Onko Jeesus sama asia kuin Jumala? Eihän ole olemassa kuin yksi Jumala raamatunkaan mukaan. Minkä takia raamatussa sanotaan siihen tapaan, ettei edes Poika tiedä tietyistä lopunajan ajoista ja hetkistä mitään, vaan yksin Isä. Olette varmaan asioita pohtineet, mitä olette mieltä?
Onko Jeesus=Jumala?
25
515
Vastaukset
- näet
Oliko Mooseksen opetus Jumalan opetusta? Oliko Mooses Jumalasta? Jeesus on Jumala siten kuin Raamattu asiaa määrittelee, Jumalan Sanana. Se lihallinen ihminen varpaankynsineen, ei ole Jumala. Jumala on Henki, ja Jumalasta lähtenyt Henki on Jumalan Henkeä. Kaikki mikä Jumalasta syntyy, on Jumalasta.
- pasuna
Ottanet huomioon myöskin kirjanoppineiden valhekynät.Ko.jae kuuluu alkukielellä...siitä päivästä ja jne.Alkukieli-siitä päivästä ei voi ilman ponnistelematta ja vaivaa näkemättä päästä selville.Ts.siis pääsee.Ymmärrätkö että Jeesus antoi Jonannekselle Ilmestyskirjan.33/38 käännöksessä on käännösvirheitä.Nykyisestä tietenkin puhumattakaan.Varsinkin kun tutkii profetioita,yksi sana voi kääntää asian päälaelleen.Raamattu todistaa saman asian 2-3kertaa,joskin eri muodossa,mutta ajatus pysyy samana.
a) Arameaksi ihminen ja ihmisen poika on sama sana. b) Jeesuksen kasteessa taivaalta kuului ääni, joka sanoi "Sinä olet minun poikani, tänään minä olen sinut saanut." Adoptionistiset kristityt ovat hävinneet taistelun "oikeasta" kristinuskosta.
siinä merkityksessä kuin hän itse opetti Isältä saadusta jumaluudesta: Johannes 10 34 "Jeesus vastasi heille: »Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'? 35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -«" Jeesus on poikajumala, joka on kaikessa isästä riippuvainen ja on aina Isän helmassa tai Isän sylissä, [Joh.1:18].
Siinä se tuli jälleen kerran vahvistus uskonne polyteismistä. Muista ny sitte palvoa kaikkia jumal-pantheoninne jumalia, myös Pyhää Henkeä ja vihata 4:ttä pääjumalaanne Saatanaa.
- merim.raimo
taas se Ekivaari tuo tänne omia opin kiemuroitaan ja Raamatun vääristelyä.
- lukenut
merim.raimo kirjoitti:
eikä mikään jumala opettaa Raamattu.
- merim.raimo
lukenut kirjoitti:
eikä mikään jumala opettaa Raamattu.
Jeesus Kristus on Jumala. ja sillä sipuli.
- issaki
merim.raimo kirjoitti:
kuka Jeesus sanoo siellä olevansa,uskotko Jeesusta?
- merim.raimo
issaki kirjoitti:
kuka Jeesus sanoo siellä olevansa,uskotko Jeesusta?
ja sentakia Juutalaiset tahtoivat kivittää hänet, koska teki itsensä Jumalaksi.
merim.raimo kirjoitti:
ja sentakia Juutalaiset tahtoivat kivittää hänet, koska teki itsensä Jumalaksi.
ihan tavalliset ihmiset sanoo yli 730 kertaa nuo "minä olen" sanat. Eeva oli yksi ensimmäisiä joka niin sanoi: 1. Moos. 4:1 "Mies yhtyi vaimoonsa Eevaan, ja Eeva tuli raskaaksi ja synnytti Kainin. Eeva sanoi: »Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen.«* [Nimi Kain muistuttaa heprean verbiä qana 'saada' Vanhemmassa 1933/1938 versiossa "minä olen"- virke on ilmaistu peräti 1128 kertaa, joista enin osa on tavallisten ihmisten sanomia! Etsit perin hentoja todistuksia, merim.raimo, Jeesuksen jumaluudesta.
- merim.raimo
ekivaari kirjoitti:
ihan tavalliset ihmiset sanoo yli 730 kertaa nuo "minä olen" sanat. Eeva oli yksi ensimmäisiä joka niin sanoi: 1. Moos. 4:1 "Mies yhtyi vaimoonsa Eevaan, ja Eeva tuli raskaaksi ja synnytti Kainin. Eeva sanoi: »Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen.«* [Nimi Kain muistuttaa heprean verbiä qana 'saada' Vanhemmassa 1933/1938 versiossa "minä olen"- virke on ilmaistu peräti 1128 kertaa, joista enin osa on tavallisten ihmisten sanomia! Etsit perin hentoja todistuksia, merim.raimo, Jeesuksen jumaluudesta.
voit ihan vapaasti pysytellä siinä -92 Kirkko- väärennyksessä, minun puolestani.
merim.raimo kirjoitti:
voit ihan vapaasti pysytellä siinä -92 Kirkko- väärennyksessä, minun puolestani.
kirkkoraamatussa onkin "minä olen"-virke mainittu 1128 kertaa, ja vain pieni osa niistä on Jeesuksen sanomia, loput ihan tavallisten ihmisten!
- näet
Jumalasta tuli ISÄ silloin kun Poika syntyi. Ei ole Isää ilman Poikaa!
- Meridah
Minä ymmärrän jotenkin asian näin. Lähtökohtana on se, että on kysymys samasta Jumalasta, puhuttiin sitten Isästä, Pojasta tai Pyhästä Hengestä. Raamatussahan sanotaan, että Sana oli Jumala tykönä ja Sana oli Jumala. Sana on Jumalasta lähtöisin, Jumala on sen synnyttänyt, joten voidaan sanoa, että Sana on siinä mielessä Poika, joka on ollut alun alkaenkin. Sanalla Jumala loi maailman ja ihmisen. Koska tapahtui kuitenkin se mitä tapahtui, ihminen, Jumalan luoma lankesi eikä toiminut Jumalan sanan mukaan, syntyi ongelma. Jumalan täytyi Sanallaan koetella se, onko Hän oikeudenmukainen ja tosi. Tämähän ei ollut muuten mahdollista kuin että Jumalan, hänen Sanansa täytyi tulla maailmaan lihaksi, ihmisen muotoon. Kun Jumala syntyi ihmiseksi, Sana tuli keskellemme, tämä sana koeteltiin samalla tavoin kuin ihminen (joka lankesi), mutta koska Jumalan Sana on Tosi, Sana eli Jeesus eli ilman syntiä. Tässä koeteltiin Jumalan Sana, lihaksi syntyneenä, ihmisen muodossa ja todettiin, että Jumala on oikeudenmukainen. Koska Jumalan Sana, huolimatta ihmisen lankeemuksesta, on puhdas, tosi, siinä ei ole mitään virhettä, ei Kuolemalla ollut siihen valtaa. Samoin tämän kautta ihminen, joka uskoo Sanaan eli Jeesukseen eli Jumalaan, pelastuu Kuoleman otteesta. Se raamatun sana, jossa sanotaan, että "Siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä" on itsestään selvä, koska miten Sana (lue: Poika) se jonka Jumala, Isä itse on synnyttänyt voisi tietää mikä on tuleva, sen tietää vain kaiken Luoja, synnyttäjä eli Jumala. Huom. tämä on vain minun ajatuskuvioni, jokainenhan meistä, joka on näistä asioista kiinnostunut, joutuu "asioiden äärelle". Sitäpaitsi voi olla, että en osaa edes ilmaista tätä ajatuksiani niin selvästi, että siitä loppujen lopuksi kukaan mitään ymmärtää - no, eipä se haittaa.
- issaki
Jeesus rukoilee Isää ja puhuu itsestään aina kuuliaena ja alamaisena Isälle.Taivaassa Jeesus on Isän oikealla puolella ja hänelle on ANNETTU valta tuomita.Mitäs johtopäätöksiä noista voisi vetää.Mieti itse.
helluntailaisten ja luterilaisten palstalla, että löytyykö Raamatusta kohtaa jossa Jeesusta pidetään Jumalana. Vastauksia tuli kummallakin palstalla paljon, mutta ainuttakaan kohtaa ei löytynyt. Raamatussa kyllä on satoja kohtia joissa Jeesusta ei pidetä Jumalana. Jeesus ei ole Raamatun mukaan Jumala. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000043004512 http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000043176715
Pistin sinulle silloin pitkän listan kohtia. Jos sinä Pe.ku et jotakin Raamatusta ymmärrä tai se ei sinulle avaudu ei se merkitse sitä etteikö se olisi totta.
juhani1965 kirjoitti:
Pistin sinulle silloin pitkän listan kohtia. Jos sinä Pe.ku et jotakin Raamatusta ymmärrä tai se ei sinulle avaudu ei se merkitse sitä etteikö se olisi totta.
Ei sentään valehdella kannata. Linkitin kyseiset ketjut viestiini ja sieltä voit lukea.
juhani1965 kirjoitti:
raamatunkohdat on suomennettu ja käännetty väärin! Esim. Hepr.1:8 on väärennetty Psalmin 45:6 (7) jae, joka on korjattu 1992 versioon: Psalmit 45 6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ] 7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä." Kuten huomaat, siinä ei sanota poikaa Jumalaksi, vaan verrataan hänen valtaistuimensa pysyvyyttä Jumalan valtaistuimeen! Lisäksi seitsemäs jae todistaa, että kysymys on sellaisesta herrasta, jolla on Herrana ja Jumalana "sinun Jumalasi"!
- voipolla
Pe.ku kirjoitti:
Ei sentään valehdella kannata. Linkitin kyseiset ketjut viestiini ja sieltä voit lukea.
Jeesus itse ei sanonut olevansa Jumala. Mutta Jeesuksen kuoleman jälkeen Jeesusta sanottiin Jumalaksi. Jeesus on ihmiskunnan Jumala. Jeesus on samaa mitä Isäkin. Isä ja Poika ovat yhtä ja siis kumpikin on Jumala. Lihallinen muoto Jeesuksella ei vielä ollut jumaluutta. Jumaluuden Jeesus sai takaisin/vasta kuolensa jälkeen. Vai onko poikasi marakatti?
yksin Isän totiseksi Jumalaksi: 1. Korinttolaiskirje 8 5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 meillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät." [Joh. 1:3 ]. Isä ei ole pojasta vaan poika on Isästä niin kuin mekin, koska Isä on YKSI, Hepr. 2:11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin YHDESTÄ. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
Tässä listaa Raamatusta löytyvistä kohdista jotka todistavat että Jeesus on Jumala. Jeesuksen Jumaluudesta: Joh.20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Heb.1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. 1.Joh.5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä. Room.9:5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! Matt.1:23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. Kol.1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi Kol. 2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Joh. 14:8-9 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Luuk. 5:20-21 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut". 21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Joh.1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala Room.10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva." ==> Kreikan kielen sana Kyrios, Herra, vastaa suoraan heprean sanaa Adonai, jota käytettiin kun ei haluttu turhaan lausua Jumalan nimeä. Puhuttaessa siis Herrasta tarkoitettiin aina Jumalaa Israelin Jumalaa. Tunnustamalla, että "Jeesus on Herra", tunnustetaan siis, että Jeesus on Jumala! Jeesuksen Jumaluuden tunnustaminen on siten ehto pelastukselle. Lähde: http://www.vapaasatama.net/kolminaisuus.html#3 Tiit.2:13-14 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä, 14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee. Jeesus oli myös synnitön,joka on vain Jumalan ominaisuus: Hänessä ei ollut syntiä, 1.Joh 3:5. Hän ei synnistä tiennyt, 2 Kor 5:21. Häne ei tehnyt syntiä, 1 Piet 2:22. Hän ei ole synnin palvelija, Gal 2:17. Hän oli syntisistä erotettu, Hebr. 7:26. Hän oli kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä, Hebr. 4:15. Hänen ei tarvinnut uhrata omien syntiensä edestä, Hebr. 7:27. Häntä ei kukaan voinut näyttää syypääksi syntiin, Joh. 8:46. Jotkut kieltäytyvät uskomasta/näkemästä näitä kohtia,mutta sehän ei muuta miksikään Raamatun totuutta siitä että Jeesus on Jumala,aamen.
selittävät kaikki nuo antamasi viitekohdat! Pekukin tämän ymmärtää, mutta useimmat uskovaiseksi itseänsä kehuvat EIVÄT TAHDO USKOA itsensä Jeesuksen terveitä sanoja: Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä! 1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Niin sanottuja jumalia on siis paljonkin, mutta vain YKSI JUMALA, JOKA ON ISÄ! 1. kirje Timoteukselle 6 3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, 4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, 5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
- näet
ekivaari kirjoitti:
selittävät kaikki nuo antamasi viitekohdat! Pekukin tämän ymmärtää, mutta useimmat uskovaiseksi itseänsä kehuvat EIVÄT TAHDO USKOA itsensä Jeesuksen terveitä sanoja: Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Siis: "ainoan todellisen Jumalan", joka on Isä! 1. Korinttolaiskirje 8 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja, 6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." Niin sanottuja jumalia on siis paljonkin, mutta vain YKSI JUMALA, JOKA ON ISÄ! 1. kirje Timoteukselle 6 3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen, 4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja, 5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
Joh. 17:3 "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." [Fil. 3:8]. Ne jotka eivät usko, ovat kuolleitä vaikka eläisivätkin. Ja ovat sitä, vaikka heidät kuolleista herätettäisiinkin ikuiseen eloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2463342Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3642992Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,202008Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.821861Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e651788Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?591662MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131553- 1251512
Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4851429Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11414