jumalan huomioon ottaminen

http://tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3780 Noh. Mitä mieltä se kreationistien jumala tästä asiasta on? Miten tässä asiassa pitäisi jumala ottaa huomioon? Entäs muita näkemyksiä tähän aihepiiriin liittyen?

18

953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Löytyisi

Se merkitsisi sitä että Raamattu ei pidä paikkansa. Sen mukaanhan elämä luotiin vain tänne maapallolle. Joten on vain ajan kysmys miten toteaisimme että noilla planeetoilla on elämää.

• turha luulo

Tämä maapallo on ihmisen paikka. Jos muualla on eloa, se on heidän paikkansa. Ja jos tässä aurinkokunnassa on joskus ollut elämää muilla planeetoilla, sekään ei vaikuta meihin. Kytkennät ovat ihan eri periaatteella kuin sinä ounastelet!

• onnenpuiston.oraakkeli

Raamattu ei muutenkaan pidä paikkaansa, ei siihen edes tarvita astrobiologisia löydöksiä. Raamattu on vanha pyhien kirjoitusten kokoelma toisesta kulttuurista kuin omastamme. Sellaiseksi se on varmaan ihan kelpo, mutta ei se paikkansa pidä. Tosin olisi oikein kiva kuulla elämästä jossain muualla. Elämä on aina kiinnostavaa.

• maa_tiainen

Jos muilta planeetoilta löytyisi elämää, niin se sopisi hyvin yhteen Raamatun kanssa: Johanneksen evankeliumi, 10. luku, jae 16.: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

• maa_tiainen kirjoitti:

Jos muilta planeetoilta löytyisi elämää, niin se sopisi hyvin yhteen Raamatun kanssa: Johanneksen evankeliumi, 10. luku, jae 16.: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Noniin! Niimpä tietysti! Uskonnolliset piirit näkevätkin siis eksiplaneetoissa ja mahdollisessa/todennäköisessä elämässä maan ulkopuolle mahdollisuuden uusiin ristiretkiin, levittääkseen uskoaan, joka pohjautuu muinaisen sumerin korkeakulttuurin myytteisin..

• maa_tiainen
        ravenlored kirjoitti:

Noniin! Niimpä tietysti! Uskonnolliset piirit näkevätkin siis eksiplaneetoissa ja mahdollisessa/todennäköisessä elämässä maan ulkopuolle mahdollisuuden uusiin ristiretkiin, levittääkseen uskoaan, joka pohjautuu muinaisen sumerin korkeakulttuurin myytteisin..

Jos et ymmärtänyt, niin toistan: "Johanneksen evankeliumi, 10. luku, jae 16.: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

• zeoliitti
        maa_tiainen kirjoitti:

Jos et ymmärtänyt, niin toistan: "Johanneksen evankeliumi, 10. luku, jae 16.: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Mitäs sitten jos löytyy älykästä elämää joltain toiselta planeetalta, eikä nämä ole koskaan kuulleetkaan raamatusta? Vai onko niillä oma modifioitu versio raamatusta?

• tuomionpasuuna
        zeoliitti kirjoitti:

Mitäs sitten jos löytyy älykästä elämää joltain toiselta planeetalta, eikä nämä ole koskaan kuulleetkaan raamatusta? Vai onko niillä oma modifioitu versio raamatusta?

heh ajattelin vähän samanlailla, että "mitäs jos löytyy älyllistä elämää jostain kaukaiselta planeetalta joilla on pää piirteittäin sama uskonto jeesuksineen päivineen? ja niillä on kiistattomat todisteet jumalan olemassa olosta heheheheh ei kai siinä muu auttais ku laittaa kädet kyynerpäitä myöten ristii heheh varmaa vituttais niit hihhuleit ku ku sit kirmattais samas paratiis, koska JOS on olemassa jokin jumala, alfa ja omega kaiken luoja ja niin edelleen niin sitä vittu tuskin kiinostaisi ollaanko me uskottu siihen vai ei, jotenkin vaan tuntuu että joku kaikkivoipa olento tuskin vetäisi hernettä nenään jos OOOOOOOOOOOOOOOOOH joku merkityksetön tyyppi jossain merkityksettömässä kaupungissa merkityksettömässä maassa ja merkityksettömällä planeetalla VIELÄ merkitysettömän auringon kierolaisena merkityksettömän galaksin ulkoreunamilla ei "usko" vailla häivääkään OIKEITA todisteita häneen sokeasti.

• maa_tiainen kirjoitti:

Jos kuitenkin olisi tärkeämpiä asioita kuin kristinuskon levittäminen? Ja jos se elämä kuitenkin sattuisi olemaan pitkälle kehittynyttä, uskonnolllinen kouhotuksesi olisi niille varmasti hyvinkin lystikästä. Todennäköisesti veisaamisesi näille eksoplaneetan elämänmuodoille olisi yhtä tehokasta, kuin se että kertoisit naapurin kissalle jumalastasi...

• tipitaa
        ravenlored kirjoitti:

Jos kuitenkin olisi tärkeämpiä asioita kuin kristinuskon levittäminen? Ja jos se elämä kuitenkin sattuisi olemaan pitkälle kehittynyttä, uskonnolllinen kouhotuksesi olisi niille varmasti hyvinkin lystikästä. Todennäköisesti veisaamisesi näille eksoplaneetan elämänmuodoille olisi yhtä tehokasta, kuin se että kertoisit naapurin kissalle jumalastasi...

Matteuksen evankeliumi: 13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani." Kristinukon tarkoitus on, että kaikki tulevat sen vaikutusten piiriin. Sekä hyvät että pahat. Lopussa "hyviä ja pahoja" ei erotella toisistaan kahteen ryhmään vaan ne asetetaan jonoon järjestykseen. Etummaiseksi paras ja perimmäiseksi huonoin. Kaikki ovat samaa luotujen joukkoa, mutta uudessa ulottuvuudessa paremmuusjärjestyksessä.

• kuitenkin...
        tipitaa kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi: 13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani." Kristinukon tarkoitus on, että kaikki tulevat sen vaikutusten piiriin. Sekä hyvät että pahat. Lopussa "hyviä ja pahoja" ei erotella toisistaan kahteen ryhmään vaan ne asetetaan jonoon järjestykseen. Etummaiseksi paras ja perimmäiseksi huonoin. Kaikki ovat samaa luotujen joukkoa, mutta uudessa ulottuvuudessa paremmuusjärjestyksessä.

Kuniakkaasti eläneet ja urheasti kuolleet pääsevät Valhallaan, Odinin valtakuntaan..

• mieleen
        tuomionpasuuna kirjoitti:

heh ajattelin vähän samanlailla, että "mitäs jos löytyy älyllistä elämää jostain kaukaiselta planeetalta joilla on pää piirteittäin sama uskonto jeesuksineen päivineen? ja niillä on kiistattomat todisteet jumalan olemassa olosta heheheheh ei kai siinä muu auttais ku laittaa kädet kyynerpäitä myöten ristii heheh varmaa vituttais niit hihhuleit ku ku sit kirmattais samas paratiis, koska JOS on olemassa jokin jumala, alfa ja omega kaiken luoja ja niin edelleen niin sitä vittu tuskin kiinostaisi ollaanko me uskottu siihen vai ei, jotenkin vaan tuntuu että joku kaikkivoipa olento tuskin vetäisi hernettä nenään jos OOOOOOOOOOOOOOOOOH joku merkityksetön tyyppi jossain merkityksettömässä kaupungissa merkityksettömässä maassa ja merkityksettömällä planeetalla VIELÄ merkitysettömän auringon kierolaisena merkityksettömän galaksin ulkoreunamilla ei "usko" vailla häivääkään OIKEITA todisteita häneen sokeasti.

tarina... Eli ihmiset löytävät avaruudesta älykkään lajin ja puhe menee Jeesukseen. Lajin edustaja on innoissaan kun Jeesus viimeksi kävi visiitillä pari viikkoa sitten ja muistelee tarinoita ensimmäisestä visiitistä parin tuhannen vuoden takaa ja kuinka he antoivat kaikenlaisia lahjoja sun muita tälle Jeesukselle... Toinen oli tämä tarina Paavista joka pääsi avaruusaluksessa tapaamaan Jumalaa, tuli kalpeana takaisin ja kun tältä kysyttiin että mitäs se Jumala sanoi niin totesi "She is black".

• asbest

Jumalan huomioon ottaminen pitää aloittaa aivan eri asioista kuin mikä on täällä puheenaiheena. Alkeiden jälkeen ymmärtää kyllä miksi?

• Jumalahan tietenkin tulee ottaa huomioon Maan ulkopuolista elämää etsiskellessä siten, että etsitään sitä vain niiltä planeetoilta, jotka ovat universumin kiinteitä liikkumattomia keskuksia. Raamattu antaa viitteitä sille, että juuri näiltä planeetoilta elämää löytyy. Maapallo lienee melkoinen poikkeus kun ei ole liikkumaton eikä keskellä.

• valitettavasti ole

mahdollista kaukaisillakaan planeetoilla, joten voisit ihan hyvin olla hiljaa. Sitäpaitsi universumimme ei ole kovininkaan vanha(saati sitten laajenemassa). Galaktisen punasiirtymän voi myös tulkita toisella tapaa. Se joko tarkoittaa, että laajenemme kovaa vauhtia keskipisteestä, tai me OLEMME sen keskipisteessä - vedä siitä sitten omat johtopäätökset.

• Apo-Calypso

"Elämän kehittyminen itsestään ei valitettavasti ole mahdollista kaukaisillakaan planeetoilla." Oletko käynyt? "Se joko tarkoittaa, että laajenemme kovaa vauhtia keskipisteestä, tai me OLEMME sen keskipisteessä - vedä siitä sitten omat johtopäätökset. " Roskaa. Universumillamme ei ole keskipistettä.

• olekko kuullu
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Elämän kehittyminen itsestään ei valitettavasti ole mahdollista kaukaisillakaan planeetoilla." Oletko käynyt? "Se joko tarkoittaa, että laajenemme kovaa vauhtia keskipisteestä, tai me OLEMME sen keskipisteessä - vedä siitä sitten omat johtopäätökset. " Roskaa. Universumillamme ei ole keskipistettä.

Oletko A)tarkistannu B) Oletko uskonnu muiden viserrystä

• Apo-Calypso

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6634
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2740
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2408
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1943
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1660
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1498
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1482
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1442
    Aihe