Luovuttakaa vaan "Siinai" pois ihan sovulla, te "uusi israel", uusjuutalaiset eli adventtiliike! Galatalaiskirje 4:21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo? 4:22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta. 4:23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta. 4:24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar; - 30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa." Kaksi on joita en vaihtaisi. Toinen on laintaulut Siinailla ja toinen on ... Mutta taitaa adventistin olal yhtä vaikea luovuttaa Siinaita kuin on Israelin. Onhan siellä saatu ne ylen rakkaat laintaulut, joita viimeistä Jumalan sormenpiirtoa myöden noudatetaan täydellisinä Mooseksessa. Mutta niin vaan on, että tuosta vanhurskautensa luulosta on päästettävä irti! On heittäydyttävä uskon, toivon ja rakkauden varaan. Ne pysyvät, vakuuttaa Raamattu! Room 7:4-6 4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle. 5 Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle, 6 mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa. 1. Kor. 4:4 sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra. Viite: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043823817
Vastaukset 12
- AINOONI - IÄTI JATKUVA VAIKO HETKEN LEIMAHDUS ? Adv.teologit selittävät omalla tavallaan aioonin. Heidän annihilaatio-oppinsa mukaan aiooni tarkoittaa katdotustuomion kohdalla rajallisuutta ja ikuisen elämän kohdalla loppumatonta. Pöljää! Sama sana ja mukamas päinvastainen merkitys. Oikeesti sana aiooni tarkoittaa päättymätöntä niin rangaistuksen kuin pelastuksen kohdalla. Aiooni 120 kertaa U.T:ssa. Perusmerkitys viittaa "iankaikkisuuteen", "ajasta aikakausiin". "PÄÄTTYMÄTÖN", sitä aiooni tarkoittaa! Hbr 5:6 - Jeesus on pappi iankaikkisesti. Aiooni-sanaa siinä käytetään alunperin. Jos kadotustuomio on vain hetken leimahdus, niin olisi myös Jeesuksen pappeus - logiikan mukaan. Mutta meille kaikille rakas profeetta Daniel varoittaa Herran nimeen: Dan 12:2-3 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti. Niin - taidolliset eivät joudu ikuiseen häpeään. 1. Joh. 2:28 Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan. Herran siunausta! Antti
- paratiisin sanoma
Niinhän se rajallisuuden JUmala asetti. Ettei söisi ja eläisi iankaikkisesti. Vai mitä Antti. Eikö olekin siunaava asia, kääntymättömän osa, ei tarvitse kitua käsittämättömien mittojen mukaan, mitä harhaopetus tuo mukanaan. Siihen rakennetaan uusitaivas ja maa.. Kaikki entinen on mennyt.. VAi mitä Antti? Näin ollen iankaikkinen elämä on armolahja..
- Entäs motiivisi?
paratiisin sanoma kirjoitti:
Niinhän se rajallisuuden JUmala asetti. Ettei söisi ja eläisi iankaikkisesti. Vai mitä Antti. Eikö olekin siunaava asia, kääntymättömän osa, ei tarvitse kitua käsittämättömien mittojen mukaan, mitä harhaopetus tuo mukanaan. Siihen rakennetaan uusitaivas ja maa.. Kaikki entinen on mennyt.. VAi mitä Antti? Näin ollen iankaikkinen elämä on armolahja..
