Oikeasti niitä...

Asennekysymyskin

...syitä iloita minullakin, voi niitä on ihan hirveästi. Ekana ja tärkeimpänä tulee lapset, tietty omat etunenässä, mutta myös yleisesti ottaen muksut. Koti, läheiset, riittävä elanto (niukkuus taas vaan opettaa arvostamaan vähän eri asioita kuin aikaisemmin, siksi kai olen tietoisesti toiminut kuten olen), eläimet, luonto vain joitakin asioita mainitakseni. Tai ehkä se on sitä että kun on uskaltanut kohdata ne oman elämän pelottavimmat möröt, on energiaa huomata kaikkea kaunista ja hyvää. Monta vuotta kun kulkee polulla nimeltä Pelko niin kyllä se kummasti rajoittaa ja syö: Samuli E:n sanoja lainatakseni:"...sillä pimeästä vasta vapautunut tarvitsee valoa lisää ja lisää..." No ei käy kiistäminen että maailmassa edelleen on paljon paljon pahuutta ja julmuutta, mutta nykyään olen jo vakkuuttunut siitä että pahuudella on taipumus sivutuotteenaan kaivaa hyvyyttä esiin. Näin ainakin itse koin: henkilökohtaista helvettiäni läpikäydessäni sain avukseni ne ihmisaarteista kalleimmat. Eikä ne asiat kaikilta osiltaan vieläkään kummoisella mallilla ole, myönnettäköön, mutta nykyään se usko asioiden paranemiseen ja muuttumiseen on järkkymätön. Toki se vaatii uskallusta laittaa itsensä peliin, takaiskujen ja huonojen aikojen sietokykyä, mutta on se sen arvoista jos vaikka jossakin asiassa saavuttaa mielenrauhan....ja jonakin päivänä, tiedän sen, rinnallani on se ihminen jonka sydämessäni tiedän siihen kuuluvan. Hänet, hänetkin muuten löysin taistellessani mörköjäni vastaan. Hän omalla tavallaan auttoi minua mörön kukistamisessa, vaikka tuskin tietää miten tärkeään asemaan asiassa kohosi. Kerron sen vielä elävässä elämässä.

2

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain jonkun

      hyväksi laittaessani lahjan, mutta nimettömyys tuli kiusaksi. Joskus vain tuntuu, että kaikki vain menee väärin. Aina kun viesteihin puututtiin, aloin laittaa niitä nimett. siksi, kun teen niin myös sukul. kanssa. Toivon, olet saanut ne selväksi. Se poikam. lämpö, mikä Susta kaiken alta huokui, teki vaikutuksen minuun, uskoin Sulla olleen tunteita ja se, kun lapset viihtyy Sun kanssa, et voi olla paha ihminen, olet monessa suhteessa hieno ihminen. Se oli hyvä oivallus, "Älä sano, .... ........ mua, tiedän..." Olet "symppis", kaikesta huolimatta.

      • ap.

        ..henkilöstä, mikä kyllä näissä palstakuvioissa on ymmärrettävää ja tavallista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe