Firan monttu

qkihuhfvbndcmskeiurhfjd

Missä tämä kyseinen Firan monttu sijaitsee, missä päin Tuusulaa?

46

9394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dementikko..

      nyt en ihan muista sen tien nimeä.. mutta jos karttaa vilkasee niin kyllä sitten muistaa..

      • Pohjavesien suojelija

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.


      • Lähistöllä asuva
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Aina joku löytää jotain valittamista koirista ja niiden tekemisistä/omistajista. itselläsi ei varmaankaan ole ko laijin asukasta kotonasi ! Firan monttu on mainio paikka koirienkin uimiseen, harvat koirat siellä edes jatkuvasti lilluvat. Käväisevä uimassa tai kahlaavat. Ko toiminnasta ei ole alueen vedelle mitään haittaa, pohjavesi uudistuu lähdeperäisenä jatkuvasti!

        Alueella ei käy lapsia/perheitä/vanhuksia uimassa, matka lähteelle taitaa olla liian pitkä... joten keneltäkään ei ole pois se, että siellä käy koirat hakemassa vilvoitusta tukahduttavaan oloonsa.

        Kas kun et ole valittanut myös tien toisellapuolella ulkoilutettavista koirista, tien reunama on usein täynnä autoja. siellä ne juoksevat ja sotkevat ssuunnistajien radat!!! Herranjestas!!

        Niin ja pissailevat jalkakäytäville, kakkaavat näkyvästi (YÖK), haukku häiritsee, ulina ottaa päähän. Niiden kuono on täynnä bakteereja, ne oksettavat minua....
        Jne jne keksi lisää valituksen aiheita/ muuta aavikolle !

        Ja ne roskat ovat nuorison sinne jättämiä, poltetaan nuotioita (!), ajetaan prätkillä niin että metsissä on ajoreitit ympäri ämpäri, mitä luonnon raiskaamista sekin on ?? Otan ne nuoriso kiinni ensin, rikkovat pulloja ja jättävät käsittämättömän määrän likaa jälkeensä. Tule sitten piipittämään joskain koirien uimisesta !!!!!!!!!!!!!


      • oikeutuksen itselleen
        Lähistöllä asuva kirjoitti:

        Aina joku löytää jotain valittamista koirista ja niiden tekemisistä/omistajista. itselläsi ei varmaankaan ole ko laijin asukasta kotonasi ! Firan monttu on mainio paikka koirienkin uimiseen, harvat koirat siellä edes jatkuvasti lilluvat. Käväisevä uimassa tai kahlaavat. Ko toiminnasta ei ole alueen vedelle mitään haittaa, pohjavesi uudistuu lähdeperäisenä jatkuvasti!

        Alueella ei käy lapsia/perheitä/vanhuksia uimassa, matka lähteelle taitaa olla liian pitkä... joten keneltäkään ei ole pois se, että siellä käy koirat hakemassa vilvoitusta tukahduttavaan oloonsa.

        Kas kun et ole valittanut myös tien toisellapuolella ulkoilutettavista koirista, tien reunama on usein täynnä autoja. siellä ne juoksevat ja sotkevat ssuunnistajien radat!!! Herranjestas!!

        Niin ja pissailevat jalkakäytäville, kakkaavat näkyvästi (YÖK), haukku häiritsee, ulina ottaa päähän. Niiden kuono on täynnä bakteereja, ne oksettavat minua....
        Jne jne keksi lisää valituksen aiheita/ muuta aavikolle !

        Ja ne roskat ovat nuorison sinne jättämiä, poltetaan nuotioita (!), ajetaan prätkillä niin että metsissä on ajoreitit ympäri ämpäri, mitä luonnon raiskaamista sekin on ?? Otan ne nuoriso kiinni ensin, rikkovat pulloja ja jättävät käsittämättömän määrän likaa jälkeensä. Tule sitten piipittämään joskain koirien uimisesta !!!!!!!!!!!!!

        Tällä sun typerällä logiikalla voit vetästä naapuria pikkasen turpaan, onhan niitä pahempiakin murhamiehiä vapaana. Otetaan ne kiinni ensin.. On se hyvä että kaikki ei ajattele noin suppeasti :)


      • Luonnon ystävä
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Koirien uittamisella ei todellakaan ole mitään merkitystä alueen pohjavesien kannalta. Jos kyseinen lätäkkö olisi jotenkin merkittävä uhkatekijä, myös pintavesien sekoittuminen siihen olisi estetty. Näin ei kuitenkaan ole.


      • Tuuzwezi
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Siellä oli kerran ihan helvetisti virtahepoja paskomassa allasta täyteen eikä sinne ransuilla ollu mitään asiaa.


      • ...
        Tuuzwezi kirjoitti:

        Siellä oli kerran ihan helvetisti virtahepoja paskomassa allasta täyteen eikä sinne ransuilla ollu mitään asiaa.

        kyllä olette fiksuja ihmisiä.


      • hyvä uimapaikka!
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Tänään kävelin Firan montulle asti päästääkseni koirani uimaan. Oli siellä eräs toinenkin koira. Voi kuinka ne nauttivatkaan!

        Mutta sitten paikalle osui iso teinilauma, joka hääti minut ja koirani syrjemmälle. Teinilaumat ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja ne saastuttavat rakasta koiranuittolampeani. Ovat hirvittävä melu- ja näköhaitta. Eräskin teineistä hyppäsi lampeen vaatteet päällä! Ties mitä bakteereita kyseiseen veteen pääsi.. Uskaltaakohan siellä edes käydäkään enää. Kaikenlisäksi keskenkasvuiset mopopojat saastuttavat monttua bensalla, sekä pilaavat hiekkarinteen jättämällä siihen renkaanjälkiä.
        Useasti vika löytyy kuitenkin nuorten vanhemmista. He eivät pidä lapsiaan neljän seinän sisällä(kuten koiria ilmeisesti pitäisi). Sen sijaan he ostavat heille mopoja joilla pääsevät vaivattomasti Firalle ja käyttävät monttua melkeinpä motocross-ratanaan.

        Jälleen oli montulla nuotioita ja kaljapulloja. Nuoret varmaan haluavat jättää roskia maahan, mutta ikävää että se tapahtuu rakkaan koiranuittamislammen kustannuksella. Tuetko juuri sinä näiden kurittomien teinien toimintaa?


      • Sellastatnä
        hyvä uimapaikka! kirjoitti:

        Tänään kävelin Firan montulle asti päästääkseni koirani uimaan. Oli siellä eräs toinenkin koira. Voi kuinka ne nauttivatkaan!

        Mutta sitten paikalle osui iso teinilauma, joka hääti minut ja koirani syrjemmälle. Teinilaumat ovat kasvaneet räjähdysmäisesti ja ne saastuttavat rakasta koiranuittolampeani. Ovat hirvittävä melu- ja näköhaitta. Eräskin teineistä hyppäsi lampeen vaatteet päällä! Ties mitä bakteereita kyseiseen veteen pääsi.. Uskaltaakohan siellä edes käydäkään enää. Kaikenlisäksi keskenkasvuiset mopopojat saastuttavat monttua bensalla, sekä pilaavat hiekkarinteen jättämällä siihen renkaanjälkiä.
        Useasti vika löytyy kuitenkin nuorten vanhemmista. He eivät pidä lapsiaan neljän seinän sisällä(kuten koiria ilmeisesti pitäisi). Sen sijaan he ostavat heille mopoja joilla pääsevät vaivattomasti Firalle ja käyttävät monttua melkeinpä motocross-ratanaan.

        Jälleen oli montulla nuotioita ja kaljapulloja. Nuoret varmaan haluavat jättää roskia maahan, mutta ikävää että se tapahtuu rakkaan koiranuittamislammen kustannuksella. Tuetko juuri sinä näiden kurittomien teinien toimintaa?

        firanmonttu on yksi räkälammikko keskellä vanhaa sorakuoppaa joka ei ole tänäpäivänä mitään muuta kuin koirien ja hevosten kahluu allas ja miksei myös ihmisten, itse olen koiraní kanssa siellä uinu kilpaa viimeksi tänään. Pitää vain käydä suihkussa sen jälkeen. Ja tosta teinivittuilusta sen verran että mieluummin grillaavat ja dokaavat siellä kuin jossain lasten puistossa, itse ainakin katson mihin koirani siellä astelee kun onhan siellä myös noita teräviä kiviä joihin koira voi tassunsa teloa


      • hyvä uimapaikka!
        Sellastatnä kirjoitti:

        firanmonttu on yksi räkälammikko keskellä vanhaa sorakuoppaa joka ei ole tänäpäivänä mitään muuta kuin koirien ja hevosten kahluu allas ja miksei myös ihmisten, itse olen koiraní kanssa siellä uinu kilpaa viimeksi tänään. Pitää vain käydä suihkussa sen jälkeen. Ja tosta teinivittuilusta sen verran että mieluummin grillaavat ja dokaavat siellä kuin jossain lasten puistossa, itse ainakin katson mihin koirani siellä astelee kun onhan siellä myös noita teräviä kiviä joihin koira voi tassunsa teloa

        Btw, minä olen itsekin teini mutta en dokaile ja sotke missä sattuu. :-)


      • Rupi
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Koirat eivät kuse uidessaan, toisin kuin ihmiset! Ihmisen paskaakin ollut rannalla.
        Ihmisten jättämät roskat eivät maadu, lasin siruista puhumattakaan.
        Lasten kanssa ei voi käydä kun nuoriso viljelee sukuelin sanastoaan. ELi, kyllä ne ihmiset ällömpiä siellä on!
        Tämän päivän lemmikkit ovat kirputtomia ja taudittomia....toisin kuin ihmiset!


      • Minun mielestä:
        Luonnon ystävä kirjoitti:

        Koirien uittamisella ei todellakaan ole mitään merkitystä alueen pohjavesien kannalta. Jos kyseinen lätäkkö olisi jotenkin merkittävä uhkatekijä, myös pintavesien sekoittuminen siihen olisi estetty. Näin ei kuitenkaan ole.

        Mutta eihän siellä koiria/hevosia kannata uittaa jos ihmiset yrittävät lomailla
        ei siis järjen häivää että koirat kusee sinne !!!


      • Pois jos ei asiaa
        Sellastatnä kirjoitti:

        firanmonttu on yksi räkälammikko keskellä vanhaa sorakuoppaa joka ei ole tänäpäivänä mitään muuta kuin koirien ja hevosten kahluu allas ja miksei myös ihmisten, itse olen koiraní kanssa siellä uinu kilpaa viimeksi tänään. Pitää vain käydä suihkussa sen jälkeen. Ja tosta teinivittuilusta sen verran että mieluummin grillaavat ja dokaavat siellä kuin jossain lasten puistossa, itse ainakin katson mihin koirani siellä astelee kun onhan siellä myös noita teräviä kiviä joihin koira voi tassunsa teloa

        Aivan tuo on kyllä Tuo teinien suun soitto ja muu ihan turhaa jos ei ole sinne mitään asiaa!


      • 2 tipsua
        Pohjavesien suojelija kirjoitti:

        Firan montun vieressä on yksi Tuusulan varavedenottamoista. Itse alueen lähistöllä 10 vuotta asuneena olen havainnut koirien uittamisen lisääntyneen räjähdysmäisesti varsinkin viimekesäisen ajattelemattoman lehtikirjoittelun takia. Montun vesi on tosi kovalla rasitteella kun vuorokauden aikana satoja koiria ja valitettavasti jopa muutamia hevosia uitetaan kyseisessä lätäkössä.

        Ymmärrän sen, että omistajat haluavat vilvoitusta lemmikeilleen, mutta harmi kun se tapahtuu pohjavesien kustannuksella. Sitä paitsi vika löytyy useasti sieltä narun toisesta päästä, ihmiset jättävät surutta kaikki roskansa, jopa käytetyt vauvanvaipat rannalle "maatumaan".

        Jos Tuusulan vesilaitos onnistuu ostamaan maanomistajalta alueen, ovat uhanneet täyttää montun koska se on niin suuri riskitekijä nykyisellä käytöllä. Sehän olisi valitettava takaisku kaikille alueella liikkuville.

        Koiratko muka saastuttaa veden. Hah Hah. Taitaa se ihminen olla se pahin saastuttaja.


      • huh huh
        Minun mielestä: kirjoitti:

        Mutta eihän siellä koiria/hevosia kannata uittaa jos ihmiset yrittävät lomailla
        ei siis järjen häivää että koirat kusee sinne !!!

        Koirat ei kuse uidessaan sen enempää ku hevosetkaan, saati sitte pasko sinne veteen...
        Mut mitäs ihmiset tekee? Pitävät vesistöjä ihan yleisenä veskinä kusee ja paskoo minkä tahansa uimarannan veteen, sinne ku on hyvä tehdä, luullen ettei kukaan huomaa!!!

        Minnes ne kalat ym. luonnon eläimet tekee tarpeensa?! Tietty sinne veteen :D


    • vähä yhteishenkeä

      eikös sinne nyt kaikki mahdu. iso paikkaha se on. antaa crossi poikie ajaa ja koirien uida hyvällä yhteis hengellä siel selvii. onha koirilla paikat oltava. ja parempi et pojat crossailee hiekka montussa ku tuol liikenteen seassa. hyvänen aika.. aika pientä nuo "saasteet " koirista tai motskareist on onha se jollai isoilla koneilla joskus kaivettukki.

    • Kyselee

      Missäpäin Tuusulaa tämä sijaitsee? Osoite?

    • exTusby

      Firan monttu on siis Riihikallion liepeillä Vanhan Tuusulantie ja Tuusulanväylän kulmassa. Löytää menemällä Firantien loppuun. Teinihauveli tuossa antoikin hyvän linkin, katselkaa vielä siitä :)

      • Firantien thk jäsen

        Äläpäs opasta muita ajamaan yksityistielle! Firantien päässä ei todellakaan ole tilaa koiranuittajien autoille. Katso myös liikennemerkit Firantien alussa.


    • mmanu

      Firan montut on ihan huippumesta lenkkeillä koirien kanssa, etenkin kesällä kun koirat pääsee uimaan!

      Me ei koskaan siellä olla talvella käyty, mutta joku varmaan osaa kertoa onko kuinka vilkasta liikenne siellä silloin? ts käykö paljon ulkoilijoita vai onko koko alue vain lumenvaltaama ettei liikkumaan pääse?

    • talvellakin...

      Kyllä siellä talvellakin kelpaa ulkoilla. Viime talvenakin meni paljon polkuja vaikka lunta riitti. Talvisin pääasiassa koiran kanssa liikkujia. Tuntuu, että se on talvisin ainoa paikka missä voi koiran kanssa rauhassa liikkua kun muutoin jokapaikka on täynnä latuja!

    • Jorgos3

      kannattaa käydä uimas siin kusilammikos johon jokaikinen kesäpäivä kusee kymmeniä nuoria!!!! IHMEELLISTÄ ETTEI KUKAAN VALITA SIITÄ ETTÄ HEVOSET KÄY PASKALLA SIINÄ LUTAKOSSA JA KOIRILLE ON OMAT PUISTONSA JA EIKÖ KOIRIEN ULKOILUTTAJIEN PITÄISI KERÄT NE PASKAT PUSSIIIN !! ja mun mielest niitä kaljapulloja on vitun siisti rikkoo ja heitellä siihen kallion kylkeen xD

      • Pulloja????? ei ****

        Justiinsa!! hehhe =D


      • ?? missä??
        Pulloja????? ei **** kirjoitti:

        Justiinsa!! hehhe =D

        Missä se sijaitsee onko se siinä jäähallin ja nurmikon vieressä??


      • Mirkku

        kyllä ne paskat sieltä vedestä sielua raastavan upeasti sain tänään miehen kanssa keräiltyä, koirien teki uimaan niin paljon mieli, että haukkuivat autossa ja minusta tuntui, että ne halusivat sanoa: perille merille!! ja niin me kaahasimme sillä moottoritie oli kuuma :)


    • Mirkku

      täytyy kyllä sanua, että koirat nautiskeli aivan hervottomasti kun saivat kakkailla viileään veteen pisujen kera! Kyllähän me ne jätökset saatiin sieltä loppujen lopuksi suht koht kerättyä ennenkuin vauvelit ehtivät kuseksia enempää, sillä täytyy muistaa, että uinti kiihdyttää hyvin paljon koiran aineenvaihduntaa! :)
      Ollaan kyllä miehen kanssa käytetty koirulit(Mutteri ja Mauritius) uimassa lähes jokaikinen päivä ja kyllä ne piskit nauttii niin paljon! On se mukavaa kun voi tehdä jätöksensä veteen eikä aina sille kuivalle maalle ja voin luvata, että lapio ja pussi auttavat ihmeen paljon keräämisessä, eikä sekään nyt niin vakavaa ole vaikka pari pökälettä sinne veteen jäisikin... täytyy kyllä hevosetkin käydä päästämässä villiin virtaan lähipäivinä ellei ilma ole kovin sateinen ;) Suosittelen kaikille elämään koiran kanssa helpotusta hakeville!

    • >:(

      Ihmiset on nii tyhmiä.. tiesittehän että n.99% eläimistä ei kuse eikä pasko veteen.. kun taas ihmislapser ja varmasti vanhemmatkin pissivät ja kakkivat veteen ja ihmiset jättää roskiaan. Mutta ei mitään kaikki mitä metsistä löytyy ja kaduilta huumeneulat, tölkit yms. Ni ei niistä väliletä ku KOIRANPASKA on aina pysyvämpää näköjään ku muu...

    • garvinen-

      Pidättehän koiranne joko hallinnassa tai kytkettynä käydessänne uittamassa koiria.
      Itselläni on suuri koira joka ei siedä muita koiria, etenkään hihnassa ollessaan (on remmissä firalla käydessämme aina) ja olisi kiva käydä myös sen kanssa uimassa rauhassa - ilman että irtokoirat juoksee "tervehtimään".

      Muistetaan myös, että on koirien kiinnipitoaika.

      t. päivittäin alueella ulkoileva

    • uimarityttö

      Voisiko sen koiran kusettaa ja kylvettää jossain muualla kuin uimarannalla?

    • garvinen-

      voisitko itse mennä rannalle jossa koirat on kielletty jos ne häiritsee.

      • Uimarityttö myös

        Alueen lähellä asuvana eniten häiritsee jatkuva koirien äänekäs haukunta, jota jatkuu aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kun alueella käydään nykyään yhä laajemmalta alueelta pitkin eteläistä Suomea, saattaa yhden päivän aikana alueella liikkua satoja koiria.
        Muuten en ole mikään koiravihaaja, mutta olisi kiva viihtyä omassa pihassa ja se on tällä hetkellä hieman hankalaa. Lentomelukaan ei tunnu missään verrattuna tähän koirakonserttiin.
        Kun kyseessä oleva lampi on vieläpä Tuusulan seudun vesilaitoksen varavedenottamo, voi olla huolissaan siitä kuinka kauan lampi kestää nykyistä rasitusta.
        PS. Tähän en kaipaa vastauksia tyyliin "hanki oma elämä"


      • Koiranuittaja
        Uimarityttö myös kirjoitti:

        Alueen lähellä asuvana eniten häiritsee jatkuva koirien äänekäs haukunta, jota jatkuu aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kun alueella käydään nykyään yhä laajemmalta alueelta pitkin eteläistä Suomea, saattaa yhden päivän aikana alueella liikkua satoja koiria.
        Muuten en ole mikään koiravihaaja, mutta olisi kiva viihtyä omassa pihassa ja se on tällä hetkellä hieman hankalaa. Lentomelukaan ei tunnu missään verrattuna tähän koirakonserttiin.
        Kun kyseessä oleva lampi on vieläpä Tuusulan seudun vesilaitoksen varavedenottamo, voi olla huolissaan siitä kuinka kauan lampi kestää nykyistä rasitusta.
        PS. Tähän en kaipaa vastauksia tyyliin "hanki oma elämä"

        Ihan ymmärrettäväähän tuo kyllä on...Tosiaan itse käyn siellä koiran kanssa silloin tällöin uittamassa sitä...Mutta noi firan montut taitaa olla ainoita mahdollisi koiranuittopaikkoja täälläpäin...Ite asun siis Vantaan puolella Korsossa. Vantaalla ei tietääkseni ole yhtäkään koirille sopivaa uittopaikkaa...Helsingissähän niitä tietysti muutama on, mutta sinne on paljon pitempi ja hankalampi matka niin pääasiassa käydään Firalla, niinkuin monet muutkin...:D
        Koirille pitäisi olla mielestäni kyllä enemmän sallittuja uimapaikkoja, koska muuten käy juuri näin ja yksi ainoa paikka alueella on tupaten täynnä koiria..


      • 06.08.14
        Uimarityttö myös kirjoitti:

        Alueen lähellä asuvana eniten häiritsee jatkuva koirien äänekäs haukunta, jota jatkuu aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kun alueella käydään nykyään yhä laajemmalta alueelta pitkin eteläistä Suomea, saattaa yhden päivän aikana alueella liikkua satoja koiria.
        Muuten en ole mikään koiravihaaja, mutta olisi kiva viihtyä omassa pihassa ja se on tällä hetkellä hieman hankalaa. Lentomelukaan ei tunnu missään verrattuna tähän koirakonserttiin.
        Kun kyseessä oleva lampi on vieläpä Tuusulan seudun vesilaitoksen varavedenottamo, voi olla huolissaan siitä kuinka kauan lampi kestää nykyistä rasitusta.
        PS. Tähän en kaipaa vastauksia tyyliin "hanki oma elämä"

        Voisit silti hankkia oman elämän ;D Kyllä tänne maailmaan ääntä mahtuu... Lentomelulta ei kuule toisten puhetta ei livenä eikä puhelimessa.


