Anteeksi vaan jeesusmainen kielenkäyttöni, mutta olisi kuin heittäisi helmiä sioille, jos vielä vastailisin tuolla kolme-enkelin aloittamassa ketjussa ("Voidaanko keskustella sovussa?" !) ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000043896768 ) uudelleen ja uudelleen, perustellusti, muutaman vikoilijan huomautuksiin. Vaikka kuinka suurin kirjaimin VAKUUTAN, että käskyjä ei ole poistettu - he inisevät, että miksi sinä, Antti, poistat käskyt. Käskyt eivät voi poistua ennenkuin "alkuaineet kuumuudesta sulavat", sillä Jeesus on elävä Sana ja käskee Pyhän Hengen kautta ja toivottavasti meillä on uskonkuuliaisuus! En tietenkään arvosta arkistoissa pölyttyviä painettuja tai printattuja käskyjä. Nehän ovat vain tahroja paperilla, eikä niistä asiat miksikään muutu. Mutta uskoni käskyihin perustuu Jeesuksen luokse tulleen sadanpäämiehen uskoon. Tuo kapteeni ei tarvinnut Jeesusta henk.koht. luokseen, vaan pyysi Jeesukselta ainoastaan käskysanaa mukaansa - niin tuon päällikön palvelija paranee. Niin paljon hän rakasti sairastunutta palkkalaistaan, että tahtoi itse viedä parantavan sanan vuoteen luokse! Kun Jeesus ihmettelee tuon PAKANAN uskoa, tämä itse ei näe siinä mitään ihmeellistä ... Matt 8:9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee." Käskysana tekee tehtävänsä ja sillä siisti! Käskijä luottaa toiseen käskijään!! Sikasiistiä!!! Ei tarvitse tietää syljen koostumusta, eikä Jumalan sormen paksuutta - sillä oleellista eräässäkin tapauksessa oli Herran käskysana: "Aukene!": Mark 7 33 Niin hän otti hänet erilleen kansasta, pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä 34 ja katsahti ylös taivaaseen, huokasi ja sanoi hänelle: "Effata", se on: aukene. Käskysana itse tekee kuuroistakin kuulevia. Jeesus on ksäkysanan takana, sillä Hän on elävä Sana. Kunpa oppisimmekin huokaisemaan ylöspäin ja käyttämään sitten käskysanaa! Kaarlo Syväntö kirjasessaan "Vanhan Testamentin käännösvirheitä", korjaa erään kohdan kuulumaan: "Käskekää te minua". Pietari käski: "Käske minun tulla luoksesi vettä pitkin kävellen". Kun itsekin tottelemme, alamme luottaa käskysanaan. Käskysana on hyvä ja pyhä !!! Room. 7:12 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä. Vakuuttaa Antti
Vastaukset 4
- uskon mukaan.
Kristitty voi todeta, että Jumalan laki ei koske häntä. Ei Jumalan nimen kunnioittaminen, tahi sapatti, tahi vanhenpaintottelu, tms.. Lopputulos, tapahtukoon uskosi mukaan. Parantuminenkin on sitä, tapahtukoon uskosi mukaan. Tietysti, ihminen voi todeta, että heikko oon. Mutta uskosi mukaan kristittynä tehdään ja puolustetaan myös heikompiosaisia, esimerkkinä. Sen mukaisestihan Jumalan valtakunta tulee pilkatuksikin, eli tekojemme mukaan ja käskyt eivät sido uudenliiton uskovia, koska "Jeesus on ne täyttänyt". Sitä virttähän täällä veisataan kurkku suorana ja sen esimerkin mukaisesti kuuntelimme korvat punaisina tilausajobussissa ihmisten keskustelua krisillisen vaellusopin tuloksista. Eli vapaudesta, kristillisestä vapaudestahan sen tulokset olivat luettavissa "pakanoiden" silmillä toisten "pakanoiden, eritoten kristillisten pakanoiden" vaellus. Tästä juuri Jeesus puhui, tehkää kuten opetetaan, muttei niitten tekojen mukaisesti miten elävät. Jumalan tahto, on kokonaisuus, pitäisi elää, mutta kun se liha on heikko, kuolleet luut.. Ne kyllä kristityilläkin kolisee hirveästi, mutta lihat puuttuu ympäriltä, sekä jänteet joissa Jumalan Henki kuljettaisi. Eli Kantolakin kun opettaa, niin laki ja evankeliumi yhdessä on pelastus. Ei laittomuusoppi ja sen kautta opetettu evankeliumi. Vai sekö pienin käsky sapatti esimerkiksi olisi pois, tahi joillekin joku muu, siinä rikkoutuu Jumalallinen kokonaisuus, eli tahto, Hänen tahtonsa meihin nähden... Mutta tapahtukoon uskosi mukaan, ken uskoo mitäkin.. Minä uskon Jeesukseen. Jumala laittoi maan asuttavaksemme ja myös elämällä elettäväksemme. Käskytkin elettäväksemme, että Jumalan pyhyys tulisi esiin tekemisistämme Hänen avullaan. Pottumaakin on annettu, mutta potut pitää keväällä kuokkia maahan, että tulosta tulisi, vai ootammeko me, että Jeesus kuokkisi ne meitin puolestamme, koska hän sanoi, että katsokaa taivaan lintuja, ei ne kylvä jne. Taivaallinen Isäkin pitää teistä huolen. Tässä se olisi esimerkki uskosta. pottupenkkioppi / Jumalan huolenpito.. Usko ilman tekoja on kuollut.
Oletko ehkä tappanut jonkun, koskapa tahtoisit käskyt poistaa? Mutta vaikkei esivalta sitä huomaisikaan, niin sitäkin suuremman rangaistuksen saat kerran iankaikkisuudessa - "aioonissa" eli päättymättömyydesssä! Niin kauan ollaan tuomitsevan käskyn alla, kunnes toivottavasti armoa ymmärretään anoa. Missä synti on suureksi tullut, siellä armo suurempi on, vakuuttaa Sana, mutta syntisyys pitää myöntää ja katua katkerasti.
Ymmärrän Anttia täysin. Anttia ja minua ärsyttää tuo lain liiallinen toitottaminen ja sen tuominen pelastuksen ehdoksi sekä sekoittaminen evankeliumin sisältöön päätekijäksi. Jumalan käskyt, lait ja vaatimukset ovat omalla paikallaan. Mutta pointti onkin siinä, että minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumista?? Kiitos olkoon Jumalalle että, ettei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka ovat Jeesuksessa Kristuksessa(ydinkohta). Tulemme uskoon Jeesuksen (ulkoisena merkkinä kaste)kautta ja vaellamme Jeesuksessa (ulkoisena merkkinä ehtoollinen). Nämä ovat lihaamme oikeat (pyhät)kuolinnaulat, koska Paavalikin toteaa, että elämä on Kristus ja kuolema on voitto. Muulla tavoin emme voi päteä lihamme puolelta. Näin ajattelen armahdettuna syntisenä.
- Päättelijä
Jos ei olisi meidät murskaavaa lakia, emme vaivautuisi tutkimaan itseämme. Että armo saisi puhdistaa sen minkä valo paljastaa. 1. Kor. 11:31 Mutta jos me tutkisimme itseämme, ei meitä tuomittaisi; Jos tahdot tutustua toisenlaisiin TT-oppeihin, käy vaikkapa katsomassa "Enkelit ja demonit", alkaen toukokuussa. http://www.finnkino.fi/movie/2720
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502