Se kyllä pitää paikkansa että Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä eikä iankaikkinen rangaistus. On muitakin armolahjoja, joita myös sinun tulee tavoitella. Roomalaiskirje 12. luku 4 Niin kuin meillä jokaisella on yksi ruumis ja siinä monta jäsentä, joilla on eri tehtävänsä, [12:4,5: 1. Kor. 10:17, 12:12; Ef. 4:16; Kol. 1:24] 5 samoin me kaikki olemme Kristuksessa yksi ruumis mutta olemme kukin toistemme jäseniä. 6 Meillä on saamamme armon mukaan erilaisia armolahjoja. Se, jolla on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan kuin hänellä on uskoa. [12:6-8: 1. Kor. 12:4-11 : Ef. 4:11; 1. Piet. 4:10,11] 7 Palvelutehtävän saanut palvelkoon, opetustehtävän saanut opettakoon, [1. Tim. 4:16] 8 rohkaisemisen lahjan saanut rohkaiskoon. Joka antaa omastaan, antakoon pyyteettömästi; joka johtaa, johtakoon tarmokkaasti; joka auttaa köyhiä, auttakoon iloisin mielin. [2. Kor. 9:7] 9 Olkoon rakkautenne vilpitöntä. Vihatkaa pahaa, pysykää kiinni hyvässä. [2. Kor. 6:6; 1. Piet. 1:22] 10 Osoittakaa toisillenne lämmintä veljesrakkautta, kunnioittakaa kilvan toinen toistanne. [Gal. 5:26; Fil. 2:3; 1. Tess. 4:9] 11 Älkää olko velttoja, olkaa innokkaita, palakoon teissä Hengen tuli, palvelkaa Herraa. [Ap. t. 18:25; Ilm. 3:15] 12 Toivokaa ja iloitkaa, ahdingossa olkaa kestäviä, rukoilkaa hellittämättä. [Room. 15:13 | Room. 5:3 | Ef. 6:18; Kol. 4:2; 1. Tess. 5:17] 13 Auttakaa puutteessa olevia pyhiä, osoittakaa vieraanvaraisuutta. [Room. 16:1; Hepr. 13:2; 1. Piet. 4:9] 14 Siunatkaa niitä, jotka teitä vainoavat, siunatkaa älkääkä kirotko. [Matt. 5:44 ] 15 Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa. [Sir. 7:34,35; Luuk. 1:58] 16 Olkaa keskenänne yksimielisiä. Älkää pitäkö itseänne muita parempina, vaan asettukaa vähäosaisten rinnalle. Älkää olko omasta mielestänne viisaita. [Room. 15:5 | Ps. 131:1 | Sananl. 3:7; Jes. 5:21] 17 Älkää maksako kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää siihen, mikä on hyvää kaikkien silmissä. [Matt. 5:39 | 2. Kor. 8:21; Fil. 4:8; 1. Tim. 3:7] 18 Jos on mahdollista ja jos teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien kanssa. [Matt. 5:9; 2. Tim. 2:24; Hepr. 12:14] 19 Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: "Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan" -- näin sanoo Herra. 20 Edelleen sanotaan: "Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle ruokaa, jos hänellä on jano, anna juotavaa. Näin keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle." [Sananl. 25:21,22] 21 Älä anna pahan voittaa itseäsi, vaan voita sinä paha hyvällä. [12:21-23: Ps. 50:16-20; Matt. 23:3 : 1. Sam. 24:18]
- IDENEB
paratiisin sanoma kirjoitti:
"Sinä päivänä" .. haihtuivatko he todellakin olettomiksi "sinä päivänä"? Kuolivatko he todella sinä päivänä? Loputtomaan tiedottomuuden uneenko he vaipuivat sinä päivänä? Niin varmaan jossain ikuisten kertomusten suurissa taisteluissa mustana valkoisella kertoellan kuin kalevalassa ikään. Mutta Raamatusta ilmenee, että vain yhteys Jumalaan katkesi. Eivätkä suinkaan kuolleet vaan jäivät kuulemaan Jumala nlupauksen .. 1. Moos. 2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". 1. Moos. 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Adam ja Eva eivät kuolleet pois vaan saivat kuulla lupauksen Jeesuksesta - sinä päivänä. Juu - pääpointti on se, että kuolivat eroon Jumalasta ja sen eron voi poistaa vain Jeesus. Muutoin elävät ikuisesti erossa Jumalasta. Amen! IDENEB
- saakka
IDENEB kirjoitti:
"Sinä päivänä" .. haihtuivatko he todellakin olettomiksi "sinä päivänä"? Kuolivatko he todella sinä päivänä? Loputtomaan tiedottomuuden uneenko he vaipuivat sinä päivänä? Niin varmaan jossain ikuisten kertomusten suurissa taisteluissa mustana valkoisella kertoellan kuin kalevalassa ikään. Mutta Raamatusta ilmenee, että vain yhteys Jumalaan katkesi. Eivätkä suinkaan kuolleet vaan jäivät kuulemaan Jumala nlupauksen .. 1. Moos. 2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". 1. Moos. 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Adam ja Eva eivät kuolleet pois vaan saivat kuulla lupauksen Jeesuksesta - sinä päivänä. Juu - pääpointti on se, että kuolivat eroon Jumalasta ja sen eron voi poistaa vain Jeesus. Muutoin elävät ikuisesti erossa Jumalasta. Amen! IDENEB
Älä jätä kesken mietteitäsi. Juu - pistät mietteliääksi .. IDENEB 11.5.2009 klo 18.16 1. Moos. 2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". 1. Moos. 3:15 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Miksi pysähdyt tähän ja et ole rehellinen itsellesi? Katso minkä opetuksen raamituksen Jumala asettaa heti Sanan alussa ja siitä pitää lähteä tutkimaan Sanaa, sitä ei murra käännösvirheetkään. 22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!" 23. Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty. 24. Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. eli jae 22 laittaa pisteen kaikelle spekulaatiolle. Ettei hän eli ihminen syntisenä nyt vain ota elämänpuusta ja syö ja niin elä ikuisesti. Tämän käsitejakson Jumala asetti sanoihin ikuisesti. se on ikuisuuskäsite meidän mittapuihin. Mikä sitten olisi se elämänpuu tässä ajassa, kun paratiisimainen elämänpuu on suljettu kerubin ja leimuavin miekoin. Minä uskon tuohon sanaan. Elämänpuun polulla on Jumalallinen este, etten voi sille puulle käydä omin ehdoin ja en voisi elää ikuisesti. Elämänpuu on Jumalan asettama ja hän, HÄN on Jeesus Kristus. Sovitus, iankaikkisen elämän antaja, joka kuulee, saa elää, hän herättää iankaikkiseen elämään, jonka sijan hän on valmistava jokaiselle omalleen. Tämä Jumalallinen elämänpuu, Sovittaja, Armonantaja, Lunastusmaksun suorittaja on uskonkautta vastaan otettava. Se leipä antaa elämän, se viini, veri on sovitusuhri muistoateria aikaan. Joh. 6:22-59 eritoten jakeet 39,40,47,48,50,53-57 elämän leivästä,. niin saa elämän se, joka minua syö.. Hän antaa elämän, Joka uskoo, saa elää, joka ei usko, ei saa elää, vaan toinen kuolema astuu Jumalan määräyksestä puhdistamaan luomakunnan uudistukseen, Uuden taivaan ja maan muodossa, jossa vanhurskas elää ja kaikki ENTINEN on mennyt. Mennyttä ei ole, se on entinen. Joh 8:24 Siksi (Jeesus) sanon teille. että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne. toinen kuolema, se päättää tämän menneen maailman. Uusi maa. Johanneksen näky. Minä näin uuden taivaan ja uuden maan. *Siinä se on. Siinä on kaikki uutta, ja mitä vanhalle oli tapahtunut? Ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat, mitä olivat?? KADONNEET!!!!!! eikä merta ollut enää. Kun puhutaan merestä, puhutaan kansoista, ihmisistä ja tämä juuri kertoo, että niitä ei enää ollut. Uudessa taivaassa ja maassa, Jumala luo kertakaikkiaan uutta ja sen valtakunnan kansalaiset saavat elämän armolahjana, ilman omia ansioita, se on lahja. Kyyneleet on pois, ne on todella pyyhitty pois. Siellä löytyy uudelleen tuo elämänpuu, nyt ei ole kerubia leimuavin miekoin, matkalaiset ovat voittajina päässeet perille syöden elämänleipää Kristusta, Vapahtajani Lunastajani, elämän antaja, Pyhän Hengen antaja, kilvoitusmatkalla. Mutta elämänpuu, se antaa kahdettoista hedelmät Jumalan suunnitelman mukaisesti ja kaikki palvelevat Jumalaa. He hallitsevat ikuisesti, koska iankaikkisen elämän armolahjan osuus oli heille Kristuksessa varattuna. ..
- helluntai
Samaan aikaan kun Siinailla Jumala antoi kansalleen 10 käskynlain, tuli uudenliiton aika. Helluntai, Tuli helluntaina Pyhä Henki vuodatettiin samoin kuin Siinailla Jumalan henki laskeutui ja nyt uudessa liitossa hän laittaa lakinsa sydämeen. Antti on oikeassa, ei Siinain lakia, mutta uudenliiton uskovalle on Jumalan laki Kristuksen kautta sydämessä. Sydämen lihatauluun kirjoitettuna hän tietää, Herra on minun Jumalani, ei tarvitse turhaa lausua Hänen nimeään, ei tehdä kuvia, saan viettää sapattia ja lähimmäisenpalvelu,.. kaikki lähtee sydämestä. Kristuksessa, Pyhässä Hengessä sydämen lihatauluissa Jumalan tahto, kaikki toteutuu uskossa. Siinä Halleuja!!! Uusiliitto on rakennettu. Ei vähene yksikään käsky, eikä ainoakaan piirto, ennenkuin taivas ja maa katoaa. Sen jälkeenhän sellaisena sitä ei tarvita. Jeesuksen opetuslapset näin kunnioittaa Jumalan tahtoa.. Mutta synti, se sitoo lain alle, mutta anteeksiannon kautta ei tahalleen riko Jumalan käskyjä.. Sitähän sinä Antti tarkoitit?=
Etkö todelalkaan tahdo käsittää opetustani silleen kuin sen kirjoitin? Laintaulut eivät riitä uskossa olevalle vaan Jeesus ei käske ainoastaan olla tappamatta, vaan käskee olla tappamatta henkisesti ja hengellisesti. "ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]
- kymysys kysymys
AnttiVKantola kirjoitti:
Etkö todelalkaan tahdo käsittää opetustani silleen kuin sen kirjoitin? Laintaulut eivät riitä uskossa olevalle vaan Jeesus ei käske ainoastaan olla tappamatta, vaan käskee olla tappamatta henkisesti ja hengellisesti. "ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15]
Saako adventistia sanoa "hulluksi", koska on adventisti?
- vain kaksimielinen
mies joka käytää Jumalan Sanaa omien tarkoitusperiensä ajamiseen, vai oletko vallan Jumalan ahtaalla portilla seisovat vastustaja, joka ei salli kenenkään sisään menevän. Nyt olet taasen ikuistalakia, joka on kahdessa lain taulussa ja ihmisen hengessä, luovuttamassa pois ja käsket muidenkin niin tehdä ja tuolla vähän aikaisemmin kirjoitit näin: Etkö tiedä tekeväsi syntiä ? Kirjoittanut: AnttiVKantola 11.5.2009 klo 15.05 ## Nyt, Jeesuksen veri peittää ne synnit, joita tietämättäni teen, olenhan armoliitossa. ## Paavali tiesi tekevänsä syntiä vaikkei tahtonut tehdä. Juuri siksi hän myönsi että laki on hyvä. Juuri sen tähden laki on hyvä, kun se näyttää meille, että teemme syntiä ihan todella. Room. 7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä. Minusta on joku sanonut, että pilkkaan lähimmäisiä. Jos näin olen tehnyt, niin pahoin olen tehnyt ja myönnän, että lainmukaisen tuomion olen ansainnut. Room 7:8-12 8 Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut. 9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi, 10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi. 11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta. 12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. Laki on hyvä paljastaja! Jos joku väittää että laki on poistettu, hän ei ole vielä nähnyt syntejään.
### Oleko sinä Kirjoittanut: vain kaksimielinen 11.5.2009 klo 16.09 mies joka käytää Jumalan Sanaa omien tarkoitusperiensä ajamiseen, vai oletko vallan Jumalan ahtaalla portilla seisovat vastustaja, joka ei salli kenenkään sisään menevän. ### Vai tolla lailla joku on sinulle tulkinnut viestini? Mutta minun tapanani on tarkoittaa sitä mitä kirjoitan. Elikkä että Jeesus-nimi pitää lain voimassa eikä tappaa saa kostoksi varsinkaan uudessa liitossa, sillä Jumala on jo Jeesukselle kaiken kostanut. Kukaan ei voi tuomitsemistaan puolustella enää. "Minun on kosto", sanoo Jumala. Jeesus kuoli niin tarkasti ihmisten puolesta ja synnit sovitti ja kostamiset - tappamiset - kärsi, että Hän luokittelee tappamiseksi jo herjaamisenkin. Matt 5:22 ...ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15] 1. Kor. 9:21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ] Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] Siunaten Antti
- hapatukseen,
AnttiVKantola kirjoitti:
### Oleko sinä Kirjoittanut: vain kaksimielinen 11.5.2009 klo 16.09 mies joka käytää Jumalan Sanaa omien tarkoitusperiensä ajamiseen, vai oletko vallan Jumalan ahtaalla portilla seisovat vastustaja, joka ei salli kenenkään sisään menevän. ### Vai tolla lailla joku on sinulle tulkinnut viestini? Mutta minun tapanani on tarkoittaa sitä mitä kirjoitan. Elikkä että Jeesus-nimi pitää lain voimassa eikä tappaa saa kostoksi varsinkaan uudessa liitossa, sillä Jumala on jo Jeesukselle kaiken kostanut. Kukaan ei voi tuomitsemistaan puolustella enää. "Minun on kosto", sanoo Jumala. Jeesus kuoli niin tarkasti ihmisten puolesta ja synnit sovitti ja kostamiset - tappamiset - kärsi, että Hän luokittelee tappamiseksi jo herjaamisenkin. Matt 5:22 ...ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. [3. Moos. 19:17; Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15] 1. Kor. 9:21 Voittaakseni ilman lakia eläviä olen näille ollut kuin eläisin ilman lakia, vaikka en olekaan Jumalan lakia vailla -- onhan minulla Kristuksen laki. [Gal. 2:3 | Joh. 13:34 ] Gal. 6:2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ] Siunaten Antti
joka ei lain kasvatusta tarvitse, vaan menee suoraan uskomaan omalla tavallaan, eli varastaa Jumalan valtakuntaa itselleen. Tuollaiseksiko aiot jäädä, vai tahdotko tehdä parannuksen? Parannuksen tehneet huomaa heti, kuin heidän kirjoittamaansa lukee ja huomaa myös heidät, jotka eivät ole ahtaan portin kautta sisälle menneet.
Huomenna TV2 tarjoaa Euroviisujen finaalikarsinnat. Tahdon kovasti että Israel pääsisi 10 finalistin joukkoon! Se nyt vaan on niin hyvä biisi mun mielestä. Ei sen kummempaa. Yhtykää rukoukseen Israelin voiton puolesta, pliis! Matt. 18:19 "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa. [Matt. 7:7 ] "Vanhurskaan rukous voi paljon kun se on harras". Joukkovoimaa! Ap. t. 4:32 Koko uskovien joukolla oli yksi sydän ja yksi sielu. Kukaan ei pitänyt omanaan sitä, minkä omisti, vaan kaikki oli heille yhteistä. [4:32-37: Ap. t. 2:42-47] Ei tarvitse välttämättä yhdessä koolla olla ... Matt. 6:6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut. [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11] Yhteistyöterveisin Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231182
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71557
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398