    • missä lähin

      Olen kuullut, että Firan monttu tultaisiin kieltämään koirilta, kenties jo tämän kesän aikana.
      Ei ainakaan vielä eilen ollut mitään koirat kielletty -merkkiä siellä.

      Kun Firaan tulee kielto, mikä olisi lähin paikka, jonne voi koiran kanssa mennä? Voiko Rusutjärvelle mennä tai Häklin montulle? Miten siellä suhteutuvat koiriin?

    • nevisad

      yleisille rannoille ei koiraa saa edeleenkään viedä.
      Keravalla on ollilanlampi ja joki..tosin en tiedä missä ois joessa hyvä kohta jossa pääsee rauhassa sinne veden rajaan eikä virtaus olis hirveä. :)

      • 6.8.2014

        Missäpäin Keravaa tämä ollilanlampi on?


    • vettä riittää

      Järvenpää vanhankylänniemen uimaranta siellä toistaiseksi iltaisin ilman valvontaa koirat ja ihmiset rannalla uivat . Ps.autolla voit karauttaa rannalle asti

    • toopet

      Kerran Firalla käydessä (oisko ollu viime kesänä) oli joku heittäny veteen jonkin hilepurkin, sitä kellui siellä rantavedessä ihan jonkin verran. Roskaa löytyy muutakin vähän liian paljon, enkä yhtään ihmettele jos joku päivä ilmaantuu vähintään joku paikallinen raivopää sinne häätämään kaikki koiralliset ja koirattomat poies.

      Tosin enpä usko että nimenomaan koirallinen henkilö ois sitä hilettä sinne kaatanut vaan lähinnä joku nuoriso/lapsijoukko jotka ilman valvontaa siellä huitovat menemään.

      On muuten näkemisen arvoinen ilme perhekunnilla jotka eksyy tuonne ilman koiria lapsiaan uittamaan, kun ranta onkin enemmän ja vähemmän täynnä koiria (ja teinejä). Menkää hyvät ihmiset lapsinenne sellaiselle yleiselle rannalle, niin ei tarvi häiriintyä ahtaalle ajettujen koirallisten ihmisten ja heidän lemmikkiensä läsnäolosta. Ei tuolla kyllä tee mieli heinäkuun puolivälin jälkeen edes käydä kun vesi on vajunnut toista metriä, ei viitsi "edes koiraa uittaa" kun tuntuu niin tunkkaselle ja roskaa on.

    • monttu-kiinni

      Tänään oli lippusiimalla aidattu.
      Teksti kertoi peittämisen tapahtuvan tämän vuoden puolella (taisi olla marraskuun loppuun mennessä).

    • 5tvwtf

      Koirien uittaminen on jyrkästi kielletty kaikissa uimapaikoissa joissa myös ihmiset voivat uida. Tehkää koirillenne oma allas vaikka kotipihaan.

    • Ajattelematonta

      Aikanaan Firan monttu toimi virkistysaluuena jossa uitiin ja nautittin kauniista kesäpäivistä vielä 2000 luvun alussa , sitten koiranomistajat valtasivat alueen tehokkaasti ja lopputulos on nyt nähtävissä.
      Lemmikkien omistajien kannataisi selvittää missä lemmikkejä voi ja saa uittaa, ettei vastaavaa satu enää sattuisi. Virkistysalueitä kun on meillä todella vähän pääkaupunkiseudulla.

    • järki.hoiiii

      Muistutaisin, että koira ei kuse ja pasko järveen niin kuin ihminen tekee. Puhtaampia koirauimarannat ovat kuin ihmisten.

    • Saasnähdä

      Ja ihmisen minä itse asenne sai tuonkin sulkemisen aikaan.
      Arvaan että vuonna 2150 huudellaan täällä, että kellä on puhdas kaivo..vettä.... siis oikeesti puhdasta vettä????? ei voi olla?
      Huhuja ainakin liikkuu.

    • amstaff1

      Koirat hihnaan viereisessä mettäntutkimuslaitoksen mettässä

    • Anonyymi

      Nykyään koko monttu on kuivatettu olemattomiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3065
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      106
      2411
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2187
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1982
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1827
    6. 166
      1255
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe