulujen edessä synti - "Älä tapa" - niin on se Kristuksen lain edessä helvetin tuomion ansaitsemista. Sillä Jeesuksen tulkinta "Älä tapa"-käskystä on tällainen: "joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." ÄLÄ TAPA-KÄSKY KRISTUKSEN LAISSA Matt 5:21-24 21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. 22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Olenko siis ansainnut helvetin tuomion? En itsetutkistelun jälkeenkään tiedä, olenko 9.5.klo 20 pilkannut lähimmäistäni jollain viestilläni, mutta väärin olen tehnyt, jos niin olen tehnyt. Ja joka tapauksessa olen ansainnut helvetin tuomion, siitä olen varma.
- ja ite vastaa
nii ei tuu riitaa.
- Vastauksista?
Ei siinä kylläkään ksyymyksiä ollut, mutta vastausta sitäkin enemmän -- vastauksia ihmisen sisäiseen huutoon. Vai mitä sanotte vaikkapa tästä pikku näytteestä, aloituksen kirkkaasta opetuksesta? Kyllä se ainakin minussa herättää kysymyksiä ja selkeitä vastauksia. "Vanhoille" eli vanhan liiton edustajille, oli 10 käskyä, joista 8 on kieltolakia: Matt 5:21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 Älä luulekaan, että sinä uusi - uusi luomus - pelastut sillä, ettet ketään tappanut vielä ole. Sillä uusille on tappamista koskien tämä uusi kielto: Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15] Ynnä tämä Jumalan laki, Jeesuksen uusi käsky: Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] Lieneekö liian ahdas portti sinulle?
- Roomalaiskirje,
joka ei todellakaan opeta niin, että ikuinen laki on poistettu, vaan opettaa, että jos ihminen vaeltaa Hengessä, eikä täytä lihantahtoa, elää hän silloin uskossa ja on Hengen kuljetettavana ja näin täyttää lain, joka täyttyy rakkaudessa. Huom! Laki pysyy tallella rakkaudessa, ei tuohoudu, ei rikkoudu, vaan pysyy täytettynä. Jeesuksen uhrityö ei koske heitä, jotka puhuvat rakkaudesta, mutta eivät elä rakkaudessa ja siksi rikkovat käskyjä. Roomalaiskirje 8 1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. 3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, 4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen. 5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. 6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; 7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. 8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. 9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. 10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. 11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu. 12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme. 13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää. 14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia. 15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!" 16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. 17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme. 18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. 19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. 20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan, 21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. 22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; 23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta. 24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? 25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä. 26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. 27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. 28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. 29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa; 30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut. 31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan? 32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa? 33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa. 34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme. 35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? 36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina". 37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. 38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, 39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
MIKSI VIKOILET SANAA VASTAAN A-PASTORI ? ### Lueppas kokonaan Kirjoittanut: Roomalaiskirje, 11.5.2009 klo 07.33 joka ei todellakaan opeta niin, että ikuinen laki on poistettu, vaan opettaa, että jos ihminen vaeltaa Hengessä, eikä täytä lihantahtoa, elää hän silloin uskossa ja on Hengen kuljetettavana ja näin täyttää lain, joka täyttyy rakkaudessa.### Kehotat minua lukemaan koko Roomalaiskirje (16 lukua)ja kopsaat minulle vain 8. luvun väittämiesi tueksi? Eikä edes tuo 8. luku puhu sinun "ikuisesta laistasi" eikä yhdistä lain ja rakkauden täyttämsitä yhdeksi asiaksi. Koetat viedä lukijat härskisti lain alle, vaikka 8. lukukin puhuu Hengen luomasta UUDESTA elämsätä. Aloituksellani TODISTIN käsitykseni, ettei lakia oel poistettu ja aloitukseni todistaa, että Jeesus vaatii katsomaan jopa verrattomasti korkeammalle kuin mitä laki edellyttäisi. "Musitutan sapatista ja laista" kuuluu jo otsikkonikin. Minulta löytyy myös aloitus aiheesta, että lakia ei ole poistettu. Ja minähän aloituksessani korostin ettei sapattilakia eikä muutakaan lakia ole naulittu ristille, vaan laintuomio, kuolemanrangaistus, sen Jeesus poisti uhrillaan. Niin että "Jeesuksen Kristuksen uskossa" olevat pelastuvat armosta. MIKSI koetat jumiuttaa lkukijain ajatuksenkulun tuohn, että Antti olisi jotain poistamassa, vaikka nimenomaan lisäsin lakiin Jeesuksen vaatimustason? Ote aloituksestani todistaa sinun aivan turhaan vikoilevan aloitustani vastaan: !!!!! "Vanhoille" eli vanhan liiton edustajille, oli 10 käskyä, joista 8 on kieltolakia: Matt 5:21 "Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. [2. Moos. 20:13 ; 5. Moos. 5:17 Älä luulekaan, että sinä uusi - uusi luomus - pelastut sillä, ettet ketään tappanut vielä ole. Sillä uusille on tappamista koskien tämä uusi kielto: Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, JA se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15] Ynnä tämä Jumalan laki, Jeesuksen uusi käsky: Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. !!!!! SINUN omasta tekstistäsi poimin muutaman jakeen, joista selviää Paavalin opetus, että laki on lihallisen vanhan ihmisemme herra, mutta Jeesus on Pyhäh Hengen kautta uuden luomuksemme Herra. Joka lakiin katsoo, se tahtoo päästä helpolla; joka Jeesusta tahtoo seurata, se joutuu laittamaan likoon koko elämänsä ja elämisensä. Siitähän on aloituksessani kyse! Laitanpa siitä ensin Jeesukselta itseltään esimerkin tähän: Luuk 21:3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut. 4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli." Sitten sitä sinun roomalaiskirjettäsi 8. lukua, joka todistaa, että uskovat on vaaputettu kuolemanpelosta, sillä heidät on vapautettu synnin ja kuoleman laista. Ei tarvitse pelätä, josko on tullut rikotuksi jotakin käskyä - van vaelletaan Hengessä, rakkauden hengessä. Et näköjään itse lukenut edes alkua 8. luvusta, koskapa ihan levottomia minulle haastoit. Roomalaiskirje 8 1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. Noita kahta jaetta Paavali sitten selvittelee 37 jakeen voimalla (Rm 8:3-39). Laitat merkillisen esijakeen viestissäsi Rm 8. luvun edelle: ### Jeesuksen uhrityö ei koske heitä, jotka puhuvat rakkaudesta, mutta eivät elä rakkaudessa ja siksi rikkovat käskyjä. ### Tuolla pikku vihjailullasi koetat viekoitella lukijan jo etukäteen takaisin pelon ja epäilyn alle. Kuvittelemaan ettei ole riittävästi rakkautta, jotta voisi 8. luvun uskossa omistaa. Et itse näe olevasi pirun kätyri, koska olet sokea sokeain taluttaja, mutta jokainen lukija voi sen todeta. Paavalihan aloitta uskontäyteisesti: Roomalaiskirje 8 1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat. 2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. HUOMIONARVOINEN PURESKELTAVAKSI ON KOLMASKIN JAE - ja loput 36 jaetta ovat näiden kolmen ensimmäisen jakeen selitystä 3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa. Syntimme on jo tuomittu Jeesuksessa ja meidät on vapautettu lankeemusten pelosta, ilolla palvelemaan sen mukaan kuin kullekin on rakkautta ja armoitusta suotu.
- ymmärtää..
Kun on 8 x 3 enkeliä näkösällä palstalla, pitänee minunkin poloisen kirjoittajan osani täyttää taas. // Jääkö Antti sinulla aikaa muulle? Lähimmäisen palvelukseen, vai onko uskosi niin heikolla pohjalla, että pitää kytätä kirjoituksia ja jos joku tulee iholle, niin alkaa kirjoitusbuumi. Onko usko Herra, Herra hokemista, mutta lähimmäisen kohtaaminen jää toisaalle. Asiaa voisi verrata yleiseen kirkkoväkeen, joka käy sunnuntaisin kirkossa ja siinä kaikki. Naapuri ihmettelee, että mihin se aina sunnuntai-aamuna menee jo 20 vuotta. Ainut mitä hän kuulee tältä sunnuntainaapurilta "terve".. "on sitä evankeliumityötä" Eli olemmeko täällä samanlaisia "kirkkomiehiä". Istumme päivästä toiseen koneelle ja huutelemme toisillemme, eli pieni piiri pyörii. Mutta kuka apua tarvitsee, meillä ei ole aikaa.. .. Lisää ajateltavaa.. Ihminen on peto, olkoon "pyhä"-- vaikka kuinka sydämeltään. Kun tutkijat asettivat kunnollisten vartioiden vankilaan koevankeja jossa oli tutkijoiden valvontakamerat vartioiden tietämättä. Lopputulos, niin kilttien vartioiden luonne muuttui päivä päivältä ikävämmäksi näitä vankeja kohtaan. Nöyryyttämistä ym. Sitten kotiin ja kilttejä isiä ja äitejä 16 tuntia, kunnes ovenkahva avataan. Tuolla mustaihoistenmaassa turvaa antava rauhaa valvova sotilaat tyhjentävät kyliä, raiskaavat naisia tappavat, kun ei ole valvontaa yläpuolella. YK-tutkijat tämänkin asian paljastavat yhä uudelleen ja uudelleen. Sama niin kiltit amerikkalaiset sotilaat isät ja äidit nöyryyttävät vankeja.. Ihmisen mieli, yläpuolella oleva pahuus, henkivallat, siitä löytyy pitkälle selitystä asiaan. Koulukiusaamiset, hengelliset kiusaamiset, kaiken pohjalta löytyy ihminen, heikko ihminen. Tällaisiin ajatuksiin tulee, kun seuraa hengellistäkin kirjoitusta näillä eri sivuilla. Mitä Jumala on asettanut meille tieksi. Auttaa -todella- lähimmäistä. Entä mielestämme luste? Ei paljonkaan valtaa tämän nyhtämiseen ole meille asetettu. Seurakuntakäsitteet on tätä nimikristillisyyden valta-pappis systeemiä, jolla etsitään etuoikeutta sanella toiselle uskon määreitä, siksi käytin sanaa nimikristillisyyden koska Jumalallinen maailma on kaiken tämän yläpuolella. Mutta kuka pääsee nimikristillisyyden yläpuolelle, lusteiden nyhtäjästä avaralle kristillisyydelle, löytää vapauden.
### Jääkö Antti sinulla aikaa muulle? Lähimmäisen palvelukseen, vai onko uskosi niin heikolla pohjalla, että pitää kytätä kirjoituksia ja jos joku tulee iholle, niin alkaa kirjoitusbuumi. ### MINUN aikani ei ole pyhitetty sapatin pitämisen kyttäämiselle vaan lähimmäisen hyväksi menee melko tarkkaan. Kiitos Herralle siitä armosta. Uskoni on samalla pohjalla kuin Paavalin. Aika näyttää onko se vahva vai heikko pohja: 1. Kor. 4:4 Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1] MIKSI tuomitset minut vihjailullasi siitä, mistä ei minua edes Paavali tuomitse? Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. Olen Paavalin seuraaja Herran ksäkystä! 1. Kor. 4:16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani. 1. Kor. 11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. Fil. 3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. Siunaten Antti
- Pyhässä Hengessä
AnttiVKantola kirjoitti:
### Jääkö Antti sinulla aikaa muulle? Lähimmäisen palvelukseen, vai onko uskosi niin heikolla pohjalla, että pitää kytätä kirjoituksia ja jos joku tulee iholle, niin alkaa kirjoitusbuumi. ### MINUN aikani ei ole pyhitetty sapatin pitämisen kyttäämiselle vaan lähimmäisen hyväksi menee melko tarkkaan. Kiitos Herralle siitä armosta. Uskoni on samalla pohjalla kuin Paavalin. Aika näyttää onko se vahva vai heikko pohja: 1. Kor. 4:4 Minulla ei ole mitään tunnollani, mutta ei minua vielä sen perusteella ole todettu syyttömäksi. Minun tuomarini on Herra. [Ap. t. 23:1] MIKSI tuomitset minut vihjailullasi siitä, mistä ei minua edes Paavali tuomitse? Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään. Olen Paavalin seuraaja Herran ksäkystä! 1. Kor. 4:16 Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani. 1. Kor. 11:1 Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. Fil. 3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. Siunaten Antti
Minä seuraan Jumalan sanoja, sekä Jeesuksen Pyhässä Hengessä. Sen Isännän edessä ei tarvitse kaatua, eikä kompuroida. Mutta jos Jumalan ja Jeesuksen sanan hylkää ja ilman sitä Sanan raamitusta ottaa vain Paavalia sieltä täältä, niin kyllä kompuroi ja on huonona viittana. Kumpi on Isäntäsi, Jumala Kristuksessa vai Paavalin sana tulkintana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?212114Päivän aivopieru Trumpilta
Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko711139- 132928
Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.138710- 54636
Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa
Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv95622Jos selviäisi että kaivattusi
Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan93575- 12567
Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?
Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v11563- 65551
Jokin ei täsmää
Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi298536Toivotko vielä viestiä
Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.44529- 42525
Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?
Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas27492Kuka kaipaa T m?
Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota36480- 116468
Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä51447- 71439
- 58437
- 41434