Mutta jos se itseäsi piristää niinkuin kahvi, niin siitä vaan palamaan. ### Vaihtelu virkistää, Kirjoittanut: Nadasja-emilia 11.5.2009 klo 12.02 joten otan vällillä käyttöön taas tämän "Nadasja-emiliani!" ### Vai että on sinulla useampiakin nikkejä käytössä. No, onhan se sallitua, mutten näe siinä mitään ideaa. Minä en tarvitse mitään peitenimiä! VAIHTEEKSI MIIKAELISTA Vaihdetaanpa aihetta, kun Kristus-nimi ei ole kovin suosiossa ollut viime aikoina. Juud 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!" Herralla Jeesuksella yksin on tuomiovalta uhrinsa perusteella. Edes arkkienkeli Miikael ei voi tuomita.
Nimien vaihteluko virkistää? Tuskin!
2
83
Vastaukset
"Minä en tarvitse mitään peitenimiä!" Tulikohan annettua väärä todistus Antti? Sinulla on kaksi rekisteröityä nimimerkkiä: AnttiVKantola ja IDENEB ja lukuisia puskajussi nimimerkkejä, kuten eskatologi, tarkk´ampuja, Veli Herrassa (joka oli aiemmin kahdella muulla veljellä käytössä) ja varmaan muitakin nimimerkkejä löytyy joita olet käyttänyt. Sirkka-Iita tosin käyttää kahta eri nimimerkkiä julkisesti, sinä puolestasi salaa.
Kun Jeesus käski sapattina parantuneen miehen rikkoa sapattia vuodetta kanniskellen ihmisjoukon keskellä - siinäpä vaihteeksi uskoa herättävä ies sapattikiihkoiluun virkistäväksi vaihteluksi! Mitä muutoin sapattiin tulee, niin adventismissa kuvaannollisesti käsketään ihailemaan niitä hienoja leposohvan päätyjä, eikä levosta ole tietoakaan! ### Kristus lepäsi sapatin Kirjoittanut: kolme-enkeliä 11.5.2009 klo 17.34 ### Kristus tekee yhäti töitä myös sapattina. Ja käskee jonninjoutavaa sänkyä KANTAAA, eikä siinä makuuhaavoja tavoitella! Joh 5:8-9 8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele." 9 Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. Rakastatko totuutta niin paljon, että luet koko stoorin? Johannes 5:1- 1 Tämän jälkeen oli eräs juutalaisten juhla, ja Jeesus lähti Jerusalemiin. 2 Jerusalemissa on Lammasportin lähellä allas, jonka hepreankielinen nimi on Betesda. Sitä reunustaa viisi pylväshallia, [Neh. 3:1] 3 ja niissä makasi suuri joukko sairaita: sokeita, rampoja ja halvaantuneita.* [Nämä odottivat, että vesi alkaisi liikkua. [Osa käsikirjoituksista lisää tähän hakasulkeisiin merkityt sanat.] 4 Aika ajoin näet Herran enkeli laskeutui lammikkoon ja pani veden kuohumaan, ja se, joka ensimmäisenä astui kuohuvaan veteen, tuli terveeksi, sairastipa hän mitä tautia tahansa.] 5 Siellä oli mies, joka oli sairastanut kolmekymmentäkahdeksan vuotta. 6 Jeesus näki hänet siellä makaamassa vuodematolla ja tiesi, että hän oli jo pitkään ollut sairas. Jeesus kysyi: "Tahdotko tulla terveeksi?" 7 Sairas vastasi: "Herra, minulla ei ole ketään, joka auttaisi minut altaaseen, kun vesi kuohahtaa. Aina kun yritän sinne, joku toinen ehtii ennen minua." 8 Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele." 9 Mies tuli heti terveeksi, otti vuoteensa ja käveli. Mutta se päivä oli sapatti. [Joh. 9:14] 10 Niinpä juutalaiset sanoivat parannetulle: "Nyt on sapatti, ei sinun ole lupa kantaa vuodettasi." [Neh. 13:19; Jer. 17:21,22] 11 Mies vastasi heille: "Se, joka teki minut terveeksi, sanoi minulle: 'Ota vuoteesi ja kävele.'" 12 Silloin juutalaiset kysyivät: "Kuka se mies oli, joka käski sinun ottaa vuoteesi ja kävellä?" 13 Parannettu ei kuitenkaan tiennyt, kuka hän oli, sillä Jeesus oli jo hävinnyt väkijoukkoon. 14 Myöhemmin Jeesus tapasi miehen temppelissä ja sanoi hänelle: "Sinä olet nyt terve. Älä enää tee syntiä, ettei sinulle kävisi entistä pahemmin. " [Matt. 12:45; Joh. 8:11; 2. Piet. 2:20] 15 Mies lähti sieltä ja kertoi juutalaisille, että Jeesus oli hänet parantanut. 16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6] 17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10] 18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33 Näin on mitä sapattiin tulee ja Jeesukseen ja ihmiseen ja tuöntekoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454