Näin sanoo Raamatun Sana:

Sirkka-Iita

Gal. 5: 22-25 "Mutta Hengen hedelmä on RAKKAUS, ILO, RAUHA, PITKÄMIELISYYS, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, USKOLLISUUS, SÄVYISYYS, ITSENSÄ HILLITSEMINEN. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme"

39

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • deliina

      kaunis kuva sinusta nuorena. mitä oot mieltä puheistani vainoista?

    • todellisen Jumalan,

      ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Joh. 17:1- Tämän puhuttuaan Jeesus nosti katseensa kohti taivasta ja sanoi: "Isä, hetki on tullut. Kirkasta Poikasi, että Poika kirkastaisi sinut. Sinä olet uskonut kaikki ihmiset hänen valtaansa, jotta hän antaisi ikuisen elämän kaikille, jotka olet hänelle uskonut. Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

      • deliina

        raamatun lauseitten taakse.....perkele myös käyttää raamattua. kun ihmisellä on Pyhä Henki hän puhuu totuutta vanhurskaudessa, oikeassa. mites vastaus kysymykseen?


      • deliina
        deliina kirjoitti:

        raamatun lauseitten taakse.....perkele myös käyttää raamattua. kun ihmisellä on Pyhä Henki hän puhuu totuutta vanhurskaudessa, oikeassa. mites vastaus kysymykseen?

        jos loukkasin. ei tarkotus. aattele--kukaan ei vainojen aikana puhunut pitäväsä kristittyjen puolta... aika jännä. olen avustanu marttyyrisrk taa ja tiedän heistä. pelottavaa ajatella monen tappelu allitus eikä rakkaus tääl netis:(


      • sinne huutaa
        deliina kirjoitti:

        jos loukkasin. ei tarkotus. aattele--kukaan ei vainojen aikana puhunut pitäväsä kristittyjen puolta... aika jännä. olen avustanu marttyyrisrk taa ja tiedän heistä. pelottavaa ajatella monen tappelu allitus eikä rakkaus tääl netis:(

        Jos rakkautta antaa niin rakkautta saa


      • alex-kasi
        sinne huutaa kirjoitti:

        Jos rakkautta antaa niin rakkautta saa

        joskus. Mutta mitä Jeesus sanoikaan Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.


      • Ja ketunhäntä kainalossa

        Että ei olisikaan ikuista kadotusta vaan olemattomuuteen vapauttaminen jumalattomilla. Mutta prof. Danielin viimeinenkin ennustus on totta: Dan. 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti


      • sinne huutaa kirjoitti:

        Jos rakkautta antaa niin rakkautta saa

        Jos kaikki odottaa rakkautaa ennenkuin sitä antaa, niin kukaan ei rakasta koskaan ketään. Mutta Jumala osoitti, että ensi ntulee itse rakastaa ja silti vaikkei koskaan saisikaan vastarakkautta. 1. Joh. 4:19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. Hän on ensin rakastanut meitä ja kärsinyt marttyyrikuoleman puolestamme. Hän odottaa, ehkä turhaan, meiltä edes vähäistä rakkauden velan maksamsita. Eikä vain sanoja ... kiitos, kiitos, kiitos, ooh, kuinka rakastankaan nimeäsi. 1. Joh. 4:10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. [Joh. 3:16; Room. 5:8; 1. Joh. 2:2]


      • alex-kasi kirjoitti:

        joskus. Mutta mitä Jeesus sanoikaan Joh. 15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne. Matt. 5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.

        Uskova_1 eikä Antti siunaa Kristinuskon vesittäjiä niinkuin sinä alex ja kumppanit teette. Ennemmin puolustaen Raamatun arvovaltaa kaikenmaailman vesittäjien johtotähtiä vastaan. Näistä Raamattu varoittaa useaan otteeseen, jotka kantavat väärää evankeliumia. Ja vieläpä kehtaavat julistaa itseänsä Jeesuksen seuraajaksi. Jokaisen tulisi ehdottomasti luopua väärien lahkojen soihdunkannosta. Sillä Herra valvoo Sanansa loppuun asti.


      • alex-kasi
        Ja ketunhäntä kainalossa kirjoitti:

        Että ei olisikaan ikuista kadotusta vaan olemattomuuteen vapauttaminen jumalattomilla. Mutta prof. Danielin viimeinenkin ennustus on totta: Dan. 12. 2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. 3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti

        saman Raamatunkohdan esiin aika usein.. ja mikäs ettei ... mutta miksi hyppäät kaikkien miiden Raamatunkohtien yli joissa kerrtaan että syntinen tuhoutuu.. jos ei Jumala häntä pelasta.


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Jos kaikki odottaa rakkautaa ennenkuin sitä antaa, niin kukaan ei rakasta koskaan ketään. Mutta Jumala osoitti, että ensi ntulee itse rakastaa ja silti vaikkei koskaan saisikaan vastarakkautta. 1. Joh. 4:19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä. Hän on ensin rakastanut meitä ja kärsinyt marttyyrikuoleman puolestamme. Hän odottaa, ehkä turhaan, meiltä edes vähäistä rakkauden velan maksamsita. Eikä vain sanoja ... kiitos, kiitos, kiitos, ooh, kuinka rakastankaan nimeäsi. 1. Joh. 4:10 Siinä on rakkaus -- ei siinä, että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä, että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. [Joh. 3:16; Room. 5:8; 1. Joh. 2:2]

        " Jos, te minua rakastatte, te pidätte minun käskyni"
        " Se, joka ei muista pyhittää lepopäivää, se rikkoo silloin kaikki muutkin käskyt!

        "Se, (kuten Antti) , joka sanoo hänet tuntevansa, eikä pidä Hänen käskyjänsä, se on valhettelija, eikä totuus ole hänessä" Jeesus

        Onhan se tosin ollut tiedossa jo kauan, ettei totuus mene onttopäisen miehen päähän, vielä vähemmän sydämeen, jonka tehtävänä on pumpata verta ,aivoihin...jos veressä ei ole happea, ei ymmärryskään toimi!!

        Hop,hop, Antti sauvakävelemään,....ei ole kiva kun Jumalakin kutsuu valhettelijaksi, miestä joka esittää olevansa kristitty?

        Tiedätkö minä se saatana esiintyi, Eevalle että tämä lankesi?.....


    • alex-kasi

      Hengen hedelmä on "RAKKAUS, ILO, RAUHA, PITKÄMIELISYYS, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, USKOLLISUUS, SÄVYISYYS, ITSENSÄ HILLITSEMINEN".. tämän kaiken pahuuden kaskelläkin - hedelmistään puu tunnetaan.. alex

    • Hetki sitten valtuutit alexin ja anne-elinan puhumaan puolestasi. Toitotit että he presis sinunkin käsityksiäsi edsutavat. Ja hehän ovat osoittautuneet elävän ja voimallisen kristinuskon perivihollisiksi. Ettei vaan olisi niin, että vanhat temput teet taas. Kun saavutat jälleen uskovien luottamuksen, alat ehkä taas vaatia meitä yväksymään adventismin, joka on 100 % ellenismin hapatusta. Efes. 4:12-16 12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, 13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on. 1. Kor. 4:20 Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.

    • Voi mitä tekopyhyyttä! Sinuun jos kehenkään nuo lainauksen sanat Raamatusta eivät ole sovellettavissa. Sinussa ei ole Pyhää Henkeä, eikä mitään noista hedelmistäkään. Luin läpi viikonlopun kirjoituksia ja tuolla olet päivät pitkät solvannut minua valehtelijaksi, Anttia tyhmäksi ja tietämättömäksi ja ylistänyt harhaoppia totuudeksi: "Mutta minä ja 16 000 000 adventistia on kanssasi eri mieltä. Adventismi on PUHTAINTA kristinoppia." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043878672 "Harmi, sillä Jehovan todistajat ovat enemmän uskossa kuin te luterilaisesta kirkosta karanneet eriseuraiset ja lahkoiset." http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043879323 Etkö saa tarpeeksi solvattua uskovia yhdellä nimimerkillä, kun pitää esiintyä vielä toisellakin Nadasja-emiliana? Todellakin haastat riitaa ja solvaat uudestisyntyneitä kristittyjä: "Noin ilkeitä ja häikäilemättömiä ihmisiä en ole tavannut edes uskomattomien joukossa, mitä sinä, Uskova 1 ja muutama muu täällä edustaa. Enkä usko, että teistä yksikään on uudestisyntynyt." (edellisestä jatkoa) Pitkälle olet mennyt paatumuksessasi! Minähän varoitin sinua jo pari vuotta sitten, että jos et tee parannusta noin sinulle tulee käymään. Mutta et uskonut ja olet tuossa tilassa: paisunut ylpeäksi, uskovien vainooja, harhaoppinen, harhaoppisten seuraan liimautunut ja täysin sokea sokeiden johtama ja toisiakin sokeuttava.

      • Olen ihmetellyt mistäs meidän pelastua täytyy, jos ei ole helvettiäkään. Nyt taitaa tyhmyyteni jo väistyä. 2. Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.


      • että Sirkka-Iitassa

        on Pyhä Henki.


      • Palstan tarkkaaja

        Älä ole pahoillasi, ei sinun kruunuasi ole kukaan vienyt. Olet edelleenkin palstan häijyin ja kaunaisin henkilö. Ei yllä Sirkka-iitan viestit sinun tasollesi ihmisten nöyrrytyksessä ja toisen uskon tyhjäksi tekemisessä. Kyllä täällä on toisillakin oikeus sanoa asiat niinkuin ne näkee. Luuletko, että sinä ja Kantola olette ainuat joilla on oikeus sanoa niinkuin ajattelee? Sitä saa mitä tilaa.


      • että Sirkka-Iitassa kirjoitti:

        on Pyhä Henki.

        "Henkien eroittamisen armolahja!" En halua ketään loukata, mutta joskus on sanottava vääryydelle suorat sanat. Ei Jumalan Pyhä-Henki meissä ole valheen, vaan Totuuden Henki. Jumala näkee sydämeen ja Hän tietää että kenessä Hänen Pyhä-Henkensä vallitsee? Ei minun tarvitsekkaan olla ihmisten mieliksi, vaan tehdä OIKEUDENMUKAISUUS Jumalan antamalla VOIMALLA. Jumalan Siunausta elämääsi!


      • Palstan tarkkaaja kirjoitti:

        Älä ole pahoillasi, ei sinun kruunuasi ole kukaan vienyt. Olet edelleenkin palstan häijyin ja kaunaisin henkilö. Ei yllä Sirkka-iitan viestit sinun tasollesi ihmisten nöyrrytyksessä ja toisen uskon tyhjäksi tekemisessä. Kyllä täällä on toisillakin oikeus sanoa asiat niinkuin ne näkee. Luuletko, että sinä ja Kantola olette ainuat joilla on oikeus sanoa niinkuin ajattelee? Sitä saa mitä tilaa.

        Mutta vakasti puhuen ... alex on jo syönyt hirvaksen ison pahan suden kitaansa ja nyt on sitten sirkastakin vain raato jäljellä. Tuo katkeruuden ja vikoilun sappi on tarttunut. Rukoilkaa rakkaat lukijat Jumalaa, että Hän osoittaisi pyhyytensä ja voimansa. Uskon että todellista jumalanpelkoakin on olemassa, niin kauan kuin Henki maailmassa on. Ja sehän on tempaukseen saakka. En soisi kenenkään menevän iankaikkiseen häpeään ja kauhistukseen (Dan 12:1-3).


      • Meidän pitää pelastua
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen ihmetellyt mistäs meidän pelastua täytyy, jos ei ole helvettiäkään. Nyt taitaa tyhmyyteni jo väistyä. 2. Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        iankaikkiselta kadotukselta, joka on KUOLEMA ja se tapahtuu helvetin tulessa niille jotka eivät ota vastaan pelastusta.


      • emme saa olla
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        "Henkien eroittamisen armolahja!" En halua ketään loukata, mutta joskus on sanottava vääryydelle suorat sanat. Ei Jumalan Pyhä-Henki meissä ole valheen, vaan Totuuden Henki. Jumala näkee sydämeen ja Hän tietää että kenessä Hänen Pyhä-Henkensä vallitsee? Ei minun tarvitsekkaan olla ihmisten mieliksi, vaan tehdä OIKEUDENMUKAISUUS Jumalan antamalla VOIMALLA. Jumalan Siunausta elämääsi!

        ihmisten mieleen, jos heille ei kertakaikkiaan totuus kelpaa. Ihmisorjuus estää meissä Jumalan työn ja Jumalan työn meidän kauttamme. Sinausta sinullekkin.


      • alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen ihmetellyt mistäs meidän pelastua täytyy, jos ei ole helvettiäkään. Nyt taitaa tyhmyyteni jo väistyä. 2. Tess. 3:2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.

        Olet siis ihmetellyt mistäs meidän pelastua täytyy, jos ei ole helvettiäkään.

        Juuri noin se on - uskosi on helvetistä pelastumista.
        Olet siinä luulossa että olet kuolematon ikuinen elämä ja nyt pelkäät joutuvasi helvettiin ikuisiksi ajoiksi kitumaan ja siksi ajattelet että sinun täytyy uskoa Jeesukseen jotta välttyisit kitumiselta.

        Se on juuri samanlainen usko kuin uskova_1:llä .
        Olet oikeassa että adventisteilla ei ole tuollaista uskoa eikä muuten ole minullakaan (onneksi)..

        alex


      • benedi= siunattu
        alex-kasi kirjoitti:

        Olet siis ihmetellyt mistäs meidän pelastua täytyy, jos ei ole helvettiäkään.

        Juuri noin se on - uskosi on helvetistä pelastumista.
        Olet siinä luulossa että olet kuolematon ikuinen elämä ja nyt pelkäät joutuvasi helvettiin ikuisiksi ajoiksi kitumaan ja siksi ajattelet että sinun täytyy uskoa Jeesukseen jotta välttyisit kitumiselta.

        Se on juuri samanlainen usko kuin uskova_1:llä .
        Olet oikeassa että adventisteilla ei ole tuollaista uskoa eikä muuten ole minullakaan (onneksi)..

        alex

        Ihminen mahtavinkaan ei ole pysyväinen"

        Ja näinhän se on! " Se on iankaikkinen kuolema ,helvetin tulijärvessä, ...eikä suinkaan iankaikkinen elämä siellä!

        Koettakaa viestittää sanomaa iankaikkisesta elämästä Jumalan vaqltakunnassa,
        Helvertissä siihen ei ole mitään mahdollisuuksia!

        Kenenkään nahka kun ei kestä kunnolla 100 asteen löylyjäkään, ..saati tulta, joka poltaa alkuaineetkin sulaksi virraksi!,....tyhmällä on vähemmän kärsimyksiä kuin viisalla,...mutta viisas pelastuu, ja tyhmä joutuu turmioon!


      • benedi= siunattu
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        "Henkien eroittamisen armolahja!" En halua ketään loukata, mutta joskus on sanottava vääryydelle suorat sanat. Ei Jumalan Pyhä-Henki meissä ole valheen, vaan Totuuden Henki. Jumala näkee sydämeen ja Hän tietää että kenessä Hänen Pyhä-Henkensä vallitsee? Ei minun tarvitsekkaan olla ihmisten mieliksi, vaan tehdä OIKEUDENMUKAISUUS Jumalan antamalla VOIMALLA. Jumalan Siunausta elämääsi!

        ...etkä mutkaisia, niin vastaapas, tekevät naissukupuolesi syntiä, kun sallivat 11000 Jumalan syntymätöntä lasta surmata vuosittain suomessa!??

        " Olkoon teidän puheenne kyllä,kyllä tahi ei, ei!!

        Vastaatko kyllä? tahi Ei? Vai etkö suorasanaisena vastaa ollenkaan?


    • ja kun katsoo

      millä karvaudella taikauskoiset vastasivat tulee väkisinkin paha maku suuhun - katsokaapa uskova_1:den vastausta. Vaikuttaa että Sirkka-Iita astui hänen varpailleen pahan kerran :), taitaa uskova_1 ontua pitkään ainakin älähdyksestä päätellen.

      Kiitos ylläpidolle uudesta systeemistä - nyt ei keskusteluja enää voi pilata tekemällä tyhjänpäiväisiä aloituksia joilla saadaan vyörytettyä ne keskustelut näkymättömiin jotka eivät miellytä. Ne hyppäävät takaisin kun niihin joku vastaa. ERINOMAISTA.

      Sheriffi vielä tarvittais tälle Adventismi palstallekin - joku joka olisi asiallinen ja puolueeton siinä mielessä, että antais kaikkien sanoa sanottavansa. Kunhan se tehdään Eniron sääntöjen puitteissa.

    • Pitcairn

      tapaus Pitcairn
      Kirjoittanut: Paholaisen saari / 21.3.09 / klo 12:58

      "Seitsemän Pitcairnilla asuvaa ja kuusi sieltä poismuuttanutta miestä olivat syytettyinä 96:sta seksuaalirikoksesta nuoria tyttöjä kohtaan. Oikeudenkäynti pidettiin Uudessa-Seelannissa Britannian lakien mukaisesti vuonna 2004. Kuusi miehistä tuomittiin, mukaan lukien saaren päämies Steve Christian".

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pitcairn

      Adv. Pääkonferenssi ylpeilee yhä Pitcairnilla adventismin ihannetoteutuksena.
      Että semmoista rakkautta kun kaikki ovat adventisteja.
      Viedään lapset ja neitokaiset metsään ja annetaan rakkautta raiskaamalla.
      Eiköhän se saari olisi ollut Jumalalle enemmän mieleen ennen kuin advarit sen
      valtasivat jumalattomilta!

      • vaikka ei

        kai siitä voi muita syyttää? Hitler tais olla luterilainen ..


      • alex-kasi

        miten tuolla "tapaus Pitcairn'lla" oli yhteyttä Sirkka Iitan hyvään aloitukseen.
        Sirkka Iita puhui Raamatun opetuksista - jos et huomannut.

        Jos sinua kiinnostaa vastata muiden aloituksiin niin yrtä hyvä mies pysyä asiassa..

        Tämä aloitus on tämän näköinen:

        Mutta Hengen hedelmä on RAKKAUS, ILO, RAUHA, PITKÄMIELISYYS, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, USKOLLISUUS, SÄVYISYYS, ITSENSÄ HILLITSEMINEN.

        Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme".

        kommentoi sitä jos osaat.

        alex


      • nää näin
        alex-kasi kirjoitti:

        miten tuolla "tapaus Pitcairn'lla" oli yhteyttä Sirkka Iitan hyvään aloitukseen.
        Sirkka Iita puhui Raamatun opetuksista - jos et huomannut.

        Jos sinua kiinnostaa vastata muiden aloituksiin niin yrtä hyvä mies pysyä asiassa..

        Tämä aloitus on tämän näköinen:

        Mutta Hengen hedelmä on RAKKAUS, ILO, RAUHA, PITKÄMIELISYYS, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, USKOLLISUUS, SÄVYISYYS, ITSENSÄ HILLITSEMINEN.

        Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme".

        kommentoi sitä jos osaat.

        alex

        Yhteistä oli himot ja halut.

        Onko Sirkka-Iitan viestissä vielä jotain epäselvää?


      • alex-kasi
        nää näin kirjoitti:

        Yhteistä oli himot ja halut.

        Onko Sirkka-Iitan viestissä vielä jotain epäselvää?

        Oli siis aivan TURHAA - yrittää pilata hyvä kirjoitus tuollaisella roskalla johon Sirka-Iitalla ei ole osaa eikä arpaa.

        Ja toiseksi ei tuo artikkeli anna oikeaa kuvaa tavallisista uskovista missään seurakunnassa - sellainen puhe on pelkkää panettelua.


      • kskenään
        alex-kasi kirjoitti:

        Oli siis aivan TURHAA - yrittää pilata hyvä kirjoitus tuollaisella roskalla johon Sirka-Iitalla ei ole osaa eikä arpaa.

        Ja toiseksi ei tuo artikkeli anna oikeaa kuvaa tavallisista uskovista missään seurakunnassa - sellainen puhe on pelkkää panettelua.

        Eihän Evankeliumia ja eriuskoisia saa sekoittaa keskenään.
        Nehän ovat eri asioita.


      • alex-kasi
        kskenään kirjoitti:

        Eihän Evankeliumia ja eriuskoisia saa sekoittaa keskenään.
        Nehän ovat eri asioita.

        että ei evankeliumia ja eriuskoisia saa sekoittaa keskenään - en minä ainakaan eikä Sirkka-Iita myöskään.

        Sirkka-Iita ja minä olemme molemmat sanoneet satoja kertoja teille "kuuroille ja sokeille" että maailmassa ei ole yhtään kirkkoa tai seurakuntaa jossa oltaisiin täydellisesti oikeassa kaikessa.

        Lisäksi on myös luonnollisesti niin, että eivät ihmiset ole toistensa kaltaisa edes samassa kirkossa. Valitettavasti on tuo teidän anti-adventisminne sokaissut silmänne siinä määrin että ette enää ymmärrä edes mitä muut pastalla kirjoittavat. Kehoitan lukemaan Sirkka Iitan postit tästä lähtien hänen HENKILÖKOHTAISEN uskon pohjalta kirjoitettuna - ei minkään kirkon - vaan ainoastaan Raamatun ja sen raamatunymmärryksen pohjalta mikä hänellä on.. ja sama minun kirjoituksieni kanssa - ne perustuvat RAAMATTUUN - ei edes luterilaisuuteen - vaikka olenkin luterilaisen kirkon jäsen..


    • Juuri sitähän palstalaiset ovat kummastelleet, kun sirkka-iita ja alex-kasi eivät ole
      adventisteja, vaikka puolustavat adventtihömppää ihan veren maku suussa.
      Että miksi eivät uskalla antautua siihen oppiin minkä puolesta parisen vuotta jo
      ovat tälläkin palstalla suurta taisteluaan pitäneet. Ja vakuutelleet että on sama
      kumpi heistä puhuu vai puhuuko kolmas pyörä - adventisti anne-elina.
      siinä on kummastelemista että mikseivät uskalla ottaa sapattisinettiä kuten on
      ottanut anne-elina.

      ### Eihän Sirkka-Iita ole adventisti. uusi
      Kirjoittanut: alex-kasi / 28.5.09 / klo 17:39
      Oli siis aivan TURHAA - yrittää pilata hyvä kirjoitus tuollaisella roskalla johon Sirka-Iitalla ei ole osaa eikä arpaa.
      Ja toiseksi ei tuo artikkeli anna oikeaa kuvaa tavallisista uskovista missään seurakunnassa - sellainen puhe on pelkkää panettelua. ###

      Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. ne kummastuttaa hämmästyttää
      pientä kulkijaa.

      • tuo

        sana eivät "uskalla"? Ketä heidän olisi pelkääminen? Sinuako? Jos he nyt eivät TÄYSIN yhdy siihen, mitä adventistit opettaa, niin mikä syy olisi liittyä adventtikirkkoon? Ja sen alex-kasi ainakin on selittänyt jo useammankin kerran aikaisemmin, mikä hänet eroittaa adventismista. Eihän se sitä tarkoita, että jos ei kuulu adventtikirkkoon, että täytyy ihan joka asiassa päkättää vastaan, niinkuin sinä tai haukkua adventisteja niinkuin sinä teet.


      • mikset tiuski?
        tuo kirjoitti:

        sana eivät "uskalla"? Ketä heidän olisi pelkääminen? Sinuako? Jos he nyt eivät TÄYSIN yhdy siihen, mitä adventistit opettaa, niin mikä syy olisi liittyä adventtikirkkoon? Ja sen alex-kasi ainakin on selittänyt jo useammankin kerran aikaisemmin, mikä hänet eroittaa adventismista. Eihän se sitä tarkoita, että jos ei kuulu adventtikirkkoon, että täytyy ihan joka asiassa päkättää vastaan, niinkuin sinä tai haukkua adventisteja niinkuin sinä teet.

        A)Miksi tiuskit Antille?
        B)mikset tiuski omillesi?

        C)Onko tuohon olemassa joku pätevä syy?


      • kysymyksiin
        mikset tiuski? kirjoitti:

        A)Miksi tiuskit Antille?
        B)mikset tiuski omillesi?

        C)Onko tuohon olemassa joku pätevä syy?

        kysymyksillä? Minä kysyin ensin, vastaa niihin ja kysy sitten lisää.


      • alex-kasi

        että ei maailmassa ole yhtään (siis YHTÄÄN) täydellistä ihmistä, kirkkoa, seurakuntaa, yhdyskuntaa - kuinka voisi olla ????

        Siksi on aivan väärin että olet valittamassa, vääristelemässä ja selittelemässä että minun tulisi tehdä sitä tai tätä vain koska en tee niinkuin sinä ajattelet.

        Miks ei sinulle kelpaa se että minulla on oma uskoni ja että puhun siitä..

        Et kykene Raamatulla asiallisesti aikuisten tavoin puhumaan minun uskostani tai omastasi.

        Käyhän lukemassa ja sitten saat sitä arvostella kuinka paljon haluat (asiallisesti)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6810922


      • alex-kasi kirjoitti:

        että ei maailmassa ole yhtään (siis YHTÄÄN) täydellistä ihmistä, kirkkoa, seurakuntaa, yhdyskuntaa - kuinka voisi olla ????

        Siksi on aivan väärin että olet valittamassa, vääristelemässä ja selittelemässä että minun tulisi tehdä sitä tai tätä vain koska en tee niinkuin sinä ajattelet.

        Miks ei sinulle kelpaa se että minulla on oma uskoni ja että puhun siitä..

        Et kykene Raamatulla asiallisesti aikuisten tavoin puhumaan minun uskostani tai omastasi.

        Käyhän lukemassa ja sitten saat sitä arvostella kuinka paljon haluat (asiallisesti)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6810922

        Toki maailma o ntäynnä uskontoja mutta kristinusko ei ole uskonto vaan uskoa.
        Siksi on aivan mieletöntä että luterilaisuuttasi mainostaen käyt suurta taistelua
        erään pikkuisen uskonnollisen kultin puolesta.
        Ei siis mikää nihme että me kristityt joudumme tuon tuostakin kristisoimaan
        sekavia sanakäänteitäsi ja sanakiistojen kipeyttäsi.

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja
        sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

        Job 18:2 "Kuinka kauan te asetatte sanoille ansoja?
        Tulkaa järkiinne, sitten puhelemme.


      • benedi= siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Toki maailma o ntäynnä uskontoja mutta kristinusko ei ole uskonto vaan uskoa.
        Siksi on aivan mieletöntä että luterilaisuuttasi mainostaen käyt suurta taistelua
        erään pikkuisen uskonnollisen kultin puolesta.
        Ei siis mikää nihme että me kristityt joudumme tuon tuostakin kristisoimaan
        sekavia sanakäänteitäsi ja sanakiistojen kipeyttäsi.

        1. Tim. 6:4
        niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja
        sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,

        Job 18:2 "Kuinka kauan te asetatte sanoille ansoja?
        Tulkaa järkiinne, sitten puhelemme.

        Antinko? vai Jumalan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2049
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      244
      1680
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      945
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      944
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      855
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      795
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      791
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe