alasvetovalikkofunktio

pihallaolen

Moro, ongelmaa: Jos luon johonkin soluun alasvetovalikon niin saako sitä jotenkin silleen että tietty valinta avaisi tietynlaisen toisen alasvetovalikon toiseen tiettyyn määriteltyyn soluun (ja vielä niin, että eri valinnat avaisivat eri valikkoja). Oisko kellään vinkkejä tämmöiseen...?

4

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekä Excel puolella että VBA puolella, mutta niin ylimalkainen kymysys... vaatii alueet missä tiedot ja mitä haluat...

      • pihallaolen

        Olihan se vähän juu, elikä Jos vaikka yhdessä solussa on alasvetovalikko missä on 3 valintaa: koira, kissa ja käärme. Kun valitaan näistä vaikka kissa niin toiseen soluun ilmestyy tällöin uusi alasvetovalikko missä kissojen rotuja. Vastaavasti jos valittaisiin koira tai käärme niin samaan soluun ilmestyisi valikko missä valinnat olisivat vaan erilaisia eläinlajista riippuen. Tämmöistä. Selvensiköhän...


      • pihallaolen kirjoitti:

        Olihan se vähän juu, elikä Jos vaikka yhdessä solussa on alasvetovalikko missä on 3 valintaa: koira, kissa ja käärme. Kun valitaan näistä vaikka kissa niin toiseen soluun ilmestyy tällöin uusi alasvetovalikko missä kissojen rotuja. Vastaavasti jos valittaisiin koira tai käärme niin samaan soluun ilmestyisi valikko missä valinnat olisivat vaan erilaisia eläinlajista riippuen. Tämmöistä. Selvensiköhän...

        ei tartte alkaa rautalangasta vääntämään ja just sitä mitä haet... http://contextures.com/xlDataVal13.html#Depend


      • Muuten hyvä, mutta..
        kunde kirjoitti:

        ei tartte alkaa rautalangasta vääntämään ja just sitä mitä haet... http://contextures.com/xlDataVal13.html#Depend

        http://contextures.com/xlDataVal13.html#Depend:

        "The complete region list is shown if no customer has been selected. However, if a customer has been selected in the adjacent cell, only that customer's region is shown in the Region dropdown list."

        Olisiko mitään mahdollisuutta, että koko "region-lista" olisi ensimmäisessä pudotusvalikossa koko ajan nähtävissä vaikka asiakas-valikosta olisikin valittu asiakas?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      155
      3160
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1673
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1617
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1485
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      381
      1475
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1295
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1033
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      939
    9. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      892
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      862
    Aihe