Joo eli pakko mennä pimeänajoon simulaattorilla kun muuten niitä (ajoja) ei enää ole ja väliaikainen ajokortti vanhenee kesällä. Miten se simulaattoriajo käytännössä tapahtuu. Onko siinä simulaattorin vieressä opettaja kommentoimassa, vai ei?
Pimeänajo simulaattorilla
22
16256
Vastaukset
- Juuuh
Paljonko muuten maksaa, meinaan mennä myös?
- maksoi marraskuussa
79euroa, enkä asu pääkaupunkiseudulla. Simulaattori on hyvin yksinkertainen, laitat vyön päälle ja toimit simulaattorin ohjeiden mukaan. Opettaja on kyllä samassa tilassa kanssasi koko "ajon" ajan, mutta ei opettajaa siinä kyllä tarvitsisi. Simulaattori teettää sinulla erilaisia harjoituksia ja lopuksi arvioit itse miten osasit käyttää esim. valoja kohtaamistilanteessa. Helppoa, mutta kallista!
- ak
Vanha ketju, mutta vastaanpa et jos jollekin olis hyötyä. Itse olen menossa huomenna Turussa ja maksaa 60e.
- mie vua
maksoi marraskuussa kirjoitti:
79euroa, enkä asu pääkaupunkiseudulla. Simulaattori on hyvin yksinkertainen, laitat vyön päälle ja toimit simulaattorin ohjeiden mukaan. Opettaja on kyllä samassa tilassa kanssasi koko "ajon" ajan, mutta ei opettajaa siinä kyllä tarvitsisi. Simulaattori teettää sinulla erilaisia harjoituksia ja lopuksi arvioit itse miten osasit käyttää esim. valoja kohtaamistilanteessa. Helppoa, mutta kallista!
Mikkelis about 100e.
- 12345
Moikka! ELikkäs simulaattorilla ajaminen on periaatteessa samanlaista ajamista kuin autolla ajaminen..Opettaja on kanssasi samassa huoneessa ja touhuaa omiaan ja sinä kuuntelet simulaattorin ohjeet ja ajat ja teet niiden mukaan :) Simulaattori näyttää pieneltä mopo autolta jossa on auton penkki ja kaikki muutkin AJOON tarvittavat nappulat kuten hätävilkut ja valot jne. Itselläni maksoi simulaattorilla ajaminen 79 ja itse asun kouvolassa joten hinta pääkaupunkiseudulla voi olla jokseekin arvokkaampi mutta onnea sinulle läpäiset sen melko varmasti helppoa se on :)
- Kuis
...tiedoista. Voikos sen siis myös "reputtaa"? Siis jos en osaa ajaa tarpeeksi hyvin, enkä "pääse läpi", niin mitä sitten tapahtuu?!? Inssihän on käyty jo, ja väliaikainen kortti taskussa. Ei ole vaan tullut ajettua, siksi jopa simulaattorilla ajo jänskättää...
- 12345
Kuis kirjoitti:
...tiedoista. Voikos sen siis myös "reputtaa"? Siis jos en osaa ajaa tarpeeksi hyvin, enkä "pääse läpi", niin mitä sitten tapahtuu?!? Inssihän on käyty jo, ja väliaikainen kortti taskussa. Ei ole vaan tullut ajettua, siksi jopa simulaattorilla ajo jänskättää...
Minun tietääkseni simulaattorilla ei voi reputtaa ja jos voi niin silloin et olisi ykkösvaihetta saanut autokoulussa läpi!! Ajaminen jänskättää ensin ja simulaattorillakin voi keittää pullakahvit mutta ei hätiä mitiä auto käyntiin ja ajat kuten normaalistikkin autolla :) Ohjeet kun kuuntelee tarkasti niin et voi sitä reputtaa!
- 12345
12345 kirjoitti:
Minun tietääkseni simulaattorilla ei voi reputtaa ja jos voi niin silloin et olisi ykkösvaihetta saanut autokoulussa läpi!! Ajaminen jänskättää ensin ja simulaattorillakin voi keittää pullakahvit mutta ei hätiä mitiä auto käyntiin ja ajat kuten normaalistikkin autolla :) Ohjeet kun kuuntelee tarkasti niin et voi sitä reputtaa!
Jos sinulla jokin menee pieleen niin näät sen "todistuksesta" jonka saat "ajon" jälkeen Ja jos jokin on mennyt pieleen itsesi tai opettajan mielestä (itse en ollut tyytyväinen ohittamiseen enkä jarruttamiseen) niin sain ajaa sen kohdan uudestaan tietenkin jos halusin!
- haluaisin tietää
12345 kirjoitti:
Jos sinulla jokin menee pieleen niin näät sen "todistuksesta" jonka saat "ajon" jälkeen Ja jos jokin on mennyt pieleen itsesi tai opettajan mielestä (itse en ollut tyytyväinen ohittamiseen enkä jarruttamiseen) niin sain ajaa sen kohdan uudestaan tietenkin jos halusin!
et missä autokoulussa kävit kouvolassa? :)
- 12345
haluaisin tietää kirjoitti:
et missä autokoulussa kävit kouvolassa? :)
Uusi autokoulu Pitkäsellä kuinkas niin?
- kun itsekin
12345 kirjoitti:
Uusi autokoulu Pitkäsellä kuinkas niin?
Siellä kävin minäkin, mutta en kyllä saanut mitään uusia tuossa simulaattori ajossa? Mut eipä se mittään :)
- 12345
kun itsekin kirjoitti:
Siellä kävin minäkin, mutta en kyllä saanut mitään uusia tuossa simulaattori ajossa? Mut eipä se mittään :)
Sepä voi kuule johtua ajasta ja siitä onko sinne ollut tulossa ketään muuta sinun jälkeesi! Itse ajoin siinä varoituskolmion päälle nopean vauhdin ja huonon jarrutuksen takia ja sain ajaa sen uudestaan että olis varmaan kaannattanut pitää puoliaan siellä!
- en ole
12345 kirjoitti:
Sepä voi kuule johtua ajasta ja siitä onko sinne ollut tulossa ketään muuta sinun jälkeesi! Itse ajoin siinä varoituskolmion päälle nopean vauhdin ja huonon jarrutuksen takia ja sain ajaa sen uudestaan että olis varmaan kaannattanut pitää puoliaan siellä!
samanlainen asiakas kuin sinä, joka yrittää päästä pätemään myös simulaattoriajossa. Ethän sinä voi tilanteita liikenteessäkään ottaa uusiksi, jos ei suju!!
- 12345
en ole kirjoitti:
samanlainen asiakas kuin sinä, joka yrittää päästä pätemään myös simulaattoriajossa. Ethän sinä voi tilanteita liikenteessäkään ottaa uusiksi, jos ei suju!!
Just jostain sunkin piti tulla vääntämään riitaa täällä...mä inhoon niitä ihmisiä jotka tulevat aukomaan turpaansa kun toiset keskustelee vaikka kuinka liittyisit keskusteluun niin pidä ne suurimmat mölyt mahassa ja annan mun kertoa omat kokemukseni ja kerroppa sä vaikka omas mutta älä tule minun suuhuni sanoja laittamaan!!!
- sinähän itse
12345 kirjoitti:
Just jostain sunkin piti tulla vääntämään riitaa täällä...mä inhoon niitä ihmisiä jotka tulevat aukomaan turpaansa kun toiset keskustelee vaikka kuinka liittyisit keskusteluun niin pidä ne suurimmat mölyt mahassa ja annan mun kertoa omat kokemukseni ja kerroppa sä vaikka omas mutta älä tule minun suuhuni sanoja laittamaan!!!
aloit puuttumaan minun sanomisiini! Mun puolesta asia voi jäädä, mutta kannattaa lukea myös noi aiemmat kommentit jotka kirjoitit(olisi kannattanut pitää puolet yms.). Rauhaa ja siunausta.
- Ohikulkija X
sinähän itse kirjoitti:
aloit puuttumaan minun sanomisiini! Mun puolesta asia voi jäädä, mutta kannattaa lukea myös noi aiemmat kommentit jotka kirjoitit(olisi kannattanut pitää puolet yms.). Rauhaa ja siunausta.
...se pimeänajo ole nimenomaan harjoitus, eikä koe? Eli mitään virhepisteitä tms. ei voi tulla?
- hjhg
Tänään tuli käytyä ja voin kertoa, että uskomatonta paskaa. Oikeasti säälittävin simulaattori ikinä. Laitteisto näyttävä, mutta ratista puuttui feedback ja ohjelma/"peli" oli aivan tunnoton PASKA.
- 14142
Voiko tuossa simulaattorissa epäonnistua niin että pitää käydä inssi uudestaan?
- Leikkiä koko ikä
Saako tuolla simulaattorilla leikkiä koko rahan edestä?
Muutaman kerran kolauttaa vastaantulijaan?- turhapimeäajo
Pimeäajo ei ole koe, periaatteessa siinä voi ajaa miten vain. Siinä ei siis ole mitään että meneekö läpi vai ei. Kovin fiksua se leikkiminen ei kyllä ole koska sieltä saa arviointipaperin ja opettaja katsoo ja kertoo mitä huomioitavaa ajamisessasi on. Itsellä tuli maininta nopeuksista kun mittari meni ehkä 82 km/h 80-alueella. Typerää rahastusta koko touhu.
- 87k
turhapimeäajo kirjoitti:
Pimeäajo ei ole koe, periaatteessa siinä voi ajaa miten vain. Siinä ei siis ole mitään että meneekö läpi vai ei. Kovin fiksua se leikkiminen ei kyllä ole koska sieltä saa arviointipaperin ja opettaja katsoo ja kertoo mitä huomioitavaa ajamisessasi on. Itsellä tuli maininta nopeuksista kun mittari meni ehkä 82 km/h 80-alueella. Typerää rahastusta koko touhu.
"Typerää rahastusta koko touhu."
Totta, eipä tuo tosielämään mitään opeta
Ja ei, simulaattori ei ole kuin pieni auto vaan se on:
Kolme pientä normaalia LCD-näyttöä vierekkäin (oisko jotain 15 tuumasia)
Ratti joka on väeljempi kuin missään autossa, ja joku säälittävä askelmoottori antamassa "palautetta"
Tosin todelliset valo/vilkku/pyyhinvivut ja käynnistysavain, sekä hätävilkkujen kytkin
Kolme poljinta, mallai "hipaisu"
Vaihdekeppi joka menee lonksuvasti juuri sinne kuin pitääkin (vähän kuten pneumaattisissa vaihteistoissa) ja käsijarru
Aito VDO:n mittaristo
Lisäksi oli vielä normaali tietokoneen hiiri jolla liikuttiin valikoissa
Eli todellisuuden kanssa tuolla kokeella ei ole MITÄÄN tekemistä.
Ei sen sijaan, kaksi asiaa opin kakkosvaiheessa, 1 VW:n henkilöautoa voi ajaa jo 50km/h nopeudessa vitosella 2. vilkku pitää pitää päällä koko ohituksen ajan
No ei sen sijaan, en ollut kyllä ajanutkaan ennen kakkosvaihetta kuni joku 400.000km ja nekin pääasiassa yöllä/pimeään aikaa
- sumusimu
Mikä sua Kikiä oikein vaivaa. Vastaat kysymyksiin , joita kukaan ei esitä ja esität niin p....leen tietävää kaikista asiaoista? Montakon kertaa olet käynyt simulaattorissa? Oletko koskaan ajatellut sitä, että simulaattoriopetuksessa asia on se pointti. Ei sen laitteen käyttäminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972